Novinky
Mikesus
11
To je jedna z věcí, která se mi na Škodě hodně líbí. Mají hodně krásných barev. Jiní výrobci dají černou, bílou, odstíny šedé a když se zadaří, přidají jednu červenou a modrou.
Přejít do diskuze
Proto by každé auto mělo po koupi absolvovat polep čirou folií, pak se majitel nemusí tolik obávat zejm. odmrštěných kamínků po "kvalitní" silničářské opravě, popř. závistivců s klíčem...
Jo to je jiná věc, za jak dlouho bude barva k dispozici. Ovšem osobně bych se toho nebál. Než se dodají poškozené díly a auto odstroji , času na dodání barvy je relativně dost
No, pro Oktávku mají kromě obvyklých padesáti odstínů šedi dva odstíny modré a jednu červenou... Jinak by mě zajímalo, jak dlouho bude trvat dodávka zvláštní barvy v případě opravy.
Namíchat jakoukoliv barvu snad dnes není žádný problém. To je to poslední, čeho bych se bál.
Horší je dnešní nekvalita laků. Auto poškrábe kdejaká větvička, vyleštit škrábanec znamená hned se probrousit přes horní vrstvu laku. Kamarád lakyrník mi říkal, že nastříkat barvu v tak tenké vrstvě jako originál nedokáže ani kdyby chtěl. To šetření je děs.
Horší je dnešní nekvalita laků. Auto poškrábe kdejaká větvička, vyleštit škrábanec znamená hned se probrousit přes horní vrstvu laku. Kamarád lakyrník mi říkal, že nastříkat barvu v tak tenké vrstvě jako originál nedokáže ani kdyby chtěl. To šetření je děs.
22 tis. mi též nepřijde jako horentní. Jsou jiné příplatky, které mají "horentni" požadavky.
Ne, 22tis. není horentní suma. Možná, kdyby sis článek přečetl, pochopil bys proč. Navíc tě nikdo nenutí objednávat si speciální lakování.
22t Kč je fakt "zadarmo", když uvážíme logistické problémy, vyšší podíl ruční práce a nakonec i více spotřebované barvy. Jiné automobilky si tolik řeknou za obyčejnou metalízu. Příplatkové barvy buďto nenabízí nebo jsou za vyšší desetitisíce.
Roboti v lakovně pracují efektivněji než dříve. Dřív bylo potřeba mnohem více barvy než dnes. Úspora 1-2 kg na autě se projeví v nákladech automobilky. Mě dost štve, že je většinou jen jedna barva bez příplatku. U felicie to byly aspoň 4 barvy. Obyčejná černá barva bez příplatku zmizela z nabídky téměř u všech značek.
To, že se si jen tak nekoupím v prodejně s autodoplňky korekční tužku v přesném odstínu na drobné poškození od kamínku a podobně, mi je celkem jasné, ale co to udělá s opravou v servisu? Jsou ty barvy normálně dostupné takřka okamžitě? A za jakou cenu?
Je úsměvné, když novinář s dírou v kapse napíše, že celkově 22 100 Kč (u Octavie) není horentní suma 😁 Tyhle moudra v článcích miluju, typicky u výbav. My bychom si připlatili div ne xxx xxx tisíc Kč za balíček výbavy a podobně. Pak sám novinář jezdí v popelnici z bazaru 😁 Ale v článku je král 😁
Tak jestli se s tím pak popere lakovna, až se na tom bude něco opravovat, protože nějaký týdne fantazijní barvy se mohou míchat jen u autorizovaných prodejců... sice některé (http😐/www.united-c.cz/) umějí to odhádnout i podle obrázků, ale furt je potřeba kód apod
O tom žádná, otázka ale je, jak přesně. Co jsem si kdy nechával míchat, bylo to vždycky jen tak víceméně podobné, ale nebyla to snad nikdy úplně přesně ta správná barva. U metalíz je to vůbec peklo. Proto jsem se ptal. Znal jsem chlapíka s Chryslerem v krásné zakázkové tmavě vínové barvě, tomu posílali origo barvu z Ameriky, čekal na ní snad dva měsíce.
Ano, mám již na druhém voze kvalitní čirou fólii na ochranu laku. Před menšími kamínky ok, ale před něčím větším tě neochrání. Problém může být také s adhezí, protože na čelní straně straně vozu jde o dost komplikované tvary a folie se časem ve "vystresovaných" sekcích zvedne a může i prasknout.
To si úplně nemyslím. Barvy se míchají podle VIN, nikoliv jen odstín.
Opravy individuálního lakování podle mě nebudou snadné. Za mě je jednoznačně tohle důvod, proč bych hodně vážil zda do toho jít.
Z druhé strany ale díky tradičnímu způsobu zřejmě bude lak kvalitnější. To už může být důvod k zamyšlení 😉
Opravy individuálního lakování podle mě nebudou snadné. Za mě je jednoznačně tohle důvod, proč bych hodně vážil zda do toho jít.
Z druhé strany ale díky tradičnímu způsobu zřejmě bude lak kvalitnější. To už může být důvod k zamyšlení 😉
Zas tak bych je nechválil. Když jsem tři roky tomu řešil auto, protože se pomalu blížil čas konce operáku, tak do nové vlastní Yetiny jsem nešel právě zejména kvůli lakům. Nabídku zredukovali jen na pár barev a to ještě velmi zvláštních. Nechtělo se mi dát pětikilo za auto, kde by i lak byl velký kompromis. Tohle bych neřešil u ojetiny, kde je důležitější stav auta, ale ne u nového kusu.