Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Corolla GR Sport přichází na český trh. Sportovní šmrnc pořídíte výhradně jako hybrid

David Bureš
Diskuze (20)

Novou verzi Corolly hatchback je možné pořídit s osmnáctistovkovým nebo dvoulitrovým hybridem. K dispozici je i adaptivní podvozek.

Toyota ještě před koncem roku rozšiřuje nabídku svého kompaktního modelu Corolla o dříve avizované verze. Na začátku prosince se v českém ceníku objevilo oplastované kombi se zvýšeným podvozkem Corolla Trek, nyní následuje pětidveřový hatchback se sportovním šmrncem, Corolla GR Sport.

Corolla GR Sport se od ostatních variant liší už svým vzhledem. Má specifickou masku chladiče a černé detaily karoserie – rámečky kolem oken, boční lišty nebo kryty vnějších zpětných zrcátek. Nechybí ani kontrastní střecha v černé barvě, která doplňuje jeden ze čtyř nabízených laků karoserie – stříbrný, šedý, červený nebo bíle perleťový.

Sportovní šmrnc pokračuje také uvnitř, kde nechybí specifický volant nebo hlavice volicí páky s červeným prošíváním. Sedadla jsou pak čalouněna kombinací textilu a syntetické kůže s červeno-šedým prošíváním, přičemž ty přední jsou sportovní.

Výbava vychází ze stupně Comfort, zahrnuje tak dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém nebo adaptivní tempomat. Nadto tu jsou však parkovací senzory vpředu i vzadu, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, ambientní osvětlení interiéru, projektorové bi-LED světlomety či bezdrátové nabíjení telefonu.

Nabídka motorizací je pak omezena výhradně na hybridy. Na výběr je buď osmnáctistovka s kombinovaným výkonem 90 kW nebo dvoulitr se 135 kW. Za první dáte 694.900 korun, za druhý pak 769.900 korun, což je v obou případech o sto tisíc více jak v případě stupně Comfort.

V případě GR Sport si navíc můžete připlatit za paket Dynamic, který za 43.000 korun rozšíří výbavu o 18palcová kola z lehkých slitin, sledování mrtvého úhlu, head-up displej, vyhřívaný volant nebo černo-červené prošívání palubní desky. Při jeho objednání si pak můžete dokoupit za 26.000 korun také adaptivní tlumiče. GR Sport je tak u nás jediná varianta Corolly, pro kterou je tento prvek dostupný.

David Bureš
Diskuze (20)

Doporučujeme

20. 12. 2019 01:54
Re: Trapná záležitost...
Vždycky se výborně bavím, když mi někdo tvrdí, že sportovní zážitky za volantem záleží jen na výkonu pohonné soustavy! :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2019 22:38
Re: Trapná záležitost...
Vem SVÝ auto a projeď si nějakou trasu = a pak těhle 132kW v C-HR a Lexu má 135kW = porovnej dynamiku chování i spotřebu s tim v čem jezdíš

Nižší spotřebu a nižší těžiště s lepšim rozloženim hmotnosti mezi nápravy = to okecat nejde. Nová tuhá platforma spolu s fyzikou z minulý věty má velkej vliv na jízdní vlastnosti a dynamika = to budeš asi docela překvapenej ;-)

Tady pro porovnání minulá generace a výrazně slabší verze hybridu = kdy dost lidí odpichu z místa nevěřilo = až tak že vznikl https://blog.auto.cz/…9/03/den-pravdy/
19. 12. 2019 21:44
Trapná záležitost...
Dávat "sportovní paket" na hybridní hatchback se samočinnou převodovkou je fakt k smíchu! :D
Avatar - Mikesus
19. 12. 2019 18:27
Re: takže k dokonalosti schází poslední detail...
Pokud člověk nejezdí dálky, tak naprosto souhlasím, 1,8 je lepší volba. Ve městě rozhodně příjemnější, taková jemnější.

Výhoda i nevýhoda hybridů je, že umí jet za málo, ale i za hodně. Záleží, jak řidič dokáže poslouchat a "komunikovat" s autem. Když někdo autu nerozumí, ono mu to nevrátí. Pokud se s tím pojede jako s dieselem, bude v kombinaci kolem 6 litů spotřeby, bez ohledu na to, jestli je to 1,8 nebo 2,0.

Rozdíl ve spotřebě 1,8 a 2,0 určitě není litr, maximálně do půl litru, a to ještě v ideálních podmínkách. Nejčastěji je tam kolem 0,2-0,3, někdy pro jednu stranu, někdy pro druhou podle zátěže, reliéfu a provozu. V reálném mimoměstském provozu s 2,0 jezdím často níž než s 1,8. Hybrid si nikdo nekupuje pro zábavné svezení a nikdo o něm netvrdí, že je HH ( to vidím jen u tvého příspěvku ). Je to normální auto C segmentu, kdy se 180 koňmi jezdí pod 5 litrů benzinu v kombinovaném provozu. Ve městě je to ten nejpohodlnější pohon, bez cukání, krásně plynulý a bez negativního dopadu na technický stav při dlouhodobém používání v tomto režimu.

Další věc, co trochu jsi mimo, má kombinaci přímého a nepřímého vstřiku. Když není v zátěži, jede nepřímý vstřik v atkinsonu, když jde do zátěže, přepne se na přímý vstřik a ottův cyklus.

Každé auto má brzdy jinak, divné nejsou, jsou jiné než jsi zvyklý. Z toho by se třeba dalo usoudit, že nejsi schopen číst odezvu auta. Ale spíš jsi to jen blbě napsal. To samé bych mohl říct třeba o té astře, když jsem s ní jel, že má divné brzdy, divný plyn a divnou spojku. Ale nemá, každé auto to má trochu jiné.

A když jsme u toho srovnávání, tak za kolik jezdíš tedy Prahu? Pokud dálnice je za 5,8 moc ( což je obecně pro hybrid ten nejméně vhodný revír ), zajisté v Praze s tím 200k benzínem jezdíš za 2-3 litry jako tenhle hybrid, případně okresky mezi 3,5-4 litry.
Avatar - woody-alien
19. 12. 2019 17:26
Re: Sport?
Tak nějak. Nicméně je to pro mě o 1000% přijatelnější varianta než Civic skorotajpár výhradně s tříválcovým litrem za nesmyslný příplatek. A i nějaká exclusive výbava tam nakonec je (specifické kdesi-cosi, sedačky, možnost adaptivních tlumičů)....Pro zájemce o hybridní Corollu tak přichází alternativa k Executive, která podobně jako u FR vs. X-cellence Seatu nebo Dynamic vs.Innovation Opelu hraje lehounce na sportovní notu vzhledem a výbavou. Nemám s tím problém.

S čím já osobně problém mám je to, že se takový toyotí "Sport" cenově ocitá v revíru hot-hatchů i30N, M-RS nebo FoST. Jasně....nemají hybridní techniku. Asi by mi to nevadilo. ;-)