Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat zahajuje elektrifikaci nabídky. Přivítejte Pandu a 500 Hybrid s novým tříválcem

Fiat Panda a 500 se dočkají nové mildhybridní varianty. Italská automobilka tím chce snížit své flotilové emise.
Zpět na článek
9. 1. 2020 13:12
9. 1. 2020 13:30
9. 1. 2020 15:28
9. 1. 2020 15:56
9. 1. 2020 21:28
9. 1. 2020 19:00
9. 1. 2020 13:51
9. 1. 2020 17:34
9. 1. 2020 18:56
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2020 13:12
v miniaute
hybrid uz nema az taky zmysel podla mna ( aj spotrebou je tam uz len maly rozdiel ) .. a ako pozeram kroutak je este nizsi ako u predoslej "nesmrtelnej" 1,2ky .. to si zase fiat raz pomohol ( ale chapem.... emisie nepustia ) .... a to predpkladam ze cena bude akurat este vyssia ako s predoslou 1,2kou ... to uz potom rovno moze clovek zvazit nove clio s litrovym tce s nepriamym vstrekom .. kam kracas fiat?
Rozbalit vlákno
12
9. 1. 2020 13:30
Re: v miniaute
Kam by kráčal? Predsa tam, kam aj iné automobilky. Alebo si myslíš, že ostatným sa elektrifikácia vyhne? Btw. tento fiaťácky motor je tiež MPI.
Avatar - Ja Prvni 123
9. 1. 2020 14:43
Re: v miniaute
Prave naopak, hybrid smysl ma, EV je, az na specificke vyjimky, k nicemu.

Nemam trivalce rad. Ale tenhle je aspon bez turba a s neprimym vstrikovanim... takze by se mohl chovat "slusne" .
A tomu momentu prave nejvic pomuze ta "baterka" .
Avatar - twistedTSD
9. 1. 2020 18:15
Re: v miniaute
Hm, bez turba a přímého vstřikování, ale s externím EGR. ;-\
Avatar - Dzakobo
9. 1. 2020 15:21
Re: v miniaute
Žádný zázrak z pohledu dynamiky to nebude, ale ani propadák. Vzhledem k dvouventilové technice by měl v 1800 ot. dosahovat alespoň 85% z maxima toč. momentu, takže cca 78 Nm + 19 Nm od elektromotoru = 97 Nm v 1800 ot. - takže dynamika na úrovni dobré 1,2i, navíc zde spojeno s krátce odstupňovanou 6MT - za mě OK.

Vzhledem k jednoduchosti motoru (1 vačka, 6 ventilů, MPI) to vypadá na úsporný a spolehlivý povoz. :yes:
9. 1. 2020 15:28
Re: v miniaute
Tak ti nevím, ta původní 4válcová 1.2 měla 51kW/102Nm, tedy také žádný zázrak. Ale přece jen jistota. Nový 3hrnek si nazačátku pomůže s elektrem a pak chcípně. Jde jen a jen o papírové emise, nikoli o posun vpřed ;-\
9. 1. 2020 15:56
Re: v miniaute
Nemusí to tak nutne byť. Stará 1.2ka sa robila tuším len s 5kvaltom, tento nový 1.0 by mal mať 6kvalt. Pokiaľ bude dobre sprevodovaný, tak nejaký výraznejší rozdiel v dynamike možno ani nebude pozorovateľný.
Avatar - Dzakobo
9. 1. 2020 16:30
Re: v miniaute
Dobrou 1,2 jsem myslel např. od Kia Hyundai - ta umí maximum cca 118 Nm, nebo Puretech od Peugeotu.
9. 1. 2020 21:28
Re: v miniaute
Jo, 1.2 Puretech 60kW mám doma a jezdí slušně, jen ten zvuk je tragický ;-)
Avatar - twistedTSD
9. 1. 2020 18:20
Re: v miniaute
Původní 1.2 možná parametrově nebyla zázrak, ale táhla doslova od volnoběhu a ve dvou a půl tisících se cítila jako ryba ve vodě. Tohle může zachránit jen ta baterka.
Avatar - twistedTSD
9. 1. 2020 18:14
Re: v miniaute
Proč by neměl? Mildhybrid bude za chvíli všude, Suzuki s čistým atmomotorem už nekoupíš. A ve městě to má smysl.
9. 1. 2020 18:28
Re: v miniaute
Honda si mysli opak, viz (jen) hybridni Jazz.

https://www.auto.cz/…o-silnice-131705

:yes:
9. 1. 2020 19:00
Re: v miniaute
ja myslím, že budúcnosť je v hybridoch, malý ekonomický motorček na prípadné dobíjanie bateriek,
alebo aspoň takto ako Fiat
9. 1. 2020 13:12
To není přeci možné . . .
Fiat nic nemá nic neumí. Vždyť jenom přeci čeká až mu pomůže PSA s elektrifikaci. Fiatí platformy tohle přeci neumožňují. Nevěřím.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - henkka
9. 1. 2020 15:38
Re: To není přeci možné . . .
Fiat nic neumí..? Měl by sis trochu počíst, než plácneš takovou kravinu. Technických inovací např. v oblasti motorů mají za posledních 50 let na kontě bezpočet, málokterá automobilka, nebo značka, se může pochlubit takovou invencí ;-)
9. 1. 2020 15:44
Re: To není přeci možné . . .
To byl samozřejmě vtip
Avatar - henkka
9. 1. 2020 15:51
Re: To není přeci možné . . .
:yes: ;-)
9. 1. 2020 18:58
Re: To není přeci možné . . .
presne tak
už len common rail je talianska robota
napríklad
Avatar - speedfred
10. 1. 2020 10:18
Re: To není přeci možné . . .
Taloši sú hodne technicky zdatný, nemyslím len automotive ale aj v priemyselných technológiách, dopravníky a pod. Mám ale pocit akoby to nevedeli poriadne predať a niektoré veci dotiahnuť do úplného konca.
10. 1. 2020 11:19
Re: To není přeci možné . . .
Přesně
Avatar - KANKUNEN
9. 1. 2020 13:49
Kdo tomu věří ???
11 Ah x 12 V je 0,132 kWh To je deset baterek 18650. Jen odhaduju, že tam má být 11 kWh.
Rozbalit vlákno
3
9. 1. 2020 14:06
Re: Kdo tomu věří ???
Majú to správne, jedná sa len o mild hybrid.

Fiat 500, Fiat Panda e Lancia Ypsilon adotteranno sotto il cofano il motore aspirato benzina 3 cilindri Firefly 1.0 70CV (6.000 giri/minuto e 92 Nm di coppia massima a 3.500 giri/minuto) con il motore elettrico 12Volt BSG (Belt integrated Starter Generator). Come funziona? E’ presto detto: il sistema BSG recupera energia in fase di frenata e decelerazione, immagazzinandola in una batteria al litio da 11 Ah di capacità per poi sfruttarla con una potenza massima di 3.600 W, per riavviare il motore termico dopo uno stop in marcia e per assisterlo in fase di accelerazione. L’utilizzo del nuovo motore ibrido permetterà di abbattere consumi e emissioni di CO2 in media del 20% e fino al 30% rispetto a una Panda Cross. Infine, le prime ibride Fiat sono conformi alla normativa Euro 6D Final.
Avatar - KANKUNEN
9. 1. 2020 14:59
Re: Kdo tomu věří ???
40 Ah má baterka na startování. Jj 11 kWh je opravdu moc. A 11 Ah je zas nic.
10. 1. 2020 09:11
Re: Kdo tomu věří ???
Taky mi to přijde nějaké divné. Takovou baterku mám ve skůtru.
Jestli tím mají napájet 3,6kW motor, je to 300A. To bych chtěl docela tu baterku vidět...
Avatar - xxc
9. 1. 2020 13:51
baterka
V kolobezke je 12,8 Ah bateria. To len na porovnanie :-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
9. 1. 2020 14:45
Re: baterka
Tenhle prcek na tu baterku ale nejezdi. Pomaha si z ni pro lepsi vyuziti paliva.
Trochu rozdil.
10. 1. 2020 09:09
Re: baterka
Píšou, že to 30km/h jezdí.
9. 1. 2020 17:34
Re: baterka
Když to chceš dát na porovnání, tak musíš vedle Ah uvést také napětí. Koloběžky se většinou nedělají na 12V, ale na napětí baterky 36V nebo 48V, takže kapacita baterky takové koloběžky je 12x36=0,432kWh nebo 12x48=0,576kWh a dělají se i koloběžky s 26 Ah a 48V, tedy 1,25 kWh tedy v každém případě násobně větší kapacita než 11x12=0,132kWh u tohoto Fiatku.
Těch 0,132kWh je srovnatelná kapacita používaná u RC modelů autíček, tam se běžně používají LiPo 8000mAh při napětí 22V = 0,1776kWh, což je pořád o cca 40% větší kapacita.
https://www.bighobby.cz/…5C-70C-d1490.htm
Avatar - WinDiesel
9. 1. 2020 14:20
proč to nekombinují s 2-válcem?
no nebylo by to fajn?
Rozbalit vlákno
7
9. 1. 2020 14:25
Re: proč to nekombinují s 2-válcem?
Tak ten dvouválec právě nahrazují tím litrovým tříválcem.
Avatar - Ja Prvni 123
9. 1. 2020 14:47
Re: proč to nekombinují s 2-válcem?
Asi vedi proc. Ja ne.
;-)

Co me trochu mrzi, ze ten elektromotor nepomaha pres zadni kola, jako to ma mit Tonale.
To by byla parada - Panda s "vyprostovacim" modem 4x4.
;-)
Avatar - KANKUNEN
9. 1. 2020 15:06
Re: proč to nekombinují s 2-válcem?
S tou baterkou by to sotva roztočilo kola na zvedáku.
Avatar - CICERO
9. 1. 2020 15:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
9. 1. 2020 18:52
Re: proč to nekombinují s 2-válcem?
Jako, já v podstatě chápu, že se považuje za projev "dobrého vychování" považovat cokoliv neněmeckého za podřadné...

ale přesto: už roky jezdím k úplné spokojenosti s o něco větším autem (Punto II), s výkonem jen 44 kW. Jasně, na dálnici se to nehodí, ale tam se tohle auto nehodí vůbec... ale ve městě i na okreskách rozhodně nikoho nezdržuju.
A na rozdíl od drtivé většiny majitelů slovutných motorů německé provenience opravdu jezdím! Už asi 12 let.. skoro 200 tisíc kiloemetrů. A víš co? Jede to i s 1000 kg vlekem.

Ale to jsem vlastně nechtěl.
Ten motor má výkon 3,6 kW. To už je hodně dobrej naviják i na 2,5 tunový off-road! Tohodle prcka? S prstem v nose.

A ano, ta baterka je malá. Ale pořád stačí na něco přes 2 minuty plného výkonu toho motoru... jako vyprošťovací" pohon zadku by to bylo úplně v pohodě.
Nikoliv jako náhrada Subaru.. ani Defendera ne.

Prostě když potřebuješ vyjet z parkoviště přes závěj...

Pro Tvoji informaci: kdysi jsem navijákem s výkonem 2 kW vytáhnul BMW 3 z příkopu. Loni v zimě jsem pomohl vyjet dvěma koly z příkopu Peugetu 407... ručním navijákem, s max povoleným zatížením 900 kilo.
Avatar - KANKUNEN
10. 1. 2020 07:55
Re: proč to nekombinují s 2-válcem?
Kup si normální auto, nebudeš trpět. 3600W , 12 V, 300A pr tu pidi baterku je vlastně zkrat.
10. 1. 2020 00:48
Re: proč to nekombinují s 2-válcem?
No asi proto, že ten fiatovský dvouválec TwinAir byl naprosto chybný krok, jedna z mála motorářských inovací, která se Fiatu fakt nepovedla - vysoká spotřeba, tragická nekultivovanost. Tomuto extrémně downsizingovanému motoru se na trhu prostě nikdy nepodařilo nahradit slavnou řadu FIRE, proto Fiat nedávno musel chtě nechtě vyvinout nový tříválec.
9. 1. 2020 18:12
Za mě dobrý...
.... jestli to do budoucna má být základní motor, proč ne.... primitivní spalovák s rozvody řetězem, k tomu pomoc baterky.... takže spotřeba bude relativně nízká a spolehlivost snad nebude téma.... samozřejmě jde o to aby to tak chápal i Fiat a nechtěl za takto poháněnou Pandu 300 litrů....
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ja Prvni 123
9. 1. 2020 19:10
Re: Za mě dobrý...
Primitivní, jo?
Chlapi sakra, proč si něco nepřečtete i jinde než tady? Tady je předem jasný, že Golf strčí všechny do kapsy.. ale jinak nic.

Ten primitivní motor má poměrně komplikovaný systém změny časování vačky, Fiat ho nazývá CVCP (Continuous Variable Cam Phaser).
Kromě toho používá Multiair, díky čemuž má variabilní kompresní poměr, kterého ale dosahuje tím, že později zavírá sací ventil... takže část vzduchu uteče ještě před kompresí.

No, jak říkáš, úplně primitivní motor...
9. 1. 2020 19:26
Re: Za mě dobrý...
To víš no tady to ale nikoho nezajímá. Každý ti zde bude cpát TSI nebo PureTech
Avatar - xxc
9. 1. 2020 21:07
Re: Za mě dobrý...
A na co je dobry Multiair, ked su to zlozite motory s vysokou spotrebou? :-)
Avatar - twistedTSD
10. 1. 2020 00:13
Re: Za mě dobrý...
Já myslím, že zde nikdo necpe TSI ani Puretech, ale nabízí se srovnání třeba s roky nabízeným mild hybridem od Suzuki. 1.2 čtyřválec a 66 kW. To zní líp než 1.0 bez krouťáku a ještě složitý, jak podotýká Já první.
9. 1. 2020 18:56
design
ja sa na ten taliansky design nemôžem vynadívať
toto porovnať s tým posledným VW
to je rozdiel
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
9. 1. 2020 19:32
Prodeje aut klesly? To zní jako dobrá zpráva...
Překlep.. to patřilo do jiné diskuze.
:-)
Rozbalit vlákno
0