Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
_beta
Kamoš kúpil pred ani nie mesiacom rovnako vyzerajúci Xceed v plnej s 1,4t v manuále.
Bol som skeptický, že módne auto ako kabelka. Ale po pár jazdách som príjemne prekvapený, spotreba v pohode, jazda príjemná. Priestor rozumný.
Normálne až ja, odporca SUV krabíc nad nejakým podobným autom do rodiny začínam uvažovať.
Bol som skeptický, že módne auto ako kabelka. Ale po pár jazdách som príjemne prekvapený, spotreba v pohode, jazda príjemná. Priestor rozumný.
Normálne až ja, odporca SUV krabíc nad nejakým podobným autom do rodiny začínam uvažovať.
Jel jsem s tím předváděčku. Byla to 1,4 T s automatem a taky jsem byl příjemně překvapen. Spotřeba na 30 Km byla kolem 7 litrů. Pěkné auto, útulný interiér, slušné, jisté jízdní vlastnosti, důstojný komfort. Auto které bych si doma dovedl představit.
Mám len statickú skúsenosť, nejak som nemal čas sa ísť previezť, ale interiér v Xceede mi prišiel taký lepší, hodnotnejší. Proste tam bolo cítiť tú nadstavbu od štandardného ceedu. Kufor mi prišiel plus mínus veľkosťou ala ProCeed, akurát trošku hlbší a kratší. Podľa toho čo všade na to Xko počúvam a čítam si asi nájdem čas ísť sa previezť.
Paci sa mi, ale je to male auto za dost penazi. Vzadu je miesto tak pre deti. Pre nizsich junakov mozno v pohode, ale pre 100kg chlapa - dozadu tak deti. Male SUV alebo crossover mne velmi nesedia.
fOE
Najde se tu nejaky majitel ceedu jakekoliv varianty s testovanou jednasestkou? Ona spotreba v testu je docela tristni, a jelikoz je tohle vozitko ve vyberu u zeny, ktera i s 1.2l umi jezdit za 10L :D tak bych vedel jestli je tech 12 mestskych litru u toho motoru norma, nebo jde jen o z tech vyraznejsich novinarskych vyboceni... ?
Ad test, trosicku postradam zminku o hluku jinde nez od podvozku, jak moc prevodovka motor podtaci atd.
Ad test, trosicku postradam zminku o hluku jinde nez od podvozku, jak moc prevodovka motor podtaci atd.
Jen ohledně převodovky (ceed 1.4T ,DCT) od 2000 řadí nahoru a snaží se nedostat pod 1500 , když tomu šlápnete, většinou řadí 3000+ , ve sport modu kolem 4000+ , nejhorší možnost je jet ve městě 60kmh, to zařadí 5.stupeň a lehtá to na 1400 otáčkách .
Tak tá 1,6 nie je z najúspornejších. Je to už konštrukčne starší motor. Ak vyložene nepotrebuješ výkon, tak by som dal prednosť tej 1,4T. Krútiaci moment je len o 20Nm nižší a v nižších otáčkach výkonom moc nezastáva za tou 1,6. Aj v článku je "Lépe se přitom cítí ve vyšších otáčkách, pod 3.500 otáčkami se chová mírně letargicky." 1,4GDI je celkovo veľmi príjemný motor. Podľa mňa to najlepšie čo majú Kórejci aktuálne medzi bežnými benzínovými motorizáciami. Pri 1,6 výkon viac graduje s otáčkami, ale aj si potom vezme viac paliva. Tabuľková spotreba je skoro rovnaká, ale podľa spirit motor je rozdiel 1,6 litra v priemere. Tá 1,6 má minimum na úrovni priemeru pre 1,4.
https://www.spritmonitor.de/…ia/945-ceed.html?…
https://www.spritmonitor.de/…ia/945-ceed.html?…
https://www.spritmonitor.de/…ia/945-ceed.html?…
https://www.spritmonitor.de/…ia/945-ceed.html?…
Pochybuju že ta 1.4 má až 40% učinnost.
https://www.sae.org/…nt/2016-01-0667/
https://www.sae.org/…nt/2016-01-0667/
test je o 1,6 turbo a článok čo si poslal je o 1,6 v atkinsonovom cykle určenom pre hybridy. Atmosferický motor sa do Xceedu vôbec nemontuje.
Tak pri Proceede je ten rozdiel necelý liter, 7,51 vs 8,49, ale aj tak je to viac, než by sa na jedna-šestku patrilo. Ja s 1,6 turbobenzínom jazdím za 7,2.
P.S. Čo je na priamovstrekovom turbobenzíne "konštrukčne staršie"?
P.S. Čo je na priamovstrekovom turbobenzíne "konštrukčne staršie"?
Xceedov je ešte malá vzorka.
Tých konštrukčne starých vecí je viac. Pomer vŕtania a zdvihu, vstrekovacie tlaky, piestové dno a spôsob rozprášenia paliva. Myslím, že 1,6 nemá ani chladené výfukové zvody.
Ak si myslíš, že na priamovstreku s turbom nie je čo zlepšovať, tak sa skus prebehnúť s prvou generáciou 1,4 TSI. To nešlo a žralo.
Tých konštrukčne starých vecí je viac. Pomer vŕtania a zdvihu, vstrekovacie tlaky, piestové dno a spôsob rozprášenia paliva. Myslím, že 1,6 nemá ani chladené výfukové zvody.
Ak si myslíš, že na priamovstreku s turbom nie je čo zlepšovať, tak sa skus prebehnúť s prvou generáciou 1,4 TSI. To nešlo a žralo.
Kórejci už medzičasom predstavili modernejšiu verziu tejto 1.6-ky, zatiaľ vo výkonovej verzii 180 k s prepracovaným ventilovým rozvodom CVVD. Mala by byť úspornejšia.
https://www.motor1.com/…gine-technology/
https://www.motor1.com/…gine-technology/
Ten rozdíl ve spotřebě je brutální. Jak píšeš +20 Nm a výkon ve vysokých otáčkách nestojí za ty 2L spotřeby navíc. Ta 1,4T je velmi příjemný motor, v reálu bude jezdit kolem 7L a to je akceptovatelné vzhledem k výkonu a typu auta.
Ta spotřeba je zarážející, s autem o velikosti Octavie 1.g jezdím za 6,6l a to nejezdím moc úsporně (1.6i 16V bez VVT, prostě zastaralá klasika).... Tak si říkám: "Kde udělali šikmoocí soudruzi chybu?"
Těžko říct, na spritmonitoru je zatím jediný kus a má 7,8l. Nevím.
Pro tvou ženu bych doporučil - pokud jezdí hlavně po městě - Fiestu 1.0EB s 8°HDM :yes:
Jestli toho najede víc mimo město a neumí jezdit hospodárně - třeba Xceed 1.6CRDi 6°MT.
Těžko říct, na spritmonitoru je zatím jediný kus a má 7,8l. Nevím.
Pro tvou ženu bych doporučil - pokud jezdí hlavně po městě - Fiestu 1.0EB s 8°HDM :yes:
Jestli toho najede víc mimo město a neumí jezdit hospodárně - třeba Xceed 1.6CRDi 6°MT.
Jsou auta kterým spotřebu odpustíš, toto je jedno z nich. Největší rozdíly ve spotřebě jsou ve špatném mezičlánku mezi sedadlem a volantem. Sám v ceedu dokážu jezdit za 5,5 volné tempo 90 km/h ale i za 8.0 když je těžká noha. Průměr mám teď v zimě 6.7 krátké trasy. Takže pohoda.
Mám taký pocit že foe, resp. jeho manželka užívajú Juke 1,2 DIGT, teda orientácia na SUV či Crossover je jasná. Do byť sebelepšej Fiesty proste sadáš na zem :D
Dobra pamet. ;-)
A je to tak, zene se crossovery libi, i kdyz ma rada i klasiku (sedan/coupe). Co ale neprekousne je HB, coz mi prijde zvlastni bo dost HB co si na SUV/Cross spis jen hraji se ji velice libi (X2, jiz brzo minule GLA, ted tenhle ceed). Holt ta hranice je zde tenka. :-)
A je to tak, zene se crossovery libi, i kdyz ma rada i klasiku (sedan/coupe). Co ale neprekousne je HB, coz mi prijde zvlastni bo dost HB co si na SUV/Cross spis jen hraji se ji velice libi (X2, jiz brzo minule GLA, ted tenhle ceed). Holt ta hranice je zde tenka. :-)
V takom prípade skús zvážiť tu 1,4 T-GDI, oproti Juku si dynamicky nepohorší. A oproti 1,6 T-GDI ušetríš pri kúpe aj pri každom tankovaní. Alebo ak to má byt hlavne metské poskakovadlo, tak ešte bude plug-in hybrid, tam síce bude menší kufor, ale oproti Juku to ťažko môže byť horšie.
Posun vykonove o nejakych 30% v skoro o 30% tezsim aute neni posun. Meli jsme sanci s zenou projet 150k v 1,5t vazicim aute od konkurence a nebylo to ono ani za me, ani z pohledu me druhe polovicky. Zit se stim samozrejme v klidu da, je to vic nez jen dostatecne, ale nase skladba jizd je vicemene jen mesto a pak dalnice a prave kvuli dalnici bych i pro zenu chtel neco o stupinek vys.
Preto som písal, že si nepohorší. A na diaľnici si možno aj polepši, lebo tam bude väčšiu rolu zohrávať aerodynamika v ktorej Juke nevyniká.
Môžeme tu polemizovať, ale ja by som ti doporučil oba motory aspoň vyskúšať a nespoliehať sa len na katalógové údaje. Ak neposiela motor často k červenému polu, tak pocitoví rozdiel vo výkone nebude nijak dramatický.
Môžeme tu polemizovať, ale ja by som ti doporučil oba motory aspoň vyskúšať a nespoliehať sa len na katalógové údaje. Ak neposiela motor často k červenému polu, tak pocitoví rozdiel vo výkone nebude nijak dramatický.
Tak ženy všeobecne majú svoje videnie automobilového sveta :D Ja to vidím rovnako tak u mojej manželky, sestry či mamy. :D A tiež občas krútim hlavou nad podobnými paradoxmi. :)
Mal som minuly proceed gt s tymto motorom, bol to 6st manual, zral zhruba zo co pisu v teste, 10-12 mesto, 8-9 dialnica a 7-8 okresky, jazdil som vcelku svizne no i tak som si vravel ze by sa patrilo aby to zralo o cosi menej, ale to si hovorim aj o sucasnom aute :-)
https://www.spritmonitor.de/…cht/1095435.html
Je to jeste syrovy motor, prvni tankovani prakticky pouze Praha, posledni dve tankovani jsou cesta do Berlina a zpatky - dalnice 140 km/h, s obcasnymi vylety k 160 - 200 km/h. Ze zkusenosti po 10 - 15 tis. pocitam pujde spotreba o 0,5 - 1 litr dolu.
Jo a dulezita vec - palubni pocitac ukazuje spotrebu cca o pul litru vyssi nez je skutecna podle tankovani (momentalne mam dlouhodobou podle PP 8,9l/100km, skutecnou 8,4l/100km. Tipuji, ze v XCeedu to bude stejne. Pochybuji, ze autor meril realnou spotrebu.
Je to jeste syrovy motor, prvni tankovani prakticky pouze Praha, posledni dve tankovani jsou cesta do Berlina a zpatky - dalnice 140 km/h, s obcasnymi vylety k 160 - 200 km/h. Ze zkusenosti po 10 - 15 tis. pocitam pujde spotreba o 0,5 - 1 litr dolu.
Jo a dulezita vec - palubni pocitac ukazuje spotrebu cca o pul litru vyssi nez je skutecna podle tankovani (momentalne mam dlouhodobou podle PP 8,9l/100km, skutecnou 8,4l/100km. Tipuji, ze v XCeedu to bude stejne. Pochybuji, ze autor meril realnou spotrebu.
Auta uz meraju realnu spotrebu, za chvilu ju budu niekdam do bruselu aj posielat :-) Aspon tie novsie by mali.
Kia a Hyundaie merajú spotrebu podla PP velmi presne. Odchylka max 1-2deci...
Cti poradne. Ja mluvim o mem aute, kde presnou spotrebu znam - podle tankovani. Co se tyce posledni generace rodiny Ceed, podle diskusnich for v CZ i DE pozoruji stejnou odchylku i jini majitele techto vozu, takze nejsem vyjimka.
Proceed GT 2019 manual, najeto 10 tis km, prumerna spotreba komplet 8 litru. Manzelce by mozna stacila jednactyrka, ale ja jsem za moznost vyuziti vyssiho vykonu ve strednich a vyssich otackach rozhodne rad a ten cca litr a pul rozdilu ve spotrebe je z meho pohledu akceptovatelny.
Mám Soul se stejným motorem i převodovkou a město opravdu za 12. Mám dlouhodobu spotřebu (po 50 000 km) 11 litrů :-(
Meky
1,6 tgdi je upravená pôvodná 1,6 gdi.
1,4 tgdi je kompletne nová konštrukcia.
1,4 tgdi je kompletne nová konštrukcia.
Oplatí sa poçkať.Hyundai/Kia má pripravený nový 1,5TGdi.Ten nahradí oba.
Čo mi to pripomína? 8-s
Čo mi to pripomína? 8-s
Nemyslím si, že nahradí obidva. Veď len pred pár mesiacmi Hyu/Kia koncern ohlásil zásadnú rekonštrukciu motora 1.6 T-GDI s aplikáciou nového ventilového rozvodu CVVD. Takže by to nedávalo žiadny zmysel ;)
Netvrdím,že hneď.No verím ,že raz a nie tak ďaleko, to bude 1,5T a potom 2,0T v rôznych výkonových verziach. ;-)
Arese
...za mě v současnosti asi nejelegantnější Korejec, škoda jen těch podivně vykouslých světlometů. Také ta barva je parádní, interiér pěkný, cena ale dost vysoká. Jízdní vlastnosti nemůžu posuzovat, zatím jsem to neřídil. Vůbec se mi ale nezamlouvá ten extrémně mělký kufr.
Co se tyce kufru tak dno ma dve polohy. Z horni se da posunout dolu cimz sice prijdes o rovnou plochu pri sklopenych operadlech, ale ziskas cca 10 cm na vysku:
https://youtu.be/yTFz9bwLBQE?t=612
https://youtu.be/yTFz9bwLBQE?t=612
dr.Remorey
víc, než auto samotné, me zaujala forma, jakou to autor píše. trošku mi to připomíná text referátu na knížku, kterou jsem nikdy nečetl, přečetl si dva kradený články a pak to květnatě a rádoby coolově přepsal. na gymplu běžná věc, ale tady mě to trochu ruší.
tomeu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jarmiloid Nemec
...úplně mimo vaši vášnivou diskusi. Za 12 ve městě je mírně vyšší spotřeba? To je číslo tak na starou 525i. A žravej korejec za 750? Trochu úlet...
nevie niekto ako to bude s tymto 150kw motorom aj buduci rok.. udajne neviem ci neskonci... a dokonca aj 1,4tgdi ma zrejme skoncit a nahradit ho ma nejaky novsi motor... osobne by som tu rad videl hybridnu techniku na urovni nira ale chapem.. niro je niro a tu zakaznik pri xceede chce asi skor klasicky pohon....
jedina vec co by som asi kusok mal vyhradu je cena.... ono za 600 - 650 tisic su uz 4kolkove rodinne r SUvecka .... ale ok.. toto je defakto topka ... som zvedavy kolko ich u nas uvidim ale zatial ani ten proceed ( shootingbrake ) som videl len asi 3 krat za polroka.... toto by uz mohlo byt lepsie predajne ale skutocne mat tie moznosti tak preco uz neist do seriozneho SUVecka... ale ok ok... tak drzim xceedu palce aj ked moja salka to nie je ( to radsej uz sportage ) :yes:
Design fajn , interier bych si představoval bez toho oranž podsvícení..v bílé.
Mohl by být i modernější..a ten motor je na prd..žere neskutečně , ideální bude diesel.
Hlavně cena je šílená , jako u SUV..TOHLE BUDE CHTÍT SLEVNIT. :-)