Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

F1 čeká přechod na 18palcová kola, pro výrobce pneumatik jde o velkou výzvu

16 komentářů

Anonym
kdyby byla nějaká konkurence. Dokud je monopolní dodavatel, který má za úkol ani ne tak výkon, jako dodat pomocí nařízeného střídání směsí závodům dramatičnost...může tam obout střívka z jelítek a na druhej stint zahradní hadici páně Dunlopa a bude to prostě jedno.
Jediný, v čem je to snad dobrý je, že z vývoje 18tek se snad dá něco profitovat směrem k vývoji nejlepších supervýkonných silničních pneumati. Se 13 kama to byla věc z jinýho vesmíru.
Byla by paráda, dát rozptyl třeba 16-19 a dělejte si jak umíte a pustit tam víc výrobců. Pamatuju na slušný battly Mišáky vs gudýry vs bridže.
Ale co, f1 je vodepsaná a ty časy se víc nevrátí.
KIaudius
Vidíš, dokážeš napísať aj solídny príspevok, s ktorým sa dá bez akejkoľvek výhrady súhlasiť. :yes:
Anonym
Takové jsou všechny mé příspěvky. :-!
😉
..ne vážně, OK díky.
KIaudius
Tak to celkom určite nie sú. Ale pohoda, nikto z nás nie je dokonalý. Ale som rád, že sa aspoň občas zhodneme.
JendysV
fostek...naprosto přesně řečeno,ať si každý tým jede na jakýmkoliv tipu pneu a v boxech si zastaví kdy chce a kolikrát chce.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
A co by to přineslo? Vyšší náklady a ještě větší rozdíly ve výkonosti.
webpaja
Náklady jsou nově kontrolované a snížené.
Avatar - Dinar
Dinar
to píár docela legrační, jak si tu výrobce pneu posteskává, jak je to náročné zbouchat pneumatiku v novém rozměru... až tisíc kilo na pneu, považte. Hmm, to zvládne jen Pirelli. 😁 😁

Vždycky se musím smát, jak ti pirellní vodborníci, co dostávají roky data od všech týmů, vždycky před závodem tvrdí, jak je žlutá o sekundu pomalejší než červená, a bílá ještě o jedenapůl, aby pak vyhrál někdo, kdo odjezdil třičtvrtě závodu na bílých s časy srovnatelnými s auty na červených.

Jinými slovy, dodávat pneu do F1 na úrovni, zvládne každý zavedený výrobce gum, žádný důvod k monopolu na základě odbornosti Pirelli, garance konzistentnosti výkonů pneumatik, prostě není.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
nějak se to musí obkecat, ale vždy platilo, když mělo Pirelli konkurenta, vždy byli ti horší. Takový opak Michelinu.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Tož bacha....jestli se nepletu, tak to byly právě Bridgestony, které ukončili nadvládu Goodyearů a Michelinů..........
webpaja
Bridge byly stavěné hlavně na míru Ferrari a Schumimu.
webpaja
Docela mě mrzí, že neuspěl Hankook. tady nechápu čeho se F1 bojí. Nechat soupeřit dvě firmy, které o to stojí je přece to, co formule má přinášet.
cjoctavian
A z akoho dovodu su zrazu nutne disky s priemerom vacsim o 40% ?
Avatar - pradeda777
pradeda777
Taky mě to zajímá.....a jak bylo řečeno ve článku.....vyšší bočnice byla součást odpružení vozu, čímž konstruktérům přibyl do košíku další oříšek k rozlousknutí.....
webpaja
Přiblížení se parametrům sériových pneu?
moan78
Presne tak, je to len marketing, ziadna technicka vyhoda z toho nie je. Tema vacsich diskov v f1 sa preberala uz viac krat. Vzdy bol dovod priblozenie f1 pneu k seriovym rozmerom. Verim, ze stale je dost zakaznikov, ktory budu pocuvat na argument, ze rovnaky rozmer pneu ako ma na aute sa pouriva v f1. Medzi nami, podla mna to fakt nebude vyzerat zle 😏