Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V Rakousku přestavěli Teslu Model 3 na hybrid. Prý má řadu výhod

Tesla se již od počátku své existence věnuje výhradně čistě elektrickým bateriovým vozidlům, její nejpopulárnější model se však dočkal i hybridní varianty. A ta prý nabídne řadu výhod.
Zpět na článek
7. 1. 2020 17:10
7. 1. 2020 17:55
7. 1. 2020 18:45
7. 1. 2020 20:02
7. 1. 2020 19:40
7. 1. 2020 20:03
8. 1. 2020 10:37
8. 1. 2020 21:01
7. 1. 2020 19:47
7. 1. 2020 20:04
8. 1. 2020 08:08
8. 1. 2020 09:32
7. 1. 2020 20:07
8. 1. 2020 00:59
8. 1. 2020 11:16
9. 1. 2020 16:34
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 17:10
EREV
Přijde mi to docela na hlavu. Z BEV udělají EREV za cenu o cca 80tis Kč levnější s průměrnou spotřebou 2l/100. To už mi více ekonomicky přijatelné přijde plug-in, který tuto spotřebu má sice jen prvních 100km, ale pořizovací cena je zase někde jinde.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - CICERO
7. 1. 2020 17:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
7. 1. 2020 18:45
Re: EREV
Není to ten samý pohon jako v i8? Mě to přijde zajímavý. Na rozdíl od PHEV nemusíš nabíjet, + to funguje i na větší nájezdy (dlouhý štreky). PHEV cestu Praha-Ostrava za dva litry nedá. Teda netvrdím, že tohle auto jo, ale mělo by být efektivnější.
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 20:02
Re: EREV
Ne ne. i8 je plugin s turbo trivalcem. Souhlasím, že dlouhé cesty to PHEV nedá za tu spotřebu, tohle by teoreticky mohlo, ale zase jen možná.
EREV je třeba i3 REX.
Nicméně strčit nádrž do deformacni zony, nevím nevím.
Avatar - JirkaVejrazka
8. 1. 2020 09:38
Re: EREV
Proc by to melo byt efektivnejsi? Protoze z benzinu vyrabi elektriku (se ztratami) a pak tou elektrinou pohani auto? Takhle fungoval Opel Ampera / Chevrolet Volt. Kdyz uz musel nastartovat motor, tak jeho spotreba byla dost tragicka.

PHEV maji (vetsinou) mechanicky propojeny motor s koly, coz je ve vyssich rychlostech efektivnejsi.

Pokud ma ten dobijeci motor odhadovanou spotrebu okolo 2L/100km, tak to muze znamenat jen tri veci. Bud to v realu nebude pravda, nebo tomu auto po par stech km "dojde stava", nebo bude vyrazne omezena maximalni rychlost. (nebo kombinace tech tri).
8. 1. 2020 17:36
Re: EREV
Protože ten spalovák běží na otáčkách nezávislých na rychlosti a dokonce se zatížením nezávizlým na aktuálních potřebách. Běží si stále v nejoptimálnějším režimu. Do kopce se baterie vybíjí, z kopce nabíjí (motorem).
Avatar - JirkaVejrazka
8. 1. 2020 18:42
Re: EREV
To je sice zajimava myslenka, ale pokud motor v "nejoptimalnejsim" rezimu (myslis "optimalnim" ? ) rezimu se spotrebou zhruba 2L / 100km vyrobi X energie a na pohyb auta po dalnici je potreba 2*X energie, tak se ta chybejici vezme odkud?

Zatizeni spalovaku nezavisle na aktualnich potrebach muze chvili fungovat - presne do te doby, nez ti dojde rezerva energie v baterce. Co potom?
8. 1. 2020 20:05
Re: EREV
Tak moje auto při 90km/h potřebuje pod 15kW. Řekněme, že při 140km/h to bude 25kW (myslím, že realita bude méně ale mám celkem lehké auto) . Dáme tam motor, který je nejefektivnější při 30kW. Kolik může mít max výkon? 45kW? Takové motory se do běžných aut moc nedávají. Motor bude lehčí, hlavně ale bude mít menší spotřebu než 120kW motor provozovaný na 25kW.
Avatar - JirkaVejrazka
8. 1. 2020 20:46
Re: EREV
OK, takhle to zni zajimave. A libilo by se mi to. Jenom to nikdo zatim realne nedela a ti kdo to slibili, s tim tezce neuspeli (viz Volt / Ampera). Trochu se bojim, ze pri zapocteni vsech ztrat a odporu proste ve dvou litrech benzinu neni dost energie na to, aby se s tim dalo urazit 100km dalnicni rychlosti. Ale priznavam, ze nejsem schopen z klobouku vytahnout konkretni cisla.
8. 1. 2020 21:17
Re: EREV
Dálniční rychlosti určitě ne. Tam ta spotřeba dost roste. Když dnes dokáží jet za 4l nafty při rychlosti max 90km/h (většina dálnice), myslím, že by to šlo stáhnout na 3l, možná o trochu méně. Ono u dálničního provozu ta úspora nebude tak výrazná jako u normálních silnic, o městě nemluvě.
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 19:40
Re: EREV
Až se dočteš že se Tesly přestavují i na diesly, švihne to s tebou :)
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 20:03
Re: EREV
Ať si ji predelaji na co chtějí. Mě je to jedno, každého volba. Jen mi to smysl vůbec nedává.
Nejsem EV fanatik jako někteří, případně jiní do LPG.
Avatar - Ozzman
8. 1. 2020 10:37
Re: EREV
Tak tahle informace by položila zrovna i tebe :D
Avatar - Barrichello
8. 1. 2020 21:01
Re: EREV
Já už jsem jí četl, evidentně ti to uniklo. Stejně jako že firma dávala do Fisker Karma V8 od GM :-)
7. 1. 2020 19:47
Re: EREV
Asi jsme trochu mimo - takže baterie do Tesly stojí 200 tis. ? Za co mám zaplatit těch dalších 800 tis. ? A to v tom není spalovací motor a pořádná převodovka . Mně to vychází, ze E.M. musí mít 50 % vejvar a přitom pořád generuje ztráty.
Avatar - Mikesus
7. 1. 2020 20:04
Re: EREV
Je to zajímavé na zamyšlení, kolik stojí tedy ta baterie. Jestli to je 200 tis, tak je to srovnatelné jako spalovací motor a nevím, proč by to mělo být o tolik dražší.
8. 1. 2020 08:08
Re: EREV
Existuje něco jako vývoj a náklady. takže přesto že je zde "vejvar" to nepokryje tyto věci. Spalovák je v podstatě ve stejné podobě vyráběn x let. Už se jenom dolaďuje jeho efektivita. Ale v tomto oboru funguje silná konkurence ne jako v telekomunikacích. 3 hráči na celou ČR.
8. 1. 2020 09:32
Re: EREV
No mě to naopak dává celkem smysl. Zachovává si to výhody el.mobilu a zefektivňuje a zpříjemňuje jeho používání. Motor, který běží v optimálních otáčkách a dodává elektřinu v případě nedostatku el. motorům, takže se nemusíš klepat strachy kde ti dojde proud a jestli náhodou nepřijedeš k nabíječce x-tej v pořadí a nebudeš několik hodin čekat. Taky to dává možnost pořídit si el mobil i lidem, kteří nemají možnost přes noc si auto nikde nabíjet. Neřešil bych tudíž cenu, ale praktičnost a ta je výrazně lepší než u normální Tesly. Ten drobnej cenovej rozdíl je jen třešnička na dortu.
7. 1. 2020 20:07
Suberb iv
Vždyť podobné parametry má Škoda Superb iv, ta má baterii jen 13 kwh, ale je to podobné.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Mikesus
8. 1. 2020 00:59
Re: Suberb iv
No PHEV a EREV je trochu rozdíl.
Je pravda, že v titulku píšou hybrid, ovšem EREV se počítá mezi EV než mezi hybridy.
PHEV používá spalovací motor k pohonu, EREV jen jako generátor energie.
8. 1. 2020 07:00
Re: Suberb iv
Ja nemôžem zabudnúť na tento počin, škoda že dopadol ako dopadol. Vídal som jeden jazdiť po Bratislave, tmavomodrý, ale už je to dlhšie, čo som ho videl naposledy.
https://www.auto.cz/…zde-rodiny-80064
8. 1. 2020 11:16
Re: Suberb iv
Benzínový generátor elektriky je iný princíp, než benzínový turbomotor s dvojspojkou poháňajúci kolesá v tom Superbu.
9. 1. 2020 16:34
Nádrž
Nejvíc mě zarazila ta nádrž v předním v kufru. Vzhledem k tomu, že tam je deformační zóna (která je značně vylepšená díky tomu, že zde není motor) tak to asi není moc dobrý nápad.
Jinak nápad to samozřejmě není nový. Něco podobného myslím připravovala Mazda i s Wankel motorem
Rozbalit vlákno
0
11. 1. 2020 11:41
dojezd přez přestávek
Ideálem by byla možnost dobíjet za jízdy, jako třeba vojenská letadla za letu a nebo auta na autodráze (v určitých úsecích dálnic). Tenhle princip přídavného spalovacího motoru pro dobíjení za jízdy už vyřešili "samodomo" v Číně dávno, stačí přívěsný vozík s elektrocentrálou a možná jen kufr na závěsné zařízení a vypouštět zplodiny a přitom parkovat zadarmo na modrých zónách a mít dojezd podle počtu kanystrů :-)
Rozbalit vlákno
0