Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Autoprůmysl v Česku čekají těžké časy, zkrachoval významný dodavatel

Společnosti Baur Formschaumtechnik z Valašského Meziříčí, která vyrábí komponenty z polyuretanové integrální pěny pro motory a další části aut, není schopná splácet dluhy a podala na sebe insolvenční návrh.
Zpět na článek
11. 12. 2019 09:33
11. 12. 2019 10:38
11. 12. 2019 12:39
11. 12. 2019 13:17
11. 12. 2019 13:57
11. 12. 2019 14:47
11. 12. 2019 16:41
12. 12. 2019 11:36
11. 12. 2019 16:36
11. 12. 2019 17:19
11. 12. 2019 20:16
11. 12. 2019 13:01
11. 12. 2019 20:03
11. 12. 2019 13:51
11. 12. 2019 16:00
11. 12. 2019 16:40
Avatar - xxc
11. 12. 2019 09:22
asi tazko cakaju tazsie casy,
ked sa autopriemyslu konecne uvolnia pracovne sily
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
11. 12. 2019 10:36
Re: asi tazko cakaju tazsie casy,
Poněkud děsivý způsob jak "uvolnit pracovní síly". A tady toho moc neuvolníš protože oni už i před tím měli silný nedostatek pracovních sil.
Byla by sranda to vyzkoušet na tobě, jak by ti bylo a jak bys to cítil :D kdyby se to stalo tobě
Avatar - speedfred
11. 12. 2019 10:38
Re: asi tazko cakaju tazsie casy,
XXC ty si fakt jednoduchý človek. :no:
Avatar - KANKUNEN
11. 12. 2019 11:32
Re: asi tazko cakaju tazsie casy,
Podle všeho není sám. A když má stát málo peněz, tak stačí dotisknout nové a je hotovo.
Avatar - white label
11. 12. 2019 12:34
Re: asi tazko cakaju tazsie casy,
Často jezdím kolem toho, Je to na příjezdu do ValMezu od Rožnova, skoro na úrovni cedule ValMez.
Avatar - lordlord
11. 12. 2019 09:33
k.ik
je to těžké, když automobilky u daného dílu tlačí každý rok cenu dolů...
Rozbalit vlákno
25
Avatar - WinDiesel
11. 12. 2019 10:38
Re: k.ik
To je pravda. Kontrakty obvykle obsahují klauzule o každoročním snižování cen dodávek. V uvažování vycházejí z toho že se sníží některé výrobní náklady, ovšem realita bude dost jiná, protože platy se vždy zvyšují a minulý rok byly zvýšeny opravdu hodně.
11. 12. 2019 12:39
Re: k.ik
ekonomický debílci na straně zákazníků argumentují, že meziroční savingy umožní zefektivnění výrobního procesu. To že je to povětšinou nesmysl a že se všechno kolem zdražuje jaksi nechtějí slyšet.
Avatar - Hammunasakra
11. 12. 2019 13:17
Re: k.ik
Tvuj odpor ke znalostem a vzdělání je TRVALE fascinující = to k tomu jak ses ptal JAKÝ že VŠECHNY ekonomický principy popíráš = tak co pamatuju FURT VŠECHNY :-!

No efektivita byl VELKEJ problém komunistů = dob který vnímáš tak vlídně. Ale už sme se od revoluce HODNĚ zlepšili. Bohužel stejně jako v ostatních věcech = furt sme pozadu

Momentálně se nejen autoprůmysl ale všechno potýká s docel BIG problémem skrytý inflace = důsledkem (ne)řešení minulý krize = takže krachovat se bude možná víc než si myslíš

Ale nemá to co dělat s ekonomicky vzdělanejma = ty narozdíl od tebe VÍ že oni to moc neovlivní. Naopak viz ZNÁMÁ realita dob ke kterejm máš sympatie = právě TEN způsob přináší největší ekonomický problémy a propady. Prostě i tady platí to ze Speciálu kde to byly o autech = buď víš znáš rozumíš = nebo si vymýšlíš a teď je to zajímavý, že netrefuješ realitu tak nějak půl na půl, ale v drtivý většině PŘESNEJ OPAK

Zajímavý žejo?

