Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi se chce časem zbavit tlačítek v interiéru, čím je plánuje nahradit?

Ondřej Mára Ondřej Mára 17. 12. 2019 • 17:01
47
12
Zobrazit náhledy (47)
Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro Audi SQ8 TDI quattro

Klasická tlačítka mají v interiéru aut mnoho výhod, současný designový šéf Audi s nimi však do budoucna příliš nepočítá.

Pokud se podíváme do interiéru nových modelů Audi A6, A7, A8, Q7 nebo Q8, většinou uvidíme nový infotainment MMI Touch Response, který se skládá rovnou ze tří obrazovek. V kapličce přístrojů je ukryt 12.3 palcový digitální přístrojový štít, uprostřed palubní desky je 10.3 palcová obrazovka infotainmentu a kousek pod ní je 8.6 palcový displej pro ovládání ventilace a různého příslušenství.

Klasických fyzických tlačítek, která byste mohli poslepu jednoduše nahmátnout, zůstalo v autě jen naprosté minimum. Naštěstí nám ale designéři nechali alespoň to klasické otočné kolečko pro úpravu hlasitosti audia, které je vždy po ruce. Jenže ani jeho budoucnost nevypadá příliš růžově.

Marc Lichte, šéf designového oddělení značky Audi, totiž v rozhovoru pro kolegy z Motor Authority naznačil, že dalším krokem v interiéru jsou head-up displeje s funkcí rozšířené reality. Jakmile bude tato technologie dostupná, měla by zobrazovat většinu údajů dříve dostupných na digitálním přístrojovém štítu.

Ten by se tak měl stát rázem méně potřebným, což povede ke snížení počtu zobrazovaných informací a zmenšení jeho displeje. Změny se pak dotknou i dvojice dotykových obrazovek v palubní desce, které by se mohly podle Lichteho vize spojit v jednu velkou digitální dotykovou obrazovku.

A co se stane s klasickými tlačítky? Ta by měla jednoduše zmizet. A zmizí zřejmě i tradiční otočný volič hlasitosti ve středové konzole, který by se však měl dočkat svého nástupce. Podle Motor Authority by však mohlo klasický otočný ovladač nahradit pouze tradiční kolečko na volantu. Lichte však zřejmě očekává, že k jeho používání se uberou jen ti, kteří nebudou mít rádi dotykové obrazovky nebo hlasové asistenty.

Související články

Témata
Avatar - trapid
4. 1. 2020 23:12
Re: To je zase řevu
No já bych třeba tlačítkový telefon občas uvítal. Občas=když píšu při řízení sms. S dotykáčem je to vážně (sebe)vražda :-).
No, ale k tématu. Ovládání hlasitosti u mé předchozí Kie ceed bylo jediné "tlačítko" (obrovský kruhový ovladač uprostřed palubky), které jsem NEpoužíval, Proč taky, když byla na volantu páčka ovládání hlasitosti.
Takže to opravdu považuji za obrácenou (a zvrácenou) logiku.
Koncern VW je v tomhle opravdu poněkud "na hlavičku". Pokud se zamyslím, co nejvíc v autě ovládám, tak rádio jedině na volantu stejně jako tempomat (tady je to ok) a pak nejčastěji klimu. Tedy teplotu a rychlost větráku. Opět Kia - kulaté ovladače pro každou stranu s mechanickou odezvou, rychlost větráku - tlačítka, která lze poslepu nahmatat. A pak ještě vyhřívání sedaček - opět lze nahmatat a jen stlačit.
Nová Chcala třeba tohle "povyšuje" na novou úroveň, když musíte rychlost větráku lovit v menu.
Už Audi A6 B6 má vyhřívání sedaček s hezkými (ale zbytečnými) 6 stupni nastavení a zapíná se tak, že nejprve zmáčknete tlačítko vyhřívání, otočným ovladačem navolíte stupeň a pak zmáčknutím tlačítka potvrdíte - proč, Proč, PROČ !?! Ale pořád se to dalo zvládnout poslepu.
Buď to dnes staví pro mladé pozéry nebo jen na to, aby se novým autem majitel kochal v garáži a nikam s tím nejezdil.
19. 12. 2019 18:06
Re: Otočný ovládač je to najmenej
Beru to tak že kde je BT, je automaticky i hlasový ovládání. Když to má i přlbblej Swift nebo Vitara což jsou cenovou optikou auta pro socky (teda pro mě). Nevěřim, že takovej MB nebo BMW do 5 let věku (kde dementy s mobilem v ruce vídam nejvíc) maj hůř funkční ovládání telefonu.
Abych volal za jízdy někoho, koho musim najít v seznamu... tak důležitej člověk pro mě neexistuje.
Avatar - twistedTSD
18. 12. 2019 16:03
Re: To je zase řevu
Při používání telefonu obvykle neřídím.
18. 12. 2019 09:59
Re: Otočný ovládač je to najmenej
Děláš jak kdyby hlasový ovládání bylo v každým autě a fungovalo na 100%. Taky když chci někomu volat tak střídavě hledám v seznamu a střídavě se snažím udržet na silnici. Při představě, že tak budu vyrušovanej i dalšíma ovládacíma prvkama tak no nazdar. Ještě, že na zbytek mám v autě čudliky. Mobil v ruce teda míněno u ucha není žádný problém. To tě nijak nevyrušuje a pokud máš automat tak pravou ruku stejně nepotřebuješ.
18. 12. 2019 09:56
Re: Who asks for this?
Já teda tuhle novou módu taky neoslavuju. Je to zoufalý. Nicméně mě zaráží, že se nikdo nepozastavuje nad tím jak je to nebezpečný. Řidič je nucený odvrátit pozornost od silnice a začít si hrát s displejem. Hlavně, že zakázali jezdit s telefonem u ucha protože to odvádí pozornost od řízení, to že dotykový ovladače násobně víc odvádějí pozornost od řízení se zatím nikde neřeší. Celkem směšný jak umí ta legislativa tvořit paradoxy.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku