Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První náčrty spolupráce: Malé a střední modely FCA dostanou francouzskou platformu

Stanislav Kolman
Diskuze (54)

Spojení Fiat Chrysler Automobiles a skupiny PSA je zpečetěno. Na první hmatatelné výsledky si ještě počkáme, ale úvodní plány už se rýsují.

Letos na jaře se začala automobilovým světem šířit spekulace o spojení koncernu Fiat Chrysler Automobiles s potenciálními francouzskými partnery. Nejprve byl ve hře Renault, z čehož ale později sešlo a na scéně se objevila skupiny PSA. Ani toto jednání se neobešlo bez komplikací, 18. prosince však bylo oznámeno, že strany došly ke společné dohodě a skutečně dojde ke sloučení, čímž vznikne čtvrtá největší automobilka světa.

Společnosti FCA a PSA se netají tím, že hlavním důvodem spojení jsou úspory, kterých dosáhnou především sdílením technologií a platforem. Oficiální prohlášení uvádí, že dvě architektury pokryjí dvě třetiny objemů, zatím však nikdo neřekl, o jaké platformy se jedná. Víme ale, že po spojení vznikne pod křídly obrovského automobilového kolosu zhruba šest milionů malých, kompaktních a středně velkých vozů. Odtud nejspíš vítr fouká...

Skupina PSA může italsko-americkému koncernu poskytnout modulární platformu CMP (Peugeot 208, DS 3 Crossback Opel Corsa), která mimo jiné umožňuje zabudování čistě elektrického pohonu. Další variantou je základ s názvem EMP2, který dnes známe z modelů Peugeot 3008, 5008, 508, ale třeba i Citroënu Berlingo či Opelu Grandland X).

„Malá“ platforma s možností elektrického pohonu by byla jako dělaná pro nový Fiat 500e, ale vzhledem k tomu, že už je tento produkt ve finálních fázích testování, půjde nejspíše o poslední fiat na současných italských základech.

Obávat se nemusí fandové poctivých amerických pick-upů a užitkových vozidel. „Modely RAM a velké Jeepy budou i nadále používat podpůrné prvky architektur FCA,“ stojí v oficiálním prohlášení. To je dobrá zpráva, ve skladech PSA by se pro takové vozy jen těžko hledaly potřebné komponenty.

Na první hmatatelné výsledky kooperace si ještě nějaký čas počkáme. Po zkušenosti s Opelem, který v roce 2017 také zamířil pod křídla PSA a během chvilky se stal výdělečnou značkou, nemáme důvod nevěřit, že tato spolupráce se rovněž povede. Vozy Opel (respektive Vauxhall) už nějaký čas vznikají s technikou PSA. Za dva roky se připojí i vlajková loď – model Insignia, jenž se má s novou generací proměnit více do stylu crossoveru.

Zdá se, že se máme na co těšit!

Stanislav Kolman
Diskuze (54)
2. 1. 2020 09:49
Re: PSA :)
Nedávno je musel zachránit číňan a stát. Zas tak moc se od té doby nezměnilo. Snad jen motory THP se vozí z Číny.
2. 1. 2020 01:07
Re: Pickup
Povedal mi to predavač, keď som sa u Fiatu na nové Punto raz pýtal... Rád by predal, len veľmi nemal čo.
1. 1. 2020 23:41
Re: Pickup
No rád to chápu, teď hlavně abys měl pravdu! ;-)
1. 1. 2020 23:38
Re: Pickup
No co na to říct - to je pěkně blbý názor! :-( :no:
1. 1. 2020 21:58
Re: Pickup
Už som počul aj názor, že namiesto Punta má Fiat hneď dva modely - 500X a 500L.