na hybridizaciu noveho sorenta som ( z tych vsetkych kuskov pre rok 2020 ) asi najviac zvedavy... len bohvie ci tym padom uz dizel v sorente uplne neskonci ... co by bola za mna aj skoda ( lebo to 2,2 crdi 140kw je moc podarene a aj idealne pre taketo vacsie SUV ) .. ale na druhej strane chapem ... limity nepustia 8-s
PS: uz asi pred tyzdnom som u nas videl prvykrat ten novy soul ktory je uz v eu len ako ciste elektro... a musim povedat ze vyzera mco pekne.. ale melon... melon by som za neho fakt nedal aj kebyze som bol ekomaniak 8-s .. to je proste cista utopia takato "zachrana" ZP .... a este aj hodne predrazena
K nomrálnímu autu malé e-auto na ježdění po městě by asi šlo, akorát by muselo stát tak 200 - 300 litrů. Ale není to nijak ekologické ani ekonomické - proč vyrobit a "živit" dvě auta, když mi stačí jedno. A kromě toho většina lidí ve městech bydlí na sídlištích nebo v historických centrech a tam dobíjení ani parkování nic moc.
Možno si si nevšimol, ale na hranici mesta nekončí svet. A ľudia žijú aj na vidieku. Ďalším prekvapením asi bude, že nektorý žijú v sociálnom uskupení zvanom rodina. Tam je bežné že v rodine je viac aut a väčšinu času jazdia len pár desiatok km, často do najbližšieho mesta. Pár krát za rok zoberú jedno auto na dlhšiu cestu. To druhé auto sa od domu nikdy moc nevzdiali. Ak bude EV B segmentu za trhovú cenu, tak to pre veľa ľudí bude zaujímavá alternatíva k spaľovákom. Pri pomalom nabíjaní doma batéria prežije plechy.
Život Slováků na předměstí Vídně mne skutečně nezajímá, v Praze máme celkem slušně fungující MHD, zvláště vlak + metro, to používáme a děti samozdřejmě taky. Ojetiny ze zásady nekupuji a investovat co 4 roky mega do nového auta (které ale nebude jezdit jen kolem komína) je tak akorát, nepotřebujeme do rodiny více aut, je to zbytečné, neekonomické a neekologické. Ze Středočeského kraje jezdí do Prahy za prací 1/4 mil. lidí vlakem - v pohodě.
Práve si sa kvalifikoval na úplného chudáka. A potom, že prečo sa na pražákov tak často nadáva... No ani sa nedivím, keď tým solídnym a slušným ľuďom kazia povesť takéto jelitá. Hanbi sa.
Ty zo seba robíš stále väčšieho blbca. Existujú aj menšie mestá ako Praha. Neveril by si, ale aj 80 tisícové mesto vie byť slušne upchaté a to hlavne preto, že neponúka reálnu alternatívu k individuálnej doprave. Tu hybrid aj pri malom nájazde robí úsporu asi 300 EUR ročne. Ak nekupuješ socka edition, ale chceš automat, tak hybrid má reálnu ekonomickú návratnosť a po meste sa s e-cvt jazdí oveľa príjemnejšie ako s DSG.
Kia/Hyundai postupují velmi racionálně, hybridizují jak benzíny tak diesely.
1,6 CRDI a 2,0 CRDI už jsou zhybridizované, tak počítám i s 2,2 CRDI.
Třeba u Mercedesu se dostali až na 41 g CO2 s 2,0 diesel-PHEV, stejný benzín je na 49 c CO2, takže hybridizovat diesely se opravdu vyplatí.
Zatímco v Evropě malé diesely z vozidel stáhli, v Koreji/Indii/Asii klidně jednou dál, mají novou generaci 1,2 a 1,5 CRDI. (Dříve 1,1 a 1,4 CRDi)
The new “U2” HMC BS6 engines are fitted with the Delphi Technologies Common Rail injection system. The following machines fitted with these 2 engines :
• 1.2L - 3 cylinders turbo - 75hp
• 1.5L - 4 cylinders turbo - 100hp & 115hp
will be sold under 2 different brands on the Asian Pacific markets:
• KIA - Picanto & Rio
• HYUNDAI - I10, I20, restyling Getz & Accent
Tak áno snažia sa. nejakú dobu s tým vydržia, ale v globále je to len prestupná stanica. Jak sa viac rozšíri výroba bateriek a klesne ich cena, už sa hybridy vyrábať nevyplatí, alebo len do väčších a drahších áut, kde ešte cenový boj utiahnu. A nakoniec to na nejaký čas aj tak bude - do menších áut na denné jazdenie do práce a do obchodu elektrina, na dlhé trasy a veľké nájazdy hybrid. Aj keď sa Orm zaprisahá, že druhé auto nekúpi ani za boha...
PHEV auta proč ne.... po městě bez lokálních emisí, na dálky se spalovákem..... jasně že to není universální volba pro všechny - někdo nemůže nabíjet, někdo jezdí často dlouhé štreky kde je lepší diesel, někdo na to prostě nemá.... ale rozhodně tohle rozšíření nabídky je pozitivní..... jestli to časem PHEV auta ve městech dotáhnou třeba aspoň na blbých 20%, tak už se to na objemu sraček, co tam dýcháme, projeví.... :yes:
tak asi to budou nabíjet ti lidi co si to koupí ne? samozřejmě se může stát že to nakoupí nějaká deb*lní firma která nebude pak schopna zajistit zaměstnancům řádné nabíjení, ale to není problém PHEV aut, ale té firmy.... a tohle se děje hlavně když jsou ty auta nějak dotované.... u nás na to žádné dotace nejsou, takže kdo chce nabíjet, ten si za PHEV připlatí a kdo nechce, koupí diesel....