Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Nissan Qashqai dostane dvě hybridní verze. Znamená to konec turbodieselů?

David Bureš
Diskuze (46)

Nissan bude v příští generaci pokračovat v obměně své nabídky. Po letošní novince v podobě nového Juku dorazí nový Qashqai.

Pokud bychom hledali průkopníka segmentu kompaktních crossoverů, je to nepochybně Nissan Qashqai. Jeho první generace přišla v roce 2006 a když se ukázala jako úspěšný nástupce tradičního kompaktu v podobě modelu Almera, následovala v roce 2013 generace druhá. Nyní už Nissan pracuje na Qashqaii třetí generace, která by měla dorazit na trh v roce 2020.

Koncepci kompaktního crossoveru s délkou kolem 4,4 metru si novinka uchová, ukázala se jako velice úspěšná, vždyť Qashqai patří v posledních letech dokonce mezi vůbec nejprodávanější auta v Evropy, když vybrané měsíce je v top 10 všech aut, jinak se toho ale změní docela hodně.

Základem bude inovovaná platforma CMF, která umožní snazší elektrifikaci. A právě s ní se u nového Qashqaie počítá. Nemluvíme tu však o elektrické variantě, nýbrž o hybridních provedeních.

„Pravděpodobně nezahrne plnou elektrifikaci, protože by to znamenalo rozsáhlé změny a nezbytné vysoké investice,“ říká o nadcházejícím Qashqaii evropský viceprezident Nissanu pro produktové plánování Ponz Pandikuthira s tím, že k dispozici nicméně budou hned dvě varianty Qashqaie s hybridním pohonem.

V jednom případě půjde o hybrid s vlastním systémem vyvíjeným pod označením ePower, který má využít benzinový motor jakožto generátor elektrické energie pro baterii, z níž následně bude čerpat sílu elektrický motor. Toto řešení používá na japonském trhu již Nissan Note, jde tak vlastně o „elektromobil s prodlužovačem dojezdu.“

Ponz Pandikuthira nicméně přiznává, že je systém nutné přizpůsobit evropským požadavkům. V Japonsku se obvykle nejezdí rychlostmi nad 105 km/h, zatímco v Evropě jsou na dálnici běžné rychlosti kolem 130 km/h. A v takovém případě už má prodlužovač dojezdu problém s účinností, musí tvrdě pracovat, aby udržel dostatek energie v bateriích.

V druhém případě se pak bude jednat o plug-in hybrid s technikou od Mitsubishi, aliančního partnera Nissanu. Nakolik však bude blízká dnešnímu Outlanderu PHEV, v tuto chvíli nevíme. Pandikuthira přitom nepřímo říká, že půjde spíše o úlitbu emisním normám, než něco, čemu by automobilka opravdu věřila.

„V některých modelových řadách plug-in hybrid vyzkoušíme, nicméně jejich obchodní případ není příliš dobrý. Pro nás je to technický mezikrok pro následující dva až čtyři roky, než klesne cena baterií na úroveň, kdy se už plnohodnotné elektromobily vyplatí,“ říká Pandikuthira.

Zákulisní zprávy pak naznačují, že příchod dvou odlišných hybridů může znamenat konec turbodieselů v Qashqaii. Nissan se už dříve nechal slyšet, že se vznětových motorů chce zbavit, a tak nový Qashqai může být v tomto ohledu důležitý krok. Více se dozvíme už v příštím roce, kdy se Qashqai 3 představí světu.

David Bureš
Diskuze (46)

Doporučujeme

Avatar - JirkaVejrazka
12. 12. 2019 09:03
Re: vyzera to tak ( podla mna )
U hybridu to tak prave byt nemusi, pokud nebrzdis obema nohama zaroven a nezrychlujes s plynem na podlaze. Kdyz uberes plyn, tak dobijis. A kdyz potom zrychlujes, tak vyuzijes energii nasyslenou pri tom brzdeni. Takze na tom useku "brzdim-zrychluju" spotrebujes mene paliva, nez kdybys ho jel konstantni rychlosti.

Zalezi samozrejme na podminkach a tom, jak "divoce" zpomalujes a zrychlujes.
12. 12. 2019 08:40
Re: vyzera to tak ( podla mna )
Ustálená rychlost bude lepší než neustálé snižování a zvyšování rychlosti ne?
Avatar - JirkaVejrazka
11. 12. 2019 19:32
Re: vyzera to tak ( podla mna )
Ja mam konstantnich 130 na zimnich pneu za 5,8. S hybridem. Na letnich to bude o neco min. Ale je to s Priusem, ktery ma lepsi cx, takze k tem peti se asi jen tak nejake auto nedostane.

Na druhou stranu to bylo opravdu konstantnich 130 GPS, tj. prakticky nejhorsi mozna situace jaka je u nas v CR legalni. Jizda v realnem provozu na tom bude lip (v ramci rychlostnich limitu).
Avatar - Hammunasakra
11. 12. 2019 19:26
Re: Nissan jako Mitsubishi ...
Hele že ty to HRAJEŠ? :D

No i tak = i když se velkoobchodně dodnes SPRÁVNĚ prodává na hmotnost a dřív i maloobchodně = tak si představ FURT se nekrájí a byla a je to FURT kapalina :-)

A lepší aditivovaná váží stejně = ale jinak o dost víc než benzín = což dělá TEN rozdíl ve spotřebě. A správně se samozřejmě prodává velkoobchodně = zdá se že extrémní zvýhodnění miliardama pro koncovýho uživatele nesmyslnym 1 litr čehokoli = 1kg a požadavek ať se to vrátí do normálu = s některejma lidma pěkně cvičí :-!
Avatar - speedfred
11. 12. 2019 18:22
Re: Nissan jako Mitsubishi ...
Poprosím 20dkg tej lepšej nafty a krájať mi ju nemusíte. :-[]