Aneb ZRUŠTE vzdělání NAD nim sem JÁ RYCCARDO = co tvrdí že úroveň VŠ byla za komunistů vyšší než dneska = fakt skoro VŠECHNO vidíš PŘESNĚ OBRÁCENĚ než je :-)
11. 12. 2019 13:57
Re: k.ik
Znalostem??? To zase ne, ale nenažranosti a aroganci to ano. Jaký ekonomický princip jsem popřel? Že s marží na díle 3%, kterou jsou TIER1 maximálně ochotni ti oficiálně uznat nemůžeš poskytnout 3x3% cost saving a být v zisku? Si ze mě děláš srandu viď. V jakým smyslu se autoprůmysl potýká s problémem skrytý inflace? To já se bojím toho, že zkrachuje víc firem. Ono stejný to bylo v roce 2009.

Vzdělaný a chytrý lidi chápou, že podnikání je činnost za účelem generování zisku a není možný, aby firmy na vrcholu "potravního řetězce" (OEM) měli na dílech marže 100 nebo 1000% a výrobci živořili se 3%. To je jen představa arogancí načichlých manažerů rychlokvašáků, který si myslí, že jsou nejchytřeší a můžou dodavatele zdupat a vyždímat. Jenže to není o vzdělání, ale o povaze víš.
Avatar - Hammunasakra
11. 12. 2019 14:47
Re: k.ik
No dík za POTVRZENÍ = FURT si meleš jen co si TY VYMYSLÍŠ = a dál a dál popíráš = smysl vzdělání ;-)

Ne nedělám si srandu = je smutný že někdo kdo je šokovanej že na VŠ nemůže mít přednášku jen profesor = má nabubřelý superego nadřazující SEBE nad všechno = třeba i když nemá ani nejmenšího tucha jak co funguje na VŠ = fakt snad věří tomu co si VYMYSLÍ = a posuzuje ty VŠ :-)
A přes odkazy na hodnocení tvrdící přesnej OPAK = dál opakuje jak vysokoškolský vzdělání od dob komunismu UPADLO :-!

A furt dokola popírá všechny možný třeba ekonomický zákonitosti a prinicipy = a jak píšeš ani o tom neví. Asi jako když ses vysmíval oboru klimatologie = a přitom si jí v argumentaci poplet s meteorologií

Ale bát se problémů možná i krachů = to je s už přes rok trvajícim ochlazování ekonomik a aktuálnim vykukování recese = to je asi na místě. Ale řešení NENI to co TY si PŘEDSTAVUJEŠ

Marže 3% dodavatelů je vzhledem k maržim automobilek a momentální docela boji aby si je udržely http://www.autoforum.cz/…-zpusob-prodeje/ nejspíš asi naopak MAXimální možná

Je to JEN o znalostech a VZDĚLÁNÍ = plácání o povaze a TVEJCH představách = to fakt NENI NENI NENI NENI NENI NENI NENI NENI NENI NENI NENI NENI NENI NENI NENI NENI NENI NENI NENI NENI

Když si už nevim čemu odmítal věřit řikal si že máš v práci ekonoma vysokoškoláka že se ho na to zeptáš, tak se ho zeptej i na tohle = sme všichni domluvený ;-)
11. 12. 2019 16:41
Re: Přednáška
Jenom pro upřesnění - přednášet může na vysoké škole kdo chce pouze v rámci přednášek mimo oficiální rozvrh - třeba Rusnok o vlivu intervencí na makro. V rámci vypsaných předmětů v akreditovaném oboru musí přednášet pouze docent nebo profesor s vědeckou publikační činností v rámci daného tématu ...
11. 12. 2019 21:41
Re: Přednáška
Hamuna narazi na to ze sem docenta nespravne oznacil titulem profesor. Absolutne presel fakta ktery dotycny prednasel ale neustale se toci jen na tomhle bezcennym detailu. Proste primitiv. To jen aby si pochopil proc to zminuje vis.
Avatar - Hammunasakra
12. 12. 2019 08:59
Re: Přednáška
A jak vidno neznáš ani význam slova PRIMITIV = na to co všechno nevíš neznáš = fakt smutný co si furt dovoluješ

A nejde ani tak o to nejsprávně označil = ale že si ani po VYSVĚTLENÍ furt nechápal = že někdo kdo na VŠ přednáší nemusí bejt profesor :-)

Že někdo tvejch znalostí POSUZUJE úroveň vysokejch škol = je trapný
Že někomu tvejch znalostí VYCHÁZÍ že od dob socialismu = to s nima šlo z z kopce = a přes odkazy hodnocení o drtivym zlepšení to dál a dál opakuje = megatrapný

Ne primitiv = ale PLÁCAL
12. 12. 2019 11:36
Re: Přednáška
Docent je anglicky Associate Professor, takže to až tak moc nesprávně nebylo ;-) ....
Avatar - Hammunasakra
12. 12. 2019 11:48
Re: Přednáška
No viz já 2. odstavec = jednoznačně bylo :-!

Nejen u nás je docent POD profesorem = plus ten 2. odstavec.. ;-)
13. 12. 2019 14:27
Re: Přednáška
Kdyby si byl trosicku inteligentni tak by si pochopil ze slo o obsah jeho sdeleni ne fakt jestli je to docent nebo profesor a na tom se furt smesne tocit. Ale pablba si ze sebe tim udelal kardinalniho. Klidne v tom pokracuj. :D
11. 12. 2019 21:47
Re: Přednáška
16 let v tomhle oboru uz pracuju takze nejakou zkusenost mam. Co ti pisu neni muj vymysl ale osobni zkusenost z praxe. Tak to proste v automotive chodi. A ver tomu ze 3% marzi automobilky fakt nemaj ani tier1 dodavatele. Kdybys byl ekonom tak by si mohl vedet ze s takovou marzi vyrobni zavod nemuze zit. To je na krach. Sebemensi problem v cene vstupni suroviny nebo narustu rezijnich nakladu a generujes ztratu a dopadnes jako tenhle podnik v clanku pane ekonome.
Avatar - Hammunasakra
12. 12. 2019 09:08
Re: Přednáška
Je to tak = já svýmu VZDĚLÁNÍ a ZNALOSTEM věřim = FAKT VÍC než tobě a tvýmu úsudku a přehledu a znalostem
Viz nesmysl kterej si napsal a snažíš se ho hájit = je jedno kolik let máš praxi

To nad čim se včera 12:39 durdíš a jako obvykle vzdělanější urážíš = je prostě REALITA a VÍME že to tak FUNGUJE = že se to TOBĚ nelíbí nezdá nevyhovuje = no to je možný

Ty to prostě bereš BEZ ZNALOSTI a JEN podle SEBE rsp. tvý firmy = to je k NIČEMU. Takže jo věřim ti že to neni jen TVÁ představa = že to takhle nejde = může bejt i pár tvejch kamarádů = tohle ti klidně věřim. I když ti to nedošlo jako obvykle si zpochybnil ekonomickej princip kterej století FUNGUJE a máme to POTVRZENÝ. Zpochybňuješ ho tentokrát jen proto = že se aktuálně asi trochu víc týká tebe nebo firmy kde pracuješ. Kdybys furt jen nabajkařil že si NAD znalostma vysokejch škol navíc dokonce VÍC oborů :yes: :-) tak bys věděl..

Data z roku 2016 Opel marže 1,3%; Seat 2,1%, Fiat 2,2%; VW 1,7%, Maserati 4,7%, PSA 1,5%
Neni ti už trapný furt dokola si VYMEJŠLET všechno NAD tvejma znalostma napadat k tomu URÁŽET a dělat to znova a znova? :-(

Navíc poslední dobou jak sem psal se tlaky eště ZVÝŠILY https://www.e15.cz/…sic-lidi-1359187
Avatar - rohYpnol
6. 1. 2020 18:47
Re: Přednáška
Ne. Naopak ekonomičtí pablbové tu vytvářejí to, čemu se říká neudržitelný rozvoj.

Viz pateorie NPV apod.

Ekonomové nepracují s reálným prostředím, ale ve své ekonomické teoretické bublině. Celá dnešní ekonomika je založena na inflaci. Krize nastává vždy, když se někdo chytne za hlavu a zamyslí se a pochopí že tyhle teoretické výpočty jsou prostě bludy.
Avatar - rohYpnol
6. 1. 2020 18:41
Re: Přednáška
Hammun opět perlí...
11. 12. 2019 12:35
Re: Přednáška
Tak, správně to bude hlavní příčina. ***ečci na nákupu u OEM a TIER1 naprosto nerealisticky tlačí cenu do nesmyslných částek a tohle je výsledek. Já jim to hajzlům přeju. Teď se budou škrábat za ušima a přemýšlet jak rychle sehnat náhradního dodavatele, který jim navíc nebude dodávat za původní ceny a oni budou muset pod tlakem kousnout navýšení cen. Dobře jim tak. Třeba si pak vytáhnou hlavy z prd-elí a uvědomí si že 3% marže, kterou svým dodavatelům maximálně akceptují a k tomu 3x3% roční saving, který TIER1 a OEM běžně chtějí, je mimo realitu. Víc dodavatelů by mělo krachnout, aby si automobilky uvědomily, že nemůžou dodavatele jen donekonečna ždímat, ale že je musí taky nechat žít a vydělat.
11. 12. 2019 15:36
Re: Přednáška
A proč byl netlačily? Na automobilky zase tlačí zákazníci. Navíc automobilek je hromada, když se to dodavateli nelíbí může jít dodávat jiné automobilce. Stejná situace jako u zákazníků automobilek, když se mi nelíbí cena vs nabízená hodnota u jedné, tak jdu ke druhé nebo ke třetí. Když je někdo nekonkurenceschopný tak musí z hrušky dolů, tedy zkrachovat, žádné drama se nekoná, jedna bezvýznamná firma lehla, další vzniknou.
11. 12. 2019 16:36
Re: Přednáška
Ak máš nejaké výrobne kapacity a množstvo ľudí z dôb keď to na seba ešte vedelo zarobiť, tak sa ich snažíš udržať aj za cenu nižšej ziskovosti. Vo všeobecnosti v mojom okolí platí, že najviac ťa zoškrtajú Nemci, tam sa dá niečo zarobiť len pri veľkých objemoch. A aj to sa musíš modliť, aby nástroj vydržal v požadovanej kvalite až do konca výrobného cyklu, lebo na ďalší už nezarobíš. Pri PSA sú marže najlepšie, Kórejci sú niekde medzi.
Okrem toho tomu čo podpísal zmluvu spravidla nezáleží na tom ako to dopadne. Ten čo zákazku podpíše dostane odmeny a keď to nevychádza, tak pokefujú niekoho iného. U nás dostane obchodník kefu keď nemá nejaké obraty, ale keď podpíše akýkoľvek blud zo šibeničným termínom, tak ho potľapkajú po pleci. A naháňať sa musí vývoj a výroba, ktorý nesú aj následky a za meškanie.
11. 12. 2019 16:47
Re: Přednáška
1. Pokud někomu klesá ziskovost a snaží se stejnou výrobu udržet za každou cenu až do situace, kdy prodělává, tak je hlupák a jeho krach je jenom logickým vyústěním věcí.
2. Když jsou u PSA nejlepší marže, tak všichni budou dělat pro PSA, nevidím problém.
11. 12. 2019 17:19
Re: Přednáška
Problém hľadaj skôr v tom čo som popisoval v druhom odstavci. Obchoďák dostane odmeny za podpísaný obrat ak to nevychádza, tak problém sa väčšinou hľadá inde a nie tam, že podmienky zmluvy boli zle nastavené.
11. 12. 2019 19:35
Re: Přednáška
To není žádný problém. Obchoďák je zaměstnanec firmy jako každý jiný a je jenom blbost vedení/majitele firmy, když jej nechá dělat nekvalitní práci.
11. 12. 2019 20:16
Re: Přednáška
Ako je jasné, že v ideálnej firme by to všetko krásne fungovalo. Ale ja ani ľudia s ktorými bežne komunikujem ešte asi na ideálnu firmu nenarazili. Väčšinou sa vedenie prikláňa k názoru, že zákazníkovi treba vždy vyhovieť. Niekedy to položí firmu lebo to nedajú a neutiahnu penále. A niekedy to skončí tým, že uťahajú zamestnancov.
Avatar - rohYpnol
6. 1. 2020 18:54
Re: Přednáška
2. asi těžko, protože PSA poptá jen co sám spotřebuje, že...
Avatar - rohYpnol
6. 1. 2020 18:52
Re: Přednáška
Nesmysl.

