...odpovídající pohonné ústrojí. (záměrně nepíšu "motor", ať je to klidně hybrid, ale jede).
1.8 hybridní verze je v této výbavě vyloženě směšná, auto pro hejly...
Jinak Corollu jsem jel, 2.0 jede pěkně (ale ostrý hatch to není, natož HH), bohužel už docela dost žere a 2.0 je přímovstřik... 1.8 nejede, ale nežere, cenový rozdíl cca 80, nepřímý vstřik... Nakonec bych zvolil ji.
Jako celek je Corolla velice povedené auto, tuto verzi opravdu nechápu...
Počkej, jak že dvoulitr žere? :D Když jedeš klidně, jedeš vždy se spotřebou 4-5 litrů a to i ve městě. Pokud auto drtíš na okreskách, tak pak to sice nad 10 vyleze, ale to každé benzinové auto v takovém výkonu a takové zátěži.
Šmarjá, tohle mi připomnělo proč už sem skoro nepřispívám - člověk něco vypotí, auto vlastně pochválí, ale vždy se najde někdo, kdo začne chytat za slovo. ;-)
Takže - 1.8 žere v každém režimu o cca litr méně. Pohon je to již prověřený a spolehlivý. 2.0 sice jede hezky, ale je to přímovstřik, jejichž spolehlivosti zatím moc nevěřím, záběr brzd je "takovej divnej" (1.8 to nedělala) a vysavač je to při blbnutí stále, takže do "sportovní" verze fakt ne.
Spotřeba 2.0 - město super, mimo město taky, dálnice už nám hapruje. Klikl jsem na odkaz co vložil Humuna - cca 5.8 na dálnici v režimu, v němž jezdím též. Astra 1.6t s 205 hp to uměla za cca 6.3-6.4. Benzín. Dala se koupit za cca 500, což je sakra rozdíl. Ano vim, facelift ji bohužel zabil.
Jelikož jezdím cca 45% město, 45% dálnice a ten zbytek je něco, kde se dá zablbnout, smysl 2.0 tak nějak nevidím - pokud někdo najede přes polovinu po okreskách, chápu. Na druhou stranu - není pak už lepší a zábavnější ten cca 200 hp benzín?
Prostě - 1.8 mi dává větší smysl, nikomu neberu, pokud to vidí jinak. Rozumíme si? ;-)
No, možná proto, že vypotíš blbost :D Napsat, že to auto hodně žere, je prostě kravina a to sám nejsem zrovna fanoušek hybridu, jen jsem si to párkrát zkusil, stejně jako tu 1.8 nebo větší 2.5 v jiných Toikách.
S brzdy souhlas, to mne na hybridech štve, nejsem zvyklý, kdybych jezdil více, zvyknu si. Rozdíl mezi 1.8 a 2.0 hlavně vnímám v tom, že po městě je slabší verze příjemější, jede hladčeji, spotřeba +/- podobná.
A s tou dálnicí, měřili jsme Corollu a dvě Mondea, hybridní a naftové, vše 180k a i při rychlejší jízdě byla srovnatelná s naftovým Mondeem, je tu na to celkem podrobný blog. Zlom pak nastane, když jedeš jedeš pilu, Corolla si sáhne i na 16 na sto (já to osobně nedokázal, ale její majitel jo, já byl na 10ti), tam pak nafťák jede za 8-9 v tomto režimu.
Ne, není to sportovní, vytočené CVT není nejekrásnější zvuk, ale na 180k kombi umí být velmi slušně rychlé, ve městě i hodně úsporné, a při běžné jízdě i mimo město stíhá spotřebou bezproblémů naftová auta. Problém Corolly je pro mne třeba odhlučnění, ale zase etalon C segmentu Oktávka na tom není lépe.
S Astrou zkušenost nemám, ale v tom městě podobná auta bez hybridní technologie jedou minimálně za 2x takovou spotřebu, myslím fakt v provozu ve městě, jako je Praha.
Takže jednaosma ano, město a příměstský provoz, dvoulitr pak , když jezdíš i dál :)
Pokud člověk nejezdí dálky, tak naprosto souhlasím, 1,8 je lepší volba. Ve městě rozhodně příjemnější, taková jemnější.
Výhoda i nevýhoda hybridů je, že umí jet za málo, ale i za hodně. Záleží, jak řidič dokáže poslouchat a "komunikovat" s autem. Když někdo autu nerozumí, ono mu to nevrátí. Pokud se s tím pojede jako s dieselem, bude v kombinaci kolem 6 litů spotřeby, bez ohledu na to, jestli je to 1,8 nebo 2,0.
Rozdíl ve spotřebě 1,8 a 2,0 určitě není litr, maximálně do půl litru, a to ještě v ideálních podmínkách. Nejčastěji je tam kolem 0,2-0,3, někdy pro jednu stranu, někdy pro druhou podle zátěže, reliéfu a provozu. V reálném mimoměstském provozu s 2,0 jezdím často níž než s 1,8. Hybrid si nikdo nekupuje pro zábavné svezení a nikdo o něm netvrdí, že je HH ( to vidím jen u tvého příspěvku ). Je to normální auto C segmentu, kdy se 180 koňmi jezdí pod 5 litrů benzinu v kombinovaném provozu. Ve městě je to ten nejpohodlnější pohon, bez cukání, krásně plynulý a bez negativního dopadu na technický stav při dlouhodobém používání v tomto režimu.
Další věc, co trochu jsi mimo, má kombinaci přímého a nepřímého vstřiku. Když není v zátěži, jede nepřímý vstřik v atkinsonu, když jde do zátěže, přepne se na přímý vstřik a ottův cyklus.
Každé auto má brzdy jinak, divné nejsou, jsou jiné než jsi zvyklý. Z toho by se třeba dalo usoudit, že nejsi schopen číst odezvu auta. Ale spíš jsi to jen blbě napsal. To samé bych mohl říct třeba o té astře, když jsem s ní jel, že má divné brzdy, divný plyn a divnou spojku. Ale nemá, každé auto to má trochu jiné.
A když jsme u toho srovnávání, tak za kolik jezdíš tedy Prahu? Pokud dálnice je za 5,8 moc ( což je obecně pro hybrid ten nejméně vhodný revír ), zajisté v Praze s tím 200k benzínem jezdíš za 2-3 litry jako tenhle hybrid, případně okresky mezi 3,5-4 litry.
Slušnou dynamiku má i tramvaj...:D Hybridní sporťák, proč ne, ale když už, tak asi i verzi benzín s manuálem. To je tak jediný typ auta, kde bych nad manuálem uvažoval. Do sporťáku s velkým výkonem už asi taky radši automat.
Hm... jakž takž.
Omezená nabídka barev, omezení jen na hb, optipaket zepředu celkem nevýrazný... uvidíme jestli tam třeba budou nějaké lepší sedačky a tak.
Tak nějak. Nicméně je to pro mě o 1000% přijatelnější varianta než Civic skorotajpár výhradně s tříválcovým litrem za nesmyslný příplatek. A i nějaká exclusive výbava tam nakonec je (specifické kdesi-cosi, sedačky, možnost adaptivních tlumičů)....Pro zájemce o hybridní Corollu tak přichází alternativa k Executive, která podobně jako u FR vs. X-cellence Seatu nebo Dynamic vs.Innovation Opelu hraje lehounce na sportovní notu vzhledem a výbavou. Nemám s tím problém.
S čím já osobně problém mám je to, že se takový toyotí "Sport" cenově ocitá v revíru hot-hatchů i30N, M-RS nebo FoST. Jasně....nemají hybridní techniku. Asi by mi to nevadilo. ;-)
Nie je to obmedzene len na HB, schvalne som si otvoril oficialny cennik a ponuka sa aj v kombiku. Jediny problem vidim v cene. Standardne o 100k viac ako Comfort vybava, a pokial chce clovek aj tie adaptivne tlmice, tak treba prihodit dalsich skoro 70k. A to uz sa potom pohybujeme v uplne inych cenovych hladinach, ako by som povazoval za vhodne pri aute strednej triedy.
Vem SVÝ auto a projeď si nějakou trasu = a pak těhle 132kW v C-HR a Lexu má 135kW = porovnej dynamiku chování i spotřebu s tim v čem jezdíš
Nižší spotřebu a nižší těžiště s lepšim rozloženim hmotnosti mezi nápravy = to okecat nejde. Nová tuhá platforma spolu s fyzikou z minulý věty má velkej vliv na jízdní vlastnosti a dynamika = to budeš asi docela překvapenej ;-)
Tady pro porovnání minulá generace a výrazně slabší verze hybridu = kdy dost lidí odpichu z místa nevěřilo = až tak že vznikl https://blog.auto.cz/…9/03/den-pravdy/