Měsíc po odhalení exteriéru nové generace Kia K5, která je na většině trhů známá pod označení Optima, přicházejí další nové snímky a konečně i informace o technických parametrech.
To vypada stavnate. Tu minulou jsem zkousel, ale prisla mi takova nemastna neslana, urcite pujdu omrknout i tu novou. Takto to vypada na prekvapeni tridy :-!
Ceed se mezi české kupce taky procpal, zkušel jsem Proceed GT a hodně dobrý za ty peníze, škoda, že nemají pořádný naftový motor, tedy, mají, ale do Optimy se nevejde :D Tohle vypadá velmi dobře, taky půjdu vomrknout...
Tak nová Optima vyzerá zaujímavo, exteriér je fajn, dizajn dynamický a vcelku elegantný. Len z môjho pohľadu spája nevýhody liftbacku (menej elegantný a štíhly zadok) a sedanu (horšie využiteľný kufor), s tým výzorom liftu to už liftback rovno mohol byť.
Interiér opäť pôsobí dobre, čisto (i bez komplet dotykového ovládania) a hodnotne (minimálne v top verzii s drevom a kožou aj vcelku luxusne).
Z technického hľadiska poteší pohon 4x4, uvidíme, či sa dostane do EU. Čo sa k nám iste ale nedostane, je fúkaný 2,5 liter, ten emisné bariéry asi neprekoná. Aj keď pôsobí rozhodne zaujímavo, 2,5T, 213 kW, 422 Nm, štvorkolka a dvojspojka, to by mohol byť skoro hotsedan (aj keď údaj o zrýchlení za 6,6s to popiera, človek by od tých parametrov čakal viac).
Každopádne nech príde do EU v akejkoľvek forme, moc vody nenamúti. Stinger bol o level zaujímavejším autom a totálne prepadol, tak čisto mainstreamovej Optime moc šancí nedávam.
To je takové to klišé... koupil by sis za své toho Stingera, když můžeš mít za ty peníze prémii i když třeba né tak výkonnou? Já bych taky asi nekoupil...
Na druhou stranu brát někdě ve firmě služebák na rok/dva, tak Stingera chci, ale své peníze bych za Kiu ani Hyundai v takové cenové prostě nedal :)
ProCeed - to stejné, jako služebák, který bych neplatil, tak ho beru...
Proceed je úplne iná liga ako Stinger, tam tá value for money jasne je, máloktorý konkurent (ak vôbec) ponúka taký výkon, výbavu za takú cenu (Megane GT už nie je, Leon 1,8TSI tiež, výkonnejšie hotkombi sú výrazne drahšie).
Kdežto ten Stinger za svoju prémiovú techniku aj pýtal prémiové peniaze a pri zohľadnení zliav sa dala prémia kúpiť dokonca lacnejšie, ako Stinger. Tam logicky nikto nekúpi Kiu, ak za tú cenu môže mať BMW 3er.
Optima bude zrejme niekde medzi, mainstreamová technika a určite aj relatívne zaujímavejšia cena v kontexte triedy, ale celkovo už tá cena bude inde ako pri Ceede a v kategórii 30000+ sa už tie prachy za mainstreamovú značku s mainstreamovou tecnnikou nedávajú ľahko. Tam to vychádza jedine Arteonu, image VW u nás je ale silný a utiahne aj skoro prémiovú cenovku.
No ale i tak se nabízí otázka, jestli vzít Proceed, nebo si buď připlatit, či koupit něco slabšího
(a to proceed GT, jak se mi nelíbil, když ho uvedli, tak po svezení je to pro mne jedno z nejzajímavějších aut C segmentu) :) Stinger je o to horší, o co píšeš, jak jinak je to auto z mého pohledu zajímavé, hezké i schopné.
Já se čistě ptám na to, jak moc zákazníkovi záleží, jak dobré auto koupí a jestli to převáží image auta, viz třeba ten VW či Škodovka :) A dle prodejů je na to asi odpověď jednoznačná.
Benzín ve střední je drtivě nejprodávanější = na týhle planetě. Že u nás to nesmyslnym převodem z velkoobchodu na maloobchod otáčíme stovkama miliard ve prospěch nafty = tak se to holt na našem malym kontinentu trochu pokřivilo. Až tak že za normální je považovaná ta nafta
Ale při kouknutí na mapu světa.. ;-)
To nejprodávajší mi připomnělo nedávnej článek o prodejích v USA a náhodou sem vedle monitoru měl něco s nej prodejema v Česku = docela PRČA srovnání :-!
1. ŠKODA Octavia
2. ŠKODA Fabia
3. ŠKODA Karoq
4. ŠKODA Rapid
5. Hyundai i30
6. ŠKODA Kodiaq
7. ŠKODA Scala
8. ŠKODA Superb
9. Dacia Duster
10. Hyundai i20
No popravdě PROČ draze vyvíjet jinej motor závislej na zvýhodněnym palivu = navíc pro jedinej kontinent = navíc takovej kde auta z ostatních částí planety = až tak moc nekupujou
Pokusy zvýhodnit naftu a dieslový motory teda proběhly na mnoha místech = ale do Absurdistánu Evropa = to nikde nedošlo ani zlomkem :-)
No ve střední tu Honda mívala 2.2 naftu ale pro automobilky z ostatních kontinentů je to zcela okrajová záležitost. Po úvodních problémech se na slušnou úroveň dostal nakonec i boxer = ale z principu je to prostě blbost = vyvíjet drahej motor závislej na dotacích jen pro 1 kontinent
Navíc viz já 14:57 tabulka = sme takový trochu víc lokálnější, než je snad zdrávo :D
Problém je že evropský automobilky do vývoje dieslu už vrazily tak obří prachy = že to politici asi budou dál řešit = sponzorovánim paliva, ať je to sebeabsurdnější :-)
Páni v tomto to mam inak... je mi jasne, ze tu Kia zožne ovacie, mne sa to nelubi nic s tym nenarobim... pride mi to afektovane (tie svetla predne do bokov afektovane za kazdu cenu, zadok tiez), cele divne a preplacane... + liftback style... ten styl mne nie je lubivy :-)
Nepride mi to ako EU dizajn, skor Toyota Avalon rival..
aj motorizacie zaujimave ... v amerike by nova optima mohla opat kusok dobehnut stratene pozicie .. no a v europe obavam sa ze to opat bude podobne predajne ako doteraz ( a ani kombik nakoniec tej sucasnej generacii v eu moc nepomohol ) ... ale suma sumarum v globale to opat vidim na uspech optimy vo svete ( najma ta severna amerika by mala byt nadalej opat jej najvacsim odbytiskom ) ... kia :yes:
este tak dotiahnut telluride do europy ( podla mna by mal dnes v eu uz vacsie sance ako nejaky mega sedan optima ) .... ale to asi nehrozi :'-( ...
Tak tomu říkám gól do vlastní brány - udělat "sedan" bez stupňovité zádě! Nakonec se tím Korejci vrátili někam na počátek 70. let, kdy se taky začali objevovat auta se splývavou zádí, která ale ještě neměla výklopnou zadní stěnu, ale jen otevírací malé víko pod zadním oknem. Pak byla tato absurdita prakticky u všech těchto modelů odstraněna (např. Fiat 127, AR Alfasud, Citroën GS/GSA, Peugeot 104, první předokolkový Kadett), jiné s tímto nepraktickým řešením dožily (Austin Allegro, Audi Coupé, Lancia Gamma, Citroën CX). No a teď se s tímto nesmyslem po půl století vrací Kia a vydává to za vrchol karosářské inovace. Absurdní! Sakra když chci sedan, tak musí mít stupňovitou boční siluetu, pokud je splývavá, tak už to není pravý sedan! Stupňovitý zadek bývá u moderních sedanů kvůli hodně položenému zadnímu sklu sice kratší než v minulosti, ale aspoň kus ho tam musí zbýt, protože jinak je krásný sedanovitý reprezentativní efekt pryč a zůstane jen ta nepraktičnost daná malou dírou do kufru! :-(:no::no::no: