Automobilka Lamborghini zažívá jedny z nejlepších časů ve své historii, aby si však udržela exkluzivitu, bude muset omezit výrobu. Ani tak se však díky SUV Urus nebojí poklesu výnosů.
Presne, tohle uz jsem slysel od Ferrari, od Porsche, od Bentley a urcite jeste od nekoho.
Jenze kdyby nechteli prodavat, tak nevyrabi vysoky krabice. Ale oni chteji, prachy se hodi, tak napr. udelaji neomezeny pocet limitovanych (zdrazenych) edici a sem tam vydaji zpravu, ze exkluzivita je vsechno.
Zakaznici to kupuji predevsim kvuli exkluzivite, mnohem mene potom pro pozitek z jizdy samotne.
A vite co? Je to tak vlastne uplne OK :-)
Lidi prachy maj, chteji mit lambo na frajerinu, SUV protoze proste proto, no a tak jim to vyrobi a prodaji a tak to ma byt.
Konec komcu vezmes konvencni krabici od Audi, das tam motor, natunujes, design trochu italie a vsichni jsou happy.
Úplne rovnakú správu vydalo Ferrari pred viacerými rokmi. Vtedy sa zaviazalo, že z rovnakých dôvodov ako Lamborghini bude vyrábať len 7.000 áut ročne. A teraz ich vyrába takmer 10.000. :-)
Okrem toho Ferrari vtedy vyhlásilo, že NIKDY nebude do svojich áut montovať elektromotor :-) a že nikdy nebude produkovať SUV-ka.. :-)
Či automobilka vyrába 7.000 alebo 15.000 exkluzívnych áut, tak pri celkovej ročnej produkcii okolo 100 milliónov áut to nehrá vôbec žiadnu rolu. V menších mestách sa Lamborghini či Ferrari objaví len výnimočne a v takom Monaku je ich počet daný počtom potenciálnych kupcov. Keby sa hneď všetky autá predali len v Číne, tak určite by to na ich ekluzivite nič neubralo...
Zákazníci by určite viac ako takúto "papierovú" exkluzivitu uvítali rýchlejšie dodacie lehoty. Ale ono je to taký starý obchodnícky trik - nechať zákazníka na drahý tovar /zboží/ dlho čakať, potom sa mu zdá ten výrobok exkluzívnejší a drahší ako v skutočnosti je...