Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Majitel BMW i3 najel 277.000 km s originálními brzdami

Ondřej Mára Ondřej Mára 3. 1. 2020 • 23:45
46
20
Zobrazit náhledy (46)
BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3

Malé BMW i3 opět připomnělo jednu z několika ekonomických výhod provozu elektromobilů.

Výdaje za pravidelný servis a údržbu tvoří celkem výraznou součást celkových nákladů na vlastnictví automobilu, což už si jistě uvědomil každý, kdo se někdy nechal zlákat ke koupi starší prémiové ojetiny. Provozovat auto zkrátka není levná sranda, a kdo pravidelný servis ignoruje či šidí, ten si zadělává na vážnější problémy.

V případě elektromobilů a hybridů však část těchto nákladů odpadá. Konstrukce bateriových elektromobilů je jednodušší, odpadají výměny kapalin a díky regenerativnímu brzdění, kdy vůz brzdí pomocí elektromotoru a současně tak dobíjí baterie, se výrazně prodlužuje životnost celé brzdové soustavy, což platí pro i hybridy.

To ostatně skvěle demonstruje jistý Helmut Neumann z německého městečka Titz v Severním Porýní-Vestfálsku, který je od roku 2014 vlastníkem BMW i3. Se svým elektromobilem totiž od té doby najel přes 277.000 kilometrů, aniž by musel řešit servis brzd. Na autě jsou tak stále původní kotouče i destičky.

Nemyslete si však, že by Neumann svůj vůz nějak šetřil. Ostatně 277.000 kilometrů za 6 let je skutečně úctyhodný výkon. Malý elektrický bavorák, konstruovaný především k jízdě po městě, musel zvládnout i několik dálkových cest, včetně cesty do Berlína nebo zdolávání Alpských průsmyků.

Ani prudká klesání v Alpách přitom nedonutila řidiče použít klasické brzdy. Se vším si dokonale poradil regenerativní systém brzdění vozu, který tak současně dobíjel baterie a zvyšoval dojezd. Jedinými servisními úkony na voze tak dosud byly jen výměny pneumatik a výměna původního 22 kWH akumulátoru za větší, který nabídl kapacitu 33 kWh.

„Navzdory radosti z jízdy je BMW i3 zkrátka extrémně ekonomickým vozem. A to platí jak pro spotřebu paliva, tak pro servisní náklady,“ uvedl Helmut Neumann pro BMW. Při průměrné spotřebě vozu 13 kWh/ 100 km a cenách elektrické energie 30 centů/kWh se takovému názoru ani nelze divit. Vždyť ujet 100 km Neumanna vyjde jen na 3.90 euro, tedy cca 99 Kč.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Clanek je lzivej.
| 5. 1. 2020
tak určitě ... léto okreska úplně v pohodě kolem 10 kWh ... zbytek roku do 13 až když se musí topit (pod 5°C leze spotřeba nahoru... nedávno jsem dělal test ...jízda po dálnici rychlosti 130-150 kmh topení na 24° v režimu komfort, venku bylo pod nulou, baterky studený a spotřeba 25 na sto :-!
Re: Servis
| 5. 1. 2020
i3 nemá klimatizaci :-!
Re: Re: tak si to zkusme spočítat
| 5. 1. 2020
v Norsku ze staršího vozu cca 60.000 Kč
Re: Re: tak si to zkusme spočítat
| 5. 1. 2020
@michael.snow => koupil jsem starší i3 za 430 bez daně a po najetí 33t km mě vychází průměrná celoroční spotřeba na 12.7 kWh (17-18 leda v zimě když mrzne a topení jede na plno) náklady na ujetý kilometr jsou 12h (je v tom i nabíjení zdarma) servis zatím 0,-
délkou je i3 srovnatelná s Fabii, ale prostorem uvnitř rozhodně o třídu větší...rozvor je tuším jako Octavia 1G
návratnost oproti třeba 120d nebo 218d je cca 3 roky nebo 60.000 km (včetně úspor za parkovani, silniční daň, teď už i dálniční známky a servis
Re: tak si to zkusme spočítat
| 5. 1. 2020
Za větší baterku pro i3 chtěli u BMW 6 000,- Euro.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku