Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi se chce časem zbavit tlačítek v interiéru, čím je plánuje nahradit?

Klasická tlačítka mají v interiéru aut mnoho výhod, současný designový šéf Audi s nimi však do budoucna příliš nepočítá.
Zpět na článek
17. 12. 2019 09:18
Kocour to rekl za nas vsechny
https://www.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
1
Avatar - _Karel_
17. 12. 2019 11:58
Re: Kocour to rekl za nas vsechny
:-| :yes: souhlas. Pro koho ty auta staví? Jestli je typickým kupujícím dvacetiletý usoplenec tak chápu, ale tak to asi nebude.
Avatar - twistedTSD
17. 12. 2019 12:39
Who asks for this?
Je tu někdo, aspoň jediný člověk, který si po usednutí do auta řekne: "Fuj, zase ta otravná tlačítka. Kéž bych tak mohl ovládat klimatizaci, vyhřívané sedačky, hlasitost nebo start-stop na dotykáči nebo tím, že o tom budu s autem diskutovat?"
Rozbalit vlákno
1
18. 12. 2019 09:56
Re: Who asks for this?
Já teda tuhle novou módu taky neoslavuju. Je to zoufalý. Nicméně mě zaráží, že se nikdo nepozastavuje nad tím jak je to nebezpečný. Řidič je nucený odvrátit pozornost od silnice a začít si hrát s displejem. Hlavně, že zakázali jezdit s telefonem u ucha protože to odvádí pozornost od řízení, to že dotykový ovladače násobně víc odvádějí pozornost od řízení se zatím nikde neřeší. Celkem směšný jak umí ta legislativa tvořit paradoxy.
17. 12. 2019 17:36
Otočný ovládač je to najmenej
Ak mám ovládanie hlasitosti na volante - pravda spolujazdec má smolu ale to až taký problém nie je. Klímu, výstražné svetlá a pod ale ovládať niekde dole na display-i je nepríjemné - v súčastnom aute musím na stredovom display-i hľadať v kontaktoch, keď niekomu volám a brutálne to odpútava pozornosť - snažím sa tomu vyhýbať a zo skúsenosti je jednoduchšie zobrať do ruky mobil a vytočiť to tam... Toto je proste ergonomický nezmysel...
Rozbalit vlákno
4
17. 12. 2019 18:15
Re: Otočný ovládač je to najmenej
A to nemáš v autě hlasový vytáčení, když umí auto volat ? Já zmáčknu tlačítko na volantu, řeknu "Volej Fandu" a už se mi vytáčí Fanda přes BT HF. Jinak si telefonování v autě nedokážu představit a vlastně bych si ho ani jinak nedovloval provozovat.
Miluju, když potkam ondoně třeba s novym BMW a má mobila v ruce, to bych mlátil traverzou po palici.
18. 12. 2019 09:48
Re: Otočný ovládač je to najmenej
No nemám hlasové ovládanie.. To to samozrejme rieši :D
18. 12. 2019 09:59
Re: Otočný ovládač je to najmenej
Děláš jak kdyby hlasový ovládání bylo v každým autě a fungovalo na 100%. Taky když chci někomu volat tak střídavě hledám v seznamu a střídavě se snažím udržet na silnici. Při představě, že tak budu vyrušovanej i dalšíma ovládacíma prvkama tak no nazdar. Ještě, že na zbytek mám v autě čudliky. Mobil v ruce teda míněno u ucha není žádný problém. To tě nijak nevyrušuje a pokud máš automat tak pravou ruku stejně nepotřebuješ.
19. 12. 2019 18:06
Re: Otočný ovládač je to najmenej
Beru to tak že kde je BT, je automaticky i hlasový ovládání. Když to má i přlbblej Swift nebo Vitara což jsou cenovou optikou auta pro socky (teda pro mě). Nevěřim, že takovej MB nebo BMW do 5 let věku (kde dementy s mobilem v ruce vídam nejvíc) maj hůř funkční ovládání telefonu.
Abych volal za jízdy někoho, koho musim najít v seznamu... tak důležitej člověk pro mě neexistuje.
Avatar - elektrikar
17. 12. 2019 23:09
To je zase řevu
Opakuje se situace s dotykovými telefony... Všichni řvali, jak je to k ničemu. A kdo má dnes telefon s tlačítky? Sám to moc dobře vím, protože jsem se také do poslední chvíle bránil dotykáči, dnes už si tlačítka přes půl telefonu nedokážu představit.

PS: Není dotykáč jako dotykáč :-[] Viz. Jaguar, kde se po stisknutí tlačítka na display můžete vydat na kávičku... Tam pak tu frustaci dobře chápu :-[]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
18. 12. 2019 16:03
Re: To je zase řevu
Při používání telefonu obvykle neřídím.
Avatar - trapid
4. 1. 2020 23:12
Re: To je zase řevu
No já bych třeba tlačítkový telefon občas uvítal. Občas=když píšu při řízení sms. S dotykáčem je to vážně (sebe)vražda :-).
No, ale k tématu. Ovládání hlasitosti u mé předchozí Kie ceed bylo jediné "tlačítko" (obrovský kruhový ovladač uprostřed palubky), které jsem NEpoužíval, Proč taky, když byla na volantu páčka ovládání hlasitosti.
Takže to opravdu považuji za obrácenou (a zvrácenou) logiku.
Koncern VW je v tomhle opravdu poněkud "na hlavičku". Pokud se zamyslím, co nejvíc v autě ovládám, tak rádio jedině na volantu stejně jako tempomat (tady je to ok) a pak nejčastěji klimu. Tedy teplotu a rychlost větráku. Opět Kia - kulaté ovladače pro každou stranu s mechanickou odezvou, rychlost větráku - tlačítka, která lze poslepu nahmatat. A pak ještě vyhřívání sedaček - opět lze nahmatat a jen stlačit.
Nová Chcala třeba tohle "povyšuje" na novou úroveň, když musíte rychlost větráku lovit v menu.
Už Audi A6 B6 má vyhřívání sedaček s hezkými (ale zbytečnými) 6 stupni nastavení a zapíná se tak, že nejprve zmáčknete tlačítko vyhřívání, otočným ovladačem navolíte stupeň a pak zmáčknutím tlačítka potvrdíte - proč, Proč, PROČ !?! Ale pořád se to dalo zvládnout poslepu.
Buď to dnes staví pro mladé pozéry nebo jen na to, aby se novým autem majitel kochal v garáži a nikam s tím nejezdil.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku