Elektromobilita
Přihlásit pro přidání komentáře
freferg
To to co jste napsali asi nebudou jediné servisní úkony ne? Co takhle třeba brzdová kapalina? Ta tam určitě nemůže být tak dlouho. Servis klimatizace, atd...
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Havrla
I3 mam, ten clanek je super vtip.
Bylo by super, aby kdyz si redaktori pujcuji nejanky vuz na otestovani si pujcili treba i nejanky s najetyma treba 30tkm a nepsali jenom bajne pohadky a o tom jak se jim jaka potemkinova nesnice libila, a pak prebirali placene blaboly od BMW.
Protoze ten clovek co udajne nemenil brzdy musel tak dobre 5x menit predni loziska, protoze po 20-50tkm maji loziska vule a boucha predni naprava.
Az uvidite I3ku, vemte si nejlepe za prave predni kolo nahore a zalomcujte s nim dovnitr a ven, myslim ze budete koukat 😄 9 aut z 10 v bazarech ma tuto vadu, pokud prodavajici loziska nevymenil.
Dale po 3,5 letech odejdou vrapovane prachovky na prednich tlumicich, kde na jinych vozech vydrzi 20 let ..., zajmave presne po standartni zaruce.
Jinak ty brzdy vydrzi jiste dele, ale take ubyvaji, ono kdyz je setrite tak kotouc ubyva v dusledku koroze... 😁
Ano jak nekdo napsal... co 2 roky vymena brzdovky a mikrofiltr vzduchu kabiny.
Jinak v ceskych podminkach "lze" jezdit do 0.3Kc/1km, jinak spotreba 13kWh/100Km je tak jakoze letni silnice II.tridy.
Havrla
Bylo by super, aby kdyz si redaktori pujcuji nejanky vuz na otestovani si pujcili treba i nejanky s najetyma treba 30tkm a nepsali jenom bajne pohadky a o tom jak se jim jaka potemkinova nesnice libila, a pak prebirali placene blaboly od BMW.
Protoze ten clovek co udajne nemenil brzdy musel tak dobre 5x menit predni loziska, protoze po 20-50tkm maji loziska vule a boucha predni naprava.
Az uvidite I3ku, vemte si nejlepe za prave predni kolo nahore a zalomcujte s nim dovnitr a ven, myslim ze budete koukat 😄 9 aut z 10 v bazarech ma tuto vadu, pokud prodavajici loziska nevymenil.
Dale po 3,5 letech odejdou vrapovane prachovky na prednich tlumicich, kde na jinych vozech vydrzi 20 let ..., zajmave presne po standartni zaruce.
Jinak ty brzdy vydrzi jiste dele, ale take ubyvaji, ono kdyz je setrite tak kotouc ubyva v dusledku koroze... 😁
Ano jak nekdo napsal... co 2 roky vymena brzdovky a mikrofiltr vzduchu kabiny.
Jinak v ceskych podminkach "lze" jezdit do 0.3Kc/1km, jinak spotreba 13kWh/100Km je tak jakoze letni silnice II.tridy.
Havrla
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jojo, měl jsem to podobně a spotřeba spíš 18-20 kWh/100km, těch 13 snad nikdy. Naštěstí to nebylo moje. Zkuste novou Hyundai Kona Elelectric. To auto jezdí reálně bez snažení za 12-14 kWh/100km, je o dost prostornější a i je znát generační posun proti zastaralé i3. Teď jsem to měl na 14 dní a fakt překvapený. Reálně jsem dobíjel v Praze jednou za 5-7 dní, nebylo třeba to víc řešit.
Já jezdím celoroční průměr 14kWh/100km. Auto má najeto 99 tisíc km. Buď tedy neumíte jezdit, nebo žijete v paralelním vesmíru 😒]
No to lze zjistit, jste z Prahy a okolí?
rád bych probral zkušenosti s I3, třeba dělám něco blbě 😊 napište.
havrla@lhotkanet.cz
rád bych probral zkušenosti s I3, třeba dělám něco blbě 😊 napište.
havrla@lhotkanet.cz
tak určitě ... léto okreska úplně v pohodě kolem 10 kWh ... zbytek roku do 13 až když se musí topit (pod 5°C leze spotřeba nahoru... nedávno jsem dělal test ...jízda po dálnici rychlosti 130-150 kmh topení na 24° v režimu komfort, venku bylo pod nulou, baterky studený a spotřeba 25 na sto :-!
lordlord
že mu při tak malém používání nezatuhly...
V řídící jednotce BMW i3 je program, který zajišťuje "čistění" brzdy i pokud řidič nebrzdí.
Není uvedeno, kolik stála nová baterie a kolik servis. Dejme tomu, že nic 😄 ale reálně to několik set tisíc bude.
Náklady na palivo uvádí 99kč/100km. 277 000*0,99=274 230,-
Suma 1 100 000+ 0? 😄 + 274 230 = 1 374 230,-
Běžné spalovací auto za 600 000,-
Náklady na naftu 2kč/km 277000*2=554 000
Servis po 15 000km, dejme tomu za 10 000 každý, tj. 277/15*10000=184 666
Suma 600+554+185= 1 339 000,-
Je to zajímavá technologie, určitě lepší pro určitý okruh zájemců a určitě horší pro jiný okruh uživatelů. Chybí mi určitá vyváženost a uvádění výhod a nevýhod a možných scénářů.
Ano, Německo je bohatá země. Švýcarsko a severské země také.... Ale druhých 80 000 000 lidí s podobnou kupní silou v Evropě asi nebude...
Výhody jsou jasné - ticho, u těch lepších dynamika, nulové lokální emise (ale jinak se koukněte, jaké jsou emise CO2 na kWh v jednotlivých zemích. Pokud je tedy CO2 to největší zlo. U nás cca 450-500g. Jindé méně. V Polsku více.)
Nevýhody jsou také zřejmé. Myslím si, že systém dotací je chybný. Ty peníze by měly směřovat do výzkumu a vývoje, nikoliv do výroby technologicky horších výrobků a jejich umělé tlačení na trh.
Ale to já ani nikdo z nás moc neovlivní. Asi bych si raději koupil Polo GTi za cca 600 a projezdil to v benzínu 😄
Elektrovozy určitě získají svůj podíl na trhu, uvidíme jak velký a jak se osvědčí. To ukáže až čas.
Mam spoustu argumentu proc nejit do EV, ale kdyz to nekdo chce je to jeho vec. Takze tenhle text cos sesmolil mel stat misto toho co predtim
délkou je i3 srovnatelná s Fabii, ale prostorem uvnitř rozhodně o třídu větší...rozvor je tuším jako Octavia 1G
návratnost oproti třeba 120d nebo 218d je cca 3 roky nebo 60.000 km (včetně úspor za parkovani, silniční daň, teď už i dálniční známky a servis