Půvabný Peugeot 605 chtěl znepříjemnit život německým značkám ve vyšší střední třídě. Problémy se spolehlivostí jej ale srazily na kolena a komfortní vůz reputaci zpět už nezískal.
...na dobu, kdy Peugeot ještě dělal opravdu prostorná a komfortní auta, která, kromě jiného, měla i ergonomicky výborně řešené pracoviště řidiče! Za pozornost stojí i parádně bohatá nabídka motorů, stejně jako to, že i ty špičkové mohly být kombinovány s manuální převodovkou! Nádherné časy, Češi ale v té době ještě byli většinou chudí, takže u nás se těch 605tek bohužel moc neprodalo. ;-\ Velké díky autorovi za jako vždy parádní článek! :yes:
S francouzskými auty jsme v rodině měli samé problémy. Hlavně elektrika. Ale to se bavíme o 90. létech.
Spíš by mne zajímalo, koho za posledních 10 let nechalo auto, a které, stát na silnici a muselo se odtáhnout? Teď samozřejmě nemyslím nehody, ale poruchy.
Ford 1.6 Ecoboost :D Ale tenhle příběh znáš :D A odtáhl nás RENAULT!
Jinak 3x dojezd v nouzáku.
Laguna DCi - turbo
Mondeo MK4 - (to nepočítám, to stačilo nastartovat a otočilo ještě Chorvatsko, jen zlobící čidlo natočení volantu)
Octavia 1.2 TSI - kabelové svazky v motoru
Jinak francouzská auta nejsou tak špatná, jaká je jejich pověst... ona tu a tam zlobila elektrika, něco povrzává, ale zase když trefíš motor, jsou ta auta také trvanlivá, popřípadě pokud nejsou bouraná, i staré kusy moc nereznou... vše má své pro a proti. A po zkušenosti s Cliem 5, které jsme jeli společně bych řekl, že se řadí k tomu lepšímu, co v mainstreamu najdeš a i to charstění v interiéru nakonec nebyl Renault, ale můj mobil v přihrádce! :D
Já prodával 607 s 5500000 a jediná věc co jsem měnil na motoru bylo turbo v 380000 společně se spojkou, ale bez setrvačníku, ten byl dobrý, tak se neměnil. Jinak vše původní včetně výfuku. (jasně nepočítám brzdy, tlumiče a pod to se mění na každém autě). Motorově neskutečný držák, stejně tak 406, 306. Vše HDI a motorově vždycky naprosto bezúdržbové.
Osobní zkušenost, před rokem šel po 23 letech věrné služby pryč (prasklo přední sklo, tak už to nestálo za opravu) a na karoserii nebyla ani známka rzi. P406 měl naopak dobrou protikorozní úpravu karoserie (nejen z vlastní zkušenosti). Ale rezavěl výfuk.
Tak me se to jeste nestalo nikdy, ani neznam co je nouzovy rezim. Manzelce jednou chytlo auto od elektriky, ale po odtahu se zjistilo, ze slo jen o ohrev trysky ostrikovacu (W124), stacilo odpojit kabely a bylo po problemu.
Hořet ? Jo, tak to se mi stalo 2x v Karose, ale tu jsem neřídil :D Poprvé na ZŠ v cca 8. třídě, to jsme se docela báli, po druhé, týden po tom, opět se ZŠ a už to nikoho moc nevzrušovalo, pulka autobusu pak lehla popelem, našetěstí to hořelo pomalu :D
No drobet se coudilo z kapoty, palmeny neslehaly, ale mozna proto, ze se hned vypnul motor.
Me vzdycky vrta hlavou tobe nevadi to mastny sklo, co ti na nem sterace rozpatlavaji smouhy?
Ja mluvil o mastnote, tu beznym umytim nesundas. To by mi vzal das, kdyby mi ji sterace tahaly po skle. Ja na ni pouzivam aktivni penu a v lete aspon jednou ji smeju horkou vodou. Zevnitr modrou uterku na skla a denaturovanej lih.
406 facelift 2.2 benzín (r. v. 2002) - rozsypaná elektrická škrtící klapka, oprava 6 tisíc
Superb II 2.0 TDi (r. v. 2012) - prasklá kliková hřídel, výměna motoru 56 tisíc
Odtiahnut sa nemuselo, ale prave ten ospevovany 2.0 HDi sem tam spadol do nudzoveho rezimu. Ale auto vzdy doslo. Az nastalo presne 200 000 km a rano auto nenastartovalo :-)
Když to je těžký. Vyšší střední v dřívějším pojetí, tj. typicky předokolka... sice třeba se šestiválcem, ale výkonově někde kolem těch 140kW, délka 4.7m ... to je dnešní střední třída.
V Německu je jasné, že mainstreamovky nemají velkou šanci stavět nějaké "limuzíny" a konkurovat prémiovkám. Francie na domácím trhu by třeba nějakou DS9 užila, třeba i s "mainstreamovou" technikou... ale asi to nebude úplně rentabilní. Třeba se to teď trošku změní s elektrifikací...
No právě, to je přesně ono. Mainstreamová značka dneska logicky končí tou střední třídou, protože taková Insignie skoro těch pět metrů má a holt nemá smysl dělat ještě větší auto s čtyřválcem napříč a vyvíjet platformu s šestiválcem pro těch pár kousků smysl nemá. Ta třída zanikla celá díky vývoji a zvětšování aut, ne úplně kvůli přístupu francouzských značek.
Někteří se pokusili o nějaký krok stranou (Vel Satis, Signum, dejme tomu Avantime)... aby zjistili, že to taky nefunguje. Ta mainstreamová vyšší střední prostě zanikla sama o sobě. Že Citroen vyklidil i střední je jiná věc.
PS: Stinger je třeba ukázka, jak by to mohlo vypadat... ale to si může dovolit značka, která nemá těžiště prodejů v Evropě. Z evropských čísel by Stinger taky nepřežil.
PPS: Elektrifikace možná změní pravidla hry, najednou nebude takový rozdíl mezi prémiovkou a mainstremem, i prémiovce bude stačit R3 + EV... tak se třeba nějaká šance pro tu DS9 otevře :-)
o tom žádná, s tím zvětšováním aut přes své třídy souhlasím. Já měl spíš na mysli reputaci, kterou se úplně zbytečně připravili o spoustu potenciálních zákazníků a vlastně už nikdy se z těch problémů nevzpamatovali a díky tomu i jejich nástupci žádnou velkou díru do světa neudělali :-|
Myslíš značku nebo konkrétně ty modely ve vyšší střední / střední?
PSA se kupodivu docela daří... koupili Opel, fúzují s FCA... mě trošku mrzí odklon Citroenu od normálních aut, ale... asi jim to funguje, tak jim to přeju. Francie je obecně zaslíbená spíš menším autům, proto je tak úspěšné Clio / 208 a pak Captur / 2008.
myslím francouzská vyšší střední, díky tomu faux pas v 90 letech s Peugeotem 605 a Citroenem XM zůstala pověst těch aut nevalná a zákazníci raději volili konkurenci. Je to obzvláště smutné když uvážíme do přípravy výroby a testování prototypů tehdy nalili opravdu velké peníze a pak to zabije taková jedna podceněná věc neboi spíš snaha ušetřit za každou cenu.
Nástupce 605 Peugeot 607 byl narozdíl od toho co píšou tady ještě méně úspěšný než 605 http://carsalesbase.com/…eot/peugeot-607/
C6 přišla dokonce až po šestiletém (!) vakuu po ukončení prodeje XM. Ani jeden z vozů narozdíl od německé konkurence nástupce nedostal a francouzi prakticky toto pole zcela vyklidili. PSA chvíli koketovalo s myšlenkou prémiové DS9/Metropolis s hydropneumatickým podvozkem a V6 motory, ale jak se ukázalo, byly to jenom plané řeči a skutek utek. Nakonec místo Metropolisu vydali tu čínskou kreaturu s Donfengem poháněnou 1,6 a 1,8 l motory, která se nijak extra neprodávala a do Evropy se ani nepodívala. Takže z tohoto úhlu pohledu je ten přehmat v 90tkách stál opravdu hodně a nic na tom nezmění skutečnost, že koupili Opel nebo že teď budou fúzovat s FCA.
