Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektromobily v Norsku překonaly další rekord, Tesla prodala jen o 150 aut méně než VW

Norsko je dobře známé svým vstřícným přístupem k elektromobilitě, statistiky prodejnosti nových aut za minulý rok však dalece překonaly veškerá očekávání.
Zpět na článek
7. 1. 2020 08:24
7. 1. 2020 10:00
7. 1. 2020 08:34
7. 1. 2020 11:48
7. 1. 2020 10:36
7. 1. 2020 14:40
7. 1. 2020 11:19
7. 1. 2020 11:22
7. 1. 2020 22:58
Avatar - kari.laz
7. 1. 2020 08:05
to se jim to prodává...
Když jim to jiný dotuje. Kdyby byla stejná zvýhodnění na spalovací motory, tak tam o elektro ani nezavadíš.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 11:04
Re: to se jim to prodává...
přesně křivení trhu v praxi, aneb komunismus dle západního vzoru.

Starý komunisti dotovali rodiny, bydlení, salám a guláš, tihle dotují EV a eko zdroje, soláry a další nesmysly.

A nikomu to nevadí, zajímavý
7. 1. 2020 12:30
Re: to se jim to prodává...
Zalez soudruhu
Avatar - Magister
10. 1. 2020 08:26
Re: to se jim to prodává...
Hlavně je zvláštní prodávat ropu, která se spálí jinde a z toho dotovat elektromobily. To je takové zelené globální pozérství.
Avatar - KANKUNEN
7. 1. 2020 08:14
Co tak napsat kolik stojí v Norsku Tesla 3 a Golf
Kolik stojí benzín a za kolik se nabíjí? Teprve pak si můžeme udělat obrázek o realitě.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Dinar
7. 1. 2020 10:28
Re: Co tak napsat kolik stojí v Norsku Tesla 3 a Golf
Norové jsou prostě vyspělá společnost, jde jim předně o tudletu ekologii, globálně, proto je živí hlavně prodej fosilních paliv, přičemž oni sami jezdí elektromobily.
Pokud by to snad někomu přišlo jako docela pěkná ukázka pokrytectví, tak se plete!
7. 1. 2020 16:07
Re: Co tak napsat kolik stojí v Norsku Tesla 3 a Golf
Alebo vcelku pekná ukážka, že nulové emisie a lokálne nulové emisie síce nie je to isté, ale čo je doma, to sa počíta.
7. 1. 2020 16:41
Re: Co tak napsat kolik stojí v Norsku Tesla 3 a Golf
Ropa a plyn se na Norském HDP podílejí asi 17%.

PS: Proč nehledáš informace před tím, než se pustíš do hanlivého příspěvku?
Avatar - WinDiesel
7. 1. 2020 17:50
Re: Co tak napsat kolik stojí v Norsku Tesla 3 a Golf
Jo a co tedy dělá ten zbytek? Nenech se vysmát. Norové kromě rybolovu neumí vůbec nic.
Tak nelži ekofašisto.
7. 1. 2020 21:46
Re: Co tak napsat kolik stojí v Norsku Tesla 3 a Golf
Složení HDP Norska a další ekonomické záležitosti lze jednoduše naít např na Wiki.

Jen tak pro mou informaci o tvých úvahách. Proč by země která má 100% ele z obnovitelných zdrojů neměla podporovat elektromobilitu?
Avatar - Dinar
8. 1. 2020 08:05
Re: Co tak napsat kolik stojí v Norsku Tesla 3 a Golf
To pokrytectví, o kterém píšu, s tvorbou HDP nijak nesouvisí, Norové mají to štěstí, že jim přírodní podmínky umožňují získávat el. energii zcela z přírodních zdrojů (99% vodní el.), takže na samotném faktu, že při těchto podmínkách jezdí elektromobily, není nic nelogického, podstatou mé poznámky je norská prezentace, Norsko neustále zdůrazňuje své ekologické uvědomění, norská společnost sama sebe stále usvědčuje v tom, že je nejlepší, nejekologičtější a že všichni by se měli chovat podle jejich příkladu. Je v tom velká míra ignoranství (pokud nevědí, že např. z vodních zdrojů nemá většina evr. zemí možnost pokrýt ani 5% spotř. el. energie) a obrovská míra pokrytectví, když 85% jejich exportu tvoří fosilní paliva. O tom jsem psal!
8. 1. 2020 19:13
Re: Co tak napsat kolik stojí v Norsku Tesla 3 a Golf
Tak znovu, když má nějaký stát to štěstí, že má má svém území nějaké nerostné bohatství, které vyváží, tak ho musí nutně sám spotřebovat? V čem spočívá to pokrytectví, že vyváží ropu a zároveň ji nespotřebovávají a místo toho zavádí obnovitelné zdroje?

Mají se tedy záměrně chovat méně ekologicky, přestože na to mají peníze? Nebo mají přestat těžit a říct, že jejich ropa navždy zůstane pod zemí, protože nesouhlasí s tím, aby se na světě spotřebovala jejich ropa?
7. 1. 2020 20:15
Re: Co tak napsat kolik stojí v Norsku Tesla 3 a Golf
Cau Dinare,
Co by podle tebe meli Norove delat, chovat se jako Katarani?

Jezdit ve 12i valcich, aby pro Tebe nebyly pokrytci?????
:no:

Problem je samozreme s ropnou loby, jak uz to tak byva..
https://www.bloomberg.com/…ng-climate-focus
8. 1. 2020 07:41
Re: Co tak napsat kolik stojí v Norsku Tesla 3 a Golf
Dinarovi zřejmě nestačí, že se snaží svoji vlastní závislost na ropě zmenšit, přestože by právě vůbec nemuseli. Nejspíš by podle něj měli tu ropu přestat těžit úplně, dobrovolně se připravit o zdroj bohatství a zvýšit závislost celé EU na dovozu ze států mimo ni, čímž ji i zdražit. V domění, že by se tím snížila celosvětová spotřeba ropy (nesnížila). A asi až pak by měli morální právo na to si za vlastní peníze zlepšovat kvalitu životního prostředí, nebo nevím, co jiného je za tím za "logiku".
Jak píšeš, když už nějaký stát těží ropu, tak tam zřejmě musí všichni povinně jezdit minimálně V8, aby u nějakého Dinara nebyli za pokrytce...
Avatar - Dinar
8. 1. 2020 08:13
Re: Co tak napsat kolik stojí v Norsku Tesla 3 a Golf
Když nepochopíš podstatu něčího textu, stačí se zeptat. Ale uznávám, že dělat ze sebe blbce ti jde dobře, zřejmě se nemusíš moc snažit, véosmičko.
8. 1. 2020 20:23
Re: Co tak napsat kolik stojí v Norsku Tesla 3 a Golf
Ja bych to nazval spis paradoxem.

Ty lidi co tam jezdi EV samozrejme zadny pokrytci nejsou, jsou do EV tlaceni predevsim ekonomicky.

Mne se navysovani tezby ropy u Noru taky nelibi, ale nevim, do jake miry to ma souvislost...
Ropna loby je silna vsude..
Drive jsem cetl o tom, ze chteji zastavit novou tezbu - pruzkumy. Pak ale ctu, ze navysuji.. :no:

To je jedno. Za me kazdopdne je Norsko aspon v ty osobni doprave obrovsky prinos a vzor :yes:
9. 1. 2020 22:21
Re: Co tak napsat kolik stojí v Norsku Tesla 3 a Golf
Jenže to nabíjení půjde rázem nahoru. Pokud se elektro auta rozšíří, tak co se stane ? Energie půjdou nahoru a ti co tu energii na nabíjení aut potřebují, tak jim nezbude nic jiného než ji používat za ranec peněz. Dálniční známky ? to bude to samé, až se zjistí, kolik státu utíká peněz za dálniční známky, tak je za čas budou platit i oni, co mají elektromobily. Podívejte se na auta s CNG. Vždyť je to ekologie.........a ejhle, cena šla nahoru na 28 kč za kilo cng.......
7. 1. 2020 08:24
Holandsko
Trochu odbocim, ale mnohem zajimavejsi bude Holandsko za leden - od 1.1.2020 skoncili stedre dotace na elektro.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - KANKUNEN
7. 1. 2020 08:32
Re: Holandsko
V době jak automobilky vylezou ve velkým s EV, tak se zaříznou dotace. Co to způsobí?
Avatar - fOE
7. 1. 2020 10:00
Re: Holandsko
No, i diskriminovat se da ruzne. Zariznou dotace (tedy vydaj ze statniho rozpoctu, to je fuj fuj) a zavedou neco jineho, treba radne penalizace tech co brani pokroku nakupem/provozem/udrzovanim spalovaciho vozu, jooo to by slo. Do ted si lidi sli pro EV protoze bylo bez dane, bez poplatku za parkovani a ja nevim co dalsi a v budoucnu si pujdou pro EV protoze litr nafty bude za 3E, nikde s tim nevjedeme, nikde s tim nezaparkujeme atd. Pujde to i bez dotaci (na tu eru jeste jednou budeme vzpominat jako na mensi zlo, kdyz jsme si dotovanim nakupu EV par jednotlivcum vlastne jen kupovali odpustky, levne odpustky).
Avatar - kari.laz
7. 1. 2020 12:41
Re: Holandsko
Je to smutné, ale bohužel je to tak
Avatar - Ozzman
7. 1. 2020 08:34
Re: Holandsko
Tak by mohli zvýšit zase rychlost na dálnicích, když to tam nebudou Tesly blokovat :D
Avatar - Shr3k
7. 1. 2020 11:48
Re: Holandsko
A ČEZ končí s neomezeným nabíjením za 500 měsíčně... :-)
Avatar - 3_diamanty
7. 1. 2020 10:20
hodne specificky trh
ale aj vo svedsku uz predaj elektro aut aj hybridov za posledny rok prudko stupol ...
Rozbalit vlákno
1
7. 1. 2020 21:14
Re: hodne specificky trh
Ty jo, myslel jsem, ze tenhle tyden budes prispivat jen pod jednim clankem :-)

ASXu zdar
7. 1. 2020 10:36
Zjavne
nori nemaju problem s nabijanim ako sa v diskusiach dookola omielalo. A ani elektrika im nevypadava. Na jednom poschodi letiskoveho parkoviska maju asi 200 nabijaciek a cuduj sa svete vsetko funguje.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 11:03
Re: Zjavne
a když dojde štáva, nabíjí to elektrocentrálou u krajnice, to už jsme taky viděli vid :-) :-) :-) Ekologie jak cyp
7. 1. 2020 13:39
Re: Zjavne
Ano štáva im dochadza asi tak casto ako benzin/nafta v beznych autach.
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 13:53
Re: Zjavne
Jenže ty natankuješ na každém rohu, vč. LPG :-)
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 14:40
Re: Zjavne
zatím. Dřív se benzín taky kupoval jen v lékárnách. Vše chce svůj čas.
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 14:55
Re: Zjavne
Po solárním boomu z let 2009 a 2010 u nás vyrostly solární parky o kapacitě temelínské jaderky, tedy zhruba 2000 megawatt. Daní za to je každoroční solární podpora z kapes občanů blížící se 30 miliardám korun.

Ovšem zatímco Temelín vyrobí ročně kolem 15 terawatthodin elektřiny, všechny domácí soláry loni vykázaly výrobu jen něco přes dvě TWh. Nebo jinak: z jednoho instalovaného megawattu na fotovoltaice jsme loni získali 6,62krát méně než z megawattu na jaderce.

Solárů u nás v posledních letech ale přibývá. Jde vesměs o malé instalace, které nemohou celkovou energetickou bilanci zásadně změnit. Většina projektů vzniká navíc pořád díky tomu, že je dotačně podporuje stát – i když dnes rozumnější formou, než v době přepálené solární blamáže před deseti lety.

Sluneční technologie má určitě perspektivu. Komora obnovitelných zdrojů předpokládá zvýšení solární kapacity u nás do deseti let asi na 3,5násobek současného stavu. Vzhledem k nižší výtěžnosti solárních panelů to ale pořád bude doplněk, nikoliv základ české energetiky.
7. 1. 2020 14:42
Re: Zjavne
Aj tou elektrocentralou(kolko krat sa to stane?)je to ekologickejsie ako jazdit non stop ropakom.
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 11:05
neomarxisti v akci
dotace, dotace, křivení trhu, socialismus.

Hlavně že to nikomu nevadí , docela sranda
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 14:41
Re: neomarxisti v akci
jo, třeba nižší daň na naftu nebo CNG/LPG. Zrušit dotace na EV a srovnat daně na všechny fosilní paliva.
Avatar - WinDiesel
7. 1. 2020 17:53
Re: neomarxisti v akci
Škoda a SEAT zlevňují vozy na CNG, tak to budou mít EV zase o dost těžší.
7. 1. 2020 20:49
Re: neomarxisti v akci
Jen houšť a větší (plynové) kapky! :-) :yes:
7. 1. 2020 21:01
Re: neomarxisti v akci
Hmmm CNG nam se zmenou klimatu moc nepomuze.

https://www.nasa.gov/topics/earth/features/wildfires.html
7. 1. 2020 21:47
Re: neomarxisti v akci
Státní podpora CNG nevadí a podpora ele vadí? Jaký má ten rozdílný přístup důvod?
7. 1. 2020 22:39
Re: neomarxisti v akci
Emise co2
7. 1. 2020 11:19
Na rychlo
Som vyguglil golf mk7 1.5 dsg od 358 a tesla 3 od 385. Neviem cenu registracie ani ci to je cena tesly s ci bez dotacie, je to z norskeho tesla webu.
Rozbalit vlákno
1
7. 1. 2020 11:22
Re: Na rychlo
Este doplnim bmw 320xdrive od 490
7. 1. 2020 11:39
Elektrická ekologie
V sobotu ráno jsem si byl zaběhat a projel kolem mě naftový Superb. Mráz, zřejmě studený motor... smradu jak z hradu.
To pak jdou všechny řeči o tom, jak jsou ty elektrické vozy vlastně neekologické a jak Norsko prodává fosilní paliva, tak nějak stranou.
A to se na to ještě nedívám pohledem člověka, který má okna ložnice třeba nad Legerovkou v Praze. :-)
Rozbalit vlákno
36
Avatar - Shr3k
7. 1. 2020 11:49
Re: Elektrická ekologie
Naftový Superb I, II nebo III generace?
7. 1. 2020 12:03
Re: Elektrická ekologie
Naštěstí to byl nový trojkový. Kdyby kolem mne pročmoudil jedničkový s vykuchaným filtrem, asi bych doběhal. :D
Moderní diesly nečmoudí, ale smrdí taky, obzvlášť v zimě.
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 13:59
Re: Elektrická ekologie
Co bys dělal kdy vedle teba nastartovali Avii A31 tak z roku 1985. To bys asi zdechnul přímo vid.
V Letnanech na palce jich ráno natočili 6 najednou a stály tam 10 minut než se ohřály a nikdo nezkolaboval.


Nebo kdyby to vedle tebe projela na plný plyn Tatra 815 :-)
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 11:51
Re: Elektrická ekologie
Tak se na to podívej pohledem člověka, co má okna na Prunéřov, Tušimice, počerady, Mělník, Chvaletice, Opatovice atd.

A očima dělníků v Africe, Rusku, Asii co těží lithium, kobalt, nikl, měd, železnou rudu, vzácné kovy atd
To je eokolgie vid.

Krom nafty existuje třeba LPG a CNG že.

To ti taky smrdí?
7. 1. 2020 14:17
Re: Elektrická ekologie
Tak výfuk akéhokoľvek studeného motora mi smrdí, ale pri súčasnej úrovni techniky si neviem predstaviť elektromobil ako primárne auto.
Ekológiou by som sa neuháňal, lebo súčasne palivá nevyrábame z vône fialiek. Nehôd pri ťažbe a distribúcii ropy už tiež bolo dosť. A reálne dáta CO2 počas životného cyklu nikde nenájdeš, lebo každá štúdia má svojho zadávateľa od ktorého dostala zadný aj výsledok.
10. 1. 2020 07:59
Re: Elektrická ekologie
Co je to primární auto? To je to, kterým denně jesdíte pár desítek km do práce nebo to, kterým jedete 3x za rok někam dál na dovolenou?
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 14:43
Re: Elektrická ekologie
je jiné kontrolovat plnění emisí x tisíců výfuků a jedné továrny.
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 14:56
Re: Elektrická ekologie
A ještě jedno důležité číslo: Celá Evropa se dnes na globálním znečištění skleníkovými plyny podílí necelými deseti procenty.

Její nákladná snaha o přechod k čistým technologiím má na celosvětovou produkci emisí mizivý dopad. Jde jen o gesto, které má zapůsobit na největší světové znečišťovatele, jimiž jsou Čína, Indie a další obří rozvíjející se trhy.

Jejich rozvoj fosilní energetiky ale asi dobrým příkladem nezvrátíme. Asie zatím kopíruje evropskou a americkou průmyslovou revoluci. Afrika se nejspíš brzy vydá podobnou cestou. Ekonomický rozvoj na planetě je zatím pořád automaticky provázen rostoucím znečištěním.
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 16:22
Re: Elektrická ekologie
Ale tady nejde o globální emise, ale o lokální znečištění ve městech.
S globálním moc neuděláme, lokálním hodně. Právě třeba těmi restrikcemi ve mestech
Avatar - WinDiesel
7. 1. 2020 17:56
Re: Elektrická ekologie
Restrikcemi se nikdy nic nevyřešilo. I ty lokální emise chceš výrobou elektromobilů de facto přesunout někam do Afriky.
7. 1. 2020 19:59
Re: Elektrická ekologie
Vis kde jsou ty lokalni emise v Norsku?

Nikde, bo vyrabeji energii z vody.

Chapes? To je cesta ;-)
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 20:10
Re: Elektrická ekologie
Ty jo. Kolik elektřiny dovážíme z afriky?
Když placas nesmysly, jako obvykle, prosim o konkrétní číslo a zdroj.
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 19:38
Re: Elektrická ekologie
Jistě že jde o globální emise. Ty jsou podstatné, lokální emise sou v boji o záchraně planety k ničemu.

To si ti ale nehodí do krámo, neomarxisto :-)
7. 1. 2020 20:04
Re: Elektrická ekologie
Globalni emise vychazi v Norsku pro EV ve srovnani s ICE mene nez tretinove.
https://www.europarl.europa.eu/news/cs/headlines/society/20190313STO31218/emise-co2-z-aut-fakta-a-cisla-infografika

A kazdej normalni clovek to pochopi, kdyz vi, ze jezdi na obnovitelnou energii!
:yes:

Vycitat Norsku tezbu ropy je absurdni.
Norsko to dela nejlip jak muze tady neni o cem.
Opacnym pripadem je Katar.
https://youtu.be/-6eTgWqw5ZY
Hrdy treti nejvetsi akcionar VW a nejvetsi vyvozce LNG sveta...
https://www.volkswagenag.com/…r-structure.html
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 20:17
Re: Elektrická ekologie
Ty jsi ale trotl . Ale že se divím, je to znát už delší dobu na jakémkoli tvém příspěvku.
S globálními emisemi v Evropě nic nezmůžeme, když se Evropa na nich podílí kolem 10%.
Ale lokální emise ovlivnit můžeme v oblastech, kde je vysoka koncentrace lidí. Ale to primitivové nepochopí, tomu rozumím.
A tam prostě elektrika jasně pomůže.
7. 1. 2020 20:30
Re: Elektrická ekologie
Nekterym lidem to muzes vysvetlovat horem, dolem..
Vsechno marny.

Nejsem si jisty, zda vubec chape pojem lokalni a globalni.

A Win by ti na to napsal, ze u EV se vic obrusuji pneumatiky..
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 22:21
Re: Elektrická ekologie
Lokální emise znamej, že tady zelenýmu mamlasovi nesmrdí vejfuček po vokýnkem. To je mi zcela upřímně buřt, to je tvůj problém, odstěhuje se na Šumavu nebo do jeseníků, můžeš dýchat vzdoušek, když s tím máš problém. Nebo se odstěhuj třeba do Burkina Faso.

Lokální emise neřeší problém globálního světa, úsilí Evropy je trapné flusnutí do rybníka, buzerace lidí, omezování osobních svobod a práv, tahání penez od lidí, snižování jejich komfortu, a bohatnutí skupin, lobisstů a průmyslníků jedoucích na dotace a tuhle vlnu. Jenom špinavej obchod, nic víc.

Zatímco afrika, asie, rusko, usa, jižní amerika vesele produkují emise, kácí sibř, pralesy, nelegálně, tání ledoců kvůli požárům v africe, aralskému jezeru a soli z něj nikdo neřeší atd atd
8. 1. 2020 07:46
Re: Elektrická ekologie
No, hlavne aby nezchudli ty dobraci, ropni magnati.
Vim, ze je budes podporovat, dokud to pujde.
https://www.offshore-technology.com/…ple-oil-and-gas/

https://en.wikipedia.org/…dis_by_net_worth

Problem je samozerjme oboji,lokalni i globalni emise.
Bohuzel, kdyz tvy deti musi dychat smrad ve meste, tak te v tu chvili globalni emise nezajimaji.
Avatar - Barrichello
8. 1. 2020 12:40
Re: Elektrická ekologie
Podporuji samozřejmě smysluplné projekty.

Kvalitní lesní a vodní hospodářství, nahrazení uhelných elektráren jádrem, výstavbu vodních elektráren kde to má smysl.

dále je výrazně potřeba pracovat s osvětou a snížit přelidnění světa. Tím že se výrazně sníží prodnost Afriky a Asie.
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 15:00
Re: Elektrická ekologie
Jedné továrny? Kvůli Elektrománii těch továren vyrostly tisíce a těžba některých surovin vzrostla až 200x :-) :-) :-)

Zatímco veškerá inrastruktura k fosilním zdrojům je vybudována, není třeba nic stavět.
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 16:21
Re: Elektrická ekologie
Nevšiml jsem si, že v Čr se otevřelo stovky nových dolů nebo továren.
A když bude útlum fosilu, budou se jiné továrny zavírat.
Avatar - palix
7. 1. 2020 19:24
Re: Elektrická ekologie
Budú sa zatvárať továrne a zvyšovať sa nezamestnanosť :(. Priemysel EU je dosť závislý na automobilovom priemysle...
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 19:37
Re: Elektrická ekologie
V ČR se nic netěží, vše se dováží, za pár let bude nutné dovážet i písek, štěrk, kámen a cement. Pak bude nutné aby stála jedna kilowatka zelené energie mezi 15-25 Kč. Pak si nabíjej!
Avatar - Dinar
7. 1. 2020 12:32
Re: Elektrická ekologie
Ano, přesně to je to pokrytectví, o kterém mluvím. Chtít běhat v centru Prahy, protože tam bydlím, je jako chtít snídat v sushi baru v Horní Lhotě, protože tam bydlím.
Ale stačí, když to hodíš příště Bursíkovi, hned se ti bude běhat líp. A té paní na vozíku, co bydlí v Legerovce a bez auta se nikam nedostane (na nové nemá, tj. na elektromobil se může dívat akorát v televizi) té pošli nějaké pěkné ekologické prospekty. ;-)
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 14:45
Re: Elektrická ekologie
říká se tomu MHD a v Praze je i bezbariérová. Ale chápu, že něco takového asi na východě neznají. :-[] :-[] :-[]
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 14:54
Re: Elektrická ekologie
Jo a dojedeš s ní hlavně v době výluk někam na druhý konec prahy za 2,5 hodiny, autem za 40 minut vid :-) :-)
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 16:19
Re: Elektrická ekologie
Říkám, že auto je pohodlnosti. Pokud ho někdo chce kvůli úspoře času, ať počítá s určitými pravidly. Máš starej vrak? Pojedeš MHD. Nelíbí se ti to? Kup si něco, co splnuje emise a neničí zdraví všech okolo.
Avatar - WinDiesel
7. 1. 2020 17:58
Re: Elektrická ekologie
Chceš každý den jezdit MHD? Opravdu ale opravdu to není nic příjemného.
Ti co druhé nutí jezdit MHD, by sami do tramvaje nebo autobusu nikdy nevlezli.
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 19:36
Re: Elektrická ekologie
Hele, další zelenej bolševik v akci. Co takhle chceš zelenou energii? Kilowatka 12 kč, jak se ti to líbí???

Chceš eko? Zaplat si to!!
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 20:12
Re: Elektrická ekologie
Jo, za eko provoz si klidně zaplatím, pokud budu z toho těžit lokálně. S glbalnimi emisemi nic neudělám. Elektrárna pojede i bez mého odběru, jestli sis nevšiml.
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 22:16
Re: Elektrická ekologie
Elektrárny je nutné stavět, ovšem jaderné. Moderní JE s moderními reaktory III+ generace + pro země obklopené vodou moderní plovoucí elektrárny. Jádro dosud nic nepřekonalo a hned tak nepřekoná, navíc vývoj neustále pokračuje.
Avatar - Mikesus
8. 1. 2020 00:45
Re: Elektrická ekologie
S tím naprosto souhlasím. JE je nejlepší způsob výroby dle mého. Na plovoucí el.to u nás asi nevypadá ( nedokazu si představit kde ), ale i ty prehrady nejsou k zahození, případně precerpavacky.
Avatar - Barrichello
8. 1. 2020 12:13
Re: Elektrická ekologie
Plovoucí u nás samozřejmě nesmysly, to je pro státy obklopené mořem či ocenánem. A ještě jen do klidných vod. Ale to to mnohem rychlejší to postavit, méně náročné fifnančně a utáhne to celé velké město. Rusové v tom maj reaktory z ledoborců, něco podobného údajně chystá i čína.
Avatar - Dinar
8. 1. 2020 08:18
Re: Elektrická ekologie
Takže nesmí opustit Prahu? Chápu, kam by jezdila, že, dyk je v Praze, víc k životu nepotřebuje.
Mikeši, nejlegračnější jsou jelimani, kteří melou o východě a jejich rozhled končí v Nových Butovicích.
8. 1. 2020 08:26
Re: Elektrická ekologie
Cau Dinare, "pokrytectvim" behanim v miste bydliste jsi fakt pobavil. Tomu fakt nerozumim, sorry.

PS Ve svete je to samozrejme bezne..
Avatar - Mikesus
8. 1. 2020 10:31
Re: Elektrická ekologie
A kde jsem psal, že by někdo nemohl jezdit mimo Prahu? jen do centra prostě nezajede.
Ha chytnul si se na ten východ. Čekal jsem to. Jezdím tam poměrně často a kromě brňáků, kteří jsou alergičtí na A na značce fakt nemám nikde problém. Možná pak ještě pár zapšklých ostravských chacharů.
7. 1. 2020 13:39
Odporné zelené pokrytectví
Norsko je odstrašujícím příkladem, jak brutálními zdanění normálních aut a nespravedlivým zvýhodňováním elektrovehyklů naprosto pokřivit automobilový trh. A celá tato absurdita je financována z příjmů za prodej ropy a zemního plynu. Odporný elektrosocialismus toho nejhoršího kalibru. :-( :-( :-( :no: :no: :no: Ale co taky očekávat od státu, který ve velkém krade děti jejich rodičům, že. Takový levičácký režim se neštítí ani toho nejhnusnějšího sociálního inženýrství. :no:
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 13:57
Re: Odporné zelené pokrytectví
Klasický neomarxistický sever - Norsko, Śvédsko, částečně i finsko a pokračuje to dolů na Nizozemí, Belgii, Francii ale tam si na kedlubnu uplně kálet nenechaj, pak pomatení helmuti a rakušáci.

Njevětší bašty novodobého ekobolševismu a marxových nástupců v Evropě.
7. 1. 2020 16:49
Re: Odporné zelené pokrytectví
Ropa a plyn se na Norském HDP podílejí asi 17%.
Jestli mám správné informace, tak Norsko zvýhodňuje ele auta odpuštěním emisní daně (což je u ele aut logické) a odpuštěním DPH. Žádné přímé dotace. Je to tak?

Druhá věc třeba ČR dělá s penězi za prodanou ele energii (10% produkce)?

PS: "Kradení dětí" není také tak černobílé.
Avatar - _Karel_
7. 1. 2020 17:25
Re: Odporné zelené pokrytectví
Kradení dětí sice nepatří do diskuze o Tesle, ale je to tak černobílé, jak jen to jde. Ať si Norové dotují nebo zvýhodňují co chtějí, je to jejich stát a jejich peníze, ale co se týče dětí tak se divím, že ještě někdo nevzal do ruky kvér. Já bych to asi udělal, týkat se to mě. Jsou to v téhle věci ty nejodpornější ku.vy.
7. 1. 2020 17:32
Re: Odporné zelené pokrytectví
Hele, nejdřív si najdi, jak vysoké daně jsou v Norsku uvaleny na normální auta se spalovacím motorem, a pak teprve reaguj na můj příspěvek. :-)
Avatar - WinDiesel
7. 1. 2020 18:01
Re: Odporné zelené pokrytectví
Přečti si co píše:
… Norsko zvýhodňuje ele auta odpuštěním emisní daně …
odpouští daň kterou uvalili …. :D :D
… Kradení dětí" není také tak černobílé …
Tento člověk je jasné sluníčko a ekoelektrofašista. Vcelku nemá cenu s ním polemizovat. Existuje jediná pravda, ta jeho. A děti se mohou krást.
7. 1. 2020 20:44
Re: Pokrytectví?
No hlavne ze s tebou si clovek podiskutuje :-D

Ty jsi hlava otevrena.
Intelektual samouk.
Pripraven prijimat nove myslenky a nazory. S kosatym literarnim stylem.
Mas takovy zdravy objektivni nadhled :yes:

Treba prispevek z 13:57 je opravdovy skvost, dovolim si citaci:
Klasický neomarxistický sever - Norsko, Śvédsko, částečně i finsko a pokračuje to dolů na Nizozemí, Belgii, Francii ale tam si na kedlubnu uplně kálet nenechaj, pak pomatení helmuti a rakušáci.

Njevětší bašty novodobého ekobolševismu a marxových nástupců v Evropě.

https://youtu.be/mtrniTweuzE
Viz 0:50 :-)
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 22:14
Re: Pokrytectví?
Potrefená husa vždycky nejvíc kejhá vid, sám si neomarxista do morku kosti, takže se ti nelíbí když se tady o tom mluví.

Pust si Pohlreicha a další a poslechni si, jak se jim líbí neomarxistická Evropa.....

Vždycky mě fasicinuje, jak někomu , komu vadil dotovanej kvartýr za 30 000 Kčs nevadí dotování EV aut, dotování fotovoltaiky, vodíku atd. popř regulace nájmů, po které volají neomarxisti v Německu.

Opravdu fasicinující, že.
7. 1. 2020 22:46
Re: Pokrytectví?
Nech si ty svy ideologicky reci. Mne je uplne jedno, co rika nejakej kuchar. Poslechni si, co rikaji vedci. Zmena klimatu sebou prinasi oteplovani, intenzivnejsi prirodni katastrofy, pozary...

Vedci nas varovali uz pred mnoha lety. Ted se vse naplnuje a dokonce je to horsi, nez se cekalo.

Tady nejde o to, jestli budes moct jezdit osmivalcem. Jde o to, ze kdyz U NAS nezaprsi, tak nemas cim nakrmit dobytek. To byl situace loni. A bude hur. My jsme kontinentalni stat zivotne zavislej treba na desti.

Jinde jsou na tom jeste hur.
https://www.theguardian.com/…ght-in-a-century

Mne jde "jen" o tohle.
https://www.nytimes.com/…ralia/fires.html

Citace:
The devastating start to the fire season confirmed what scientists have been predicting: that Australia’s bush fires will become more frequent and more intense as climate change worsens.

Tohle neni zadna ideologie, vis?

PS Najmy byly odjakziva regulovany jak v Nemecku, tak napr. New Yorku. Pust si nekdy serial Pratele, abys vedel, jak to tam funguje. Tohle je samozrejmou soucasti diskuze, ze se lidi vyjadruji i k necemu o cem moc nevedi. Tak mi zkus verit, kdyz se dozvis neco noveho ;-)
7. 1. 2020 23:28
Re: Pokrytectví?
Myslím, že tohle je spíš krmení trola než diskuze.
Argumenty nemají žádný vliv.

Jeho příspěvky jsou stále o tom samém, o nenávisti atd. Takové trolovské...
Avatar - Mikesus
8. 1. 2020 00:52
Re: Pokrytectví?
Tady to ví o Barichellovi snad každý, kdo jen na chvíli zavítá do diskuze.
I když občas napíše i něco rozumného.
8. 1. 2020 07:28
Re: Pokrytectví?
No ale oni jsou ty priznaky zmeny klimatu cim dal vic alarmujici.

Ja to sem nepisu jen kvuli Barikovi.
Ale spis kvuli ostatnim, kteri maji obdobny nazor jako on, jen jsou ochotni ho treba pod tihou okolnosti prehodnotit.. U Barika by stacilo, aby ty, co se obavaji o budoucnost tehle planety a svych deti, nenazyval marxisty apod..
Protoze je jasne, ze kapitalismus (v nem teoreticky nehraje ekologie zadnou roli) je zalozen na zisku, tudiz nema zadny duvod snizovat emise - bez regulace.
Proto EU normy, proto to vsechno, na co se tu nadava.
Kdyby nebyla regulace, tak tu jezdi vsechny auta jako ty z DG - bez cisteni spalin. Protoze je to nejlevnejsi, lip to jede a jeste to zere min:-)

Dnes uz treba nerika asi nikdo normalni, ze zmena klimatu neni.
Ted je (laicka) diskuze o tom, zda za to muze clovek.
Prestoze tato otazka je tzv. vedeckym konsensem take uz leta zodpovezena.

Me nejvic znepokojuje, jak se vsechny katastroficke predpovedi naplnuji.
Byl bych radsi, kdyby to nebyla pravda.
Bohuzel strcit hlavu do pisku, na tom nic nezmeni.
Avatar - Barrichello
8. 1. 2020 12:20
Re: Pokrytectví?
Němci chtěl regulaci ve stylu, nájem nesmí být vyšší než a to po dobu třeba 3-5 let.

to je socialsmus jak vyšitej.

Tak proč slavná EU místo migrantůl nedotuje vlastní lidi? Třeba bezúročná půjčka do výše 2 miliony pro maldé lidi kteří maj oba práci a děti.

Proč se nedtoují důchodci, pečovatelské služby atd.Ve stlyu když psotavíte domov pro seniory, budeme vám dotovat provoz aby lidi platili polovinu komeční ceny.

Zajímvý vid. Ta logika Vás, neomarxistů
Avatar - Barrichello
8. 1. 2020 12:29
Re: Pokrytectví?
Tak že proto nic neděláš.

Už jsem to psal Hammunovi - začni osvětou na Instáči, vysvětli silkonovým barbínám at neničí planetu 15ti lety ročně přes půl zeměkoule za doprovodu svého sugardaddy, at nekupují tuny šminek, at nejezdí SUV ke kadeřníkovi a at jede MHD, proč tam neděláš osvětu? Jedna barbína se svými ročními lety vypustí emisí, jako Fanda Novák s Fabií 1,9 TDI za 100 000 km!!!

Těch bárbnín jsou tam desetitísce :-)

Začni.

Pak si namaluj transparent a vyraž před čínskou ambsádu at přestane čína nelegálně kácet sibiř a způsobovat tání permafrostu, čímž dochází k uvolnování metanu a zvyšování C02.

Pak namaluj druhý a vyraz před velvyslanectví Brazílie, Argentiny, Bolivie, Srí Lanky atd a protestuj za kácení pralesů.

Další transparent velvyslanectví Uzbekistánu, at laskavě odkloní vodu zpátky do Aralu, místo zavlažování bavlny aby přestala lítat sůl z jezera až do Himálájí, kde kvůli tomu tají ledovce.

S dalším tranparentem může protestovat proti konzumnímu stylu života a zkupování cetek z ebay a aliexpressu za 5 USD+ free shipping, s kterými denně startují z Asie desítky boengů do Evropy a USA.

Až budeš mít splněno, vrat se podiskutujeme o tom zda jsem schopen přijmout nová fakta.

Do té doby sou to pokrytecké kecy. Máte velkou smůlu že mě neopijete rohlíkem a mam důkladně načteno jak odpovědně se řeší hlavní eklogické problémy.
8. 1. 2020 16:40
Re: Pokrytectví?
Jak muzes vedet, co ja vsechno delam?

To je jako s tvyma ostatnima nazorama.

Nevis, ale pises nesmysly.

Ja se bavim o ochrane klimatu, ty kadrujes ideologizujes a hatujes.

Cau

PS Ty zadna nova fakta nejsi schopen prijmout. Ztracim tady s tebou cas jen kvuli dvema vecem. 1 Kvuli ostatnim v diskuzi. 2 Kvuli tomu, abych ty tvy vyplody aspon trochu korigoval :-)
Avatar - Barrichello
8. 1. 2020 20:52
Re: Pokrytectví?
že si se nám nepochlubil

Tak schválně co děláš pro záchranu planety, konkrétně. Povídej.

Koupil sis Teslu, dřevostavbu a solární panely a tepelný čerpadlo vid. Nebo něco v tom duchu co....
Avatar - Barrichello
8. 1. 2020 20:59
Re: Pokrytectví?
Ani v jednom bodě si nebyl schopen odpovědět na to co jsem napsal.

Jen tu šermuješ že plácám bludy, bohužel bludy plácáš ty a tvoji neomarxističtí zelený přitakávači, což je spolek pokrytců kejhající, že jim za poletem nečoudí komín a někdo nim dotuje elektriku, ale že ty komíny čudí jiným a těžba surovin a výstavba jejich nesmyslů zatěžuje planetu jinde jim nevadí.

Hlavně že já nemam smrad. Ubohý, strašně ubohý
10. 1. 2020 01:29
Re: Pokrytectví?
Ano, ke změně klimatu zřejmě v posledních letech skutečně dochází, já jen nechápu, proč si myslíš, že se proti němu něco zmůže násilným prosazováním elektromobility. To seš fakt tak naivní (když to řeknu slušně)? :-)
Avatar - Barrichello
8. 1. 2020 12:35
Re: Pokrytectví?
Austrálie - vláda sedí měsíc jak blbci na židli, koukaj jak jim hoří půlka země, sedí, čumí, místo aby si pronajmuli od Kanady hasicí letadla, od ruska hasicí Berjievy co umí tankovat vodu přímo z hladiny, hasicí antonovy, hasicí bonigy z usa a dalších zemí.

Resp. když vědí, že je tam každý rok trápí požáry, tak je nepadalo si tak 30 takových letadel koupit a provozovat si je sami. Od Tatry si objednat 300 hasicích speciálů pro boj v těžkém terénu.


Sedí, čumí, když jim shoří milion zířat tak si teprve tenhle týden objednali hasící Boeingy.
To je pružnost panečku.....

Vid.

Takhle svět řeší ekologii . na zásadní věci peníze nejsou, na de*ility jo. Jste kašpaři, pokrytci a demagogové.
Avatar - Barrichello
8. 1. 2020 12:16
Re: Pokrytectví?
Ono není problém, že by nepršlo, problém je špatné zachytávání vody a to má za vinu megalány polí, rozorané meze, meliorace, vybetonování ploch, vybetování koryt potoků a řek, špatné lesní hospdářství a tuny dalších věcí - s kterými opět nic nedlá a kde snížení emisí vůbec ničemu nepomůže, pokud s tím nikdo nic dělat nebude!!!!

Když se vše vybetonovalo a vyasfaltovalo, ta voda se nemá ani kam vsáknout!!!
Avatar - _Karel_
8. 1. 2020 16:07
Re: Pokrytectví?
Dáváš jim, Bariku! Občas plácáš kraviny, ale co je pro planetu důležité - podepisuju! :yes:
Avatar - Barrichello
8. 1. 2020 20:55
Re: Pokrytectví?
Píšu tady fakta, oni hasí požár domu, kde začla hořet střecha tak, že začnou hasit skleník vedle domu a sousedovi garáž. Místo aby začli hasit tu střechu.

A strašně prskaj když se jim řekne že sou marxisti :-) To mě hrozně baví. Přitom svými jednáním zcela jasně jsou pro marxistické myšlenky přerozdělování, restrikcí, zvýhodnění určitých skupin a vrstev nebo tříd obyvatel
7. 1. 2020 21:53
Re: Pokrytectví?
U nás snad nemáme daně? Nejsou různé "odpouštění" daní? nechápu ten údiv.

PS: "Krádež" dětí sem opravdu nepatří, jednak je to složitý případ a druhak, je spousta případů v ČR kdy např po rozvodu je jeden z rodičů doslova zničen a odříznut od rodiče a to se nikde neprezentuje. Proč se tolik publikuje jeden případ v Norsku a v ČR jsou desítky případů bez mediální vlny?
Avatar - _Karel_
7. 1. 2020 22:02
Re: Pokrytectví?
Nejde samozřejmě o jeden případ, i když i Michalákovi jsou ukázkou arogantní zvůle. Norsko bere děti ve velkém a prohrává už soudy ve Štrasburgu. To je systémový problém. https://neviditelnypes.lidovky.cz/…_p_zahranici_wag

Co se týče ČR - i u nás je to bída, ale stát děti nekrade a nedává cizím lidem. Nevím o případu, kdy by normální rodič dostal povoleno vidět dítě jednou ročně na pár minut.
7. 1. 2020 22:58
Re: Pokrytectví?
Pokusím se na to podívat z jiného úhlu - Skandinávci mají jeden problém a to je 1/2 roku bez slunce. Myslím, že jim z toho hrabe. Já jsme strávil v prosinci týden na lodi v Dánsku, první světlo v 09:00, poslední v 15:00, zbytek plavba ve tmě - trošku mi z toho hrabalo. Teď byli známí v Tromso - 24h tma - nevím, proč tam vlastně byli - no dost chlastali.
Avatar - _Karel_
8. 1. 2020 07:10
Re: Pokrytectví?
Že jim ze tmy hrabe je nepochybné, mají tam nejvíc sebevražd. Já tam byl v létě, ve dvě v noci světlo, těžko se jde spát. V zimě by mi hráblo taky. Ale do žádných souvislostí bych to nedával.
7. 1. 2020 23:24
Re: Pokrytectví?
Nic není černobílé. Těžko z vnějšku říct kde je pravda.
Ale považovat Nory za zloděje dětí je, ať je to jak chce, praktikování kolektivní viny. Což je dost daleko od racionálního uvažování.
Takže zpátky k tématu zda je něco špatného na tom, aby stát se 100% zelenou ele ulevoval daně eleautům?
Avatar - _Karel_
8. 1. 2020 07:13
Re: Pokrytectví?
Evidentně nemáš děti, nebo jsi o tom nic nečetl.
K tématu jsem se vyjádřil hned na začátku - je to jejich věc, jejich peníze.