Elektromobilita
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Přejít do diskuze
No PHEV a EREV je trochu rozdíl.
Je pravda, že v titulku píšou hybrid, ovšem EREV se počítá mezi EV než mezi hybridy.
PHEV používá spalovací motor k pohonu, EREV jen jako generátor energie.
Je pravda, že v titulku píšou hybrid, ovšem EREV se počítá mezi EV než mezi hybridy.
PHEV používá spalovací motor k pohonu, EREV jen jako generátor energie.
Je to zajímavé na zamyšlení, kolik stojí tedy ta baterie. Jestli to je 200 tis, tak je to srovnatelné jako spalovací motor a nevím, proč by to mělo být o tolik dražší.
Ja nemôžem zabudnúť na tento počin, škoda že dopadol ako dopadol. Vídal som jeden jazdiť po Bratislave, tmavomodrý, ale už je to dlhšie, čo som ho videl naposledy.
https😐/www.auto.cz/…zde-rodiny-80064
https😐/www.auto.cz/…zde-rodiny-80064
Ať si ji predelaji na co chtějí. Mě je to jedno, každého volba. Jen mi to smysl vůbec nedává.
Nejsem EV fanatik jako někteří, případně jiní do LPG.
Nejsem EV fanatik jako někteří, případně jiní do LPG.
Ne ne. i8 je plugin s turbo trivalcem. Souhlasím, že dlouhé cesty to PHEV nedá za tu spotřebu, tohle by teoreticky mohlo, ale zase jen možná.
EREV je třeba i3 REX.
Nicméně strčit nádrž do deformacni zony, nevím nevím.
EREV je třeba i3 REX.
Nicméně strčit nádrž do deformacni zony, nevím nevím.
Přijde mi to docela na hlavu. Z BEV udělají EREV za cenu o cca 80tis Kč levnější s průměrnou spotřebou 2l/100. To už mi více ekonomicky přijatelné přijde plug-in, který tuto spotřebu má sice jen prvních 100km, ale pořizovací cena je zase někde jinde.
Existuje něco jako vývoj a náklady. takže přesto že je zde "vejvar" to nepokryje tyto věci. Spalovák je v podstatě ve stejné podobě vyráběn x let. Už se jenom dolaďuje jeho efektivita. Ale v tomto oboru funguje silná konkurence ne jako v telekomunikacích. 3 hráči na celou ČR.
Ideálem by byla možnost dobíjet za jízdy, jako třeba vojenská letadla za letu a nebo auta na autodráze (v určitých úsecích dálnic). Tenhle princip přídavného spalovacího motoru pro dobíjení za jízdy už vyřešili "samodomo" v Číně dávno, stačí přívěsný vozík s elektrocentrálou a možná jen kufr na závěsné zařízení a vypouštět zplodiny a přitom parkovat zadarmo na modrých zónách a mít dojezd podle počtu kanystrů 😄
Nejvíc mě zarazila ta nádrž v předním v kufru. Vzhledem k tomu, že tam je deformační zóna (která je značně vylepšená díky tomu, že zde není motor) tak to asi není moc dobrý nápad.
Jinak nápad to samozřejmě není nový. Něco podobného myslím připravovala Mazda i s Wankel motorem
Jinak nápad to samozřejmě není nový. Něco podobného myslím připravovala Mazda i s Wankel motorem
Dálniční rychlosti určitě ne. Tam ta spotřeba dost roste. Když dnes dokáží jet za 4l nafty při rychlosti max 90km/h (většina dálnice), myslím, že by to šlo stáhnout na 3l, možná o trochu méně. Ono u dálničního provozu ta úspora nebude tak výrazná jako u normálních silnic, o městě nemluvě.
Já už jsem jí četl, evidentně ti to uniklo. Stejně jako že firma dávala do Fisker Karma V8 od GM 😄
OK, takhle to zni zajimave. A libilo by se mi to. Jenom to nikdo zatim realne nedela a ti kdo to slibili, s tim tezce neuspeli (viz Volt / Ampera). Trochu se bojim, ze pri zapocteni vsech ztrat a odporu proste ve dvou litrech benzinu neni dost energie na to, aby se s tim dalo urazit 100km dalnicni rychlosti. Ale priznavam, ze nejsem schopen z klobouku vytahnout konkretni cisla.
Tak moje auto při 90km/h potřebuje pod 15kW. Řekněme, že při 140km/h to bude 25kW (myslím, že realita bude méně ale mám celkem lehké auto) . Dáme tam motor, který je nejefektivnější při 30kW. Kolik může mít max výkon? 45kW? Takové motory se do běžných aut moc nedávají. Motor bude lehčí, hlavně ale bude mít menší spotřebu než 120kW motor provozovaný na 25kW.
To je sice zajimava myslenka, ale pokud motor v "nejoptimalnejsim" rezimu (myslis "optimalnim" ? ) rezimu se spotrebou zhruba 2L / 100km vyrobi X energie a na pohyb auta po dalnici je potreba 2*X energie, tak se ta chybejici vezme odkud?
Zatizeni spalovaku nezavisle na aktualnich potrebach muze chvili fungovat - presne do te doby, nez ti dojde rezerva energie v baterce. Co potom?
Zatizeni spalovaku nezavisle na aktualnich potrebach muze chvili fungovat - presne do te doby, nez ti dojde rezerva energie v baterce. Co potom?
Protože ten spalovák běží na otáčkách nezávislých na rychlosti a dokonce se zatížením nezávizlým na aktuálních potřebách. Běží si stále v nejoptimálnějším režimu. Do kopce se baterie vybíjí, z kopce nabíjí (motorem).
Benzínový generátor elektriky je iný princíp, než benzínový turbomotor s dvojspojkou poháňajúci kolesá v tom Superbu.
Proc by to melo byt efektivnejsi? Protoze z benzinu vyrabi elektriku (se ztratami) a pak tou elektrinou pohani auto? Takhle fungoval Opel Ampera / Chevrolet Volt. Kdyz uz musel nastartovat motor, tak jeho spotreba byla dost tragicka.
PHEV maji (vetsinou) mechanicky propojeny motor s koly, coz je ve vyssich rychlostech efektivnejsi.
Pokud ma ten dobijeci motor odhadovanou spotrebu okolo 2L/100km, tak to muze znamenat jen tri veci. Bud to v realu nebude pravda, nebo tomu auto po par stech km "dojde stava", nebo bude vyrazne omezena maximalni rychlost. (nebo kombinace tech tri).
PHEV maji (vetsinou) mechanicky propojeny motor s koly, coz je ve vyssich rychlostech efektivnejsi.
Pokud ma ten dobijeci motor odhadovanou spotrebu okolo 2L/100km, tak to muze znamenat jen tri veci. Bud to v realu nebude pravda, nebo tomu auto po par stech km "dojde stava", nebo bude vyrazne omezena maximalni rychlost. (nebo kombinace tech tri).
No mě to naopak dává celkem smysl. Zachovává si to výhody el.mobilu a zefektivňuje a zpříjemňuje jeho používání. Motor, který běží v optimálních otáčkách a dodává elektřinu v případě nedostatku el. motorům, takže se nemusíš klepat strachy kde ti dojde proud a jestli náhodou nepřijedeš k nabíječce x-tej v pořadí a nebudeš několik hodin čekat. Taky to dává možnost pořídit si el mobil i lidem, kteří nemají možnost přes noc si auto nikde nabíjet. Neřešil bych tudíž cenu, ale praktičnost a ta je výrazně lepší než u normální Tesly. Ten drobnej cenovej rozdíl je jen třešnička na dortu.
Vždyť podobné parametry má Škoda Superb iv, ta má baterii jen 13 kwh, ale je to podobné.
Asi jsme trochu mimo - takže baterie do Tesly stojí 200 tis. ? Za co mám zaplatit těch dalších 800 tis. ? A to v tom není spalovací motor a pořádná převodovka . Mně to vychází, ze E.M. musí mít 50 % vejvar a přitom pořád generuje ztráty.