Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nová Kia Optima odhaluje techniku. Nabídne pohon všech kol a výkon až 290 koní

40 komentářů

dr.Remorey
To vypada stavnate. Tu minulou jsem zkousel, ale prisla mi takova nemastna neslana, urcite pujdu omrknout i tu novou. Takto to vypada na prekvapeni tridy :-!
Avatar - Dinar
Dinar
Souhlas, obecně, Korejci jsou, v automobilovém světě, takoví Japonci jednadvacátého věku.
Anonym
Vomrknout.
No to je přesně vono!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ceed se mezi české kupce taky procpal, zkušel jsem Proceed GT a hodně dobrý za ty peníze, škoda, že nemají pořádný naftový motor, tedy, mají, ale do Optimy se nevejde 😁 Tohle vypadá velmi dobře, taky půjdu vomrknout...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hodně dobrej je podle testů XCeed = v našich krajích nebejvá zvykem aby ve srovnávačce korejec smáznul VW
Avatar - Ozzman
Ozzman
Přišel jsem, viděl jsem, seděl jsem, nezkoušel jsem, nezaujalo mne to, tento typ aut je dost mimo můj zájem 😊
Avatar - zaplosak
zaplosak
a že o tom vůbec píšeš... 😄
KIaudius
A kto asi by mal najskôr písať, keď Hammuna reagoval na neho?
Avatar - lamal
lamal
Xko vyzera celkom fajn... pre mna v dizajne Kie nie samoška..
dr.Remorey
říká se omrknout a ono. ale díky za názor.
Avatar - zaplosak
zaplosak
pěkné, nádhera... 😄
Daniel Matusek
vidím tam starý Mitsu Galant předek,zadek trochu nová 508 ale celkově super
Avatar - iudex
iudex
Tak nová Optima vyzerá zaujímavo, exteriér je fajn, dizajn dynamický a vcelku elegantný. Len z môjho pohľadu spája nevýhody liftbacku (menej elegantný a štíhly zadok) a sedanu (horšie využiteľný kufor), s tým výzorom liftu to už liftback rovno mohol byť.
Interiér opäť pôsobí dobre, čisto (i bez komplet dotykového ovládania) a hodnotne (minimálne v top verzii s drevom a kožou aj vcelku luxusne).
Z technického hľadiska poteší pohon 4x4, uvidíme, či sa dostane do EU. Čo sa k nám iste ale nedostane, je fúkaný 2,5 liter, ten emisné bariéry asi neprekoná. Aj keď pôsobí rozhodne zaujímavo, 2,5T, 213 kW, 422 Nm, štvorkolka a dvojspojka, to by mohol byť skoro hotsedan (aj keď údaj o zrýchlení za 6,6s to popiera, človek by od tých parametrov čakal viac).
Každopádne nech príde do EU v akejkoľvek forme, moc vody nenamúti. Stinger bol o level zaujímavejším autom a totálne prepadol, tak čisto mainstreamovej Optime moc šancí nedávam.
Anonym
JJ, pravdu díš. Nikdo to nebude kupovat. A tu nejsilnější fakt VUBEC NIKDO!
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je takové to klišé... koupil by sis za své toho Stingera, když můžeš mít za ty peníze prémii i když třeba né tak výkonnou? Já bych taky asi nekoupil...

Na druhou stranu brát někdě ve firmě služebák na rok/dva, tak Stingera chci, ale své peníze bych za Kiu ani Hyundai v takové cenové prostě nedal 😊

ProCeed - to stejné, jako služebák, který bych neplatil, tak ho beru...
Avatar - iudex
iudex
Proceed je úplne iná liga ako Stinger, tam tá value for money jasne je, máloktorý konkurent (ak vôbec) ponúka taký výkon, výbavu za takú cenu (Megane GT už nie je, Leon 1,8TSI tiež, výkonnejšie hotkombi sú výrazne drahšie).
Kdežto ten Stinger za svoju prémiovú techniku aj pýtal prémiové peniaze a pri zohľadnení zliav sa dala prémia kúpiť dokonca lacnejšie, ako Stinger. Tam logicky nikto nekúpi Kiu, ak za tú cenu môže mať BMW 3er.
Optima bude zrejme niekde medzi, mainstreamová technika a určite aj relatívne zaujímavejšia cena v kontexte triedy, ale celkovo už tá cena bude inde ako pri Ceede a v kategórii 30000+ sa už tie prachy za mainstreamovú značku s mainstreamovou tecnnikou nedávajú ľahko. Tam to vychádza jedine Arteonu, image VW u nás je ale silný a utiahne aj skoro prémiovú cenovku.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No ale i tak se nabízí otázka, jestli vzít Proceed, nebo si buď připlatit, či koupit něco slabšího
(a to proceed GT, jak se mi nelíbil, když ho uvedli, tak po svezení je to pro mne jedno z nejzajímavějších aut C segmentu) 😊 Stinger je o to horší, o co píšeš, jak jinak je to auto z mého pohledu zajímavé, hezké i schopné.

Já se čistě ptám na to, jak moc zákazníkovi záleží, jak dobré auto koupí a jestli to převáží image auta, viz třeba ten VW či Škodovka 😊 A dle prodejů je na to asi odpověď jednoznačná.
ptr078
Dnes som sa nejako uklikol a dostal som sa na holandsku stranku kie, proceed 1,6 gt od 43k. Chudaci holandania
KIaudius
Keď už porovnávaš ceny, porovnal si aj platy?
Avatar - Emel
Emel
Noo... Stinger s šestiválcem je 1,4M, v automatu a 4x4... a je to větší auto než 3er, aspoň zvenku.
Avatar - lamal
lamal
´´spája nevýhody liftbacku (menej elegantný a štíhly zadok) a sedanu (horšie využiteľný kufor), s tým výzorom liftu to už liftback rovno mohol byť´´

súhlas
Anonym
BYkupci kvičí a chrochtají, hubama nakupujou stovky Optim.
A ty zatím hnijou na showroomech.
Furt to samý.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Protože TOP Optima v naftě je udýchaná jednasedma... a jen s předokolkou... benzín ve střední třídě není zrovna nejprodávanější, ten to nevytrhne.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Benzín ve střední je drtivě nejprodávanější = na týhle planetě. Že u nás to nesmyslnym převodem z velkoobchodu na maloobchod otáčíme stovkama miliard ve prospěch nafty = tak se to holt na našem malym kontinentu trochu pokřivilo. Až tak že za normální je považovaná ta nafta

Ale při kouknutí na mapu světa.. 😉

To nejprodávajší mi připomnělo nedávnej článek o prodejích v USA a náhodou sem vedle monitoru měl něco s nej prodejema v Česku = docela PRČA srovnání :-!

Tady modely USA nad kterejma až překvapivý množství čechů ohrnuje nos https😐/www.auto.cz/…dohromady-132524 sice bez pick-upů ale i tak tady my

1. ŠKODA Octavia
2. ŠKODA Fabia
3. ŠKODA Karoq
4. ŠKODA Rapid
5. Hyundai i30
6. ŠKODA Kodiaq
7. ŠKODA Scala
8. ŠKODA Superb
9. Dacia Duster
10. Hyundai i20
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To protože naftu ve světě umí už jen Mazda.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Honda?

No popravdě PROČ draze vyvíjet jinej motor závislej na zvýhodněnym palivu = navíc pro jedinej kontinent = navíc takovej kde auta z ostatních částí planety = až tak moc nekupujou

Pokusy zvýhodnit naftu a dieslový motory teda proběhly na mnoha místech = ale do Absurdistánu Evropa = to nikde nedošlo ani zlomkem 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Honda má jen jednašestku, ne ? To asi díru do světa neudělá.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No ve střední tu Honda mívala 2.2 naftu ale pro automobilky z ostatních kontinentů je to zcela okrajová záležitost. Po úvodních problémech se na slušnou úroveň dostal nakonec i boxer = ale z principu je to prostě blbost = vyvíjet drahej motor závislej na dotacích jen pro 1 kontinent

Navíc viz já 14:57 tabulka = sme takový trochu víc lokálnější, než je snad zdrávo 😁

Problém je že evropský automobilky do vývoje dieslu už vrazily tak obří prachy = že to politici asi budou dál řešit = sponzorovánim paliva, ať je to sebeabsurdnější 😄
Avatar - Emel
Emel
Mazda a nafta? No to teda nevím... jako Mazda ji umí snad kdokoli...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Kdyby aspoň uměla. Vím jak jsi to myslel, to jen tak bokem.
Avatar - lamal
lamal
v praxi 😁 https😐/img2.auto.cz/…ull/6087343_.jpg

Je to gýč, typická KIA... snad urobi Hjundé svoju pohladnejsiu variantu...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vypadá fakt dobře, co se ti na tom nelíbí? 😁 Rozhodně zajímavější, než Passat 😊
Avatar - _Karel_
_Karel_
A pro mě je to pecka zvenku i uvnitř. 😄
Avatar - lamal
lamal
Páni v tomto to mam inak... je mi jasne, ze tu Kia zožne ovacie, mne sa to nelubi nic s tym nenarobim... pride mi to afektovane (tie svetla predne do bokov afektovane za kazdu cenu, zadok tiez), cele divne a preplacane... + liftback style... ten styl mne nie je lubivy 😄

Nepride mi to ako EU dizajn, skor Toyota Avalon rival..
Avatar - del42sa
del42sa
konečně konkurence pro DS :😉
LORASI
za mna exterier slabota ... ale interier je pecka
Mino 1
Hyundai už urobil svoju variantu, len neviem, či pohľadnejšiu. Volá sa Hyundai Sonata.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
aj motorizacie zaujimave ... v amerike by nova optima mohla opat kusok dobehnut stratene pozicie .. no a v europe obavam sa ze to opat bude podobne predajne ako doteraz ( a ani kombik nakoniec tej sucasnej generacii v eu moc nepomohol ) ... ale suma sumarum v globale to opat vidim na uspech optimy vo svete ( najma ta severna amerika by mala byt nadalej opat jej najvacsim odbytiskom ) ... kia :yes😒br />
este tak dotiahnut telluride do europy ( podla mna by mal dnes v eu uz vacsie sance ako nejaky mega sedan optima ) .... ale to asi nehrozi 😢 ...
Arese
Tak tomu říkám gól do vlastní brány - udělat "sedan" bez stupňovité zádě! Nakonec se tím Korejci vrátili někam na počátek 70. let, kdy se taky začali objevovat auta se splývavou zádí, která ale ještě neměla výklopnou zadní stěnu, ale jen otevírací malé víko pod zadním oknem. Pak byla tato absurdita prakticky u všech těchto modelů odstraněna (např. Fiat 127, AR Alfasud, Citroën GS/GSA, Peugeot 104, první předokolkový Kadett), jiné s tímto nepraktickým řešením dožily (Austin Allegro, Audi Coupé, Lancia Gamma, Citroën CX). No a teď se s tímto nesmyslem po půl století vrací Kia a vydává to za vrchol karosářské inovace. Absurdní! Sakra když chci sedan, tak musí mít stupňovitou boční siluetu, pokud je splývavá, tak už to není pravý sedan! Stupňovitý zadek bývá u moderních sedanů kvůli hodně položenému zadnímu sklu sice kratší než v minulosti, ale aspoň kus ho tam musí zbýt, protože jinak je krásný sedanovitý reprezentativní efekt pryč a zůstane jen ta nepraktičnost daná malou dírou do kufru! 😒 :no: :no: :no:
cjoctavian
Cenim si snahu o inovativnost, ale v tomto pripade je ten design exterieru uz samoucelny az gycovity...