Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První náčrty spolupráce: Malé a střední modely FCA dostanou francouzskou platformu

Spojení Fiat Chrysler Automobiles a skupiny PSA je zpečetěno. Na první hmatatelné výsledky si ještě počkáme, ale úvodní plány už se rýsují.
Zpět na článek
31. 12. 2019 08:52
31. 12. 2019 14:25
31. 12. 2019 15:55
31. 12. 2019 09:27
31. 12. 2019 10:24
31. 12. 2019 10:58
31. 12. 2019 14:17
1. 1. 2020 12:17
31. 12. 2019 12:38
31. 12. 2019 13:22
31. 12. 2019 14:04
31. 12. 2019 14:06
31. 12. 2019 14:23
31. 12. 2019 14:25
31. 12. 2019 14:27
31. 12. 2019 15:24
31. 12. 2019 16:09
1. 1. 2020 12:19
1. 1. 2020 13:32
1. 1. 2020 13:48
1. 1. 2020 14:33
1. 1. 2020 15:49
1. 1. 2020 16:03
1. 1. 2020 16:13
1. 1. 2020 17:14
1. 1. 2020 17:25
31. 12. 2019 14:05
31. 12. 2019 15:54
1. 1. 2020 00:56
1. 1. 2020 07:06
1. 1. 2020 21:58
1. 1. 2020 23:38
2. 1. 2020 01:07
1. 1. 2020 23:41
1. 1. 2020 19:50
1. 1. 2020 21:57
2. 1. 2020 09:49
31. 12. 2019 08:52
Co to je za keci
O jakých starých základech tento redaktor píše? 500e vznikne na úplně nové platformě. Na této nové platformě vznikne i auto segmentu B. To samé platforma B- Wide. Renegade 500X Compass. Za chvilku plug in hybrid. Já vůbec nechápu co to tady všichni melou za nesmysly?
Rozbalit vlákno
17
31. 12. 2019 09:06
Re: Co to je za keci
Pracujete pro FCA? Ono totiž takováhle akvizice dokáže dost zamíchat kartama v tom, co se bude a nebude vyrábět.. Hlavním cílem je sdílení techniky, takže klidně můžou kreslit i takřka hotový auta odznova..
31. 12. 2019 09:58
Re: Co to je za keci
No to určitě nehrozí. Fca vynaložilo obrovské prostředky na vývoj nové platformy a přestavbě linky v mirafiori
1. 1. 2020 12:10
Re: Co to je za keci
Společné platformy a motory pro EU jsou jedním z hlavních důvodů pro spojení PSA a FCA. Bez toho by spojení s PSA postrádalo smysl. PSA nic jiného nemá.
31. 12. 2019 09:06
Re: Co to je za keci
no co by to bylo za kecy - jsou to lepe ci hure podlozene spekulace, protoze obe automobilky maji identicke platformy a tak jedna se bude muset zrusit. Jenom tise doufam, ze to odnese peugeoti emp2. To je strasliva zalezitost od nevhodne resenyho ulozeni predni napravy az po velikost. Zlaty Doblo proti Partakovi.
31. 12. 2019 10:01
Re: Co to je za keci
Tak určitě dobló je daleko lepším pracentem než partner-rifter. Zeptejte se v opelu jaké combo je lepší. Jestli to z dobla nebo teďka to nové z dilny psa. Odpověď bude jednoznačná
31. 12. 2019 14:22
Re: Co to je za keci
Vieš sa na túto tému trochu rozpísať? Pripadne dať link na zdroj informácii? S ohľadom na to, že práve malá PSA dodávka je možný budúci nákup by ma to dosť zaujímalo.
Avatar - xxc
31. 12. 2019 14:25
Re: Co to je za keci
Aj mna to zaujima, kedze jedno emp2 auto mam a po 32 000 km neviem, co si mam mysliet :-) Jedno je iste, PSA s touto platformou slavi uspechy, na rozdiel od Fiatu.
31. 12. 2019 15:16
Re: Co to je za keci
Tak dobre. 32.000 je tak zhruba muj pulrocni najezd. Partaky/Berlinga mam od roku 2002 (cca po 4 letech menene). Dobla jezdi kolega ve stejnym rezimu (a od lonska i ja, protoze ten novej Partak je hnus pracovne totalne nepouzitelnej). Takze co mam proti emp2, tedy berlingo/partner 2009+ (ano, tak stara ta platforma uz je, jen se postupne vylevnuje, pardon vylepsuje)? Uchyceni ramene pouze letmo v U miskach, cimz je to velmi citlive na diry, kterych u nas neni malo a po case to zacne mit vakl i na prudky rozjezd nebo brzdeni pri plne nalozenym aute (cvakani zamenitelne nejcasteji za cvakani tycek stabilizatoru). Zadni naprava sice uz netrpi na roznozku, zato si seda na dorazy u cehokoli tezsiho a dirach. Spotreba stabilizacnich tycek je cca jednou za 2-3 vymeny oleje :-/, paleta se tam vejde , ale je to "desne tesne", Na 100-120k odejde starter (takovy fracouzsky zvyk, netreba vyhazovat, staci repasovat a pak uz je nesmrtelny, zrejme to ve vyrobe nejak suli celejch 20 let co to jezdim to tak bylo u vsech). Dal bych se mohl rozepisoval k elektrice a motorum, ale to neni vec platformy.
Avatar - xxc
31. 12. 2019 15:55
Re: Co to je za keci
Berlingo/partner 2009 nema emp2 platformu, tu maju az tie nove auta od 2018, aj to tam davaju zadnu napravu inu.
Tie starsie maju PF2 platformu.
31. 12. 2019 17:54
Re: Co to je za keci
hm, a z ceho myslite ze vznikla, aneb najdete mi 10 rozdilu :-)
Avatar - xxc
1. 1. 2020 10:19
Re: Co to je za keci
Detaily uz neviem, mam doma aj pf2 v peugeote 307 aj emp2 a obe su zatial v pohode. Najvacsi problem bol s pf3, tam mozem prehlasit, ze su to platformy zle z hladiska zivotnosti.
31. 12. 2019 17:55
Re: Co to je za keci
Nebavim se o spolehlivosti. Ale z hlediska jízdních vlastností a přepravní kapacitou je dobló alias minulé combo na tom lépe než nová dodávka Psa.
31. 12. 2019 09:38
Re: Co to je za keci
Opel měl taky novou Corsu hotovou,ale jak je koupila PSA tak ji museli předělat na novou platformu.Takže bych řekl,že u Fiatu to může být to samé.
31. 12. 2019 09:56
Re: Co to je za keci
Ale rozdíl je v tom že psa nekoupilo fca.
31. 12. 2019 11:36
Re: Co to je za keci
Ale já psal,že PSA koupila Opel,ne FCA.
31. 12. 2019 11:45
Re: Co to je za keci
Ano správně. A to je právě ten rozdil. Fca a Psa jsou partneři. Opel byl odkoupen od Gm. A aby Psa nemusel platit poplatky Gm tak udelali radši novou corsu. Takže jak říkám úplně jiná situace
Avatar - WinDiesel
31. 12. 2019 10:19
Re: Co to je za keci
Keci jako nesmisli !!!!!!!!!!!!
31. 12. 2019 09:27
Že by?
Že by sa Fiat konečne rozbehol v oblasti, kde býval kráľom? Možno práve to mu chýbalo, solídna malá platforma. Ak nevedel vytiahnuť nové Punto práve kvôli chýbajúcim financiám na vývoj novej modernej platformy, tak spojením s PSA rozhodne získa ten najpotrebnejší elixír na opätovný rozbeh. Potreboval by obnoviť celé existujúce portfólio, Pandu, 500, Punto aj Bravo a rozšíriť ho. Ktovie, možno sa nájde priestor aj peniaze na pokračovaniu Fiatu 124 a skrátka nepríde ani Alfa.
Rozbalit vlákno
23
Avatar - WinDiesel
31. 12. 2019 10:24
Re: Že by?
Obávám se Claudie, že Fiatu chybí kvalita. Ceny nebyly vysoké nikdy.
Nevím co s tím udělají Francouzi. Lepší management možná, úspora ze sdílení platforem určitě, ale kvalita? Leda by se všechno vyrábělo ve Francii a vozilo do Itálie na montáž. To by zase ale bylo drahé, i když vlastně Italové nejsou v nákladech asi o nic levnější …
Tak se necháme překvapit "novou" kvalitou.
Faktem je že díky sdílení platforem nemusí výroba dosahovat obřích čísel a mohou na trh vyhodit mnoho modelů prakticky v jeden moment.
31. 12. 2019 10:58
Re: Že by?
O jaké kvalitě píšeš? Ja jsem vlastnil už 7 aut z koncernu fca a na ceste je už další. Nikdy nebyl problém. Jaké jsou tvé zkušenosti?
31. 12. 2019 14:17
Re: Že by?
Tak ak nepočítam Ducato na firme, tak moje skúsenosti sú už staršie. Po mechanickej stránke všetko fungovalo, ale v kvalite elektroniky Fiat moc nevynikal. Na tom Ducate už bolo s elektrikou tiež viac problémov.
1. 1. 2020 12:17
Re: Že by?
Možná psal o PSA. O jedné z nejhorších značek z hlediska kvality. Ale možná jim pomohl Tavares z Renaultu.
31. 12. 2019 12:38
Re: Že by?
Kvalita? Iba ak kvalita predaja a popredajných služieb. Tam má Fiat čo doháňať, aspoň u nás. Poznám niekoľkých majiteľov Fiatov a žiadny nemá s autom zvláštne problémy. Ségra kúpila jazdené Punto, už ho nejakú dobu má a okrem bežnej údržby to auto nepotrebuje nič, všetko drží. Povedal by som, že škodováci sa do servisov nabehajú viac.
Avatar - xxc
31. 12. 2019 13:22
Re: Že by?
Urcite, ludia sa len tak rano zobudili a zacali nadavat na talianske auta :-) Treba si uvedomit, ze vsetko vychadza z urcitej skusenosti a tu asi ludia nemaju najlepsiu s tymi autami. Co vsak nemusi reflektovat sucasnost.
31. 12. 2019 14:04
Re: Že by?
Ano to je přesně ono. Těch aut je zde tak málo že se právě ty zprávy šíří velice pomalu. Tady jsou zažité asi 80té léta nebo co
31. 12. 2019 14:06
Re: Že by?
To máš ako s Renaultom. Zrovna ten chlapec nad tebou je s ním nejaké to desaťročie pozadu...
Avatar - xxc
31. 12. 2019 14:23
Re: Že by?
Ja nemam predsudky, ja som Renault kupil aj napriek poveram a dopadol som presne podla jeho povesti, ze je to srot :-) Aspon ten moj. Cize na kazdem sprochu pravdy trochu :-)
31. 12. 2019 14:25
Re: Že by?
Problém nie v Renaulte. V tvojom prípade je skôr problém je medzi volantom a pedálmi.
Avatar - xxc
31. 12. 2019 14:27
Re: Že by?
A aky to moze byt problem medzi volantom a pedalmi, ze auto huci a je nebezpecne a vrzga tam vsetko? Skor je problem v nastaveni, ze som to bral ako primarne rodinne auto a to absolutne nesplna. Ale nemaju ho tak cielit.
31. 12. 2019 15:24
Re: Že by?
Nerobím si ilúzie, že to ty dokážeš pochopiť. Ten najväčší problém je tvoja hlava, v nej ti hučí a vŕzga a je nebezpečná - hlavne pre teba a bezprostredné okolie. Blbo ťa nastavili pri výrobe, a to je sakra problém.
Avatar - xxc
31. 12. 2019 16:09
Re: Že by?
Hlava je v poriadku, Citroen je celkom v pohode, BMW ani nevrzne, zato Renault vrzga kvoli mojej hlave :-)
1. 1. 2020 12:19
Re: Že by?
Renault je jedna z nejspolehlivějších značek.
Avatar - xxc
1. 1. 2020 13:32
Re: Že by?
Statisticky mozno ano, ale ja som uz na novom Scenicu menil tycky na podvozku v zaruke. A to nie som sam. Starsie drzali lepsie. Ked to hodnotia len cez motor, tak ano, motor zatial funguje dobre :-) U konkurencie som za 30 000 km zatial nemenil nic.
1. 1. 2020 13:48
Re: Že by?
Za 9 let jen žárovka. Ale je fakt, že momentálně nevím, co koupit. Jen vím, že to nebude nic od VW a PSA.
Avatar - xxc
1. 1. 2020 14:33
Re: Že by?
Ved si kupte Renault, ked tomu tak verite :-D Nehovorim, ze vsetky su zle, ale je to automobilka, ktora pusti nepodarok a to nie jeden. Co sa ziaroviek tyka, tak tie este drzia. Od PSA mam C4 Picasso a to napodiv tiez funguje, este par km chyba a ziarovky Osram Night Breaker vydrzia 30 000 km. Kedysi som ich menil casto na inych autach. Ale nejak by som PSA neodporucal aj napriek mojim zatial dobrym skusenostiam. Hlavne pri priamom porovnani s Renaultom, tam vidno velke rozdiely.
1. 1. 2020 15:49
Re: Že by?
Možná si ho koupím. Ale určitě ne Scénika.
1. 1. 2020 16:03
Re: Že by?
Nové Kangoo? Má prísť na budúci rok.
1. 1. 2020 16:13
Re: Že by?
Focus 1.5 EB, Ceed 1.4 T-GDI, Mégane TCe 140, 160 a možná Leon 1.5 TSI. Prioritou je motor alespoň 130k a slušná výbava. Vše kombi. Cena cca 500 000,-.
Avatar - xxc
1. 1. 2020 17:14
Re: Že by?
"vím, že to nebude nic od VW a PSA" Leon je od VW :-) Ale inak v pohode, kazdy nech si kupi, co sa mu paci a co chce.
1. 1. 2020 17:25
Re: Že by?
Proto jsem u něj psal možná.
31. 12. 2019 14:05
Re: Že by?
Tak s tím souhlas
31. 12. 2019 13:50
Tak hlavně aby aspoň...
..design a motory zůstaly u Fiatů a Alf italské...
Rozbalit vlákno
1
31. 12. 2019 14:07
Re: Tak hlavně aby aspoň...
Tak neviem neviem... americký dizajn prebrali bez zmien...
31. 12. 2019 15:54
Pickup
Mě by se líbilo, kdyby z této spolupráce vzešel pickup s designem současných Peugeotů....
Rozbalit vlákno
6
1. 1. 2020 00:56
Re: Pickup
Za mě hlavně nové Punto, to Fiat potřebuje jak koza drbání! ;-\ Hlavně aby to ale nebylo tak stísněné auto, jako nová 208 a nová Corsa + k tomu ty absurdně zkrácené zadní boční dveře. Malé Fiaty ale už od Una vždy bodovaly hlavně nadprůměrnou výškou, tak snad v tom budou pokračovat. Pokud jim to ale vedení PSA kvůli pár gramům CO nezakáže... :-(
1. 1. 2020 07:06
Re: Pickup
Prosím opakuji naposledy. Auto segmentu B bude. At už punto nebo 5d 500. A PSA nemá FCA co nakazovat. Jsou to partneři. Nikdo nikoho neodkoupil jako v případě opelu. Sloučení bude ještě nějaký čas trvat a nová platforma je hotová. Tzn že nové punto nebo 5d 500 plně italské. Ok? Chápeme?
1. 1. 2020 21:58
Re: Pickup
Už som počul aj názor, že namiesto Punta má Fiat hneď dva modely - 500X a 500L.
1. 1. 2020 23:38
Re: Pickup
No co na to říct - to je pěkně blbý názor! :-( :no:
2. 1. 2020 01:07
Re: Pickup
Povedal mi to predavač, keď som sa u Fiatu na nové Punto raz pýtal... Rád by predal, len veľmi nemal čo.
1. 1. 2020 23:41
Re: Pickup
No rád to chápu, teď hlavně abys měl pravdu! ;-)
1. 1. 2020 19:50
PSA :)
PSA? Já dělám pro PSA. Na co sáhnou, to zkurví. Měl jsem auto od PSA, nejtragičtější omyl mého života. A jestli začnou cpát svoje technologie do vozů dalších značek, chraň nás všechny pán bůh. Co můžou, ojebou. Co nemůžou, ojebou. Dlouhodobě nejméně spolehlivé motory i vozy.... Kdo to ještě kupuje?
Rozbalit vlákno
2
1. 1. 2020 21:57
Re: PSA :)
To isté napíše každý, kto robí pre Volkswagen, pre Škodu, pre Kiu, pre Hyundai, aj pre Jaguar. Tiež niekedy nechápem, ako môžu prosperovať, keď skutočne robia kraviny aké robia. Osobnú skúsenosť mám s VW, PSA a Jaguarom. Keď človek vidí, čo do tých áut pchajú, a akým spôsobom zakrývajú rôzne neduhy a odstraňujú chyby, tak to nikdy nekúpi. Aj keď vie, že ostatní to robia tiež tak, ale čo oko nevidí, to srdce nebolí.
2. 1. 2020 09:49
Re: PSA :)
Nedávno je musel zachránit číňan a stát. Zas tak moc se od té doby nezměnilo. Snad jen motory THP se vozí z Číny.