O jakých starých základech tento redaktor píše? 500e vznikne na úplně nové platformě. Na této nové platformě vznikne i auto segmentu B. To samé platforma B- Wide. Renegade 500X Compass. Za chvilku plug in hybrid. Já vůbec nechápu co to tady všichni melou za nesmysly?
Pracujete pro FCA? Ono totiž takováhle akvizice dokáže dost zamíchat kartama v tom, co se bude a nebude vyrábět.. Hlavním cílem je sdílení techniky, takže klidně můžou kreslit i takřka hotový auta odznova..
Společné platformy a motory pro EU jsou jedním z hlavních důvodů pro spojení PSA a FCA. Bez toho by spojení s PSA postrádalo smysl. PSA nic jiného nemá.
no co by to bylo za kecy - jsou to lepe ci hure podlozene spekulace, protoze obe automobilky maji identicke platformy a tak jedna se bude muset zrusit. Jenom tise doufam, ze to odnese peugeoti emp2. To je strasliva zalezitost od nevhodne resenyho ulozeni predni napravy az po velikost. Zlaty Doblo proti Partakovi.
Tak určitě dobló je daleko lepším pracentem než partner-rifter. Zeptejte se v opelu jaké combo je lepší. Jestli to z dobla nebo teďka to nové z dilny psa. Odpověď bude jednoznačná
Vieš sa na túto tému trochu rozpísať? Pripadne dať link na zdroj informácii? S ohľadom na to, že práve malá PSA dodávka je možný budúci nákup by ma to dosť zaujímalo.
Aj mna to zaujima, kedze jedno emp2 auto mam a po 32 000 km neviem, co si mam mysliet :-) Jedno je iste, PSA s touto platformou slavi uspechy, na rozdiel od Fiatu.
Tak dobre. 32.000 je tak zhruba muj pulrocni najezd. Partaky/Berlinga mam od roku 2002 (cca po 4 letech menene). Dobla jezdi kolega ve stejnym rezimu (a od lonska i ja, protoze ten novej Partak je hnus pracovne totalne nepouzitelnej). Takze co mam proti emp2, tedy berlingo/partner 2009+ (ano, tak stara ta platforma uz je, jen se postupne vylevnuje, pardon vylepsuje)? Uchyceni ramene pouze letmo v U miskach, cimz je to velmi citlive na diry, kterych u nas neni malo a po case to zacne mit vakl i na prudky rozjezd nebo brzdeni pri plne nalozenym aute (cvakani zamenitelne nejcasteji za cvakani tycek stabilizatoru). Zadni naprava sice uz netrpi na roznozku, zato si seda na dorazy u cehokoli tezsiho a dirach. Spotreba stabilizacnich tycek je cca jednou za 2-3 vymeny oleje :-/, paleta se tam vejde , ale je to "desne tesne", Na 100-120k odejde starter (takovy fracouzsky zvyk, netreba vyhazovat, staci repasovat a pak uz je nesmrtelny, zrejme to ve vyrobe nejak suli celejch 20 let co to jezdim to tak bylo u vsech). Dal bych se mohl rozepisoval k elektrice a motorum, ale to neni vec platformy.
Detaily uz neviem, mam doma aj pf2 v peugeote 307 aj emp2 a obe su zatial v pohode. Najvacsi problem bol s pf3, tam mozem prehlasit, ze su to platformy zle z hladiska zivotnosti.
Ano správně. A to je právě ten rozdil. Fca a Psa jsou partneři. Opel byl odkoupen od Gm. A aby Psa nemusel platit poplatky Gm tak udelali radši novou corsu. Takže jak říkám úplně jiná situace
Že by sa Fiat konečne rozbehol v oblasti, kde býval kráľom? Možno práve to mu chýbalo, solídna malá platforma. Ak nevedel vytiahnuť nové Punto práve kvôli chýbajúcim financiám na vývoj novej modernej platformy, tak spojením s PSA rozhodne získa ten najpotrebnejší elixír na opätovný rozbeh. Potreboval by obnoviť celé existujúce portfólio, Pandu, 500, Punto aj Bravo a rozšíriť ho. Ktovie, možno sa nájde priestor aj peniaze na pokračovaniu Fiatu 124 a skrátka nepríde ani Alfa.
Obávám se Claudie, že Fiatu chybí kvalita. Ceny nebyly vysoké nikdy.
Nevím co s tím udělají Francouzi. Lepší management možná, úspora ze sdílení platforem určitě, ale kvalita? Leda by se všechno vyrábělo ve Francii a vozilo do Itálie na montáž. To by zase ale bylo drahé, i když vlastně Italové nejsou v nákladech asi o nic levnější …
Tak se necháme překvapit "novou" kvalitou.
Faktem je že díky sdílení platforem nemusí výroba dosahovat obřích čísel a mohou na trh vyhodit mnoho modelů prakticky v jeden moment.
Tak ak nepočítam Ducato na firme, tak moje skúsenosti sú už staršie. Po mechanickej stránke všetko fungovalo, ale v kvalite elektroniky Fiat moc nevynikal. Na tom Ducate už bolo s elektrikou tiež viac problémov.
Kvalita? Iba ak kvalita predaja a popredajných služieb. Tam má Fiat čo doháňať, aspoň u nás. Poznám niekoľkých majiteľov Fiatov a žiadny nemá s autom zvláštne problémy. Ségra kúpila jazdené Punto, už ho nejakú dobu má a okrem bežnej údržby to auto nepotrebuje nič, všetko drží. Povedal by som, že škodováci sa do servisov nabehajú viac.
Urcite, ludia sa len tak rano zobudili a zacali nadavat na talianske auta :-) Treba si uvedomit, ze vsetko vychadza z urcitej skusenosti a tu asi ludia nemaju najlepsiu s tymi autami. Co vsak nemusi reflektovat sucasnost.
Ja nemam predsudky, ja som Renault kupil aj napriek poveram a dopadol som presne podla jeho povesti, ze je to srot :-) Aspon ten moj. Cize na kazdem sprochu pravdy trochu :-)
A aky to moze byt problem medzi volantom a pedalmi, ze auto huci a je nebezpecne a vrzga tam vsetko? Skor je problem v nastaveni, ze som to bral ako primarne rodinne auto a to absolutne nesplna. Ale nemaju ho tak cielit.
Nerobím si ilúzie, že to ty dokážeš pochopiť. Ten najväčší problém je tvoja hlava, v nej ti hučí a vŕzga a je nebezpečná - hlavne pre teba a bezprostredné okolie. Blbo ťa nastavili pri výrobe, a to je sakra problém.
Statisticky mozno ano, ale ja som uz na novom Scenicu menil tycky na podvozku v zaruke. A to nie som sam. Starsie drzali lepsie. Ked to hodnotia len cez motor, tak ano, motor zatial funguje dobre :-) U konkurencie som za 30 000 km zatial nemenil nic.
Ved si kupte Renault, ked tomu tak verite :-D Nehovorim, ze vsetky su zle, ale je to automobilka, ktora pusti nepodarok a to nie jeden. Co sa ziaroviek tyka, tak tie este drzia. Od PSA mam C4 Picasso a to napodiv tiez funguje, este par km chyba a ziarovky Osram Night Breaker vydrzia 30 000 km. Kedysi som ich menil casto na inych autach. Ale nejak by som PSA neodporucal aj napriek mojim zatial dobrym skusenostiam. Hlavne pri priamom porovnani s Renaultom, tam vidno velke rozdiely.
Focus 1.5 EB, Ceed 1.4 T-GDI, Mégane TCe 140, 160 a možná Leon 1.5 TSI. Prioritou je motor alespoň 130k a slušná výbava. Vše kombi. Cena cca 500 000,-.
Za mě hlavně nové Punto, to Fiat potřebuje jak koza drbání! ;-\ Hlavně aby to ale nebylo tak stísněné auto, jako nová 208 a nová Corsa + k tomu ty absurdně zkrácené zadní boční dveře. Malé Fiaty ale už od Una vždy bodovaly hlavně nadprůměrnou výškou, tak snad v tom budou pokračovat. Pokud jim to ale vedení PSA kvůli pár gramům CO nezakáže... :-(
Prosím opakuji naposledy. Auto segmentu B bude. At už punto nebo 5d 500. A PSA nemá FCA co nakazovat. Jsou to partneři. Nikdo nikoho neodkoupil jako v případě opelu. Sloučení bude ještě nějaký čas trvat a nová platforma je hotová. Tzn že nové punto nebo 5d 500 plně italské. Ok? Chápeme?
PSA? Já dělám pro PSA. Na co sáhnou, to zkurví. Měl jsem auto od PSA, nejtragičtější omyl mého života. A jestli začnou cpát svoje technologie do vozů dalších značek, chraň nás všechny pán bůh. Co můžou, ojebou. Co nemůžou, ojebou. Dlouhodobě nejméně spolehlivé motory i vozy.... Kdo to ještě kupuje?
To isté napíše každý, kto robí pre Volkswagen, pre Škodu, pre Kiu, pre Hyundai, aj pre Jaguar. Tiež niekedy nechápem, ako môžu prosperovať, keď skutočne robia kraviny aké robia. Osobnú skúsenosť mám s VW, PSA a Jaguarom. Keď človek vidí, čo do tých áut pchajú, a akým spôsobom zakrývajú rôzne neduhy a odstraňujú chyby, tak to nikdy nekúpi. Aj keď vie, že ostatní to robia tiež tak, ale čo oko nevidí, to srdce nebolí.