Ano, tohle je aktuální chyba-problém nejnovějších AUDI. Nikoli obecný problém naftových šestiválců, kvůli kterému by PHEV od Toyoty byl lepším pohonem. Natož benzínové šestiválce, osmiválce, desetiválce......
Já se vysmíval tomu, že by měl být (ve srovnání s těmito motory) čtyřválec nejprémiovějším pohonem.
Minusovým bodem je však mdlý zátah motoru v nízkých otáčkách, což bude zřejmě způsobeno přiškrcením pro splnění emisní normy Euro 6d-Temp. Tím ale nechci říct, že by auto odmítalo dynamičtější jízdu. Když při ustálené rychlosti byť jen trochu sešlápnete plyn, automat na to okamžitě reaguje ***m nižších rychlostních stupňů.
Vis ja bych tohle nepsal kdybych se nebavil s majitelem soucasne A6, ktery si stezoval na rychlost reakci oproti svemu predchozimu modelu. A fakt si nedelam kozy.
Prosímtě svez se někdy novou šestiválcovou naftou, ať nemusíš psát takový kraviny. To je zoufalství.Škubání.Okamžitá reakce. Kultura chodu. To si snad musíš dělat kozy. Nechme toho, to nemá žádný smysl.
Klíče nosím tak jako tak. Stačí je mít v kapse, při odemykání je nemusím vytahovat,vybije se max jednou ročně a oznámí mi to dopředu. Startování klikou je zoufalé přirovnání. U běžnýho auta se mi nestane to co u úžasně moderní Tesly - že si elektronika postaví hlavu a nedostanu se do auta. Prosté věci složitě a se samými nevýhodami. Skleněná střecha - úžasná prémiová věc. K čemu?
Q5 (kterou jsi sem dotáhl ty, ne já) - umí prémiové motory. Ale čtyřválce jsem tím opravdu nemyslel. Dokonce ani ten 2,0PHEV, který je o dost výkonější, než ten v RAVce.
Vyhody HSD oproti napr. 2.0tsi a predevsim proti 3.0tdi:
Kultura chodu
Bezhlucne rozjezdy
Dokonaly start-stop
Okamzita reakce
Plynulost - zadne skubani ani razeni
Plus to co uz jsi sam uvedl: spotreba a spolehlivost
Mam pokracovat? Co konkretne ti na tom prijde smesneho?
HSD Toyoty je spolehlivý pohon+nízká spotřeba. Toť vše.
Špičkový motor - nějaký osmiválec, například. Tvrdit, že atmo čtyřválec 2,5l s baterkama je nejprémiovější pohon je tak směšný, že nemám žádnou chuť to rozporovat.
Že je něco prémiovýho na motoru 2,0TSI jsem nikdy netvrdil, jen že to s PHEV natře RAVce.
Ve prospěch Tesly? K čemu je mobil místo klíčku? K čemu skleněná střecha? K čemu proboha elektronické nastavování klimatizace? To jsou podobný věci, jako nové stěrače Tesly. Proč dělat věc jednoduše, když to jde daleko složitěji. Jen pro pocit, že mám něco moderního, bez reálné výhody.
Ta posledni veta ma byt ve prospech Tesly?
Jako nahrazeni klicku mobilem, autopilot, sklenena strecha, elektronicke nastavovani klimatizace, dokonaly infotainment, summon mod atd.
Nebo nad cim se mam zamyslet?
PS Pro tvoji informaci, vetsinou uprednostnuji auta, ktera maji rychlejsi podvozek nez motor ;-)
Nebo opet potrebujes vysvetlit v cem je HSD Toyoty top? Jako ti muzu donekonecna vysvetlovat spickova (bezkonkurencni, nejlepsi cili nejvic premiova) technicka reseni Tesla..
Anebo mi zkus vysvetlit "premiovost" pohonu Audi 2.0tsi a 3.0tdi.
Možná si přehlídl větu "stačil by i běžný třílitr, dokonce i benzínový dvoulitr (taky phev) má lepší dynamiku, a tím spíš když dojdou baterky." ?
No a SQ5 proti RAV PHEV - no jsou to vrcholné verze modelů. Nebo 300ps RAVka je "standardní verze"?
"A (plug-in) hybridni pohon RAV je mozna to nejpremiovejsi na trhu" - no dopiš tam "pro mě" a ok. Jinak je to pitomost všech pitomostí, zlatej ventilek.
To jako vážně? Srovnávat to s Roadsterem. Auto z roku 2009 s první verzi baterií, která se nepoužíva od roku 2012. Model S a X má novější verzi a nejnovější verze je právě v Modelu 3, to stejné motory. Vzhledem k tomu jak pokročila technologie tak srovnávat Tesla Model 3 s prvním Roadsterem ve kterém právě Clarkson jel, je asi jako kdyby jste porovnával Ford Mustang z roku 2019 z Modelem T z 30. let.
M3 vyjde ve všech testech hůř a jediný sedan který je o maličko lepší na okruhu je právě ta Alfa. Nízké těžiště, pohon 4 kol, sportovní podvozek a maxinlani výkon při výjezdu že zatáček dělá z Modelu 3 vítěze na BWM M3.
Viděl jsem několik testů a to včetně okruhu a většinou Model 3 vyhrál a když ne tak za BMW M3 zaostal za extrémně malý čas. Model 3 hlavně ve verzi performace je velmi sportovně laděné auto a M3 se minimálně vyrovná.
S tím pluginem je to hloupost, ale ohromná, sorry. Jen emise a někdy(možná často) spotřeba. Šlus. Jinak SQ5 vrcholnou RAVku sfoukne jak nic. A kdykoliv, kdekoliv, bez ohledu na stav baterií. Hodně málo lidí by posvezení objektivně řeklo, že benzínová atmosféra 2,5l je lepší.Teda, na vrcholnou RAVku by ani nebyla třeba SQ5, stačil by i běžný třílitr, dokonce i benzínový dvoulitr (taky phev) má lepší dynamiku, a tím spíš když dojdou baterky. Nechme toho, je to zase takový poměřování pindíků. Navíc jsi zřejmě vytáhl Q5 proto, že ji máme doma, jako bych ji tu dával pravidelně za vzor nejlepšího auta.
Já proti RAVce nic nemám, právě se chystám zajet na ni kouknout do salonu, ale buďme soudní.
O com diskutovat s niekym co nevidi rozdiel medzi zrychlenim a jazdnymi vlastnostami. S niekym co adoruje presklennu strechu. Zamyslel si sa niekedy nad tym, ze vyvoj vatsiny potrebnych a nepotrebnych hluposti, ktore mame v dnesnych autach zaplatili prave premiove automobilky
Re: Tato při nehodách neuhasitelná elektroplečka...
No uhasíš, co by ne. Buď rychlým zásahem slušně velkým hasičákem, nebo profesionálním zásahem hasičů. Rozhodně ale to uhašené auto se spalovacím motorem pak nemusíš máčet ve speciálním akvárku měsíc, abys zamezil opětovnému samovznícení, nemluvě o riziku zásahu proudem o vysokém napětí! :D:D:D
Prémiový pohon Tesle klidně přiznám. Jestli je bezkonkurenční se uvidí, možná se ukáže Macan lepší, stejně dobrý, horší. Ale moc srovnatelných konkurentů opravdu nemá.
4x4 Tesly je závislé na dobré náladě elektroniky, ale ok, to je drobnost. Audi od Quattra hanebně ustupuje.
"Ale zkus tedy napsat, co je premiovyho na ty Q5. A pak zjistis, ze toho moc neni." - nejde samozřejmě vůbec o Q5 , ale kdyby sis sedl do stejně staré CRV a pak do Q5, zřejmě bys velký rozdíl poznal i ty. Stejně jako mezi Camry a odpovídajícím Lexem. Podobně jako mezi jídlem v bufetu a u Pohlreicha. A popravdě - rozdíl mezi těmi jídly bych přesto moc nedokázal popsat.
q5- motor, pohon 4x4, bytelnost, kvalita zpracování a materiálů, antikorozní ochrana, lepší fungování běžných prvků, prvky výbavy které mainstream neumí.
Podvodný motory prodával v Evropě kdekdo. Pro mě věc posvěcená politiky.
Netvrdím, že BMW, Audi,MB jsou super spolehlivý a že nedělají kiksy. Dělají.
Ale nemá cenu to rozebírat, já ti tvůj pohled (prémiová Tesla) vymlouvat nebudu. Na rozdíl od "prémie je jen marketing".
Karle zasa tvoja obohrata pesnicka o jednom kuse auta ktore doniesol Hurvisov kamarat z nemecka ako "lestenku" po prvom majitelovy s full service history a samozrejme nehavarovanu. Mam ti poslat video napriklad na polskeho majitela ktory so svojou Teslou X po 80tkm nevidel ani raz servis a vsetko je ok?
Prémiové předehřátí interiéru? Skleněná střecha? Žádné emise? Co je na těch prvcích prémiového? :-O
Předpokládám, že míříš směrem - spoustu věcí umí i Tesla. Může být. Pro mě je základní problém to, co neumí. Pokud poznám z deseti metrů, že je špatně spasovaná kastle, pokud nový auto rezaví, pokud o autu s 50tkm řekne novinář - fanda EV - že je zralé na sešrotování, a pokud to tam, kde trávím většinu času, vypadá jako v nejhorším mainstreamu, pak pro mě to prémie není. Pro tebe klidně může.
Re: Tato při nehodách neuhasitelná elektroplečka...
U spaľováku nikoho ani nenapadne přemýšlet o tom, že by to vlastně hasit mělo jít :-[]:-[] Než přijedou hasiči, je po všem... Jen v Rusku jsou stále napřed https://www.youtube.com/watch?…:yes::yes::yes:
s bakelitovou přístrojovou deskou, nelícujícími panely karoserie, reznoucími plechy, smrtícím "autopilotem" a prodělečnou produkcí, která je umožněna jen štědrými dotacemi a dalším zadlužováním této "automobilky" by vůbec neměla být připuštěna do silničního provozu!!!
Já psal něco o interiéru? Sorry, ale jen takový plky o marketingu apod. Nějak nemám potřebu tě přesvědčovat o něčem tak evidentním a jasném. Interiér je samozřejmě součást, ale určitě ne jediná. Myslíš, že Honda s Acurou byl jen takový vtip a marketingový trik? Toyota s Lexusem? Prostě jen plácáš.
Bavi me vase obhajovani premie.
Ktera se ve vasem pojeti vztahuje predevsim na "kvalitu" interieru :-)
Bohuzel, "premie" je predevsim marketingovy vyplod. A v marketingu (nechci psat primo v propagande..) byli Nemci vzdy mistri.
Zajimavy je, ze nikdo nepochybuje o premiovosti BMW. Pricemz interiery napr. minule trojky, nebo predminule jednicky byly v zakladnich (zadne luxury nebo sport) verzich horsi, nez v lepsim mainstreamu... O sedackach (zakladnich) ani nemluvim.
A ano, penize jsou az na prvnim miste. A hlavnim znakem premioveho produktu je premiova (vyssi) cena.
Platis za znacku a image casto pracne (nakladne) vybudovanou. Nejen objektivnimi kvalitami :-)
Nemyslim, tie auta nie su stavane na okruh, tam uvaris aj beznu Bmw m3ku. Nikto nespochybnuje, ze je tesla rychla, ale nema lepsie jaxdne vlastnosti ako bmw. To je cele
Este raz zrychlenie, uplne nieco ine ako jazdne vlastnosti. Zrychlenie nikto nezpochybnuje, je to dane charakteristikou el. Motora, tam nema bezny motor cim konkurovat, jazdne vlastnosti uplne ina kategoria
Musím se ti omluvit za toho komika, skoukl jsem dvě videa a opravdu je hodně rychlá. Měl jsi pravdu, zábavná- nezábavná, srovnávat se rychlostí s M3 může.
To auto ma hlavne neskutecny zrychleni.
A to i pri horsi adhezi, diky nezavisle regulaci predniho a zadniho pohonu.
V praxi je to tak jako tak to, co clovek ze "sportovniho" auta vyuzije nejcasteji.
Ze pri beznych rychlostech ma clovek v primce zrychleni supersportu.. :-)
Pamatas si na casy ked clarkson vytiahol na okruh roadster a za chvilu sa uvaril? A musk ho chcel tahat po sudoch? Tak tipujem, ze to iste caka 3ku po par ostrych na hocijakom okruhu.
Boze, zrychlenie je nieco ine ako jazdne vlastnosti. Ja som sa pytal na video kde ma tesla lepsie vlastnosti ako m3 a uz tu trepete alfu, zajtra to budete uz porovnavat so samsungom s10.
Je mi líto, asi máme každý jiné chápání českého jazyka. Když napíšeš, že se liší POUZE cenou, moje chápání češtiny tomu rozumí tak, že se neliší ničím jiným. Buď já neumím český, nebo ty neumíš vyjadřovat svoje myšlenky. Ani po tvém vysvětlení nechápu smysl tvé proklamace o ceně.
Tg test na zaver vravi, ze m3 ma lepsie jazdne vlastnosti a je zabavnejsia. Ale to je jedno, kazdy nech si kupi co chce i ked nemyslim, ze zakaznici m3 budu utekat k tesle
Jojo, nárůst vládneme všichni. Hele já v rámci boje o klima navrhuju změnit aktuálně tyto sazby od 2021: vklad do katastru 50-800 000 kč dle stavby, spotřební dan na cukr a maso zvýšit o 60%, dan z elektřiny o 50%, benzín a nafta 100%, dan z uhlí 200%, dan, clo na dovoz cetek z číny 100% dan na letenky 100% a hotovo. Za pár vymře 60% důchodců, zvýší se prostituce o 300% kriminalita někde mezi 200-1500%, sebevraždy o 300% a začnou pouliční války a boje a hned bude méně CO2 a lidí
Prémiová auta se od těch klasických liší především tím, že jsou prémiová, což má dopad na vyšší cenu. Doporučuji jediné - prémiové auto osobně vyzkoušet. Doporučuji BMW 7, Volvo 90 nebo AR4C.
Drahý _Karle_, jistě jsi četl článek, ale bohužel jsi nepochopil, že lidé v diskuzi se vyjadřují právě k onomu článku. Tak aby jsi to pochopil i ty, musím ti sdělit, že i přes mizerné dílenské zpracování, nízký dojezd, dlouhé dodací lhůty atd. si lidé kupují Teslu Model 3 za stejnou cenu jako jiní, co si pořizují super extra deluxe BMW. To že kvalita zpracování je jinde ti došlo, bohudíky. Ovšem bohužel je to irelevantní k mému příspěvku a i vyznění článku. Článek hovoří o autech v podobné cenové hladině a ne v podobné výrobní kvalitě. Poznáváš ten rozdíl?
Moje proklamace je stále platná: "Prémiová auta se od těch klasických liší pouze cenou a to právě prémiovou cenou." Proto _Karle_ opravdu neporovnávám kvalitu, nýbrž cenu a nevytrhávej můj názor z kontextu. Pokud ti to neřekl tvůj tatínek, tak ti to musím řici já. "Je to nevhodné."
Nepleťe si cenu a kvalitu přátelé, to jsou docela jiné věci.
Videl si video Chrisa Harisa. Ze co povedal na model 3? Videl si porovnanie M3 vs Model3 od Top Gearu? Odporucam pozriet. Aby si nebol za komika.
Karel viem ze mas dost odjazdene na M3 tak mi mozes povedat preco by nemohlo lepsie jazdit? Pretoze je tazsia, ma horsie rozlozenie hmotnosti, ma 1 prevod a nonstop plne Nm pod plynom?
Bližší košile než kabát.
Edit: na vysvětlenou - chápu náklonnost třeba k Subaru. Líbí se mi některé Toyoty. Ale nikdy bych nejasal nad nadvládou “aziatů”. To mi fakt přijde ujeté.
Jako netvrdím že nemají i zábavná auta (třeba Supra) ale přesně ty běžná auta jsou prostě hrozně nudná a většinou jezdíme v těch běžných. Mercedes C class a výš ne zábavný, BMW, Alfy, ale i takový VW Golf je celkem zábava řídit, ale Toyoty jsou většinou hodně pomalé a jsou prostě určený k přepravě z bodu A do bodu B, ale neprinesou žádný požitek z jízdy, ale jsou spolehlivé. To Tesla je něco jiného, extrémně zábavné auto (všechny ale hlavně Model 3)
Jel jsem oboje, jízdní projev modelu 3 je určitě na tom autě to lepší, jezdí to jako cokoliv jiného ve střední třídě, dnes nejsou podvozkově špatná auta. Ale, že by mě ale u té jízdy napadalo, bože to je tak dobré, že to rozstřelí M3, tak to fakt nemůžu sloužit. :D
Pokud si myslis, že prémiová auta nejsou lepší, doporučuji půjčit si od tatínka slušný oblečení a zkusit nějaký autosalon nebo alespoň bazar, snad tě nechají svézt. Pokud si to budeš myslet i po vyzkouseni, pak sis asi spletl web.
Tak Toyoty jsou většinou extrémně nudná auta, je opravdu nuda je řídit, ano vydrží hodně ale jsou nudné, přítelkyni jsme koupil sice CH-R to aspoň vypadá zajímavě ale na jízdu je to nuda, proto jsem si pro sebe koupil Teslu Model 3.
Len malá poznámka k bodu 2...
Minule ma vzal sused so svojím Merecdesom GLK... Tiež som mal predtým taký pocit, že tie autá sú predražené... Ale materiály v MB, audio, displaye... všetko bolo na vyššej úrovni ako v autách za 1/2 cenu. Na tých prémiových autách niečo bude. Každopádne k životu to osobne nepotrebujem, takže ostanem pri autách pre bežného človeka.
Nie som si istý, či Tesla jazdí lepšie ako BMW M3 - možno tak v priamom smere... Neverím tomu, že na nejakom technickom okruhu by bola lepšia ako spomínané BMW. M3 je prepracované športové náradie od firmy, ktorá má tradíciu a podobné autá vie robiť. Tesla? Má to dobré zrýchlenie, nízke ťažisko... Ale isto o rozdelení hmotnosti, prípadne podvozku ako má M3 môže len snívať.
Skôr sa prikláňam k názoru, ktorý tu bol prezentovaný - Tesla = priemerné auto za prémiovú cenu.
V podstate ak pozrieme na predaje áut celosvetovo, všade, okrem EU sú na vrchných rebríčkoch japonské automobilky, prípadne potom domáce... V EU máme iné priority ako je top kvalita (napr Toyota).
Nazvime to čistá demokracia... Keby nemali elektroautá nejaké umelé výhody, tak to nikto nechce. Tie výhody ale postupne prestávajú platiť a aj krajiny ako Nórsko už elektromobilitu až tak nepodporujú, lebo tých áut je už dosť a nie je už možné, aby toľko ľudí využívalo isté výhody...
1. Statistika jsou přesné výpočty na naprosto zavádějících datech.
2. Prémiová auta se od těch klasických liší pouze CENOU a to právě prémiovou cenou.
3. "Bez započtení SUV a pick-upů" viz bod 1)
4. Porovnává se Tesla se třemi modely aut s BMW, která má čtrnáct modelů viz bod 1)
5. Z dlouhodobého hlediska je jedno, která automobilka je na vrcholu krátkodobého žebříčku.
6. Statistika prodejů v USA je pouze malým výsekem celkového prodeje BMW. viz bod 1) a viz CLICKBAIT název článku.
A s cim by si ho porovnal z pohladu jazdnych zazitkov? Pretoze tak ako jazdi model 3 nejazdi ani M3. Videi na YT je kopec. Ze to nema podobny zvuk zjavne ludi netrapi.
Presne tak, videl som reportaz z norska, ze preco kupuju ludia ev a odpoved je jednoducha. Vlada tak zdrazela kupu normalneho auta, ze kupit a prevadzkovat ev je lacnejsie.
Najhoršie predávané v USA? A čo je na tom divného? Trojku ušili pre starý kontinent, pre Američanov je príliš malá. Podobne ako je pre Európu Model S už trochu veľký.
Jen rychlou poznámku - ukazuje se, že úspěch prodeje e-aut je spojen s různými formami jejich dotací, případně restrikcí (daně, zákazy vjezdů ... pro auta se spalovacími motory). Podle mne o úspěchu prodejů Tesly nelze vůbec dělat žádné seriozní závěry. Stačí, aby elektřina a benzín/nafta byly daňově zatíženy stejně a celé e-mobilita se zhroutí.
jsou nepodstatné, jestli je někde dotovaný, jestli je na elektroauto levný atp., je to jedno, prodává se, ok.
Jen prosím už přestaňte tohle auto hodnotit prismatem prodejů prémie, teď bmw (zde model 3 v jedné větě dokonce se 7er :-[] ), model 3 je, neberu-li v potaz pohon, v každém ohledu levně vyrobené auto, z max. průměrně kvalitních materiálů s hroznou (při srovnání se souč. standardy automotive) úrovní zpracování a montáže. Jako takové není soupeřem žádného z modelů kteréhokoliv z premiových výrobců, že se jim přibližuje, nebo je překonává, cenou, je věc jiná, spíš problematická, která jen ukazuje na vysokou cenu baterií. Každopádně, model 3 není premiový produkt, osobně bych si při srovnání s ním vsadil i na kteréhokoliv mainstreamového korejce, například, pokud jde o prodeje ve vztahu ke kvalitativní třídě, na us trhu bych ho srovnával tak s elantrou, jettou, corollou atp.
Nevím o žádných nově vzniklých automobilkách snažících se o velkosériovou výrobu, takže není s čím srovnávat.Ono to má i svoje negativa, viď. Nikdo dnes nedělá auta, co reznou po pár měsících, co jim nepasuje kastle atd atd.
Tesla přišla s něčím novým, když přivřeme oči tak v podstatě nemá konkurenci, resp. v Evropě teprve začíná mít, USA trh nevím. Všichni tlačí na přechod k elektromobilitě a s přivřením očí jediná automobilka dělající dosud nejlepší EV prodává pár desítek tisíc aut měsíčně. Pokud jsou ta čísla ukázkou zatím malých výrobních kapacit, ok. Pokud ukázkou skutečného zájmu zákazníků - pak spíš bída. Nepomluvám to, jen konstatuju, že mi ty čísla nijak fantastická nepřijdou.
Mozes prosim dat priklad inej automobilky ktorej predaje v roku 2012 boli skoro ziadne a dnes su na takej urovni ako ma Tesla? Samozrejme v podobnej cene ako tesla, s podobnymi technologiami a s tym ze postavili dalsie megatovarne na vyrobu a dalsie veci okolo toho?
Ved samotne Nemecko sa tesi ze Tesla bude stavat u nich.
Maju sialene vykyvy. No pokial dobre citam tak posledne kvartaly idu celko slusne a nevyzera zeby s tym mali nejake problemy.
To je možné ale pořád je levnější než benzin, v USA stojí běžné gallon (3,7 litru) asi 2,5 - 2,8 dolaru, ale v Kalifornii asi 4,5 takže i pokud jim zdražili elektřinu tak se jim EV pořád vyplatí a nezapomeňte že tam se jezdí o dost víc, člověk běžné najede 30 - 40tisic za rok a není to vůbec divné.
Na Tesle se také dá vydělat, od té doby co spustily Model 3 tak se již mírně dostávají do plusu a jakmile přijde i Model Y tak bude z Tesly slušně prifitujici značka.
Fíha, to je dost brutální nadvláda SUV. Já našel celková čísla všech prodejů. Je to tedy v rámci osobáků přeci jen vyšší procento. Zajímavý, že celkové prodeje Tesel jsou jen velmi mírně vyšší, než prodeje TM3. Neboli S a X se téměř neprodává.
Cybertruck - ukáže se. Že se mě nelíbí, neznamená, že i ostatním.
Každopádně se nezdá, že by v USA elektromobilita frčela.
O jaké zaujatosti mluvíš? Je to první poměrně dostupný a použitelný EV, a prodává se ho na trhu o velikosti cca 1,4mil. aut měsíčně jen cca 13tis (průměr tohoto roku). Mě to nijak fantastický nepřijde, dost možná jsou ta čísla jen odrazem výrobních možností, protože mají šílené výkyvy.
Tvl ze ty japonsky sedany v usa tak táhnou. Chapu, taky me sedany bavi a nepotrebuju kombika ale ze ta japonska trojka tam ma tak silny zazemi? Toyota camry tusim vzdycky jakoby kastle jezdila nascar, myslim tim marketing, že jde o auto stejny jako si koupim v krámu, ale ze radsi nekupujou fordy, dodge a chevrolety jako ve tride suv a pod?