Dovoz ojetiny ze zahraničí má léta mezi motoristickou veřejností status dobrého nákupu pro toho, kdo se vyzná. Jenže vyznat se je stále složitější, protože podvodů přibývá. Zde přinášíme nejčastější z nich.
Pořád nechápu, proč vznikají tak přiblblé články.
Dovoz auta vyloženě ze západu německa se mi vždycky osvědčilo.
Podstatně nižší cena a podstatně lepší zdravotní stav auta.
Občas pro soukromé dopravce kupujeme ve Francii autobusy Karosa řady 9.
Proč ? Protože 20ti leté stáří oněch školních autobusů na tom není znát !!!
Spodek je jak z výrobní linky, žádná hniloba.
Prostě nákup ojetých vozidel v zahraničí smysl má, ale nesmí se to kupovat těsně za hranicemi. :yes:
přesně. Čím dál od východu, tím lépe. Já kupoval auto v Dánsku. Přes ebay, jen na základě fotek. Zjistit víc nebyl čas, šlo o aukci. Po aukci jsem si od prodejce vyzjistil v jakém je stavu a jestli dojede do ČR po vlastní ose. Šlo o 25 letý youngtimer za zlomkovou tržní cenu, takže jsem počítal s tím, že ne. Ale prodejce mi napsal, že není problém, auto je normálně z provozu, běžně servisované. Reálný stav? Auto má nové brzdy, nový kabinový ventilátor, nové topení. A hlavně - kompletní servisní historii v podobě faktur od roku 1994 do roku 2019. :yes:
Já zas myslím, že nikdo nerozporuje, že nákup ojetiny na západě je v 99% případů lepší. Martin ale právě popisuje to 1%. Mnohdy vzniklé i zdejšími vykutálenými dovozci a překupníky. Cokoliv se musí nakupovat co nejblíž u zdroje. Jak to projde přes deset úslužných ruk, tak je pravděpodobné, že si každý nějak přihřál polívčičku.
Vůbec nejlepší je koupit si v Nemecku nový auto.Byl jsem si osobně pro Yetiho-sice stál 2 roky na saloně a v ČR hned reklamačka zkroucené palubovky,ale luxusní výbava,která se v ČR neprodávala a cenově o 200 000,- levnější jak v ČR.Díky bohu za dieselgate....Pak si pro sebe vozím motorky z celé EU a tam mě je uplně jedno co je na tachceu-stejně dělám totální renovaci(u ČZ z Rumunska to byla síla-ty jejich silnice....)
Podvodníci jsou všude bohužel jich je určitě víc u nas v ČR auto si vždy dovezu z Německa sám výhodněji a nemám problém (tyto články píši lobbbiste prodejců aut a odbornici AAA atd.) neustále čtu, že se sem vozí totalky atd. přitom je to nesmysl opravy jsou u nás drahé a než se opraví má vůz jinou cenu..
No stačí přístup Dánska = a podvody téměře neexistujou = neni pro ně díky ultradůkladný kontrole ze strany státu a to co se i najetých km týče = neni pro ně vlastně prostor
Co TOTÉŽ zavést všude pro celou EU = a je relativně vyřešeno. Je fakt že pro obří skupiny lidí by to byla asi rána = jen u nás jen podvody v tohle oboru dělaj 6-10 tisíc milionů rok co rok
Řeší se to snad od 89,a nic.EU řeší zkřivení okurek ,ale jednotnou databázi vozidel nezvládne,proč asi?A co se týče Cebie a Autotracker,tak je to prakticky vyhozená pětistovka,tyto údaje jsou většinou dohledatelné i zadarmo-konečně alespoň kontola tachometru v čr zdarma,ale že to trvalo,Od cebie trochu slušné prověření vozu je cca 2700-5000kč a to snad už jedině když mám najisto vybraný vůz,jinak se nedoplatím než prověřím několik vozů.Takže jedině snad přes autorizovaný servis,A ani tam to není jisté.Teď vymýšlí sledování spotřeby jednotlivých vozů,ale zápis alespoň kilometrů do nepřepsatelné jednotky bude stále problém.
Zase masirka od Cebie! Muze mi nekdo vysvetlit, proc je takovy problem, zavest v TP kolonku, do ktere by se pri kazde Stk zapsal stav km???
Nebyla by to sice 100% zaruka, ale resilo by to vetsinu problemu a hlavne s nulovymi naklady.
Abych pravdu řekl, tak já bych u auta dovezeného z Rumunska měl asi docela strach, že na mě bude mluvit rumunsky. Tomu bych asi moc nerozuměl. Mám právě známého, který si nechal dovézt auto z Itálie a celé menu bylo v italštině. Nikde se mu tam nepovedlo najít ani angličtinu. Nakonec si tam tedy musel od https://www.autacesky.cz/bmw_35 nechat nahrát český překlad.