Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 5 tipů, jak zvýšit bezpečnost na českých silnicích. A moc by to nestálo!

Zvýšit bezpečnost na českých silnicích nemusí být drahé. Jednoduché to ale také není, chyby u sebe musí hledat i novopečení řidiči nebo jejich rodiče.
Zpět na článek
19. 12. 2019 08:54
19. 12. 2019 11:40
19. 12. 2019 11:48
19. 12. 2019 16:43
19. 12. 2019 09:11
19. 12. 2019 09:18
19. 12. 2019 09:23
19. 12. 2019 10:09
19. 12. 2019 10:12
19. 12. 2019 11:09
19. 12. 2019 11:24
19. 12. 2019 11:36
19. 12. 2019 11:39
19. 12. 2019 11:53
19. 12. 2019 12:48
19. 12. 2019 13:27
19. 12. 2019 13:37
19. 12. 2019 14:37
19. 12. 2019 14:53
19. 12. 2019 15:09
19. 12. 2019 17:27
19. 12. 2019 23:38
19. 12. 2019 08:54
A co takhle
Dementy co dělají nehody pořád dokola nepojistit a obecně nepoučitelné vykázat ze silnice, ale opravdově a néé že si udělají nějakej opravnej kurz, nebo školení, to ničemu nepomůže, jen umožňuje jiným hajzlikům se napakovat. Nějaký dotace ne prevence, výukové programy, to jsou samý kraviny, jediný co funguje je postih....
Rozbalit vlákno
3
Avatar - JohnyRnR
19. 12. 2019 11:40
Re: A co takhle
To je vidět, jak ty postihy fungují ;-)
19. 12. 2019 11:48
Re: A co takhle
Jaký postihy? Vždyť skoro žádný nejsou. Teda pro věčně bourající hovada, jsou jen pro drobné přestupce.
Avatar - xxc
19. 12. 2019 16:43
Re: A co takhle
Co tak uplny zakaz poistenia? Ludia by mozno davali vacsi pozor :-)
19. 12. 2019 09:11
Polícia pri ceste
No toto neviem, či je zrovna príspevok k bezpečnosti. Obľúbena je disciplína na diaľnici, kedy niekto začne brzdiť zo 135km/h na 110 v ľavom pruhu, lebo na výjzde stojí policajná dodávka....
Rozbalit vlákno
3
Avatar - xxc
19. 12. 2019 16:44
Re: Polícia pri ceste
preco tam stoji? lebo je tam nejake nebezpecenstvo
Avatar - rmick
19. 12. 2019 20:31
Re: Polícia pri ceste
Lebo kontrolujú mýto?
Avatar - xxc
19. 12. 2019 21:16
Re: Polícia pri ceste
ja tiez brzdim, ale vtedy uz aj tak byva neskoro, namerany som, ale bezpecnost nadovsetko :-) myto sa kontroluje kamerami nad cestou
19. 12. 2019 09:18
Silniční síť
obchvaty měst, dostavba dalničních tahů pro tranzit, kterí tyto obchvaty nebudou suplovat ... proste, pokud pujde středem obce/města silnice první trídy, která má funkci hlavního tahu (Heřmanův Městec, kde jde I/17 přímo centrem náměstí okolo kostela) případně v širším centru města nachat křižovat několik silnic první trídy a ještě tam naflákat další a další obchodní domy - Pardubice a její křížení I/36 + I/37 + I/2 + stavba dalšího nesmyslného obchodního domu a úplně nesmyslná stavba Stavebnín v cetru města ... to sjou ty problémy, kteríé zahušťují dopravu a vytváří kolizní situace.
Rozbalit vlákno
0
19. 12. 2019 09:23
A co takhle
Cista represe nicemu nepomuze. Ale souhlasim, ze par pripadu, co bouraji opakovane z duvodu agresivni jizdy, bych alespon nepojistil, aby si skody platili sami. Nevim, nakolik lze verit zverejnovanym statistikam, ze za vse muze novacek. Za sebe bych rekl, ze novacek spis bude vyjukany a opatrny. Spis se setkavam s radoby zkusenymi ridici, co neznaji soudobe predpisy a nejradeji by me prevalcovali, jak si prosazuji svoji pravdu... Co takhle kazdych 5-10 let prezkouseni vcetne jizdy, jako pri skladani novych zkousek. Do autoskol zaradit i trenink krizovych situaci, jako se to castecne dostalo do vyuky na motocykl, aby novy ridic prokazal, ze auto umi ovladat.
Jinak obecne vice ohleduplnosti by pomohlo take hodne, posuzovani nehod zpusobenych agresivni bezohlednou jizdou mnohem prisneji - umyslne ublizeni na zdravi, kdyz dojde ke zraneni.
Rozbalit vlákno
0
19. 12. 2019 09:40
Důležité chybí :-)
Přidal bych hlavně to aby tam kde je dovolené odbočení vlevo byl bezpečný odbočovací pruh a nebo odbočování zakázáno. Nejdůležitější věcí pak je časem silnice první třídy předělat na čtyři pruhy a oddělit svodidly. Např. silnici Mladá Boleslav - Česká lípa - Nový Bor - Liberec nebo Mělník - D8 - Slaný. Tam by stačilo jen trochu rozšířit a změnit odbočování a sem tam zakázat to doleva. Za pár milionů by hned nehod ubylo.
Rozbalit vlákno
0
19. 12. 2019 10:09
ženy
Bohužel mám pocit, že se ženy začínají čím dál více podílet na nehodách. A asi je to tím, že stejně jako mnozí ostatní řidiči, si vynucují přednosti a když mají pocit, že jsou v právu, tak se někam cpou hlava nehlava... A když je někde dovoleno jet devadesát a nebo stořicet, tak se tam prostě tak jede i kdyby padali dráteníci... Sodoma Gomora jsou příjezdy ke školkám a školám, tam se už řízení nevěnují vůbec, parkují kdekoliv a sobecky ohrožují ty ostatní... Ale naštěstí jsou i řidičky, co jezdí jako chlapi, umějí předvídat, myslí i za ty druhé a když je třeba široká ulice, tak vědí, že nemusí být automaticky tou hlavní. :-) Což je právě problém, že se teď na mnoha místech ruší puvodní značení a nechávají se jen přednosti zprava a to je pak stejný guláš, jako u obchodních center...
Rozbalit vlákno
0
19. 12. 2019 10:12
ehm
Same blbosti. Znacka ktora upozornuje na zatacku ktora v skutocnosti nieje taka ostra rozhodne ziadnu nehodu nesposobi, takze ani jej odstranenie nehodovost neznizi. Lepsie autoskoly su jasna vec, ale to uz jednak nieco stoji a potom, ovplyvni to iba novych vodicov. Kym by sa efekt vyrazne prejavil preslo by 20 rokov.
Na Slovensku stretavam policajne auta velmi casto. Na zapade ich na cestach vidavam minimalne 10x menej a napriek tomu tam maju omnoho nizsiu nehodovost ako tu.

Nehodovost by extremne znizil kamerovy program. Treba nakupit 50 tisic kamier do aut, nainstalovat ich dobrovolnikom a ti ked uvidia hovado na cestach(zavazne porusenie pravidiel), by jednym tlacitkom poslali zaznam na preverenie. Agresivne nebezpecne hovado, ktore porusuje jedno pravidlo bezpecnosti za druhym by tam behom tyzdna prislo o vodicak. Do par mesiacov by riziko smrti na cestach kleslo niekolkonasobne, garantujem.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Zetti
19. 12. 2019 11:09
Re: ehm
Nechapu, co jste to za udavacskou generaci. Ta stavajici silnicni buzerace vam nestaci, kamery, radary, jeste volate po dalsi. My litali v 90 kach po dalnici 200 a hlasili jsme si vysilackou kde je jaky fizl a vy na sebe chcete bonzovat. Je mi z vas na zvraceni
19. 12. 2019 11:24
Re: ehm
Picusov ako ty rovno strielat. Prenajmi si okruh, tam si mozte v 200 aj fajcit ***y a lizat navzajom rite
Avatar - Zetti
19. 12. 2019 11:36
Re: ehm
Picusove jako ja maji vsecky body a nekolik desitek let s vic nez 2 mio km za volantem bez nehody. Zakladem je rozeznat kdy a kde si co muzu dovolit a predpokladat, ze kdyz mas prednost nemusis ji dostat.
Avatar - JohnyRnR
19. 12. 2019 11:39
Re: ehm
Stačí přejet do Německa, kde vylízanci, co nejsou schopni mimo použití mozku ani najít oficiální statistiky nehodovosti , naštěstí pořád nemají hlavní slovo.
Avatar - Zetti
19. 12. 2019 11:53
Re: ehm
Češi, nechoďte nám stále na gestapo

V týdeníku Přítomnost z 27. srpna 1939 vyšlo nevídané upozornění českým občanům. Upozornění vyšlo na příkaz gestapa. Gestapo vyzývá české občany, aby k nim nechodili s každou hloupostí, ale využívali spíše protektorátní policii. Úsudek o povaze národa ponechávám na každém jednotlivci.
http://nd06.jxs.cz/…_95065819_o2.png

je mi z praskacu, udavacu a bonzaku jako ty na bliti
Avatar - Ozzman
19. 12. 2019 12:48
Re: ehm
No jo, kdyz máš dnes omezovač na 180ti, tak se nediv, že to nejde :D :D

Bonzovat některé chování řidičů - jsem pro, když se najde jedinec, kterej tě ohrozí a ještě na tebe najíždí.... nebo povolit vytáhnout za to z auta a proplesknout, pak bych byl spokojeny :D
Avatar - Zetti
19. 12. 2019 13:27
Re: ehm
To ja taky. Kamera pro vlastni bezpecnost proc ne.
Dneska uz po dalnici takrka nejezdim, radsi jedu dyl zato po horsi ceste. Od 2020 mam dalnici zadarmo a stejne kdyz se ji budu moct vyhnout tak se ji vyhnu.

Mival jsem i rychlejsi, Omega A 2,4i, Mercedes W124 a W210 300TDT, EVO X, Z4, Peugeot 605 a jine
Avatar - Ozzman
19. 12. 2019 13:37
Re: ehm
No upřímně, 605 bych se rád projel, to už je dneska unikát vidět v ČR ;)
Avatar - Zetti
19. 12. 2019 14:37
Re: ehm
Zadny zazrak to nebyl, mel sem to jeste pred omegou a ne moc dlouho. Potom W124 300 diesel s turbem, pak jsem zkusil kombika W124 24 ventil s atmosferou, s tim sem jezdil jen par mesicu, to bylo liny jako kazda atmosfera, ale drzel jsem oba nez se rozhodnu.. Nakonec sel novejsi kombik a pak W124 nahradila W210, 24 ventil s turbem, to jezdilo hodne pekne, o tridu lip nez W124, ale na snehu nevyjel pozpatku kopecek pred garazi tak musel taky pryc. Tenkrat vylezl prvni CR-V s dieslem, tak sem do nej sel, je to takovy spolehlivy ale sterilni jak jeptiska.

Ten Peugeot mel moc pekny interier.
Avatar - Ozzman
19. 12. 2019 14:53
Re: ehm
124 jsem řídil pouze jednu v životě, byla to tuším 2.2 atmo benzín, kolem 150koní, v té době jsem měl Lagunu II Dci s 88kw a byla živější :) Na druhou stranu jsem v té stodvacetčtyřce byl párkrát vezen v zadu a jo... to bylo ono :) Tam mne to bavilo, měkké a pohodlnné sedačky, to bylo fajn :)

Co měla ta 605 za motor? Dávali tam i V6, ne ? :)
Avatar - Zetti
19. 12. 2019 15:09
Re: ehm
Tak to uz nevim, 6v sem urcite nemel, nejaky diesel asi 2,2. Kresla jak doma mela ackova Omega, vpredu i vzadu prijemny velur s kratkym chlupem, mekoucky, k tomu pohodlny perovani, tak mekky, ze jsem usoupal vzadu zasterky az k logu. Jednou jsme dali v Nemecku zavod s beckovou omegou s tim bavorackym dieslem, par kilaku to chlapec vydrzel a pak sjel z leveho pruhu rovnou do parkoviste. Nejak se mu z toho zacalo kourit. Bylo to super auto.
Jednou v noci sem smejkal tunovy karavan z Nemecka a na dalnici jsem dojel stejny pako s ducatem za kterym mel na plataku 2 auta. Jeli jsme vedle sebe asi 145, nez on dojel kamion. Kdyby nas tenkrat lapli tak nemame ani ockovaci prukaz.
19. 12. 2019 11:18
Je to globální
Když jedete po D1, během krátké doby uvidíte všechno možné - pomalé levoproudaře, ty, co prostě nedávají blinkry, ty, co přejíždějí do jiného pruhu nehledě na to, jestli tam někdo jede, řidiče s denním svícením se zhasnutými zadními světly, závodníky problikávající řidiče před nimi a lepící jim na zadky, předjíždění zprava atd atd. Připadá vám to, jako chyba nějakých značek, policajtů apod.? Mně vůbec ne. Když se na to podíváte, je to jako silniční džungle - každý si dělá, co chce a žije si to vlastním životem. O pravidlech provozu každý ví, ale prostě se většinou ignorují.
Když jedete do jiné země, tam se jezdí jinak, někde líp, někde hůř. Ale vždycky je to odraz mentality a celkové situace v dané zemi. Můžeme trestat a pokutovat, co to dá, ale když je příčina jinde, tak se tím akorát nasere víc lidí.

Silnice jsou věčně zablokované nenormálně dlouho stavebními úpravami a řidiči spěchají mnohem víc, než dřív = stres a tlak na řidiče = ignorace ostatních a prosazování vlastních potřeb.
Řidič často do auta už "natlakovaný" nasedá a pak nemůžeme čekat, že se bude chovat příkladně na ohleduplně. Důvodů je spousta - tlaky v zaměstnání, doma, hektická doba. Dále, a co je hlavní, špatný příklad v těch nejvyšších u nás - politici jsou často vyšetřováni pro úplatky, podvody, o řízení našeho státu ani nemluvě. Respektovat zákony a dopravní značení od takových lidí, to nemůže dávat člověku smysl, ani kdyby chtěl = opětovná ignorace pravidel a ostatních.
Takže nejdřív zavést pořádek nahoře (to bude nadlouho) a pak to těm řidičům třeba nebude připadat normální, aby si dělali co chtěli. Teď jim to, bohužel, naprosto normální připadá.
Rozbalit vlákno
2
19. 12. 2019 12:57
Re: Je to globální
Tak D1 je cesta, kde intenzia dopravy ďaľeko prekonáva jej možnosti... Potom to am vyzerá tak, ako to tam vyzerá...
19. 12. 2019 17:33
Re: Je to globální
Bohužel denní svícení se standardně vyznačuje od výrobce tim, že vzadu nic nesvítí. Nevim, kdo tu blbost vymyslel a schválil ale je to tak :-( To už bych radši jezdil na obrysovky. Vpředu je osvětlení zbytečnost a vzadu alespoň svítěj.
Avatar - JohnyRnR
19. 12. 2019 11:36
Skutečné řešení stejně nikdo nechce.
Bohužel opravdové řešení by stálo hodně - dokončení dálniční sítě, propojení krajských měst čtyřproudovými jedničkami, silnice prvních tříd pouze mimo obce a výhradně s mimoúrovňovými křižovatkami, třípruhy aspoň ve stoupáních a v parametrech nejméně S9,5/70, ideálně S11,5/80. Pak by nehodovost automaticky spadla na polovinu, aniž by byla potřeba jediná pokuta, kamera nebo bod. To ale zavání jak průvanem ve státní kase, tak především prací. Ani jedno se aktuálně vůbec nehodí, teď je potřeba kasu naopak naplnit, takže můžeme čekat vyšší pokuty, především za nesmysly, víc kamer a neoznačených aut a zpřísnění pravidel obecně. To bude následováno divením, proč to nefunguje a následně dalším zpřísněním. A mezi tím se bude kasírovat a umírat dál a všem zainteresovaným to bude dál úplně jedno.
Rozbalit vlákno
0
19. 12. 2019 12:30
léčení komplexů
Mně připadá, že mnoho nehod vznikne tím, že si někdo léčí za volantem komplexy. Prostě všem předvede, jak umí řídit a že s tou svojí dodávkou či jiným lowendovým vozem a nebo naopak snobskou károu (což bývají řidiči více z východu) pořádně pokoří a poníží všechny ty blbečky, co se vlečou podle předpisů. Na křižovatce má přednost ten, kdo se tam rychle nacpe... A pravidla zipu..., nacpat se co nejdříve do neblokovaného pruhu a pak nikoho nepustit. A nebo zipovat s velkým předstihem a dát tak možnost těm dalším vás předjet až před překážku. Ideální tam dát kamery a nebo policajty a hned to vybírat. :-) Nejlevnější řešení by bylo, žlutou plnou čáru mezi pruhy až skoro k překážce a pak by bylo jasné, kde začít se zipem.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ozzman
19. 12. 2019 12:37
Je to tak jednoduché
Zvýšit plynulost dopravy ! To je klíčem.

Na cestách není většinou nebezpečný ten, který jede trochu rychleji, ale ten, který jakkoliv blokuje provoz či omezuje ostatní.

Jeden extrém je velká rychlost a jiné "prasárny" na silnici, jako nedání přednosti, vybržďování a podobně, to je jasné a dnes trestané, ale další věci bych pokutoval a bez omylu :

Nepoužívání směrovek při změně směru/pruhu ! Denodenně desítky aut, které nekoukají do zrcátek a jezdí si z pruhu do pruhu - vysoká pokuta

Podjíždění na křižovatkách, kdy vyčůránci jedou až na konec a pak zablokují celou řadu aut, nebo dokonce vytlačují auta z pruhu, kteří jedou rovně a nechtějí dát vynucenou přednost. Taktéž pokutovat.

Nerespektování vozidel přednostní jízdy, ulička jakž takž dobrá, ale co je denně vidět třeba v Praze, kdy idiot nechce ani uhnout sanitce, protože by přišel o své místo v koloně ? Nebo tací, co za sanitkou jedou uličkou ? Za to bych bral bez milosti papíry. Stejně jako za falešné majáky a zneužívání uličky jakýmkoliv způsobem. Na sanitky radlice a řidiče veřejně bičovat.

Neznalost jízdy v pruzích na dálnici, levouproudaři, za to taky těžce pokutovat, totálně zasekají dálnice na desítky km.

Nedodržování zipu - zavést jako povinnost a pokutovat, opět zdržování dopravy, kdy se v každé takové koloně najde blb, který přeci nepustí auto z druhého pruhu...

Vše toto vede akorát ke vzniku krizových situací, když se jede plynule, málokdy se na silnici tvoří problémy, plynulost dopravy je klíčem, lidé budou méně vystresovaní, nebudou muset "blba", který nechce nechat předjet na dálnici třeba podjíždět, nebo jakkoliv jinak řešit takovou situaci.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - xxc
19. 12. 2019 21:18
Re: Je to tak jednoduché
ked pojdu ludia plynulo a pomaly, zaspia a vysypu sa v mikrospanku :-) a nie ze nie, mozog zaspi sam, ked ma na to podmienky
Avatar - Ozzman
20. 12. 2019 09:01
Re: Je to tak jednoduché
Aha... takže je lepší, když jedou neplynule a stresují se a riskují... no tak když někdo nezvládá jízdu plynulou, pak fakt nemá na silnici co dělat :D
Avatar - xxc
20. 12. 2019 11:02
Re: Je to tak jednoduché
nie je lepsie, len ani plynula pomala jazda nie je vyhra. hlavne, ak sa v nej najdu agresori.
Avatar - lordlord
19. 12. 2019 17:27
fdbd
zrušit úsekové měření - koukat na silnici a ne na tachometr, zrušit plnou čáru, tam, kde je vidět provoz vpředu, řidičák na zkoušku je nesmysl, lidi po autoškole pár let nemusí řídit
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
19. 12. 2019 23:38
Stačí
Dát státní dotaci 2M na nákup Tesly... Autopilot od Tesly by vše vyřešil :-[]
Rozbalit vlákno
0
28. 2. 2020 16:04
Vyplnam zbytocny predmet
Treba zacat vyuzivat drony a nimi kontrolovat agresivnu jazdu a bezpecnu vzdialenost(obe ide softwarovo automatizovat, policajtovi by stacilo nasledne skontrolovat kamerovi zaznam pre potvrdenie). 3x a dost a brat vodicaky.
Garantujem do mesiaca znizenie nehodovosti o 2/3.
Rozbalit vlákno
0