Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Rakousku přestavěli Teslu Model 3 na hybrid. Prý má řadu výhod

Ondřej Mára Ondřej Mára 7. 1. 2020 • 15:29
33
24
Zobrazit náhledy (33)
Obrist Powertrain Obrist Powertrain Obrist Powertrain Obrist Powertrain Obrist Powertrain Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3

Tesla se již od počátku své existence věnuje výhradně čistě elektrickým bateriovým vozidlům, její nejpopulárnější model se však dočkal i hybridní varianty. A ta prý nabídne řadu výhod.

Za přestavbou čistě elektrické Tesly Model 3 na hybrid však nestojí sama automobilka, ale rakouská technologická společnost Obrist Powertrain. Ta je pro většinu z nás jednou velkou neznámou, její zakladatel Frank Obrist má však s motory bohaté zkušenosti. Po jistou dobu totiž pracoval pro Felixe Wankela, otce slavného rotačního motoru.

Nyní se však Frank Obrist věnuje novému projektu, nazvanému HyperHybrid, který by měl účinně konkurovat záplavě tradičních elektromobilů. Princip technologie HyperHybrid přitom nepředstavuje nic přelomového – jde totiž o kombinaci menších baterií, malých spalovacích motorů s tichým / úsporným chodem a elektromotorů.

Prvním vozem, na kterém Frank Obrist prezentoval své vědecko-technické dovednosti, bylo čínské Geely Emgrand EC7, které nabízelo čistě elektrický dojezd 58 km (dle NEDC), kombinovanou spotřebu 1,42l/100 km (NEDC) a emise CO2 33 g/km.

Nyní však společnost Obrist Powertrains představila plug-in hybridní konverzi Tesla Model 3, nazvanou „Obrist Mark II“, která díky kombinaci zmenšené baterie a benzínového motoru slibuje dojezd až 1000 kilometrů. A k čemu je vlastně taková konverze elektromobilu dobrá?

Podle webu Teslarati zastává společnost Obrist názor, že současné elektromobily nenabízejí dostatečný dojezd, kompletní infrastrukturu a jejich vysoká cena odrazuje průměrné zákazníky. A právě to mělo vést ke konstrukci pohonného ústrojí s označením „HyperHybrid“, které zákazníkům nabízí vstřícný přístup k ekologii za příznivou cenu.

video

Základem modelu Obrist Mark II se stala Tesla Model 3 s bateriemi o kapacitě 50 kWh, které jsou tvořeny moderními články s označením 2170. Obrist však tuto baterii vyměňuje za menší - o kapacitě 17.3 kWh a se staršími články 18650. Výměna sice sníží hmotnost o nějakých 385 kg, ale také výrazně omezí dojezd.

Z toho důvodu je do předního zavazadelníku Modelu 3 instalován malý dvouválcový motor o výkonu 54 koní, který Obrist nazývá „Zero vibration generator“ – tedy generátor s nulovými vibracemi. Jakmile vůz dosáhne rychlosti přes 64 km/h, generátor se automaticky spustí a konstantně dobíjí baterii. Podle Obrist by mělo konstantní nabíjení chránit baterii před poškozením a spotřeba motoru by se měla pohybovat okolo 1,9 l paliva na 97 km.

Teď se možná ptáte, kde je ten zásadní přínos. A odpovědí by měla být ekonomická stránka věci. Dvouválcový motor společně s bateriemi o kapacitě 17.3 kWh by měl totiž vyjít na cca 3.571.04 dolarů (cca 81.000 Kč), jak dodává web Teslarati. To je přitom o 55 % méně, než na kolik vyjde 50 kWh baterie pro Teslu Model 3.

Jak navíc dodává web The Drive, primárním cílem nemusela být hybridizace Tesly. Její vozy se však nabízejí díky relativní dostupnosti a prostornému přednímu kufru, kam šlo uložit palivovou nádrž. Společnost však plánuje nabídnout i vlastní automobil s technikou HyperHybrid, ovšem až v roce 2023. V současnosti už by se však jeho prototyp měl testovat v Německu, dodává Teslarati.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

dojezd přez přestávek
| 11. 1. 2020
Ideálem by byla možnost dobíjet za jízdy, jako třeba vojenská letadla za letu a nebo auta na autodráze (v určitých úsecích dálnic). Tenhle princip přídavného spalovacího motoru pro dobíjení za jízdy už vyřešili "samodomo" v Číně dávno, stačí přívěsný vozík s elektrocentrálou a možná jen kufr na závěsné zařízení a vypouštět zplodiny a přitom parkovat zadarmo na modrých zónách a mít dojezd podle počtu kanystrů :-)
Nádrž
| 9. 1. 2020
Nejvíc mě zarazila ta nádrž v předním v kufru. Vzhledem k tomu, že tam je deformační zóna (která je značně vylepšená díky tomu, že zde není motor) tak to asi není moc dobrý nápad.
Jinak nápad to samozřejmě není nový. Něco podobného myslím připravovala Mazda i s Wankel motorem
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EREV
| 8. 1. 2020
Dálniční rychlosti určitě ne. Tam ta spotřeba dost roste. Když dnes dokáží jet za 4l nafty při rychlosti max 90km/h (většina dálnice), myslím, že by to šlo stáhnout na 3l, možná o trochu méně. Ono u dálničního provozu ta úspora nebude tak výrazná jako u normálních silnic, o městě nemluvě.
Avatar - Barrichello
Re: Re: Re: EREV
| 8. 1. 2020
Já už jsem jí četl, evidentně ti to uniklo. Stejně jako že firma dávala do Fisker Karma V8 od GM :-)
Avatar - JirkaVejrazka
Re: Re: Re: Re: Re: Re: EREV
| 8. 1. 2020
OK, takhle to zni zajimave. A libilo by se mi to. Jenom to nikdo zatim realne nedela a ti kdo to slibili, s tim tezce neuspeli (viz Volt / Ampera). Trochu se bojim, ze pri zapocteni vsech ztrat a odporu proste ve dvou litrech benzinu neni dost energie na to, aby se s tim dalo urazit 100km dalnicni rychlosti. Ale priznavam, ze nejsem schopen z klobouku vytahnout konkretni cisla.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku