hybrid uz nema az taky zmysel podla mna ( aj spotrebou je tam uz len maly rozdiel ) .. a ako pozeram kroutak je este nizsi ako u predoslej "nesmrtelnej" 1,2ky .. to si zase fiat raz pomohol ( ale chapem.... emisie nepustia ) .... a to predpkladam ze cena bude akurat este vyssia ako s predoslou 1,2kou ... to uz potom rovno moze clovek zvazit nove clio s litrovym tce s nepriamym vstrekom .. kam kracas fiat?
Prave naopak, hybrid smysl ma, EV je, az na specificke vyjimky, k nicemu.
Nemam trivalce rad. Ale tenhle je aspon bez turba a s neprimym vstrikovanim... takze by se mohl chovat "slusne" .
A tomu momentu prave nejvic pomuze ta "baterka" .
Žádný zázrak z pohledu dynamiky to nebude, ale ani propadák. Vzhledem k dvouventilové technice by měl v 1800 ot. dosahovat alespoň 85% z maxima toč. momentu, takže cca 78 Nm + 19 Nm od elektromotoru = 97 Nm v 1800 ot. - takže dynamika na úrovni dobré 1,2i, navíc zde spojeno s krátce odstupňovanou 6MT - za mě OK.
Vzhledem k jednoduchosti motoru (1 vačka, 6 ventilů, MPI) to vypadá na úsporný a spolehlivý povoz. :yes:
Tak ti nevím, ta původní 4válcová 1.2 měla 51kW/102Nm, tedy také žádný zázrak. Ale přece jen jistota. Nový 3hrnek si nazačátku pomůže s elektrem a pak chcípně. Jde jen a jen o papírové emise, nikoli o posun vpřed ;-\
Nemusí to tak nutne byť. Stará 1.2ka sa robila tuším len s 5kvaltom, tento nový 1.0 by mal mať 6kvalt. Pokiaľ bude dobre sprevodovaný, tak nejaký výraznejší rozdiel v dynamike možno ani nebude pozorovateľný.
Původní 1.2 možná parametrově nebyla zázrak, ale táhla doslova od volnoběhu a ve dvou a půl tisících se cítila jako ryba ve vodě. Tohle může zachránit jen ta baterka.
Fiat nic neumí..? Měl by sis trochu počíst, než plácneš takovou kravinu. Technických inovací např. v oblasti motorů mají za posledních 50 let na kontě bezpočet, málokterá automobilka, nebo značka, se může pochlubit takovou invencí ;-)
Taloši sú hodne technicky zdatný, nemyslím len automotive ale aj v priemyselných technológiách, dopravníky a pod. Mám ale pocit akoby to nevedeli poriadne predať a niektoré veci dotiahnuť do úplného konca.
Fiat 500, Fiat Panda e Lancia Ypsilon adotteranno sotto il cofano il motore aspirato benzina 3 cilindri Firefly 1.0 70CV (6.000 giri/minuto e 92 Nm di coppia massima a 3.500 giri/minuto) con il motore elettrico 12Volt BSG (Belt integrated Starter Generator). Come funziona? E’ presto detto: il sistema BSG recupera energia in fase di frenata e decelerazione, immagazzinandola in una batteria al litio da 11 Ah di capacità per poi sfruttarla con una potenza massima di 3.600 W, per riavviare il motore termico dopo uno stop in marcia e per assisterlo in fase di accelerazione. L’utilizzo del nuovo motore ibrido permetterà di abbattere consumi e emissioni di CO2 in media del 20% e fino al 30% rispetto a una Panda Cross. Infine, le prime ibride Fiat sono conformi alla normativa Euro 6D Final.
Taky mi to přijde nějaké divné. Takovou baterku mám ve skůtru.
Jestli tím mají napájet 3,6kW motor, je to 300A. To bych chtěl docela tu baterku vidět...
Když to chceš dát na porovnání, tak musíš vedle Ah uvést také napětí. Koloběžky se většinou nedělají na 12V, ale na napětí baterky 36V nebo 48V, takže kapacita baterky takové koloběžky je 12x36=0,432kWh nebo 12x48=0,576kWh a dělají se i koloběžky s 26 Ah a 48V, tedy 1,25 kWh tedy v každém případě násobně větší kapacita než 11x12=0,132kWh u tohoto Fiatku.
Těch 0,132kWh je srovnatelná kapacita používaná u RC modelů autíček, tam se běžně používají LiPo 8000mAh při napětí 22V = 0,1776kWh, což je pořád o cca 40% větší kapacita. https://www.bighobby.cz/…5C-70C-d1490.htm
Jako, já v podstatě chápu, že se považuje za projev "dobrého vychování" považovat cokoliv neněmeckého za podřadné...
ale přesto: už roky jezdím k úplné spokojenosti s o něco větším autem (Punto II), s výkonem jen 44 kW. Jasně, na dálnici se to nehodí, ale tam se tohle auto nehodí vůbec... ale ve městě i na okreskách rozhodně nikoho nezdržuju.
A na rozdíl od drtivé většiny majitelů slovutných motorů německé provenience opravdu jezdím! Už asi 12 let.. skoro 200 tisíc kiloemetrů. A víš co? Jede to i s 1000 kg vlekem.
Ale to jsem vlastně nechtěl.
Ten motor má výkon 3,6 kW. To už je hodně dobrej naviják i na 2,5 tunový off-road! Tohodle prcka? S prstem v nose.
A ano, ta baterka je malá. Ale pořád stačí na něco přes 2 minuty plného výkonu toho motoru... jako vyprošťovací" pohon zadku by to bylo úplně v pohodě.
Nikoliv jako náhrada Subaru.. ani Defendera ne.
Prostě když potřebuješ vyjet z parkoviště přes závěj...
Pro Tvoji informaci: kdysi jsem navijákem s výkonem 2 kW vytáhnul BMW 3 z příkopu. Loni v zimě jsem pomohl vyjet dvěma koly z příkopu Peugetu 407... ručním navijákem, s max povoleným zatížením 900 kilo.
No asi proto, že ten fiatovský dvouválec TwinAir byl naprosto chybný krok, jedna z mála motorářských inovací, která se Fiatu fakt nepovedla - vysoká spotřeba, tragická nekultivovanost. Tomuto extrémně downsizingovanému motoru se na trhu prostě nikdy nepodařilo nahradit slavnou řadu FIRE, proto Fiat nedávno musel chtě nechtě vyvinout nový tříválec.
.... jestli to do budoucna má být základní motor, proč ne.... primitivní spalovák s rozvody řetězem, k tomu pomoc baterky.... takže spotřeba bude relativně nízká a spolehlivost snad nebude téma.... samozřejmě jde o to aby to tak chápal i Fiat a nechtěl za takto poháněnou Pandu 300 litrů....
Primitivní, jo?
Chlapi sakra, proč si něco nepřečtete i jinde než tady? Tady je předem jasný, že Golf strčí všechny do kapsy.. ale jinak nic.
Ten primitivní motor má poměrně komplikovaný systém změny časování vačky, Fiat ho nazývá CVCP (Continuous Variable Cam Phaser).
Kromě toho používá Multiair, díky čemuž má variabilní kompresní poměr, kterého ale dosahuje tím, že později zavírá sací ventil... takže část vzduchu uteče ještě před kompresí.
Já myslím, že zde nikdo necpe TSI ani Puretech, ale nabízí se srovnání třeba s roky nabízeným mild hybridem od Suzuki. 1.2 čtyřválec a 66 kW. To zní líp než 1.0 bez krouťáku a ještě složitý, jak podotýká Já první.