Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Barcelona zpřísnila pravidla pro auta v centru. Smůlu má i dvojková Octavia TDI

Od prvního dne nového roku zavedla katalánská Barcelona přísnější pravidla pro vjezd starších aut do centra města.
Zpět na článek
7. 1. 2020 11:03
7. 1. 2020 11:17
7. 1. 2020 13:59
7. 1. 2020 14:06
7. 1. 2020 16:33
7. 1. 2020 18:23
8. 1. 2020 21:29
8. 1. 2020 16:20
8. 1. 2020 09:41
7. 1. 2020 14:26
8. 1. 2020 16:13
7. 1. 2020 14:02
7. 1. 2020 14:06
7. 1. 2020 15:26
7. 1. 2020 21:12
8. 1. 2020 21:31
7. 1. 2020 22:45
8. 1. 2020 00:39
8. 1. 2020 16:26
7. 1. 2020 11:47
7. 1. 2020 14:05
7. 1. 2020 14:31
7. 1. 2020 15:03
7. 1. 2020 15:32
7. 1. 2020 16:13
7. 1. 2020 20:50
8. 1. 2020 00:34
9. 1. 2020 08:15
7. 1. 2020 15:24
7. 1. 2020 19:10
7. 1. 2020 11:50
7. 1. 2020 15:28
7. 1. 2020 17:09
7. 1. 2020 19:40
Avatar - KANKUNEN
7. 1. 2020 10:02
Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
Přiblblé je akorát pravidelné titulkování, jakoby se mělo jednat jen o diesly.
Rozbalit vlákno
28
7. 1. 2020 10:12
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
Asi tak. Tiez nechapem, preco ten limit je pre naftove 2006, ale pre benzinove 2000. Myslim ze auta s benzinovym motorom vyrabane v rokoch 2000-2006 neboli zas tak zasadne "cistejsie", ako auta s naftovym motorom v tej dobe...
Avatar - KANKUNEN
7. 1. 2020 10:14
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
Protože diesly bez močoviny smrdí o dost více.
7. 1. 2020 13:53
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
Jenže diesel od roku 2006 taky nemá močovinu.
7. 1. 2020 10:50
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
- diesel s euro4 do roku 2009 vetsinou bez filtru
- v ty dobe vetsina benzinaku atmosferickejch, tedy zadny problem se sazema
- jedovate NOx u dyzlu v realu az 1g/km, u benzinaku o rad nize
- vpodstate nechapu, proc se nejedna o diesely minimalne do roku 2009, kdy nastoupila euro5, tedy u dyslu povinnost filtru
- restrikce vuci benzinakum nesmyslna, protoze naprosta vetsina benzinaku s euro3 je cistsi, nez naftak s euro6b
- teprve az naftak s euro6c a euro6d-temp, tedy registrovane od zari 2018, jsou pokud jde o NOx radove cistsi, nez predchozi euro6b, jestli jim tedy vse funguje jak ma.
- opatreni smeruje hlavne na saze u naftaku a NOx u starsich benzinaku, pricemz ty benzinaky maji NOx mensi, nez vetsina 3 roky starejch naftaku
- tedy evidentni diskriminace benzinaku
7. 1. 2020 13:56
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
Asi tak. Rok 2006 mi nedává smysl. 2009 by mělo nějaký význam. Tím pádem by se omezil vjezd čudícím autům bez filtru.
Avatar - 3_diamanty
7. 1. 2020 10:21
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
trefne :yes:
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 11:16
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
Ideálně by bylo udělat podle normy, nikoliv podle roku výroby.
Nicméně s tím naprosto souhlasím, bez ohledu na druh pohonu. Staré motory do center měst nepatří.
Škoda, že toto se nezavede i u nás. Průměrný věk vozového parku je kolem 16 let. Tedy zhruba ročník 2004. Což bez problému benziny můžou.
7. 1. 2020 11:49
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
idealne podle realnych emisi
dysly emisni limity radove prekracuji
7. 1. 2020 13:59
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
To je nesmyl. Logický je to omezit pomocí EURO. A nezvýhodňoval bych benzín. Dal bych vjezd povolen od EURO5 nahoru u benzínu i nafty. Prostě max 10 let starý auta a starý pekáče už ne bez ohledu na druh pohonu.
Avatar - Dzakobo
7. 1. 2020 15:58
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
Před motorem v mém 14 letém autě by se většina moderních přímovstřikových benzínů mohla poklonit. Když jdu na STK, tak nějaké mouchy si technik najde, ale emise jsou vždy na 1 s hvězdičkou!
Podotýkám, že plní euro4 (ale i euro3 benz. motory jsou velmi čisté, pokud mají plně funkční katalyzátor) a to pouze "lankem" :-D :yes:
Ani olej nežere, kvalita Hyundai :yes: :yes:
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 16:16
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
Protože plní jen a pouze tu normu euro4. Euro6 by nesplnilo předpokládám.
Avatar - Dzakobo
7. 1. 2020 16:50
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
Pro mě je důležitý, že za chvíli po startu (až se zahřeje katalyzátor) přestane smrdět (o čemž se může i modernějším naftám zdát), HC, CO i NOx jsou naprosto zanedbatelné a vzhledem k nepřímému vstřikování i produkce pevných částic je minimální.
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 16:59
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
Ale abys pochopil dobře. Jsem radši za benziny euro4 než nafty cokoli menší než euro6c. U VW až euro6d-temp.
Protože benziny obecně nemají problém s dodržováním emisí, narozdíl od dieselů.
9. 1. 2020 07:54
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
To nijak nerozporuju. Je mi jasný, že čistota výfukových plynů u EURO3 benzínu a EURO5 benzínu se nijak zvlášť neliší pokud jsou jejich motory v pořádku. Naopak možná v reálu budou u toho EURO3 motoru lepší pže v té době bylo běžné, že motory nežerou olej. Dnes je to standardem. Zejména u VW motorů. Jak by si to ale nevrhoval teda rozčlenit. Od EURO5 diesel a od EURO3 benzín?
Avatar - Agent  Bureš
7. 1. 2020 12:37
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
U nás by bohužel byl úspěch i to, pokud by se podařilo ze silnic dostat auta s vykuchaným nebo nefunkčním DPF.
Avatar - JFK
7. 1. 2020 13:15
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
V ten ale moment příjdeš o půlku voličů Bureši, kteří přejdou k SPD a budeš závislej už jenom na důchodcích a státních zaměstnancích.
Avatar - pradeda777
7. 1. 2020 16:03
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
....jak trefné.... ;-)
7. 1. 2020 14:00
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
Myslím, že to se už podařilo. Takové auto na STK už dnes neprojde.
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 14:53
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
obávám se, že těch možností je ještě dost, jak to obejít. Mj. tzv půjčování DPF. Byla služba, kde sis mohl nechat namontovat DPF před příjezdem na STK a pak po úspěšném splnění si zase DPF vzali zpět.
Doufám, že už to nefunguje.
7. 1. 2020 15:12
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
Ale no tak obejít se dá všechno, ale při představě, že budu namontovávat a vymontovávat DPF bych se do toho nepouštěl. On ten samotnej úkon je dosti pracnej nehledě na následný SW úpravy na ŘJ. Tipuju, že tenhle nešvar funguje hlavně v internetových diskuzích než v reálným světě. Vzhledem k tomu, že ceny DPF razantně spadly a navíc se nabízí jejich profesionální čištění a renovace za pár tisíc
https://www.dpfrenovace.cz/
bych se toho co píšeš už nebál.
Avatar - Agent  Bureš
7. 1. 2020 16:34
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
Půjčovna DPF? To snad není možné, co všechno Češi vymyslí. Byznys založený na pomoci s oje*áním povinnosti. Smysl to ale dává. Příčinou ucpaného DPF bývá nějaká další závada a její odstranění může být hodně drahé.
9. 1. 2020 07:58
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
Čechům to pálí neskutečně to sis ještě nevšiml :-) Příčinou ucpání DPF bude v největší míře časté krátké popojíždění po městě a nedostatečný čas na regeneraci. Nicméně než si ho půjčovat to bych ho radši nechal vyčistit a zrenovovat.
Avatar - Agent  Bureš
9. 1. 2020 11:23
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
Minimálně u novějších aut by se měla spustit nucená regenerace. Příčinou ucpávání DPF je ale údajně skoro vždy jiná porucha.
https://www.autoforum.cz/…mu-lze-predejit/
Avatar - palix
7. 1. 2020 19:01
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
Kľudne by mohli zaviezť mobilné STK. Zameriavali by sa na podozrivé autá, ktoré by po "neprejdení" prišlo o TP.
Niektoré dieslové autá dymia ako stará Tatra...
Avatar - Agent  Bureš
8. 1. 2020 06:34
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
Kamarád říkal, že jde nevyhovující auto protáhnout i dnes. Už to není tak divoké, jako dřív, kdy auto nemuselo na emise ani přijet, ale pořád to nějak jde. Podle měření, které provedlo ČVUT, způsobuje 10% aut cca 70% emisí (nebo to bylo ještě víc?). Skoro každý den potkávám několik aut, která nemohla emisemi legálně projít (je za nimi šedo-modrý mrak). Ať mi nikdo netvrdí, že všechna začala čoudit až po změření emisí a že je do příštích emisí dají do pořádku.
9. 1. 2020 08:14
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
Ono je to tím, že nevyhovující auto může být i nové auto do kterého by si to ale absolutně neřekl. Oficiálně se kritéria zpřísnila do takových absurdních požadavků, že kdyby se na emisích a STK nepřimhouřily oči, tak tě vyhoděj leckdy i s novým autem a čím novější auto tím větší problém. Paradoxně Trabant na emisích problém mít nebude ale 4 letá dieselová oktávka většinou jo.

Nicméně já teda moc čoudících aut na silnicích už nepotkávám. Řekl bych že tohle už přestává být problém.
Avatar - Agent  Bureš
9. 1. 2020 11:35
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
V Praze to rozhodně nepřestává být problém. Soudím na základě vlastní zkušenosti i zpravodajství.

https://www.forum24.cz/…ntalnim-merenim/

https://www.idnes.cz/…226_automoto_taj

Podle toho, co denně vidím, jsem přesvědčený, že se od roku 2017 situace nezlepšila.
9. 1. 2020 14:51
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
V Praze je problém vysoká koncentrace aut. Jak moc se zlepšila situace s ovzduším od roku 2017 těžko říct, ale když koukám na aktuální stav, tak mi nepřijde, že se tam nedá dýchat.

http://portal.chmi.cz/…our_data_CZ.html
7. 1. 2020 11:03
Ulavy
Ja tomu nerozumiem, toto je podla mna totalne obmedzovanie slobody. Ja teraz neriesim to ci je alebo nieje to skodlive. Podla mna by mali ist ludia do ulic a protestovat. Ved ti vodici predsa zaplatili za to auto DPH, platia ju za benzin a naftu, platia cestnu dan a neviem co este. Neviem ako to maju tieto mesta doriesene ale teda nech im daju nejake ulavy alebo zvyhodnenu cenu na nove auto alebo teda elektro ked im ide o znecistenie. :no:
Rozbalit vlákno
30
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 11:17
Re: Ulavy
To že platíš daně neznamená, že mas pravo někomu ničit zdraví.
Pokud si myslis, že ano, není to demokracie, ale anarchie.
7. 1. 2020 13:59
Re: Ulavy
Pisal som ze neriesim to ci auta znecistuju alebo neznecistuju ovzdusie. Vsetci vieme ze je to len odrb na ludi a megabiznis. Ak sa chceme bavit o znecistovani bavme sa o tomto a tak dalej.
https://www.startitup.sk/…etky-auta-sveta/
Dalej ako vyroba a nasledna recyklacia elektroaut zatazi zivotne prostredie a pod.

A k tej anarchi a demokracii, to sa snad ani nebudeme bavit, pretoze ak niekto veri ze teraz mame demokraciu tak sa zacnem iba smiat heh. Naopak Anarchia je to co by ludstvu urcite pomohlo viac.
https://referaty.centrum.sk/…ina/uvahy/34615/?…
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 14:06
Re: Ulavy
no, ale těch lidí uprostřed ocánu ale bydlí hodně. Určitě stejně jako v centrech metropolí.
Je zákaz aut do centra měst, tam s tím tvým parníkem taky nepřijedeš, že?
Je rozdíl lokální a globální emise. Další, co nechápe význam?
Ale s těmi loďmi souhlasím, že by se taktéž na ně mělo zaměřit.

Důležité je vyhnat znčišťovatele z míst, kde je největší koncentrace lidí.
Chápu, že tvůj dieslový ( možná ještě starší benzinový ) vrak by mohl mít časem někde problém a snažíš se proti tomu bojovat. Ale diesel prostě z principu do města nepatří.
Avatar - Beefcake
7. 1. 2020 16:33
Re: Ulavy
Lode sa riesia uz par rokov a teraz este pritvrdili. Sira v palive a podobne. To len keby zase niekto tu opakoval tie bludy.
Avatar - CICERO
7. 1. 2020 18:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 1. 2020 16:20
Re: Ulavy
Takže asi budu muset přidat - nejen lodě (neznám jedinou loď s jakýmkoliv katalyzátorem v komínu) a letadla (to by mne zajímalo, jak chtějí snižovat emise u proudových motorů), ale i lokomotivy (a že jich po světě jezdí), motorgenerátory, pracovní, těžařské a důlní stroje ... je toho hromada. A to jsme jen u dopravy.

A co třeba sopky - ty by taky potřebovaly filtry a Ad-Blue !
8. 1. 2020 09:41
Re: Ulavy
praveze nemam dislove auto,heh.
Len mi je to cele smiesne ako nam tu vsetci kecaju o zivotnom prostredi a stale ide iba o biznis. A vzdy na to doplatia len ti chudaci co nemaju na nove auto.
Riesenie je zakazat stare auta, nech si ludia kupia nove. Pretoze vyroba novych aut to je fakt rentabilne a nazatazi zivotne prosztredie,heh, proste vyrabajme a vyhadzujme hehe.
A clovek nema stale 30 rokov a dobry prijem. Co s tymi ludmi co maju viac rokov, co maju starsie auta a potrebuju chodit po meste, byvaju tam, chodia k doktorom, do obchodov na postu a neviem kam, ale uz nemaju taky prijem, trebars su aj dochodcovia, co s nimi? Musia predat svoje stare auto, ktore aj tak nikto nekupi a ak ano tak za 1000 EUR ale za to si nekupia nove, alebo nebodaj elektricke. Takze proste kaslat na tych co nemaju peniaze na nove auto, su proste v ***i,heh. A je vyriesene. Nabalia sa zase len automobilky, ludia co maju prachy si pokupia nove auta a biznis sa toci. A najlepsi argument je zivotne prostredie,heh...a za par rokov na povedia ze auta vobed neboli problem,ale problem boli velke fabriky a neviem co ine.Ale my ako tupci sme im to vsetko zozrali. A cudujeme sa ako sa tu zije ako s nami EU toci, ked nemame vlastne nazory,ale pocuvame tupcov, nam vladnu :-))))))
7. 1. 2020 14:26
Re: Ulavy
Vzdy niekto vytiahne tuto nedopocitanu somarinu o lodiach. AD1 - riesia sa aj lode, aj lietadla. AD2. V podobnych clankoch povedia len A, teraz to B - na prepravenu vzdialenost a hmotnost je po prepocte taka Maersk Emma porovnatelna zataz ako 30-300 beznych aut. Radovy rozptyl je sposobeny zjednodusenim vstupnych parametrov na relevantnost vypoctu. Pre predstavu to uplne staci. Tych megakontajnerovych lodi je len par a idu preto, lebo musia. Prazdne na rozky do tesca nejazdia.
8. 1. 2020 16:13
Re: Ulavy
Nějaká konkrétní čísla by nebyla ?

A řeší se např. diesel nebo uhelné lokomotivy ? Myslím např. Indie, Čína, Rusko ...
7. 1. 2020 14:02
Re: Ulavy
To auto ničí zdraví lidem kolem už roku výroby. Proč najednou je to špatně, když před tím to nikomu nevadilo a stát dal takovýmu autu homologaci?
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 14:06
Re: Ulavy
protože to nikdo dříve neřešil. Ale to neznamená, že bychom to měli přehlížet dál.
Navíc, když homologace byla podvodem, měla by se okamžitě zrušit.
Další věc, DDT se taktéž používalo a když se přišlo na jeho vlivy na zdraví, opět se úplně zakázalo, nehledě na to, kolik ho bylo mezi lidmi. Takže to je stejné. Přišlo se na zdravotní dopady těchto starých aut, zakáží se, minimálně v centrech měst.
7. 1. 2020 15:26
Re: Ulavy
Pokud to takto opravdu je, měl by stát ta auta vykoupit. Dobře, pokud se dneska zakáže provoz nějaké 20 let staré šunky, která má cenu 5000 Kč, tak dobře. Ale v Německu klidně zakazují provoz 3-4 roky starých aut. A to se skutečně divím, že si Němci nechají líbit.
7. 1. 2020 21:12
Re: Ulavy
Ale prosimta. Akych 3-4 roky starych? Do EURO 5 a to je trosku viac ako 3-4 roky. Kludne by mohli do EURO 6.
Avatar - Beefcake
8. 1. 2020 21:31
Re: Ulavy
Kecy. Naviac riadna naivita.
Avatar - beibej
7. 1. 2020 22:45
Re: Ulavy
"To že platíš daně neznamená, že mas pravo někomu ničit zdraví.
Pokud si myslis, že ano, není to demokracie, ale anarchie."

Jestli se za provozování vozidla vybírají daně, tak ho mohu provozovat. Přes to nejede vlak!
Dokud vůz projde přes emise a TK tak očekávám, že můžu jezdit!
Avatar - Mikesus
8. 1. 2020 00:39
Re: Ulavy
Neni nic lehčího, kdyz stat/mesto rozhodne, ze urcita emisni norma nekam nesmi. Pak prostě smůla. Nikdo ti nebrání jezdit. Jen nesmíš všude. Kdyz je někde třeba zákaz vjezdu kromě např.zásobování, taky tam nesmíš. Tak se hodi zákaz vjezdu kromě emisni normy euro6 a je to stejné .
8. 1. 2020 16:26
Re: Ulavy
Platil princip, že auto musí splňovat technické předpisy / parametry v době jeho homologace. Pak je způsobilé jezdit na silnicích (terénu ...) obvykle bez omezení, nebo je homologace vydána s omezením.

Nyní se zavádí princip, že jakékoliv auto může být omezeno v užívání na základě nově stanovovaných pravidel.

Když to zobecním na další produkty, např. telefony, počítače, kola, domácí spotřebiče, další hromadu výrobků - je to tak správné, souhlasíme s tím všichni ?
7. 1. 2020 11:47
Re: Ulavy
jedinej dyzl z roku 2006, ale i mladsi, casto zamori celou ulici
zname to vsichni
nechapu, proc tahle vlada aspon neznemozni dovoz starejch dyzlu, kterych se na zapade houfne zbavujou, a z nas tak dal bude vrakoviste evropy
7. 1. 2020 14:05
Re: Ulavy
Musíš si uvědomit jeden prostej fakt. Nikdo si nekoupí ze zahraničí horší auto než to co má doma. Takže dovoz ojetých aut z Německa, Itálie atd. je jednoznačně přínos, protože vždy nahradíš horší a starší auto lepším a novějším. Naopak to nikdo nedělá.
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 14:31
Re: Ulavy
Nebo nebudou moct mít ani ty dovezené. Hotovo. Buď ty, které plní emise a neničí zdraví, nebo žádné. Buď na něj máš, nebo nemáš. Zdraví populace je důležitější než pohodlnost jednoho člověka.
A ano, pokud se zakážou i auta, které mám aktuálně já, klidně sáhnu hlouběji do kapsy a koupim to, které škodí méně. Nejsem tak bezohledný, abych kvůli své pohodlnosti ničil někomu zdraví jeho provozem. Člověk se má chovat tak, aby nijak neomezoval práva ostatních. A právo na zdraví, pokud vím, je v listině práv a svobod.
7. 1. 2020 15:03
Re: Ulavy
V konečným důsledku každé auto ničí zdraví a poškozuje životní prostředí některé víc a jiné míň. Takže bych se soustředil jen na to plnění emisí a od toho jsou STK a přislušné homologace. Musí to mít určitou míru přiměřenosti. Když hodíš do šrotu staré EURO3 a dovezeš si z Německa 10 let staré EURO5, tak je to super. Samozřejmě motor musí být v pořádku. Nevím jaký máš auto, ale je to jak píšu výše musí to mít nějakou rozumnou míru. Takže třeba to co tady hlásí topten tj nechat jen auta od září 2018 nahoru je holej nesmysl.
7. 1. 2020 15:32
Re: Ulavy
tohle ja rozhodne nehlasam
tvrdim, ze naftaky registrovane od zari 2018 jsou uz konecne cisty a vetsinou i v realu plni to co v laboratori.
tedy diky prusvihu VW (ale samozrejme i ostatnich) kazdopadne prinos
me se nelibi dovoz starych dyzlu ze zapadu, ktery uz davno patrej do srotu.
jako hranici bych dal to euro5, tedy az 10 roku stary klumpry, i kdyz maj problematicky NOx.
me se nelibej smradlavy dyzly, ktery budou nejspis technicky naprosto mimo, protoze jsem si pred 15 lety nikdy nevsim, ze by tehda novej tdi s euro 4 smrdel.
jeste bych pripustil, aby prvni registrovany majitel moh kamkoliv, samozrejme kdyz auto bude vyhovovat tehdejsim emisnim limitum.
kolik by takovych asi bylo ???
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 16:13
Re: Ulavy
Od 2018 je nesmysl. od euro 5 mi to přijde primerenejsi.
Ale auto víš, na letišti si snad nejel se mnou? :D
7. 1. 2020 20:50
Re: Ulavy
Jj od euro 5 mi pripada taky rozumny. Covece cim si to byl tou Toyotou? Ale to je novy auto ne?
9. 1. 2020 08:15
Re: Ulavy
No tak to bych být tebou celkem řval, kdyby se mě někdo snažil označovat auto jako máš ty za neekologický a omezoval mě někde na vjezdech do center apod. Rozhodně bych neuvažoval nad tím, že budu takový auto kvůli legislativě měnit.
8. 1. 2020 18:06
Re: Ulavy
To sice ano ale pro vyřešení globálního problému ochrany přírody bychom museli vyhubit polovinu lidstva.
Mám euro 3 a ne tak dávno jsem vrazil čtvrtinu pořizovací ceny auta do nového katalyzátoru. A za chvíli nebudu smět do centra města...
7. 1. 2020 15:24
Re: Ulavy
Ano a velmi mě překvapuje, jak málo tyto argumenty v diskusi zaznívají. Zakoupil jsem si auto, které v té době splňovalo příslušné normy. A mám proto zcela legitimní očekávání, že s ním budu moci jezdit po celou dobu jeho životnosti. A pokud si stát myslí, že je tak strašně důležitá ta auta dostat z provozu dříve, měl by lidem nabídnout jejich odkup.
Avatar - palix
7. 1. 2020 19:10
Re: Ulavy
"bubulak_pravy" - Otázne je, aká dlhá je životnosť toho auta? Vy poviete 20 rokov... Ale potom príde nejaký úradník a povie, že životnosť je 10 tokov, prípadne 150 000 km (čo nastane skôr), lebo... A bude mu jedno, či bude auto v dobrom stave.
V každom prípade menšiu škodu spraví vodič s autom EURO 3, ktorý ročne spraví 5 000 km, ako ten s najnovšou EURO 6 "XY", ktorý najazdí 70 000 km.
Alebo ináč povedané - reálne je auto EURO 3 s hmotnosťou 900 kg a 40 až 50 kW ekologickejšie, ako auto s EURO 6 "XY" s hmotnosťou 2 500 kg a 400 kW. Alebo nie?

Nemali by sa brať do úvahy normy, ale konkrétne hodnoty emisii.
Avatar - karoque
7. 1. 2020 11:50
jen buzerace
To je jako zakázat vstup tlustým lidem. Je to co to je a je třeba s tím umět existovat. To abych se bál koupit i Teslu, protože by to zas mohlo probíjet.
Rozbalit vlákno
2
7. 1. 2020 12:15
Re: jen buzerace
... tlustí lidi nějak přímo negativně působí na moje zdraví? to přirovnání kulhá na obě nohy....
8. 1. 2020 18:11
Re: jen buzerace
Dobrý nápad.
Zakážeme prodej špeku a bůčku. Nebudeme zabíjet prasátka a všichni budou zdraví

Doufám že to nečte nějaký indolentní politik...
7. 1. 2020 12:13
15 let stará nafta nesmí do centra....
.... jednoho z nejbohatších měst v Evropě.... no tak to je naprostá katastrofa, statisíce Katalánců budou muset chodit pěšky..... ;-)

leda velký prd, prostě si těch pár lidí kteří ještě do centra těma starýma popelnicema jezdilo koupí modernější auto.... puch ze starých dieselů je něco příšerného, jedna věc jsou zdravotní následky, druhá už jen ten smrad, který musí lidi dýchat.... stačí když teď v ČR mrzne a lidi nastartují auta a pak je parkovišti jdou oškrábat.... než odjedou, je 20m kolem auta smrad jak kráva.... děkuju pěkně.... 8-s

Ostatně, i moje Mondeo kde všechno funguje a je staré jen 7 let taky příšerně smrdí.... (ale už objednávám nátupce)

takže zrovna na této konkrétní regulaci nevidím nic špatného....
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Ozzman
7. 1. 2020 12:24
Re: 15 let stará nafta nesmí do centra....
Já ti nevím, možná je to bohatá oblast, ale po městě tam jezdí víc střepů starších, než po Praze :D
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 13:30
Re: 15 let stará nafta nesmí do centra....
Super, tak i v Praze by to mohli zakázat.
Avatar - Ozzman
7. 1. 2020 13:55
Re: 15 let stará nafta nesmí do centra....
Stačilo by postihovat auta s vykuchaným DPF, zákazy netřeba, akorát zhoršíš situaci mimo centra :) A nebo dostavět obchvat, vyřeší se to samo :)
Avatar - Beefcake
7. 1. 2020 16:30
Re: 15 let stará nafta nesmí do centra....
Na to mesta nemaju kompetencie, stat na to serie, tak to robia aspon takto.
Mozno to kompetentnych dotlaci k inemu rieseniu.
Avatar - CICERO
7. 1. 2020 18:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 1. 2020 18:14
Re: 15 let stará nafta nesmí do centra....
Ne! :-O
7. 1. 2020 14:55
Re: 15 let stará nafta nesmí do centra....
hele já tam byl naposled před deseti lety a auta tam byla moderní.... taxíky tehdy soudobé Octavie.... třeba tam za posledních 10 let nikdo nové auto nekoupil, nevím.... Každopádně podle nějakých statistik je Praha jeden z nejbohatších regionů Evropy, takže je docela možné že tam jezdí lepší auta než v Barce....
Avatar - Ozzman
7. 1. 2020 15:22
Re: 15 let stará nafta nesmí do centra....
Já tam byl v létě, vůbec mne to město neoslovilo, ale to je vedlejší, když jdeš trochu za centrum, tak to tam tak bohaté není... asi jako všude :)
Avatar - Beefcake
7. 1. 2020 16:31
Re: 15 let stará nafta nesmí do centra....
20 metrov ? Pridaj.
Avatar - CICERO
7. 1. 2020 18:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 1. 2020 13:48
To zbarvení taxíků...
...tam mají opravdu podivné. Ve městě, které každý měsíc trpí dlouhé měsíce extrémními vedry předepíší taxíkům jako základní barvu černou, to nevymylíš! Je přece jasné, že pokud by tyto auta měla jako základní barvu bílou nebo žlutou, jejich klimatizace by se nemusely tolik namáhat a hned by došlo k úsporám paliva a emisí...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
7. 1. 2020 13:57
Re: To zbarvení taxíků...
Ale mají manuály, normální motory a ruční brzdy, to je důležitější... btw. třeba v Madridu jsou taxi bílá.
7. 1. 2020 14:58
Re: To zbarvení taxíků...
.... tak zrovna do velkoměsta bych seriózně uvažoval nad tím nařídit používat taxíky výhradně na CNG nebo hybridní/EV.... to by snad nemuselo vadit vůbec nikomu.... ;-)
Avatar - Beefcake
7. 1. 2020 16:29
Re: To zbarvení taxíků...
A isofixy nemaju ?
Avatar - Ozzman
7. 1. 2020 17:32
Re: To zbarvení taxíků...
To nevím, já po Barceloně taxíkem nejezdil, jen svým naftovým rakovinometem :D
Avatar - Beefcake
7. 1. 2020 16:29
Re: To zbarvení taxíků...
...
Avatar - pradeda777
7. 1. 2020 15:28
Hmmmm.....
Výzkum ministerstva zdravotnictví dokonce uvádí, že špatné ovzduší ve městě způsobilo v letech 2010 až 2017 smrt 424 lidí. Konkrétní zdroje těchto informací ale neprozrazuje.
Dezinformace?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Beefcake
7. 1. 2020 16:27
Clickbait clanok, ale nevadi
Chodte uz do p.rd.ele s tymi starymi smradlavymi plechovkami, povacsine TDI, ale TDCI nezaostava. Proti modernym nemam nic, ale toto uz je banda magorov, co ten hnoj prevadzkuje na cestach.
Kazde druhe stare auto smrdi ako kopa hnoja s petrolejom.
Je fakt neunosne, aby som sa z horskeho strediska viezol 15-20km za trojkombinaciou TDI O2, za nou passat TDI a predo mnou Tiguan, nahodou tiez TDI. Som si len mohol tipovat, kto z nich smrdi najviac, ale bola to evidentne ta O2, ked som si pod lampou vsimol tu kopu dymu. Tiguan bol uplne ok. A to este ta O2 viedla peloton stylom 40km/h v obci a 70 mimo. Niekolkokrat som prakticky zastal na ceste, aby som mal aspon 100m odstup.
To iste par desiatok minut predtym 2 rovnako smradlave auta (len nahodou koncernove plechovky. Tam bolo tych 100m aj malo. A ked som isiel cez Cadcu, tam panicka na starej lagune - to bol ukazovky hnus s TOP dymivostou toho dna. Zlata medaila.
V zime je ten smrad este vyraznejsi a to naozaj neboli cerstvo nastartovane studene motory.
No a aby som nezabudol na oblubenu cinnost majitelov dizlov, cakajuci co najdlhsie s nastartovanym motorom. Si natiahnuite hadicu z vyfuku domov - cur...ci.
No a tu je topka deme.nt na com inom ako ciernom TDI golfe zo dve generacie naspat, ktory ten svoj srot nevypol ani pri tankovani na pumpe. Ja som tankoval pred nim, tak som to mal v priamom prenose. Prisiel, nechal nastartovane, natankoval, zaplatil a odisiel. :no:
Rozbalit vlákno
6
7. 1. 2020 16:37
Re: Clickbait clanok, ale nevadi
hele já chápu že ne každý má na nové moderní auto, ale někdy je to fakt síla..... 8-s Hlavně že třeba u nás teď pi*usi zvedli spotřební daň na CNG, ať ještě sníží motivaci lidí kupovat něco co nesmrdí....
7. 1. 2020 16:55
Re: Clickbait clanok, ale nevadi
na tech horach to taky miluju. prijedes z prosluneny sjezdovky s roztazenejma plicema na zamoreny parkoviste z kteryho neni uniku, protoze vetsina tech tdi dunihlavu prvni co udela, tak nastartuje ten svuj smradomet. a jsou i takovi, co do kufru nad vejfuk posadi svoje deti a zacnou je prevlikat, takze to schytaj z prvni ruky. kolikrat mam chut zavolat socialku...
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 17:04
Re: Clickbait clanok, ale nevadi
Přiznám se, že když mám naložit děti do promrzleho auta, taky ho cca 15 minut nastartuju předem. Pak teprve je vezmu k autu. Je pravda, ze i kdyz to je benzin, atmosféra, euro6d-temp, nepřímý vstrik, stejně je znát první minuta cca, než se ohřeje katalyzátor.
Když jedu sám, tohle neřeším a vyrazím hned
7. 1. 2020 17:13
Re: Clickbait clanok, ale nevadi
to ja nez abych je nechal stat 15 min na mrazu, tak vsechno to haraburdi nahazim do auta, deti se zatim prezujou a nez se prezuju ja, tak ony jsou uz pripoutany v aute a 5 sec po nastartovani uz mirime k vyjezdu parkoviste. ale je fakt ze ja to mam domu do 20 minut. sam jezdim jen dopoledne ve vsedni dny, kdyz je hezky a klid a nekdy se da docela dobre zajezdit a ani pri odjezdu z parkoviste neprijdes o plice...
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 17:15
Re: Clickbait clanok, ale nevadi
Nemyslím stát venku, ale v teple domova (lépe řečeno návštěvy, doma parkuju v podzemí). A pokud jsme venku, jdu prostě k autu dřív než oni.
Avatar - palix
7. 1. 2020 19:16
Re: Clickbait clanok, ale nevadi
Tak obľúbená činnosť majiteľov dieslov otravuje aj mňa. Prídem na parkovisko obchoďáku a tam stojí zopár áut - dieslov, v ktorých čaká manžel na svoju polovičku - samozrejme s naštartovaným motorom. V zime pán sediaci v aute sa ohrieva, v lete chladí... Keby sa radšej išiel prejisť, alebo nakupovať :).
7. 1. 2020 17:09
Slabota
Slabota. Já jako správný bojovník s planetou bych doporučoval zakázat všechna auta, která nemají čalounění z chlupů z grety. Nebo alespoň z Macrona, nebo Merkelové, nebo u nás z chlupů z čižinského nebo z brabce (ano). Jedině auto, vyrobené z výše uvedených certifikovaných chlupů je ekologické a má právo na existenci.
Rozbalit vlákno
0
7. 1. 2020 19:40
tatrovky
At se prijedou podivat k nam na stary tatrovky jak si to drandi ze stavby ke stavne navic pekne obaleny bahnem.. at se prasi za kretenem.
Rozbalit vlákno
0
8. 1. 2020 11:59
Mimo mísu
Před vánoci jsem navštívil Barcelonu a říkám že autor článku je mimo mísu. Jediné auto od značky Škoda které jsem potkal v barvách taxi byl úplně nový superb. Tamější taxikáři jsou stejní patrioti jako my. Taxíky tam vypadají: seat, prius, seat, prius, seat, seat, jiný hybrid nebo Elektro.A hlavně jsou tam ekoauta dotovana dost vysoko na to aby normální taxikář nemusel kupovat 2kovou Octavii. Článek bez vypovídající hodnoty.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Beefcake
8. 1. 2020 21:34
Re: Mimo mísu
" seat, prius, seat, prius, seat, seat, jiný hybrid nebo Elektro" toto mozem potvrdit napr. z Mallorky.