Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNový Nissan Qashqai dostane dvě hybridní verze. Znamená to konec turbodieselů?
46 komentářů
3_diamanty
ze dizle zrusia a hybrid vyuzije techniku od mitsu ( kedze uz su obe znacky v jednom vreci ) ..... dava to aj logiku nakolko napriklad na oplatku novy outlander zase vyuzije novsiu plosinu z X-trailu... znacky si uz budu v tomto podla ocakavania technicky "vypomahat" ( setria sa tym aj naklady ) ... a rovnako casom uz uplne nove ASX zase ( predpokladam ) pouzije platformu z pripravovaneho kaskaja... vsadim sa :yes:
V com je logika, ze zrusia diesle, ktore zazracne jazdia ludom za 4,5 l/100 km, len mne to jazdi za 6+ l/100 km? Ved uz teraz je problem, ze auta zrazu zacali produkovat viac co2, ako ludia kupuju benziny.
vzhladom na prisne emisne limity a blizku buducnost ( elektro, hybrid.. mozno aj vodik ) sa zrejme japonci uz vzdali vyvijat drahe dizle ... ktore nemaju uz v tych masovo orientovanych autach ( metske SUV a crossy ) uz ani nejaky velky zmysel co do usetreneho paliva vzhladom k emisiam.. drahemu vyvoju... nakladnejsej udrzbe aj prevadzke ... ved napriklad take hybridne niro jazdi za 5 litrov ...a tu sa naskyta otazka.. ozaj mu chyba zlozity cmudiaci dizel? za mna urcite nie ... a ani cenou nestoji o nic viac ako by stalo povedzme nejake 1,6 litrove turbodizlove niro ktore predpokladam ( aj vzhladom k cenam vacsieho dizloveho sportagu ) by tiez pod nejakych 19 tisic eur neslo ... a za mna radsej 19 litrov dat za hybridne niro ako davat 19 alebo aj 20 litrov za dizlove.... takze cele je to myslim uplne jasne ( aj ekonomicky aj emisiami aj nakladmi pre sofera ) a korejci a japonci na to prisli uz davnejsie ako vidime :yes:
Ak budes tym hybridnym Nirom jazdit prevazne po dialnici konstantne 130, tak za 5/100 urcite nepojde. Ono na dialnici je obecne hybrid vlastne k nicomu (pokial nie si v hornatej oblasti), takze jazdis v podstate len "na benzin"...
Hele Teddy kolika hybridama si jel po dálnici? Že si představuješ že tam systém vypíná nebo co :-)
Tvoje představa by platila JEN na absolutní rovině případně trvale do kopce = za nulovýho provozu
Já jezdim drtivě nejvíc po českejch dálnicích = a jakýkoli sebemenší přibrždění který ty měníš v teplo a prach hybrid mění v energii. Pro jízdu po D1 naopak už dlouho platí = takhle nabitou baterku jinde nenačerpáš :-!
Naproti tomu nafta musí bejt miliardama zvýhodněná = aby byla KDEKOLI jako konkurenceschpná benzínu nebo benzín hybridu
Tvoje představa by platila JEN na absolutní rovině případně trvale do kopce = za nulovýho provozu
Já jezdim drtivě nejvíc po českejch dálnicích = a jakýkoli sebemenší přibrždění který ty měníš v teplo a prach hybrid mění v energii. Pro jízdu po D1 naopak už dlouho platí = takhle nabitou baterku jinde nenačerpáš :-!
Naproti tomu nafta musí bejt miliardama zvýhodněná = aby byla KDEKOLI jako konkurenceschpná benzínu nebo benzín hybridu
To nepojde za 5l pri 130 kmh ani v dieslovom crossoveri... budes rad ak pojde pri 130 za 6,5
Hej, ale rovnaky benzinovy crossover pojde za 8.5...
No dneska sou rozdíly mezi benzínem a naftou možná už spíš menší než 2 litry
A furt tam je to politický umělý zvýhodnění nafty = jinak ani s tou trochu nižší spotřebou = danou právě jen tou rozdílnou objemovou hmotností, kterou velkoobchodně bereme v potaz ale při převodu na maloobchod jí popíráme a tim krom daně tuplovaně zvýhodňujeme naftu proti benzínu = tak bez těch 2 berliček i nafta neni reálně konkurenceschopná
A furt tam je to politický umělý zvýhodnění nafty = jinak ani s tou trochu nižší spotřebou = danou právě jen tou rozdílnou objemovou hmotností, kterou velkoobchodně bereme v potaz ale při převodu na maloobchod jí popíráme a tim krom daně tuplovaně zvýhodňujeme naftu proti benzínu = tak bez těch 2 berliček i nafta neni reálně konkurenceschopná
Ja mam konstantnich 130 na zimnich pneu za 5,8. S hybridem. Na letnich to bude o neco min. Ale je to s Priusem, ktery ma lepsi cx, takze k tem peti se asi jen tak nejake auto nedostane.
Na druhou stranu to bylo opravdu konstantnich 130 GPS, tj. prakticky nejhorsi mozna situace jaka je u nas v CR legalni. Jizda v realnem provozu na tom bude lip (v ramci rychlostnich limitu).
Na druhou stranu to bylo opravdu konstantnich 130 GPS, tj. prakticky nejhorsi mozna situace jaka je u nas v CR legalni. Jizda v realnem provozu na tom bude lip (v ramci rychlostnich limitu).
Ustálená rychlost bude lepší než neustálé snižování a zvyšování rychlosti ne?
U hybridu to tak prave byt nemusi, pokud nebrzdis obema nohama zaroven a nezrychlujes s plynem na podlaze. Kdyz uberes plyn, tak dobijis. A kdyz potom zrychlujes, tak vyuzijes energii nasyslenou pri tom brzdeni. Takze na tom useku "brzdim-zrychluju" spotrebujes mene paliva, nez kdybys ho jel konstantni rychlosti.
Zalezi samozrejme na podminkach a tom, jak "divoce" zpomalujes a zrychlujes.
Zalezi samozrejme na podminkach a tom, jak "divoce" zpomalujes a zrychlujes.
WinDiesel
Chce spáchat rituální sebevraždu v přímém přenosu.
Zbavili se Ghosna a teď neví kudy kam a tak vymýšlejí kraviny na n-tou.
Zbavili se Ghosna a teď neví kudy kam a tak vymýšlejí kraviny na n-tou.
Třeba to bude plug in nafta. 2,0 dci + 50km na elektriku. Co víc si přát. Do města i na dálnici super.
Ne KANKUNENe to neni super = spojení elektromotoru a naftovýho motoru je Z PRINCIPU nevhodnější = co ty děláš na webu o autech?
Navíc tu naftu MUSÍŠ zvýhodňovat = aby se vyrovnala benzínu ;-)
Ekonomicky i technicky = to máš BLBĚ :-!
Navíc tu naftu MUSÍŠ zvýhodňovat = aby se vyrovnala benzínu ;-)
Ekonomicky i technicky = to máš BLBĚ :-!
Hamuno, WIN mě už taky štve s tou naftou, už to přehání. Jsi ekonom, tak hodˇ do výpočtu správnou cenu bez dotací a namaž si ho na prsa za mě. Dík. Počítej prosím z litrama, s kilama by to vypadalo jako představení Novotného v Rusku.
No fajn = reagoval sem na tvuj úvodní příspěvek = bez těch miliard to tak prostě neni. Za to aby platilo cos napsal = musíme dávat docela big sumu. Ostatně Ozzy to tu velmi volně před časem spočítal. Neni problém prodávat maloobchodně na litry = jen ten přepočet z velkoobchodních kg MUSÍŠ brát v potaz. A ne dělat že 1kg čehokoli = 1litr
To je celý = v reálu prostě dáváme nějaký desítky miliard ročně na POCIT že nafta je na dálkový cesty výhodnější. No bez těch miliard = prostě neni
To je celý = v reálu prostě dáváme nějaký desítky miliard ročně na POCIT že nafta je na dálkový cesty výhodnější. No bez těch miliard = prostě neni
Aha, takže čísla nehodíš.
Jaký bys chtěl čísla?
Jak sem už vysvětloval Ozzymu = přesně to přece spočítat NEJDE
Máš rozdílnou objemovou hmotnost a rozdílnou spotřebu za rok. Ten rozdíl v dani je u nás už roky stejnej. Takže si to můžeš spočítat ze snadno dostupnejch zdrojů kolik to bylo třeba za loňskej rok. Velmi volně třeba 25 miliard = aby lidem přišla nafta na delší trasy výhodnější
Bohužel už nevim v jaký diskuzi to Ozzy počítal = a popravdě ani jaký číslo mu vyšlo = popravdě je fuk jestli to je aktuálně třeba 30 miliard. Prostě docela BALÍK = bez něj = prostě nafta dává smysl až tam někde kde to zmiňujou https://www.ceskatelevize.cz/…080930-hyde-park a po Dieselgate toho ktématu vyšlo i dost v médiích věnujících se autům. Jednak daní a eště víc přepočtem z velkoobchodu = pár desítkama miliard ročně děláme POCIT že nafta je konkurent pro benzín
Jak sem už vysvětloval Ozzymu = přesně to přece spočítat NEJDE
Máš rozdílnou objemovou hmotnost a rozdílnou spotřebu za rok. Ten rozdíl v dani je u nás už roky stejnej. Takže si to můžeš spočítat ze snadno dostupnejch zdrojů kolik to bylo třeba za loňskej rok. Velmi volně třeba 25 miliard = aby lidem přišla nafta na delší trasy výhodnější
Bohužel už nevim v jaký diskuzi to Ozzy počítal = a popravdě ani jaký číslo mu vyšlo = popravdě je fuk jestli to je aktuálně třeba 30 miliard. Prostě docela BALÍK = bez něj = prostě nafta dává smysl až tam někde kde to zmiňujou https://www.ceskatelevize.cz/…080930-hyde-park a po Dieselgate toho ktématu vyšlo i dost v médiích věnujících se autům. Jednak daní a eště víc přepočtem z velkoobchodu = pár desítkama miliard ročně děláme POCIT že nafta je konkurent pro benzín
Aha, já nejsem ekonom a tak nechápu, že to nejde spočítat.
No ironie ti de ;-)
Tak CO si chtěl spočítat přesně?
Výsledek ti řiká ten Vaculík nebo Kotecký už nevim = nafta bez zvýhodnění dává smysl někde od 3,5 tuny
To kam se to JEN díky dotacím dostalo v Evropě = je fakt absurdní. Absurdnější je už jen to = jak to část lidí odmítá = protože si na to pokřivení v průběhu let prostě ZVYKLI :-)
Jestli si to chceš spočítat za loňskej rok = prosim složitý to neni = rozdíl v objemový hmotnosti benzínu a nafty je no problem dohledatelnej stejně jako rozdíl v dani a stejně tak loňská roční spotřeba nafty. Mě osobně je jedno jestli to je třeba těch 25 nebo i přes 30 tisíc milionů. Je to prostě balík jak kráva
Znám závěr a o ten de = bez něj je nafta = viz tvuj úvodní příspěvek = i na cestu napříč kontinentem kravina
Tak CO si chtěl spočítat přesně?
Výsledek ti řiká ten Vaculík nebo Kotecký už nevim = nafta bez zvýhodnění dává smysl někde od 3,5 tuny
To kam se to JEN díky dotacím dostalo v Evropě = je fakt absurdní. Absurdnější je už jen to = jak to část lidí odmítá = protože si na to pokřivení v průběhu let prostě ZVYKLI :-)
Jestli si to chceš spočítat za loňskej rok = prosim složitý to neni = rozdíl v objemový hmotnosti benzínu a nafty je no problem dohledatelnej stejně jako rozdíl v dani a stejně tak loňská roční spotřeba nafty. Mě osobně je jedno jestli to je třeba těch 25 nebo i přes 30 tisíc milionů. Je to prostě balík jak kráva
Znám závěr a o ten de = bez něj je nafta = viz tvuj úvodní příspěvek = i na cestu napříč kontinentem kravina
No, my řidiči to kupujeme po litrech. Ale to už neřeš.
I když se původně správně prodávaly paliva na kila, neni důvod nekupovat v litrech = jak už sem napsal. Je ale důvod nepřepočítávat kg na litry tak jak se to aktuálně dělá
Poprosím 20dkg tej lepšej nafty a krájať mi ju nemusíte. :-[]
Hele že ty to HRAJEŠ? :D
No i tak = i když se velkoobchodně dodnes SPRÁVNĚ prodává na hmotnost a dřív i maloobchodně = tak si představ FURT se nekrájí a byla a je to FURT kapalina :-)
A lepší aditivovaná váží stejně = ale jinak o dost víc než benzín = což dělá TEN rozdíl ve spotřebě. A správně se samozřejmě prodává velkoobchodně = zdá se že extrémní zvýhodnění miliardama pro koncovýho uživatele nesmyslnym 1 litr čehokoli = 1kg a požadavek ať se to vrátí do normálu = s některejma lidma pěkně cvičí :-!
No i tak = i když se velkoobchodně dodnes SPRÁVNĚ prodává na hmotnost a dřív i maloobchodně = tak si představ FURT se nekrájí a byla a je to FURT kapalina :-)
A lepší aditivovaná váží stejně = ale jinak o dost víc než benzín = což dělá TEN rozdíl ve spotřebě. A správně se samozřejmě prodává velkoobchodně = zdá se že extrémní zvýhodnění miliardama pro koncovýho uživatele nesmyslnym 1 litr čehokoli = 1kg a požadavek ať se to vrátí do normálu = s některejma lidma pěkně cvičí :-!
vyzera to tak ze dizle od japoncov uz ostanu pre eu len v navare L200 ci Hiluxe.. proste uz len v tych pracovnych pickupoch... no ale na druhej strane zeby sa RAV-ka alebo outlander s odchodom dizlov predavali v eu horsie sa neda povedat ... dari sa im snad este lepsie ... aky to "paradox" .. sranda :yes:
PS: nissan potrebuje obmenit uz niektoremodely.. ale uz tu mame novy juke.. pride novy kaskaj... chce to podla mna uz aj novy X-trail pomaly ale isto ... samozrejme odchod modelu pulsar aj note tiez predajne nissanu posledny rok nepomohol.. ale je tu uz zase novy leaf.. vynovena navara... nissan sa pozbiera... uz novy juke bude slapat paradne ... to nepochybujem... taketo auta dnes frcia... :yes:
PS: nissan potrebuje obmenit uz niektoremodely.. ale uz tu mame novy juke.. pride novy kaskaj... chce to podla mna uz aj novy X-trail pomaly ale isto ... samozrejme odchod modelu pulsar aj note tiez predajne nissanu posledny rok nepomohol.. ale je tu uz zase novy leaf.. vynovena navara... nissan sa pozbiera... uz novy juke bude slapat paradne ... to nepochybujem... taketo auta dnes frcia... :yes:
No dyť TO JE SPRÁVNĚ = tam někam nafta PATŘÍ
Do těžkejch aut = v osobních je zajímavá JEN když jí miliardama ročně uměle zvýhodňuješ
A ta EVropa neni paradox = v tu chvíli kdy ZRUŠÍŠ zvýhodnění nafty jako paliva = propadne se prodej dieslů na totální minimum. A viz nejen Kankunen a WinDiesel = evropani to maj v hlavách ohledně nafty trochu.. no možná i trochu VÍC :-)
Do těžkejch aut = v osobních je zajímavá JEN když jí miliardama ročně uměle zvýhodňuješ
A ta EVropa neni paradox = v tu chvíli kdy ZRUŠÍŠ zvýhodnění nafty jako paliva = propadne se prodej dieslů na totální minimum. A viz nejen Kankunen a WinDiesel = evropani to maj v hlavách ohledně nafty trochu.. no možná i trochu VÍC :-)
ten paradox som napisal presne preto lebo europsky zakaznik ma v hlave stale zafixovane ze bezne SUV auto sa "musi" predsa kupovat vzdy len v dizli.. ale ako vidime nemusi ;-) :yes:
tiez nemam problem s dizlom v L200 alebo sorente ci v rextone ... ale do juke mi fakt nepasuje ani do RAV-ky :yes:
tiez nemam problem s dizlom v L200 alebo sorente ci v rextone ... ale do juke mi fakt nepasuje ani do RAV-ky :yes:
tomei
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Meky
som rad, ze sa zase potvrdzuje, ze americky a japonsky autopriemysel a vyrobky (vozidla) nedokazu plnit poziadavky narocneho europskeho zakaznika.
Japonske auta su male (japonci a aziati su nizsi vzrastom), ergonomicky nedomyslene (maly rozsah nastaveni volantu), technicky primitivne (slabe svetla, slabe brzdy, vysoka hlucnost, smaba ucinnost - t.j. vysoka spotreba).
Predoslu vyhodu, ktora z technickej zaostalosti vyplyvala (spolahlivost) vsak uz davno prekonali korejci, ktori vdaka nasadeniu EU vyvoja a slusnej zaruke dokazali japoncov rychlo predbehnut.
Je smutne a je skoda, ze japonci kapitulovali a z EU trhu sa postupne stahuju. Konkurencia je dobra vec pre vsetkych a mohli este vytrvat.
Japonske auta su male (japonci a aziati su nizsi vzrastom), ergonomicky nedomyslene (maly rozsah nastaveni volantu), technicky primitivne (slabe svetla, slabe brzdy, vysoka hlucnost, smaba ucinnost - t.j. vysoka spotreba).
Predoslu vyhodu, ktora z technickej zaostalosti vyplyvala (spolahlivost) vsak uz davno prekonali korejci, ktori vdaka nasadeniu EU vyvoja a slusnej zaruke dokazali japoncov rychlo predbehnut.
Je smutne a je skoda, ze japonci kapitulovali a z EU trhu sa postupne stahuju. Konkurencia je dobra vec pre vsetkych a mohli este vytrvat.
Tobe asi vymyli mozek v Boleslavi. Japonci delaji auta mala i velka a technologie se evropa od nich uci. Jak dlouho jsou hybridy v japonsku a jak dlouho tady. Ja mam Outlandera, kamarad Landcruisera, dalsi Lexus. Vsecko to jsou petimetrovy auta, zadny trpaslici. Ja mam metr devadesat a nad sebou, vedle sebe i pred sebou mraky mista. Vic nez v evropskych pidiautech, jak jsem mel moznost si vyzkouset na naplavce. A ostatni jsou taky blbosti. Japonci delaji nejdokonalejsi ctyrkolky (STI, EVO) vynikaji spolehlivosti ve vsech zebriccich a tak by se dalo pokracovat. me osobne uz evropske auto nesmi do baraku, to uz by musel byt k tomu vazny duvod a to mam za sebou peknych par desitek aut. Moje auto na rozdil od tveho jde na prvni servis mimo oleje po 100kkm, az tohle bude evropa umet tak si to mozna jeste rozmyslim
×
Sdílení komentáře
×
A co AWD? Pretoze momentalne je Qashqai ako 4kolka len s naftou. To chce Nissan tiez uplne zrusit?
Mimochodem, tech pohonu je daleko vic, kdyz pridas LPG, CNG a rozdelis hybridy podle pouziti
Zvláštní jak s tim všichni odmítáte pracovat = prostě když dáš naftu za stejnou tržní cenu rsp. maloobchodně jí tak jak všechno ostatní budeš prodávat jako je benzín = i na tu dálku NEbude výhodnější
Nafta BEZ zvýhodnění dává smysl AŽ někde od 3,5 tuny = prostě pro nákladní přepravu. Pro osobní BEZ toho = vlastně vůbec ne. Je prostě o tolik dražší = že benzín, benzín hybrid = sou na jakýkoli ježdění prostě LEVNĚJŠÍ
No bystřejší diskutující to pochopili = fascinující jak se některý dneska z veřejnejch zdrojů jen pár kliknutíma zjistitelnýmu faktu = dál a dál a dál BRÁNĚJ žejo :-)
Bez toho = je v osobních autech víceméně diesel neprodejnej = provoz by byl drtivě NEvýhodnější
Zavírat trochu vzdělanější do vypolstrovanejch místností? No komunisti je posílali i do uranovejch dolů = tak přece jen posun k lepšímu :D
Mimochodem pravdu = nemáte ani jeden :-)
Význam slova dotace = bohužel pasuje na tuhle kravinu. Ale to je fuk = problém je že to je viz i místní přibližnej výpočet Ozzyho = daleko DALEKO víc peněz
Zvláštní jak místo párkrát kliknout a něco si k tématu přečíst = radši píšeš další a další blbiny a výmysly ;-)
Nicméně to že BEZ obřího zvýhodnění v miliardách nafta nemá šanci ani na delší cestu = je prostě fakt. Při rovnejch podmínkách = je prostě benzín ve všech ohledech LEVNĚJŠÍ
To popírání je fascinující = ale už fakt únavný
Keby boli ceny ine, samozrejme by som to zvazil ak by som premyslal ci nafta alebo benzin. Ale podla cien tak ako su nastavene teraz moze v urcitych pripadoch (!) vychadzat nafta vyhodnejsie.
A problém je že nafta vychází JEN díky těm desítkám miliard tak jak píšeš = MŮŽE V URČITÝCH případech vyjít výhodnějš. To je za desítky miliard SAKRA MÁLO
Prostě v rovnym prostředí = vychází ekonomicky drtivě nejlíp benzín hybrid