- Opel zkusil nahradit Omegu Signem (nebo jak se to skloňuje), víceméně neúspěšně. Skončili 2008
- Ford po slavném faceliftu opustil Scorpio ještě před rokem 2000
- Volkswagen zkusil s Phaetonem štěstí ještě o třídu výš... a už je to taky minulost.
Jestli myslíš Audi, BMW, Mercedes... no, to ale konkurence Peugeotu nebyla ani v těch 80-90 letech, možná kdysi dávno...
ano přesně ty myslím, Audi,Mercedes a BMW. V té době Audi zdaleka nebylo tam kde je dnes a tu přezdívku "francouzský Mercedes" neměl ten Peugeot 605 jen tak pro nic za nic ;-) Na konci 80tých let a začátkem 90 ještě měli francouzi ambice prorazit ve vyšší střední, to že se to pak celé nepovedlo a skončilo fiaskem je jiná věc. S tím nemá Signum ani Scorpio nic společného. Peugeot to pak ještě zkusil s 607 a C6 vyrobili snad jen proto, aby měl francouzský prezident čím jezdit. :D
Ambice jsou jedna věc, realita druhá. Konkrétně 605 byla čistě mainstreamová technika na úrovni zmíněných mainstreamových konkurentů (Omega, Scorpio) - předokolka s motorem napříč, končící šestiválcem. Nebudu vypisovat, co v té době dělal Mercedes nebo i Audi (100 C4), to určitě víš sám.
Francouzský Mercedes... jo, to bude něco jako že Škodovka byla "české Volvo"...
No, tehdy to podle mě bylo přitažené za vlasy oboje stejně, Škodovka neztrácela na Volvo o nic víc, než Peugeot na Mercedes. Rozestup mezi Peugeotem a Mercedesem je pořád stejný, Škodovka se Volvu přiblížila (také zásluhou Volva :-) ).
Francouzský Mercedes, to je trošku jako jsou Tatry "slovenské Alpy" ;-)
hele myslím, že už si tak trochu ohýbáš realitu, ale vymlouvat ti to nebudu. ;-) tehdy na přelomu 80tých let a v 90tkách neexistovala žádná "lepší" vyšší střední třída a nebo "horší" horší vyšší střední třída, respektive dva segmenty D. Prostě to všechno byla auta vyšší střední třídy. Ano pokud se chceš bavit o autech kategorie Rolls Royce nebo Ferrari nebo Maybach to je určitě jiná liga. Ovšem tu pověst prémiové trojky si Němci vybudovali až mnohem, později a jejich pozice se jen upevnila tím, že ostatní výrobci toto pole vyklidili....
Tak jak je dneska mainstreamová střední a prémiová střední, tak úplně stejně tehdy byla prémiová vyšší střední a mainstreamová vyšší střední. Ta prémiová měla silnější motory, byly to zadokolky s motorem podélně... schválně mrkni na motorizace BMW 5er E34 třeba - mainstream (lhostejno jestli 605 nebo třeba Omega) mají odpověď na 525i (125kW, později 141kW). Jenže Pak je tu 530i, 535i, 540i, M5. Stejně tak Mercedes E (W124) byl kromě 3.0 taky 3.2, 4.2, 5.0, 6.0 AMG...
No a pak Audi, které tehdy teprve svou pozici konsolidovalo... ale i tak bylo jasně vidět, že dobové Audi 100 bylo dál, než mainstream... ať už technikou (Quattro pro většinu motrizací, motory až po 4.2) nebo provedením interiéru.
Tátův šéf měl 605 SV24 už v roce 1991, otec ho měl párkrát půjčeného, tak mě v něm i několikrát svez. Tenkrát to pro mě bylo auto z jiné planety. Úžas :-).
Dlhodobé pozorovanie, cca od roku 1993.
Vedľa nás mali konatelia Xantiu, 605 a XM.
U nás Maximu, Scorpio 2,9 a 730i. Maxima a tá E32 stále jazdia, postupne sme si ich odkúpili do súkromia, ten zvyšok neprežil rok 2000. Medzitým bol u susedov ešte nejaký pokus s 166, ale to bol z odstupom času tiež omyl.
Tak sa to časom nejako ustálilo, u nás Legacy, Outback a Levorg.
Susedia C220 kombi, E220 a GLE.