Např. Němci moc dobře vědí, že by dokázali auta vyrobit levněji než u sebe v DE fabrikách. A přesto si drží výrobu. Stejně tak patří mezi slušné obchodní vztahy, že svému partnerovi ponecháš prostor pro přiměřený zisk.

U nás se to samozřejmě neděje, protože tu je křupanské prostředí. Jsme banánová republika. Takže chceš-li dodávat do kauflandů, tak prostě klidně pod výrobní cenou atp. ... Obdobně automobilky. Výsledkem je zoufalá nekvalita aut. Auta z období krize sice byla levná, ale jsou to nejhorší krámy.
11. 12. 2019 17:31
Re: Přednáška
Je to nutnost, když odbory tlačí mzdu nahoru.
Avatar - KANKUNEN
11. 12. 2019 09:39
To je tak, když na 5 pracujících je 10,
co to všechno vyhodnocuje a 11. vytváří nástěnku. Ten co by před 20 lety sotva nosil tašku s vercajkem, tak teď zapisuje do SAPu počet vydaných matiček.
Rozbalit vlákno
1
11. 12. 2019 11:51
Re: To je tak, když na 5 pracujících je 10,
a těch 10 co to vyhodnocuje má nejméně 3x takovej plat než ten pracující ... A to se vyplatí :yes:
Avatar - pradeda777
11. 12. 2019 12:05
To nemohlo dopadnout dobře....
....protože "matka" v Německu je v insolvenci už od začátku listopadu. Proč asi?
Rozbalit vlákno
0
11. 12. 2019 12:16
proč nemužou najít lidi protože ve fabrikách panuje tvrda ši
jak stoho ven prostě aby každej zaměstnanec měl u sebe kameru , za urážku za pomluvu pokuta 2000kč, lidi by se konečně přestali bát chodit do práce, diky intrikám pomluvám lidé přicházej o práci
Rozbalit vlákno
0
11. 12. 2019 13:01
INSOLVENCE
ZA VŠE MŮŽOU VLEZDO***KY S PRAHY
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
11. 12. 2019 13:05
Re: INSOLVENCE
Jakožto pražák tě upozorňuju že je rozdíl kde s má psát "S" a kde "Z" = platí to i v Hlučíně :-)
11. 12. 2019 20:03
Re: INSOLVENCE
vzdycky za to muzou prazaci..)) vy nikdy za nic nemuzete..to je krasny...))))
11. 12. 2019 13:51
průmysl
To , že u nás je tolik automobilek to nám nakonec přinese smůlu.
Nejde zakládat průmysl jednostraně.
Rozbalit vlákno
0
11. 12. 2019 15:35
Průmysl v říti
Jinými slovy:Nabrali agenturní zaměstnance bez zkušeností a zájmu pracovat,kteří vyráběli zmetky,jež se od odběratelů vracely v rámci reklamací,a následnému pozdržení splatnosti faktur,čímž neúměrně vzrostly náklady.Obvyklý to problém firem,které si neváží kvalitních zaměstnanců a nejsou ochotný je patřičně ohodnotit.
Rozbalit vlákno
2
11. 12. 2019 18:00
Re: Průmysl v říti
Toto sa stalo jednej firme nedaleko nas. Prisli rekordne zisky, vela prace, prisli zamestnanci ze chcu zdvihnut plat. Ze nie. Tak sli za matkou do zahranicia a stazovali sa na vedenie dcery. Matka si vyziadala informacie a pisomne potvrdila, ze podnik je v dobrej kondicii a vidia priestor na zlepsenie miezd. Prisli nazad za vlastnym vedenim (slovaci) aj listom a odpoved bola: My vieme, ale aj tak nebudeme zvysovat mzdy. Takze sa najskusenejsi chytili a podali hromadne vypovede - zobrala ich firma o plot vedla. Kindermanazment zamestnal Srbov a Bulharov a zacal sa kolotoc reklamacii. Dnes uz zakazky ktore boli pred podpisom su nenavratne v cudu, pretoze sli za 2 roky tak rapidne dole, ze sa nebudem cudovat ak zavru kram, alebo matka vyhodi cely manazment dcery. Tolko k takymto firmam.
11. 12. 2019 16:00
zase Tunel
hmmm zase další vytunelovaný podnik, jinak žádná krize, mám dva kamarády co dělají ve výrobě autodílů pro automobilky a oba se shodnou, že tolik práce ještě neměli.
Je to jen kec jak vysvětlit snižování nákladů aby zachovali zvyšující se odvody svým mateřským společnostem.......
Rozbalit vlákno
1
11. 12. 2019 16:40
Re: zase Tunel
Ja mam tiež známych na vyšších postoch v automotive a vidím to podobne. Ale do ľudí treba tlačiť, že to je kvôli tomu aby prežili nové predpisy a zaplatili vývoj. A v tunajších diskusiách vidíš, že tá lož je celkom presvedčivá. Pri tom väčšina automobiliek vykazuje rekordné zisky.
11. 12. 2019 16:46
krach výrobce.
jak takový velký výrobce může zkrachovat. spíše to manažéři rozkradli. chudáci zaměstnanci. firma zmizí do Rumunska a pojede dál.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
11. 12. 2019 19:17
Re: krach výrobce.
Velká firma může zkrachovat úplně stejně jako malá = tady NA VELIKOSTI NEZÁLEŽÍ :-!

