Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První elektrický hasičský vůz nastoupí do služby již koncem příštího roku

První elektrický hasičský speciál Rosenbauer CFT se těší velkému zájmu. Koncem příštího roku se má začít s testováním v Berlíně či Amsterdamu a od roku 2021 zřejmě i v USA.
Zpět na článek
20. 12. 2019 19:51
21. 12. 2019 13:43
Avatar - mariov8
20. 12. 2019 19:51
Za každou cenu
Takže aby to k něčemu vůbec bylo, stejně je tam spalovací motor. Pro laiky, pro pohon vodního čerpadla a nějakého příslušenství v takovéto hračce bude nejspíše potřeba instalovaný výkon alespoň 100kW.

Pracovní auta jako takové ukazují bizarnost snažení nacpat baterky kam to jenom jde. K výjezdu se jede na plný kotel (vysoký požadavek na energii) a na místě už se musí nahazovat pomocný agregát obvykle plnící řááádově měkčí normy.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
20. 12. 2019 19:56
Re: Za každou cenu
Pomocný dieselagregát nemusí plnit žádné normy, nebo normy pro dieselagregáty. Tak to je ekologické. Jo a ta slavná plachetnice, co vezla šílenou Grétu do USA, měla také "záložní" dieselagregát. Nevěřím jim že ho nepoužili.
21. 12. 2019 07:51
Re: Za každou cenu
Ale klid, chce to vnímat z trochu širší perspektivy....
Poptej se nějakého hasiče, kolikrát jede k "opravdovému požáru" typu domu, pole či lesu v plamenech a kolikrát k hořící popelnici, spálenému guláši, otevírání zabouchlého bytu atd. Takže ve větším městě je to (se studeným motorem) na plný plyn 2 km na místo, tam pár litry poplivat popelnici a 2 km zpět na stanici - na to fakt potřebuješ aspoň šestnáctilitrový dvanáctiválec... Navíc jsou hasiči na letištích, větších firmách - tj. minimální dojezdy. Takoví ten agregát budou nahazovat ani ne u jednoho výjezdu z deseti.
Takže naopak u těch hasičů mi kombinace "standardních dieslových" a elektrických vozidel přijde jako smysluplná, jde jen o kvalitní činnost operátora, aby poslal na místo ten "správný" typ vozidla.
Avatar - WinDiesel
21. 12. 2019 10:05
Re: Za každou cenu
tak proč tam mají pomocný diesel?
21. 12. 2019 11:53
Re: Za každou cenu
Dobrá Winíku, na tebe hezky polopatě, s příkladem, abys i ty pochopil.... V "heydrichově zatáčce" vzplane za jízdy hezké řidičce její (samozřejmě benzínový) vůz. Ty zachraňuješ řidičku, někdo zavolá hasiče. Mají to z Argentinské tak 2,5 km, takže elektricky přijedou, elektricky uhasí a elektricky se vrátí na stanici dobíjet. To je přesně to, o čem se hovoří v článku, který jsi kromě nadpisu asi nečetl ("hasiči ... tvrdí, že většina jejich zásahů trvá zhruba okolo 30 minut.).
Avšak může se stát, že do výše uvedeného hořícího vozidla narazí další vůz, pak ještě dodávka, pak autobus, pak tam spadne letadlo... V takovém případě hasiči elektricky přijedou, obhlédnou situaci.... a nahodí agregát + přivolají posily. Když už toho mají po 10ti hodinách na místě plné zuby a je uhašeno, vypnou agregát a elektricky se vrátí na stanici. Vzhledem k tom, že takové případy se stávají, no, ehmmm, jednou za tisíciletí, agregát vozí jen "pro jistotu" pro případ těch větších zásahů.
Avatar - WinDiesel
20. 12. 2019 19:53
A mají na něj dostatečně velký kontejner s vodou?
40 000 litrů na osobní vozidlo, 400 000 litrů budou hasiči potřebovat na hasičské vozidlo :D :D :D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - CICERO
20. 12. 2019 20:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
20. 12. 2019 22:30
Elektrošílenství se šíří jako mor....
...počítám že elektropošuci příjdou brzy s elektryckými sanitkami! :-( :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CICERO
20. 12. 2019 23:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 12. 2019 13:43
Ekologie
Vzhledem k tomu kolik bordelu se dostane do vzduchu při požáru bude ekologický přínos hasičského elektroauta určitě hodně významný
Rozbalit vlákno
0