Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Majitel BMW i3 najel 277.000 km s originálními brzdami

Malé BMW i3 opět připomnělo jednu z několika ekonomických výhod provozu elektromobilů.
Zpět na článek
3. 1. 2020 22:08
3. 1. 2020 22:40
5. 1. 2020 14:51
4. 1. 2020 09:08
4. 1. 2020 17:33
5. 1. 2020 09:08
3. 1. 2020 18:34
tak si to zkusme spočítat
BMW i3 stojí cca 1 100 000,- (minimálně)
Není uvedeno, kolik stála nová baterie a kolik servis. Dejme tomu, že nic :-) ale reálně to několik set tisíc bude.
Náklady na palivo uvádí 99kč/100km. 277 000*0,99=274 230,-
Suma 1 100 000+ 0? :-) + 274 230 = 1 374 230,-

Běžné spalovací auto za 600 000,-
Náklady na naftu 2kč/km 277000*2=554 000
Servis po 15 000km, dejme tomu za 10 000 každý, tj. 277/15*10000=184 666
Suma 600+554+185= 1 339 000,-
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Zetti
3. 1. 2020 19:51
Re: tak si to zkusme spočítat
Presto ze sem zaryty odpurce elektromobilu bych se do podobnych vypoctu nepoustel. Srovnavat nakupni cenu v nemecku dotovaneho BEV, naklady na nemeckou elektrinu a ceskou naftu, potazmo nemecky servis, ktery je levnejsi nez v cesku a dalsi, tedy do toho bych se nikdy nepoustel. No ale fandy mas, jste na stejne mentalni urovni, tak si uzivej svou chvilku slavy. :yes: :yes: :yes:
3. 1. 2020 21:58
Re: tak si to zkusme spočítat
O chvilku slávy mi ani tak nejde, je to jen můj názor (a zde byl měl být prostor pro diskuzi a ideálně zkušenosti uživatelů). Přijde mi, že je tlačeno, jak jsou elektromobily levné a skvělé. No, levné z hlediska pořizovací ceny nejsou. Z hlediska provozu a celkových nákladů pak záleží na tom, kde člověk nabíjí. Pokud má dům a tarify na elektřinu typu tepelné čerpadlo, akumulace apod, tak jezdí skutečně za hubičku. V tomto případě majitel nabíjel (podle mě) celkem za draho - 30 centů je cca 8 korun za kWh....
Je to zajímavá technologie, určitě lepší pro určitý okruh zájemců a určitě horší pro jiný okruh uživatelů. Chybí mi určitá vyváženost a uvádění výhod a nevýhod a možných scénářů.
Ano, Německo je bohatá země. Švýcarsko a severské země také.... Ale druhých 80 000 000 lidí s podobnou kupní silou v Evropě asi nebude...
Výhody jsou jasné - ticho, u těch lepších dynamika, nulové lokální emise (ale jinak se koukněte, jaké jsou emise CO2 na kWh v jednotlivých zemích. Pokud je tedy CO2 to největší zlo. U nás cca 450-500g. Jindé méně. V Polsku více.)
Nevýhody jsou také zřejmé. Myslím si, že systém dotací je chybný. Ty peníze by měly směřovat do výzkumu a vývoje, nikoliv do výroby technologicky horších výrobků a jejich umělé tlačení na trh.
Ale to já ani nikdo z nás moc neovlivní. Asi bych si raději koupil Polo GTi za cca 600 a projezdil to v benzínu :-)
Elektrovozy určitě získají svůj podíl na trhu, uvidíme jak velký a jak se osvědčí. To ukáže až čas.
Avatar - Zetti
4. 1. 2020 08:05
Re: tak si to zkusme spočítat
Ja jsem mluvil o tom pofidernim vypoctu.

Mam spoustu argumentu proc nejit do EV, ale kdyz to nekdo chce je to jeho vec. Takze tenhle text cos sesmolil mel stat misto toho co predtim
4. 1. 2020 10:27
Re: tak si to zkusme spočítat
Za 600? :D Jel jste někdy s i3. To je auto velikosti Fabie, ne víc. Takže pěknou fabii v benzínu 1.0 TSI za 300tis a ne něco za 600. Spotřeba reálně tak 1,5-1,7 kč. Takže to bude 300t + 1,5*277t = 715.500,- a něco za servis = reálně úspora 500 tis. A to nemluvím o ztrátě hodnoty při dalším prodeji. Po 5 letech ta fabie bude na 180-200 tis a to BMW na 1/3. A pak těch 13 kWh/ 100 km je také dost nesmysl. To tak možná u Hyundai Kona elektric, kterou jsem teď nějakou dobu měl (tam to bez omezování bylo cca 12-14 kWh/100km). Ale u toho BMW bylo téměř nereálné se dostat pod 18 kWh/ 100 km, spíš to bylo 20. Nemám nic proti elektroautům, vlastně v nich jezdím i rád a pro některého účely je to i vhodnější řešení, ale tyhle výpočty jsou zatím dost nevýhodné pro elektro a v blízké budoucnosti to nebude jinak.
5. 1. 2020 14:49
Re: tak si to zkusme spočítat
@michael.snow => koupil jsem starší i3 za 430 bez daně a po najetí 33t km mě vychází průměrná celoroční spotřeba na 12.7 kWh (17-18 leda v zimě když mrzne a topení jede na plno) náklady na ujetý kilometr jsou 12h (je v tom i nabíjení zdarma) servis zatím 0,-
délkou je i3 srovnatelná s Fabii, ale prostorem uvnitř rozhodně o třídu větší...rozvor je tuším jako Octavia 1G
návratnost oproti třeba 120d nebo 218d je cca 3 roky nebo 60.000 km (včetně úspor za parkovani, silniční daň, teď už i dálniční známky a servis
5. 1. 2020 10:26
Re: tak si to zkusme spočítat
Za větší baterku pro i3 chtěli u BMW 6 000,- Euro.
5. 1. 2020 14:50
Re: tak si to zkusme spočítat
v Norsku ze staršího vozu cca 60.000 Kč
3. 1. 2020 22:08
Servis
To to co jste napsali asi nebudou jediné servisní úkony ne? Co takhle třeba brzdová kapalina? Ta tam určitě nemůže být tak dlouho. Servis klimatizace, atd...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CICERO
3. 1. 2020 22:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 1. 2020 22:40
Clanek je lzivej.
I3 mam, ten clanek je super vtip.
Bylo by super, aby kdyz si redaktori pujcuji nejanky vuz na otestovani si pujcili treba i nejanky s najetyma treba 30tkm a nepsali jenom bajne pohadky a o tom jak se jim jaka potemkinova nesnice libila, a pak prebirali placene blaboly od BMW.
Protoze ten clovek co udajne nemenil brzdy musel tak dobre 5x menit predni loziska, protoze po 20-50tkm maji loziska vule a boucha predni naprava.

Az uvidite I3ku, vemte si nejlepe za prave predni kolo nahore a zalomcujte s nim dovnitr a ven, myslim ze budete koukat :-) 9 aut z 10 v bazarech ma tuto vadu, pokud prodavajici loziska nevymenil.

Dale po 3,5 letech odejdou vrapovane prachovky na prednich tlumicich, kde na jinych vozech vydrzi 20 let ..., zajmave presne po standartni zaruce.

Jinak ty brzdy vydrzi jiste dele, ale take ubyvaji, ono kdyz je setrite tak kotouc ubyva v dusledku koroze... :D

Ano jak nekdo napsal... co 2 roky vymena brzdovky a mikrofiltr vzduchu kabiny.

Jinak v ceskych podminkach "lze" jezdit do 0.3Kc/1km, jinak spotreba 13kWh/100Km je tak jakoze letni silnice II.tridy.

Havrla
Rozbalit vlákno
5
Avatar - CICERO
3. 1. 2020 22:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 1. 2020 10:31
Re: Clanek je lzivej.
Jojo, měl jsem to podobně a spotřeba spíš 18-20 kWh/100km, těch 13 snad nikdy. Naštěstí to nebylo moje. Zkuste novou Hyundai Kona Elelectric. To auto jezdí reálně bez snažení za 12-14 kWh/100km, je o dost prostornější a i je znát generační posun proti zastaralé i3. Teď jsem to měl na 14 dní a fakt překvapený. Reálně jsem dobíjel v Praze jednou za 5-7 dní, nebylo třeba to víc řešit.
Avatar - elektrikar
4. 1. 2020 17:35
Re: Clanek je lzivej.
Já jezdím celoroční průměr 14kWh/100km. Auto má najeto 99 tisíc km. Buď tedy neumíte jezdit, nebo žijete v paralelním vesmíru :-[]
4. 1. 2020 23:40
Re: Clanek je lzivej.
No to lze zjistit, jste z Prahy a okolí?
rád bych probral zkušenosti s I3, třeba dělám něco blbě :) napište.
havrla@lhotkanet.cz
5. 1. 2020 14:57
Re: Clanek je lzivej.
tak určitě ... léto okreska úplně v pohodě kolem 10 kWh ... zbytek roku do 13 až když se musí topit (pod 5°C leze spotřeba nahoru... nedávno jsem dělal test ...jízda po dálnici rychlosti 130-150 kmh topení na 24° v režimu komfort, venku bylo pod nulou, baterky studený a spotřeba 25 na sto :-!
Avatar - lordlord
4. 1. 2020 09:08
xcv
že mu při tak malém používání nezatuhly...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - elektrikar
4. 1. 2020 17:33
Re: xcv
V řídící jednotce BMW i3 je program, který zajišťuje "čistění" brzdy i pokud řidič nebrzdí.
5. 1. 2020 09:08
nič extra
Ja mám na TDi po 180000 km stále povodne brzdy.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku