Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Barcelona zpřísnila pravidla pro auta v centru. Smůlu má i dvojková Octavia TDI

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 7. 1. 2020 • 13:18
24
92
Zobrazit náhledy (24)
Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia

Od prvního dne nového roku zavedla katalánská Barcelona přísnější pravidla pro vjezd starších aut do centra města.

Další metropolí, která se rozhodla bojovat proti starším automobilům zákazem vjezdu do centra, je katalánská Barcelona. Z celkové plochy 102 čtverečních kilometrů se zákaz týká 59,5 km², tedy více než poloviny. A pokud si myslíte, že zákaz platí jen pro úplné vraky, jste na omylu. Do Barcelony nově nesmí vozy s benzinovými motory registrované před rokem 2000, stejně jako dieselová auta registrovaná před rokem 2006.

Barcelona je pro automobilky oblíbenou destinací, ve které se pořádají press tripy a mezinárodní prezentace, takže tamní vozový park jsme během velkého množství akcí už stihli zmapovat. Mezi oblíbené vozy taxikářů patří například Octavie první i druhé generace. Vezmeme-li v potaz takovou Octavii II s motorem TDI z první vlny produkce, ani ta nově do centra katalánské metropole nesmí. A smůlu mají i další vozy staršího data výroby, které se ve Španělsku těší velké oblibě – seaty, renaulty či třeba peugeoty.

Zákaz vjezdu výše zmíněných aut platí každý všední den od sedmé ráno do osmé večer. Ve městě je na 150 nových kamer, které mají „poslušnost“ motoristů hlídat, vjezd do města nepovoleným autem bude trestán pokutou až 150 euro (asi 3800 Kč).

Protože o zákazu ještě příliš mnoho tamních motoristů neví, bude policie v prvních třech měsících roku 2020 řidiče pouze varovat bez jakékoliv sankce. Podnikatelé, kteří si ročně nevydělají více než 8000 euro (něco přes 200 tisíc korun), mohou využít dvanáctiměsíčního odkladu. Majitelé aut registrovaných mimo Španělsko do centra mohou, musejí si ale zažádat o speciální povolení tamního barcelonského úřadu.

Podle starosty města bude tímto zákazem ovlivněno zhruba 50.000 motoristů, přičemž jejich počet každým rokem poroste. V dalších letech chce totiž Barcelona zamezit vjezd dodávkám, kamionům, ale i autobusům, které přísné požadavky nesplňují.

Podle mnohých je „emisní“ situace v Barceloně mimořádně špatná. Město se od roku 2002 ani jednou nedostalo pod hranici znečištění, kterou stanovila Evropská unie. Výzkum ministerstva zdravotnictví dokonce uvádí, že špatné ovzduší ve městě způsobilo v letech 2010 až 2017 smrt 424 lidí. Konkrétní zdroje těchto informací ale neprozrazuje.

Témata
9. 1. 2020 14:51
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
V Praze je problém vysoká koncentrace aut. Jak moc se zlepšila situace s ovzduším od roku 2017 těžko říct, ale když koukám na aktuální stav, tak mi nepřijde, že se tam nedá dýchat.

http://portal.chmi.cz/…our_data_CZ.html
9. 1. 2020 11:35
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
V Praze to rozhodně nepřestává být problém. Soudím na základě vlastní zkušenosti i zpravodajství.

https://www.forum24.cz/…ntalnim-merenim/

https://www.idnes.cz/…226_automoto_taj

Podle toho, co denně vidím, jsem přesvědčený, že se od roku 2017 situace nezlepšila.
9. 1. 2020 11:23
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
Minimálně u novějších aut by se měla spustit nucená regenerace. Příčinou ucpávání DPF je ale údajně skoro vždy jiná porucha.
https://www.autoforum.cz/…mu-lze-predejit/
9. 1. 2020 08:15
Re: Ulavy
No tak to bych být tebou celkem řval, kdyby se mě někdo snažil označovat auto jako máš ty za neekologický a omezoval mě někde na vjezdech do center apod. Rozhodně bych neuvažoval nad tím, že budu takový auto kvůli legislativě měnit.
9. 1. 2020 08:14
Re: Staré smraďochy nemusí opravdu po městech jezdit
Ono je to tím, že nevyhovující auto může být i nové auto do kterého by si to ale absolutně neřekl. Oficiálně se kritéria zpřísnila do takových absurdních požadavků, že kdyby se na emisích a STK nepřimhouřily oči, tak tě vyhoděj leckdy i s novým autem a čím novější auto tím větší problém. Paradoxně Trabant na emisích problém mít nebude ale 4 letá dieselová oktávka většinou jo.

Nicméně já teda moc čoudících aut na silnicích už nepotkávám. Řekl bych že tohle už přestává být problém.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku