Dementy co dělají nehody pořád dokola nepojistit a obecně nepoučitelné vykázat ze silnice, ale opravdově a néé že si udělají nějakej opravnej kurz, nebo školení, to ničemu nepomůže, jen umožňuje jiným hajzlikům se napakovat. Nějaký dotace ne prevence, výukové programy, to jsou samý kraviny, jediný co funguje je postih....
No toto neviem, či je zrovna príspevok k bezpečnosti. Obľúbena je disciplína na diaľnici, kedy niekto začne brzdiť zo 135km/h na 110 v ľavom pruhu, lebo na výjzde stojí policajná dodávka....
obchvaty měst, dostavba dalničních tahů pro tranzit, kterí tyto obchvaty nebudou suplovat ... proste, pokud pujde středem obce/města silnice první trídy, která má funkci hlavního tahu (Heřmanův Městec, kde jde I/17 přímo centrem náměstí okolo kostela) případně v širším centru města nachat křižovat několik silnic první trídy a ještě tam naflákat další a další obchodní domy - Pardubice a její křížení I/36 + I/37 + I/2 + stavba dalšího nesmyslného obchodního domu a úplně nesmyslná stavba Stavebnín v cetru města ... to sjou ty problémy, kteríé zahušťují dopravu a vytváří kolizní situace.
Cista represe nicemu nepomuze. Ale souhlasim, ze par pripadu, co bouraji opakovane z duvodu agresivni jizdy, bych alespon nepojistil, aby si skody platili sami. Nevim, nakolik lze verit zverejnovanym statistikam, ze za vse muze novacek. Za sebe bych rekl, ze novacek spis bude vyjukany a opatrny. Spis se setkavam s radoby zkusenymi ridici, co neznaji soudobe predpisy a nejradeji by me prevalcovali, jak si prosazuji svoji pravdu... Co takhle kazdych 5-10 let prezkouseni vcetne jizdy, jako pri skladani novych zkousek. Do autoskol zaradit i trenink krizovych situaci, jako se to castecne dostalo do vyuky na motocykl, aby novy ridic prokazal, ze auto umi ovladat.
Jinak obecne vice ohleduplnosti by pomohlo take hodne, posuzovani nehod zpusobenych agresivni bezohlednou jizdou mnohem prisneji - umyslne ublizeni na zdravi, kdyz dojde ke zraneni.
Přidal bych hlavně to aby tam kde je dovolené odbočení vlevo byl bezpečný odbočovací pruh a nebo odbočování zakázáno. Nejdůležitější věcí pak je časem silnice první třídy předělat na čtyři pruhy a oddělit svodidly. Např. silnici Mladá Boleslav - Česká lípa - Nový Bor - Liberec nebo Mělník - D8 - Slaný. Tam by stačilo jen trochu rozšířit a změnit odbočování a sem tam zakázat to doleva. Za pár milionů by hned nehod ubylo.
Bohužel mám pocit, že se ženy začínají čím dál více podílet na nehodách. A asi je to tím, že stejně jako mnozí ostatní řidiči, si vynucují přednosti a když mají pocit, že jsou v právu, tak se někam cpou hlava nehlava... A když je někde dovoleno jet devadesát a nebo stořicet, tak se tam prostě tak jede i kdyby padali dráteníci... Sodoma Gomora jsou příjezdy ke školkám a školám, tam se už řízení nevěnují vůbec, parkují kdekoliv a sobecky ohrožují ty ostatní... Ale naštěstí jsou i řidičky, co jezdí jako chlapi, umějí předvídat, myslí i za ty druhé a když je třeba široká ulice, tak vědí, že nemusí být automaticky tou hlavní. :-) Což je právě problém, že se teď na mnoha místech ruší puvodní značení a nechávají se jen přednosti zprava a to je pak stejný guláš, jako u obchodních center...
Same blbosti. Znacka ktora upozornuje na zatacku ktora v skutocnosti nieje taka ostra rozhodne ziadnu nehodu nesposobi, takze ani jej odstranenie nehodovost neznizi. Lepsie autoskoly su jasna vec, ale to uz jednak nieco stoji a potom, ovplyvni to iba novych vodicov. Kym by sa efekt vyrazne prejavil preslo by 20 rokov.
Na Slovensku stretavam policajne auta velmi casto. Na zapade ich na cestach vidavam minimalne 10x menej a napriek tomu tam maju omnoho nizsiu nehodovost ako tu.
Nehodovost by extremne znizil kamerovy program. Treba nakupit 50 tisic kamier do aut, nainstalovat ich dobrovolnikom a ti ked uvidia hovado na cestach(zavazne porusenie pravidiel), by jednym tlacitkom poslali zaznam na preverenie. Agresivne nebezpecne hovado, ktore porusuje jedno pravidlo bezpecnosti za druhym by tam behom tyzdna prislo o vodicak. Do par mesiacov by riziko smrti na cestach kleslo niekolkonasobne, garantujem.
Nechapu, co jste to za udavacskou generaci. Ta stavajici silnicni buzerace vam nestaci, kamery, radary, jeste volate po dalsi. My litali v 90 kach po dalnici 200 a hlasili jsme si vysilackou kde je jaky fizl a vy na sebe chcete bonzovat. Je mi z vas na zvraceni
Picusove jako ja maji vsecky body a nekolik desitek let s vic nez 2 mio km za volantem bez nehody. Zakladem je rozeznat kdy a kde si co muzu dovolit a predpokladat, ze kdyz mas prednost nemusis ji dostat.
Stačí přejet do Německa, kde vylízanci, co nejsou schopni mimo použití mozku ani najít oficiální statistiky nehodovosti , naštěstí pořád nemají hlavní slovo.
V týdeníku Přítomnost z 27. srpna 1939 vyšlo nevídané upozornění českým občanům. Upozornění vyšlo na příkaz gestapa. Gestapo vyzývá české občany, aby k nim nechodili s každou hloupostí, ale využívali spíše protektorátní policii. Úsudek o povaze národa ponechávám na každém jednotlivci. http://nd06.jxs.cz/…_95065819_o2.png
je mi z praskacu, udavacu a bonzaku jako ty na bliti
No jo, kdyz máš dnes omezovač na 180ti, tak se nediv, že to nejde :D:D
Bonzovat některé chování řidičů - jsem pro, když se najde jedinec, kterej tě ohrozí a ještě na tebe najíždí.... nebo povolit vytáhnout za to z auta a proplesknout, pak bych byl spokojeny :D
To ja taky. Kamera pro vlastni bezpecnost proc ne.
Dneska uz po dalnici takrka nejezdim, radsi jedu dyl zato po horsi ceste. Od 2020 mam dalnici zadarmo a stejne kdyz se ji budu moct vyhnout tak se ji vyhnu.
Mival jsem i rychlejsi, Omega A 2,4i, Mercedes W124 a W210 300TDT, EVO X, Z4, Peugeot 605 a jine
Zadny zazrak to nebyl, mel sem to jeste pred omegou a ne moc dlouho. Potom W124 300 diesel s turbem, pak jsem zkusil kombika W124 24 ventil s atmosferou, s tim sem jezdil jen par mesicu, to bylo liny jako kazda atmosfera, ale drzel jsem oba nez se rozhodnu.. Nakonec sel novejsi kombik a pak W124 nahradila W210, 24 ventil s turbem, to jezdilo hodne pekne, o tridu lip nez W124, ale na snehu nevyjel pozpatku kopecek pred garazi tak musel taky pryc. Tenkrat vylezl prvni CR-V s dieslem, tak sem do nej sel, je to takovy spolehlivy ale sterilni jak jeptiska.
124 jsem řídil pouze jednu v životě, byla to tuším 2.2 atmo benzín, kolem 150koní, v té době jsem měl Lagunu II Dci s 88kw a byla živější :) Na druhou stranu jsem v té stodvacetčtyřce byl párkrát vezen v zadu a jo... to bylo ono :) Tam mne to bavilo, měkké a pohodlnné sedačky, to bylo fajn :)
Tak to uz nevim, 6v sem urcite nemel, nejaky diesel asi 2,2. Kresla jak doma mela ackova Omega, vpredu i vzadu prijemny velur s kratkym chlupem, mekoucky, k tomu pohodlny perovani, tak mekky, ze jsem usoupal vzadu zasterky az k logu. Jednou jsme dali v Nemecku zavod s beckovou omegou s tim bavorackym dieslem, par kilaku to chlapec vydrzel a pak sjel z leveho pruhu rovnou do parkoviste. Nejak se mu z toho zacalo kourit. Bylo to super auto.
Jednou v noci sem smejkal tunovy karavan z Nemecka a na dalnici jsem dojel stejny pako s ducatem za kterym mel na plataku 2 auta. Jeli jsme vedle sebe asi 145, nez on dojel kamion. Kdyby nas tenkrat lapli tak nemame ani ockovaci prukaz.
Když jedete po D1, během krátké doby uvidíte všechno možné - pomalé levoproudaře, ty, co prostě nedávají blinkry, ty, co přejíždějí do jiného pruhu nehledě na to, jestli tam někdo jede, řidiče s denním svícením se zhasnutými zadními světly, závodníky problikávající řidiče před nimi a lepící jim na zadky, předjíždění zprava atd atd. Připadá vám to, jako chyba nějakých značek, policajtů apod.? Mně vůbec ne. Když se na to podíváte, je to jako silniční džungle - každý si dělá, co chce a žije si to vlastním životem. O pravidlech provozu každý ví, ale prostě se většinou ignorují.
Když jedete do jiné země, tam se jezdí jinak, někde líp, někde hůř. Ale vždycky je to odraz mentality a celkové situace v dané zemi. Můžeme trestat a pokutovat, co to dá, ale když je příčina jinde, tak se tím akorát nasere víc lidí.
Silnice jsou věčně zablokované nenormálně dlouho stavebními úpravami a řidiči spěchají mnohem víc, než dřív = stres a tlak na řidiče = ignorace ostatních a prosazování vlastních potřeb.
Řidič často do auta už "natlakovaný" nasedá a pak nemůžeme čekat, že se bude chovat příkladně na ohleduplně. Důvodů je spousta - tlaky v zaměstnání, doma, hektická doba. Dále, a co je hlavní, špatný příklad v těch nejvyšších u nás - politici jsou často vyšetřováni pro úplatky, podvody, o řízení našeho státu ani nemluvě. Respektovat zákony a dopravní značení od takových lidí, to nemůže dávat člověku smysl, ani kdyby chtěl = opětovná ignorace pravidel a ostatních.
Takže nejdřív zavést pořádek nahoře (to bude nadlouho) a pak to těm řidičům třeba nebude připadat normální, aby si dělali co chtěli. Teď jim to, bohužel, naprosto normální připadá.
Bohužel denní svícení se standardně vyznačuje od výrobce tim, že vzadu nic nesvítí. Nevim, kdo tu blbost vymyslel a schválil ale je to tak :-( To už bych radši jezdil na obrysovky. Vpředu je osvětlení zbytečnost a vzadu alespoň svítěj.
Bohužel opravdové řešení by stálo hodně - dokončení dálniční sítě, propojení krajských měst čtyřproudovými jedničkami, silnice prvních tříd pouze mimo obce a výhradně s mimoúrovňovými křižovatkami, třípruhy aspoň ve stoupáních a v parametrech nejméně S9,5/70, ideálně S11,5/80. Pak by nehodovost automaticky spadla na polovinu, aniž by byla potřeba jediná pokuta, kamera nebo bod. To ale zavání jak průvanem ve státní kase, tak především prací. Ani jedno se aktuálně vůbec nehodí, teď je potřeba kasu naopak naplnit, takže můžeme čekat vyšší pokuty, především za nesmysly, víc kamer a neoznačených aut a zpřísnění pravidel obecně. To bude následováno divením, proč to nefunguje a následně dalším zpřísněním. A mezi tím se bude kasírovat a umírat dál a všem zainteresovaným to bude dál úplně jedno.
Mně připadá, že mnoho nehod vznikne tím, že si někdo léčí za volantem komplexy. Prostě všem předvede, jak umí řídit a že s tou svojí dodávkou či jiným lowendovým vozem a nebo naopak snobskou károu (což bývají řidiči více z východu) pořádně pokoří a poníží všechny ty blbečky, co se vlečou podle předpisů. Na křižovatce má přednost ten, kdo se tam rychle nacpe... A pravidla zipu..., nacpat se co nejdříve do neblokovaného pruhu a pak nikoho nepustit. A nebo zipovat s velkým předstihem a dát tak možnost těm dalším vás předjet až před překážku. Ideální tam dát kamery a nebo policajty a hned to vybírat. :-) Nejlevnější řešení by bylo, žlutou plnou čáru mezi pruhy až skoro k překážce a pak by bylo jasné, kde začít se zipem.
Na cestách není většinou nebezpečný ten, který jede trochu rychleji, ale ten, který jakkoliv blokuje provoz či omezuje ostatní.
Jeden extrém je velká rychlost a jiné "prasárny" na silnici, jako nedání přednosti, vybržďování a podobně, to je jasné a dnes trestané, ale další věci bych pokutoval a bez omylu :
Nepoužívání směrovek při změně směru/pruhu ! Denodenně desítky aut, které nekoukají do zrcátek a jezdí si z pruhu do pruhu - vysoká pokuta
Podjíždění na křižovatkách, kdy vyčůránci jedou až na konec a pak zablokují celou řadu aut, nebo dokonce vytlačují auta z pruhu, kteří jedou rovně a nechtějí dát vynucenou přednost. Taktéž pokutovat.
Nerespektování vozidel přednostní jízdy, ulička jakž takž dobrá, ale co je denně vidět třeba v Praze, kdy idiot nechce ani uhnout sanitce, protože by přišel o své místo v koloně ? Nebo tací, co za sanitkou jedou uličkou ? Za to bych bral bez milosti papíry. Stejně jako za falešné majáky a zneužívání uličky jakýmkoliv způsobem. Na sanitky radlice a řidiče veřejně bičovat.
Neznalost jízdy v pruzích na dálnici, levouproudaři, za to taky těžce pokutovat, totálně zasekají dálnice na desítky km.
Nedodržování zipu - zavést jako povinnost a pokutovat, opět zdržování dopravy, kdy se v každé takové koloně najde blb, který přeci nepustí auto z druhého pruhu...
Vše toto vede akorát ke vzniku krizových situací, když se jede plynule, málokdy se na silnici tvoří problémy, plynulost dopravy je klíčem, lidé budou méně vystresovaní, nebudou muset "blba", který nechce nechat předjet na dálnici třeba podjíždět, nebo jakkoliv jinak řešit takovou situaci.
zrušit úsekové měření - koukat na silnici a ne na tachometr, zrušit plnou čáru, tam, kde je vidět provoz vpředu, řidičák na zkoušku je nesmysl, lidi po autoškole pár let nemusí řídit
Treba zacat vyuzivat drony a nimi kontrolovat agresivnu jazdu a bezpecnu vzdialenost(obe ide softwarovo automatizovat, policajtovi by stacilo nasledne skontrolovat kamerovi zaznam pre potvrdenie). 3x a dost a brat vodicaky.
Garantujem do mesiaca znizenie nehodovosti o 2/3.