https://www.idnes.cz/…o-zahranicni_bur

Mnohem větší vliv než velikost má spousta jinejch věcí = někdy ani ne chyby managementu = osud teda dění v ekonomice prostě zkomplikuje situaci tak moc že...

To se týká i spousty výrobců aut v historii
11. 12. 2019 17:29
Tak se to odborům povedlo.
"Konec levné práce,......" vřeštěl před pár lety nagelovaný odborář Středula. Chudáci líní simulanti, tak se říká českým zaměstnancům, se domnívali, že mají nárok na podobné platy, jako v nejvyspělejší ekonomice světa, určující technologickou špičku, tedy v Německu. Jen zabezpečení, aby fabriku čeští zaměstnanci nerozkradli, stálo německou matku majlant. Když se k tomu připočte poloviční produktivita práce, Němci budou rádi, že po tomto pokusu v jedné z bývalých Sovětských kolonií, stáhnou výrobu domů.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Hammunasakra
11. 12. 2019 19:21
Re: Tak se to odborům povedlo.
Jj Středulu https://www.e15.cz/…stredula-1362333 vs https://echo24.cz/…pravuji-na-utlum do průvanu pověsit = a pár populistickejch politiků k němu. Vono ty odborářstký a politicko populistický kecy na začátku tak pěkně zní = ale když se to přepískne..
11. 12. 2019 20:00
Re: Tak se to odborům povedlo.
at si ji stahnou..uvidime kdo tam bude pracovat..turci, balkan ,asiati nebo aficani?
14. 12. 2019 18:02
Re: Tak se to odborům povedlo.
No jo prosimte, uplne stejny to bylo kdyz prisly parni stroje. Taky si lidi mysleli, ze vsichni prijdou o praci. Dnes vime dobre, ze to byla uplna blbost.
Mnozi lide proste nemaji radi zmenu a preferuji teple mistecko a vsechno aby bylo “jako tenkrat za mlada”.

Jenze svet se proste meni a lidi se musi menit s nim. Tak to vzdy bylo a bude.
Je jen na tobe jestli to beres jako pozitivni vec a motivaci anebo jestli budes brecet jak je to hrozny, ze se musis prizpusobit protoze se svet meni.

Jak rikal Stephen Hawking “Inteligence je umeni se prizpusobit”.
Muzes se rozhodnout sam, jestli jsi inteligentni nebo ne :-)
A ano, nekteri jsou inteligentnejsi nez jini, ale s tim taky nikdo moc nic nenadela.

PS uz te tady chvili znam, mozna mas hubu protrzenou a mozna s tebou v necem nesouhlasim, ale zrovna ty s tim podle me mit problem nebudes, nejsi zadnej blbec zejo :-)
12. 12. 2019 07:59
Re: Tak se to odborům povedlo.
Stredula je neznalek, zijici v zajeti svych odborarskych predstav o mezinarodnim byznysu. Cesko (cela vychodni Evropa) je dilna s levnou pracovni silou, ktera dre pro svy zapadni matersky firmy. Ja v Holandsku prosel asi deset firem a nikde se nedre tak, jako v ceske montovne. Nejaky normominuty, to vubec neexistuje. Vsichni pracuji klidne, racionalne, bez stresu. Ovsem casto za penize, co si v CR nikdo v oboru neumi ani predstavit. Za dobrou praci se proste musi cestovat, tu nikdo do CR neprinese, tu si materske firmy nechavaji pro sebe. ;-)
11. 12. 2019 17:55
Manažment sa napakoval...
a robotníci utrú hubu.
To je tak, keď sa podliezajú ceny a rentabilita ide do mínusu!!!
Rozbalit vlákno
0
11. 12. 2019 19:58
money money money
jen a jen penize...pokud si nekdo mylsi ze v cr bude platit zamestnancum 4 eud za hodku...a nechce pridat tak to zavre a vyrobu odstehuje jinam..ale kam?
Rozbalit vlákno
0
11. 12. 2019 20:21
prázdniny
Že by skončily daňové prázdniny? Klasický přístup zahraničních firem, vysát jak pijavice a ostatní nás nezajímá. :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
11. 12. 2019 20:32
Re: prázdniny
Muj ty smutku = víš že TOHLE si nejspíš řikaj i lidi o českejch firmách v zahraničí? ;-)

Di radši rozbít hubu komunistum KTERÝ ZAŘÍDILI a kvůli KTEREJM tu měly evropský západní firmy teď desítky let ráj = levnou pracovní sílu nedaleko. Sice všechno zaostalý = typickej je příklad VW kterej za to dát firmu do použitelnýho stavu v první chvíli zaplatil 2x víc = než za samotnou Škodovku :-)

Fakt chceš někomu vyčítat = že investoval a to Z DŮVODU aby vydělal? Jinak to je totiž komunisticky = do ekonomickýho krachu státu jak to předvedli ty komunisti :-!

Bonus https://www.e15.cz/…ly-zivot-1365207 :*)
Avatar - rohYpnol
6. 1. 2020 19:04
Re: prázdniny
Opravdu nevím a nerozumím, proč jsi zamindrákovaný antikomunista?

Mimochodem, Čína, kde ten komunismus vydržel, zažívá enormní růst. Ta tvá "kapitalistická" Evropa bude mimo jiné právě díky Číně za chvíli v háji.
12. 12. 2019 08:38
Re: baur končí
ta firma vyrábí v budově, kde dříve vyráběl schott solar - taky německá firma- solární panely...zhruba od roku 2006 do roku 2012.. ?.. schott solar zničila čína okopírováním a cenou..
a jednoduchostí výroby.. to co ve valmezu dělal drahý stroj a jeden zaměstnanec, v číně zvládli 3 zaměstnanci a bez stroje i bez dopravníků... prostě si ty panely přenášeli.. viděli jsme video z výroby.... hala vznikla na zelené louce pobídkou.. danové prázdniny atd.. cca 550 zaměstnanců.
že by to byla všechno náhoda ??

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud