Ženeva 2020
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeToyota GR Yaris oficiálně: Prcek zrozený pro zábavu má čtyřkolku a nejsilnější tříválec světa
88 komentářů
Anonym
No to jsme všichni chtěli. A jak psal už netěšený Kolman dřív - je to "nejočekávanější sportovní náčiní" roku 2020. (Samozřejmě že takové prohlášení chce notnou dávku zaslepenosti a mdlosti myšlení)
Ale zpátky k "nejsilnějšímu tříválci světa"
To je něco, jako nejšukéznější ženská nad 200kilo na světě.
Tříválec ve vozíku typu Fabia je už normou, ale v "nejočekávanějším sportovním náčiní"? Na s rat.
Redakce ACZ se s Kolmanem a Márou propadá níž a níž.
Ale zpátky k "nejsilnějšímu tříválci světa"
To je něco, jako nejšukéznější ženská nad 200kilo na světě.
Tříválec ve vozíku typu Fabia je už normou, ale v "nejočekávanějším sportovním náčiní"? Na s rat.
Redakce ACZ se s Kolmanem a Márou propadá níž a níž.
To auto si na nezpevnenem povrchu vytre *** se vsema Mercedesama co jsou
Tak si zajeď na nějakej nezpevněnej povrch a praskni si palicí vo strom, aby se ti rozvítili. Klaune.
Anonym
Napřed ten trapas s podvodama v rallye a pak těžkej debakl v F1 kde si s megarozpočtem ani nečuchla.
Tohle snad už žerou jenom kšiltovkáři ve vytuněnejch Celicách.
Tohle snad už žerou jenom kšiltovkáři ve vytuněnejch Celicách.
Kolko rokov dozadu sa toyota vratila spat do WRC? Nevyhral nahodou jazdec toyoty minulu sezonu vo WRC?
Tak on třeba MB by dopadl v F1 stejně, kdyby neměli brutální náskok díky změně pravidel. na jejich popud přišly V6 s přeplňováním a hybridní technikou ;-)
A předtím, když vyhrával s McLarenem s V10 tak jim třeba zakázali Berilium a vyhrávali zase.
Čili sorry....ale nepřesvědčils.
To měli taky náskok!?
Ano měli. Od vynalezení automobilu ho MB má.
MERCEDES ÜBER ALLES!!!
Čili sorry....ale nepřesvědčils.
To měli taky náskok!?
Ano měli. Od vynalezení automobilu ho MB má.
MERCEDES ÜBER ALLES!!!
Díky MB přišel Kimi minimálně jednou o titul v McL. Dát motor je jedna věc, ale sesouladit vše do funkčního celku se jen tak nepovede. Tudíž bych kooperací s McLarenem tolik neoperoval. V éře V10 mělo nejlepší motor BMW a přesto Williams nevyhrál.
Než přišlo BMW. Za MIky. Dva tituly. Jasně nej motor.
Ale když ses umanul, že MB vždycky vyhraje kvůli nějaký náhoděnebo výhodě nebo tak...tak ti to nevymluvím.
Ale když ses umanul, že MB vždycky vyhraje kvůli nějaký náhoděnebo výhodě nebo tak...tak ti to nevymluvím.
Ale to neříkám, MB mělo fantastické jednotky jak V10, tak V8 a i teď. Jen, že to ne vždy je vše.
Na víťazstvo v F1 potrebuješ zladený motor s podvozkom. Taký Renault nemal naj motor ale s RB + Sebom to všetkým pekne natreli.
V súčasnosti MB ale válcuje všetkých pekne.V začiatkoch to bolo asi iba kvôli motoru (viď Wilík) ale teraz to majú už pekne zladené komplet + Ham a je vymaľované.
V súčasnosti MB ale válcuje všetkých pekne.V začiatkoch to bolo asi iba kvôli motoru (viď Wilík) ale teraz to majú už pekne zladené komplet + Ham a je vymaľované.
Zeldatom
To bych asi nutně potřeboval. Cenovka si myslim že bude taky někde jako byla u GRMN, takže necelý mega. A že je tam 3-hrnek? No a co. Podle videjí z předvádečky na tom okruhu zní více než dobře a parametry jsou taky super, takže je úplně jedno že to neni 4 válec. A jestli bude fungovat a mít projev alespoň jako u nový Fiesty ST, tak se máme asi na co těšit. Jen škoda, že se v tom asi nikdy neprojedu :/
Technicky je to mnohem víc než GRMN... je to 4x4, s karbonovými díly, sníženou střechou...
GRMN bylo myslím 850, osobně bych tipoval tohle spíš mírně přes mega než pod.
GRMN bylo myslím 850, osobně bych tipoval tohle spíš mírně přes mega než pod.
Proboha to má karbonový díly a jednašestku a váží to 1280kg?
Vy, japonopiloti máte strašný měřítka.
Je to podle mě dost ubohý.
Vy, japonopiloti máte strašný měřítka.
Je to podle mě dost ubohý.
Tak buďme radi za každý takýto "pocket rocket" a pre mňa jedna dôležitá vec. Toto auto sa robí ako 3dv, pretože u mňa bol 5dv HH celkom nepriechodný ale možno do budúcna asi nevyhnutný pretože to už skoro nikto nerobí. ;-\
Že ta hmotnost není takový zázrak už jsem psal nahoře... ale holt je to 4x4... a jestli to bude jezdit jako rallye speciál... :-)
Tak snad jo. Já měl Golfa Rallye pro skupinu B a ten byl 1.7Turbio 4x4 z osmdesátek a vážil míň.
mozem potvrdit, ze R3 zneju s takym lepsim vyfukom ako fiesta ST v reale velmi dobre... na Strahove ich zopar jazdilo na konci 2019 a bol to celkom funky sound...
3_diamanty
ved je to tazsie ako SUV vitara 4x4 s 1,6tkou ... na takehoto prcka ( dlzkou stale pod 4m ) to aj v 4kolke malo mat tak 1,1tony ( a 1 tonu bez 4koky ) ...
docela tazkotonazny prcek... ale ok.. premotorovanim sa ta vaha strati .. a razom to bude delo :yes:
docela tazkotonazny prcek... ale ok.. premotorovanim sa ta vaha strati .. a razom to bude delo :yes:
Market
Na raketu to nevyzera, pozrite si video:
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
To je spíš vizitka řidiče, než auta. I ve své nákupní tašce řadím rychlejc...
Že tys neřídil malé rychlé auto na úzké cestě. to ani nenajdeš odvahu dát plný.
Ak myslis mna, tak neviem co je pre teba male rychle auto a co uzka cesta.
Ake mam auto, si vies zistit velmi lahko a ci je dost silne, to uvaz sam...
Ake mam auto, si vies zistit velmi lahko a ci je dost silne, to uvaz sam...
Počkal bych na produkční auta a věrohodnější informace. Jakémusi krátkému videu s prototypem bych moc nevěřil.
adamzprahy
Za mě auto super, konečně malé auto s výkony klasických HH nižší střední, vlastně ještě lepší a se čtyřkolkou. Tříválec nechci teď hodnotit. Spíš se obávám, že bude taky stát víc a bude to na úrovni Golfu R, což pak ztrácí trochu smysl. V ČR tak může být kusovkou typu GT86...kterou si teda mimochodem asi namaže na chleba. No jsem zvědavý :-)
Well... Golf R je víc univerzál, tohle bude víc ultimativní... nemyslím, že by to úplně ztrácelo smysl, i když to bude auto za mega (jako že asi bude), tak co lepšího koupíš?
GT-86 si určitě namaže, ten rozdíl ve výkonu je nepřekonatelný a i podvozkově (dvojité lichoběžníky, 4x4) Yaris nic neztrácí... krom těžiště teda, ale to nemůže stačit. Z druhé strany, GT-86 je sportovní auto, sedí se v něm jako ve sportovním autě, je to čistá zadokolka... a bude o hodně levnější.
GT-86 si určitě namaže, ten rozdíl ve výkonu je nepřekonatelný a i podvozkově (dvojité lichoběžníky, 4x4) Yaris nic neztrácí... krom těžiště teda, ale to nemůže stačit. Z druhé strany, GT-86 je sportovní auto, sedí se v něm jako ve sportovním autě, je to čistá zadokolka... a bude o hodně levnější.
Ale ty si to nekoupáíš.
Jsou to jen BYkecy.
Každej, kdo to mega za HH 4x4 kolem 1.0 dá půjde pro GolfR&spol.
Jsou to jen BYkecy.
Každej, kdo to mega za HH 4x4 kolem 1.0 dá půjde pro GolfR&spol.
To je přece úplně jiné zadání, byť možná za stejnou cenu.
Když budu chtít univerzální auto pro rodinku a na služebky, tak si možná koupím eRko v kombíku.
Když budu chtít auto na blbnutí, tak si možná koupím GR.
V reálu nejspíš ani jedno, pro obě zadání mám trošku jiné favority... ale oboje si teoreticky v garáži představit umím.
Když budu chtít univerzální auto pro rodinku a na služebky, tak si možná koupím eRko v kombíku.
Když budu chtít auto na blbnutí, tak si možná koupím GR.
V reálu nejspíš ani jedno, pro obě zadání mám trošku jiné favority... ale oboje si teoreticky v garáži představit umím.
Jenže jaké je teda zadání abych si koupil Yaris GR? Vyloženě na blbnutí mě třeba napadá buď ušetřit a vzít GT86/BRZ nebo rovnou M2 apod. Jinak tomu konkurují všechny hothatche nižší střední v nějakém ostřejším naladění. Megane RS Cup a další, a se 4x4 máme Focus RS, Golf R atd. A u všech rovnou dostaneš víc prostoru, výbavy, odhlučnění a silnější motory - dvoulitry a víc. A všechna tahle auta zvládají víc než 230 km/h, což mě přijde mimochodem zvláštní omezení, zajímalo by mě co za tím je. Chci říct, tržně budou asi mířit na hoooodně úzkou skupinu, podobně jako GT86/BRZ, jen trochu jinak...
Yaris GR má za mě určitě palec nahoru, jenže jestli to nedokážou nabídnout za odpovídající cenu, tzn. tak 800 tisíc, tak je to bohužel marná snaha :(
Yaris GR má za mě určitě palec nahoru, jenže jestli to nedokážou nabídnout za odpovídající cenu, tzn. tak 800 tisíc, tak je to bohužel marná snaha :(
Tak klidně s tím asi půjdou jezdit nějaké soutěže, to je jedna věc.
Potom... na okresce to asi bude rychlejší než MRS, GT-86 i M2... a je dost lidí, pro který to je důležitý.
Víc prostoru a výbavy a odhlučnění - no to je právě to, co jsem naznačoval... tohle není typický HH, kupovaný jako univerzál, ale fakt sportovní náčiní... ideový nástupce STi nebo Eva.
230 na okresce stačí ;-)
Potom... na okresce to asi bude rychlejší než MRS, GT-86 i M2... a je dost lidí, pro který to je důležitý.
Víc prostoru a výbavy a odhlučnění - no to je právě to, co jsem naznačoval... tohle není typický HH, kupovaný jako univerzál, ale fakt sportovní náčiní... ideový nástupce STi nebo Eva.
230 na okresce stačí ;-)
Souhlas, o ty věci navíc tady teoreticky nejde...jenže prakticky když si jdeš to auto koupit, tak se to nedá přehlédnout :D Těch puristů co to budou leštit v garáži a daj tomu párkrát za rok za uši na okresce se obávám moc nebude. Jako limitka dobrý, ale revoluce to asi nebude. Na ty závody máš pravdu, že to bude fajn základ :yes: Mně by se to třeba líbilo, ale nekoupil bych si to (nejezdím závody).
Měl jsem 2 roky ostrý hatchback a limity jsem zdaleka nevyužil, ačkoliv jsem si samozřejmě původně myslel že každý den pojedu minimálně WRC závody. Druhý rok mi jen stál v garáži a nikam jsem tím nejezdil, protože mě to v běžném ježdění začal vadit až omezovat a říkal jsem si, že jsem fakt měl vzít něco civilnějšího, stejně jako všichni ostatní a nemusel bych kvůli tomu mít víc aut. A to tenhle Yaris bude možná ještě o pár set tisíc dražší... Vzhledem k prodejům je tohle asi častá logika, ale uvidíme, už hodně spekulujeme. Neznáme cenu a nikdo z nás to auto ani neviděl :)
Měl jsem 2 roky ostrý hatchback a limity jsem zdaleka nevyužil, ačkoliv jsem si samozřejmě původně myslel že každý den pojedu minimálně WRC závody. Druhý rok mi jen stál v garáži a nikam jsem tím nejezdil, protože mě to v běžném ježdění začal vadit až omezovat a říkal jsem si, že jsem fakt měl vzít něco civilnějšího, stejně jako všichni ostatní a nemusel bych kvůli tomu mít víc aut. A to tenhle Yaris bude možná ještě o pár set tisíc dražší... Vzhledem k prodejům je tohle asi častá logika, ale uvidíme, už hodně spekulujeme. Neznáme cenu a nikdo z nás to auto ani neviděl :)
No a proto se holt prodá nejvíc Octavií TDI... potom Golfů GTI... a až potom GT-86. Cílovka těch, kdo si můžou koupit auto za milion jako hračku a ještě mají čas s ním jezdit, aby jim nebylo líto nechat ho stát v garáži, je malá.
tak ste to tu rozobrali, +- to tak bude, kazdopadne opat pochvala smerom do JPN kvoli odvahe ist aj do tak stratoveho projektu, len preto aby ponukli HI-Tech vozitko na zakladoch Yarisky... taketo ultimative kladiva patrili k zlatej ere 80-90r postupom to padlo do krizy a boli sme radi aj za nejake GTi atd...
ja som happy a plny obdivu ake kladivo z toho spravili do serie, kto na neho bude mat (daily holt nebude) tak zavidim.. fakt pekna hracka vychadzajuca z dnesnej TOP seriovej techniky toyoty... pecka :yes:
ja som happy a plny obdivu ake kladivo z toho spravili do serie, kto na neho bude mat (daily holt nebude) tak zavidim.. fakt pekna hracka vychadzajuca z dnesnej TOP seriovej techniky toyoty... pecka :yes:
Když zmiňuješ ty 80 a 90 léta nemohu nevzpomenout na mé oblíbené autíčko s podobným receptem jako tento yaris a to mazdu 323 gtr. To je můj velký sen jednou tohle auto vlastnit, bohužel už skoro nejsou a zbylé kusy stojí nesmysl :-)
Tak kámo, 323GTR som mal a aj na konci 90-tok to bola neskutočná raketa. Celé tie roky vcelku ľutujem že som ju predal ale v tej dobe boli iné priority a problémy s ND ktoré boli neskutočne drahé.
Já se vezl pouze 323 gtx, ale upraveným na 260 koní a zážitek to byl nezapomenutelný - krabička od sirek se čtyřmi muži na palubě zrychlující za zhruba 5,2 vteřiny :D škoda, že si jí prodal no - dnes je to opravdu rarita a málokdo jí vůbec zná
Vidím to podobne. Ja som dúfal v niečo s pohonom 4x4, ale nie WRC špeciál. Nájdu sa tu ľudia čo sa tešia s trojdverovej karosérie, ale pre mňa to posúva praktickosť toho auta na úroveň GT86. Pri znížení strechy o 91mm to bude 2+2. Ťažko v tom ráno hodím deti do školy. Ale aspoň ma to nebude pokúšať :-)
obavam sa ze stavat Yaris ´´GTi´´ aby bol uplne daily HH so 4x4 by nedavalo zmysel, aj tak by vacsina zehrala, ze je maly... maly na daily, maly pre daily rodinu atd...
Úplne daily by to byť nemuselo. Ale trochu praktickosti pobrať mohol. Ja patrím k tým, čo majú v rodine len dve auta. Jedno musí byť schopné odviesť rodinu na dovolenku. Pri druhom stačí len pohodlné nastupovanie do zadu. Nepochybujem o kvalitách toho auta, ale pokojne mohlo byť zabalené do inej karosérie, lebo praktickosť hatchbacku aj tak nemá.
V B segmente by ma práve netrápilo, že podvozok je tvrdý, lebo na dovolenku by som v tom aj tak nejazdil.
V B segmente by ma práve netrápilo, že podvozok je tvrdý, lebo na dovolenku by som v tom aj tak nejazdil.
vela ludi vela sposobov, ti ostatni neponukaju taku kombinaciu velkosti, hmotnosti, vyspeleho podvozku... su vacsie a tazsie
riesenia a ich cena v tomto vozitku nesuhlasi s tym aby ste v tom cestovali 4ria za 5l mimo mesto...na to mas iny yaris, podla mna je to na tak male auto spravne riesenie, nie je to hot hatch, klientela je nieco ako MIATA, 2ja + kufor, akurat za kazdeho pocasia a vykonovo vyssie... ale tak vec nazoru
riesenia a ich cena v tomto vozitku nesuhlasi s tym aby ste v tom cestovali 4ria za 5l mimo mesto...na to mas iny yaris, podla mna je to na tak male auto spravne riesenie, nie je to hot hatch, klientela je nieco ako MIATA, 2ja + kufor, akurat za kazdeho pocasia a vykonovo vyssie... ale tak vec nazoru
Tak asi bude viac tých čo sa chcú zahrať na to, že majú WRC špeciál ako tých čo by na tom vozili deti do školy. Každopádne som zvedavý na reálne predaje.
Ved ten Yaris je rovnaky recept ako A AMG45 alebo Audi RS3, len o triedu nizsie.
Vyrazne silnejsie ako je zvykom v danej triede a aj vyrazne drahsie. Kupi si to ten co take nie co chce. Ostatny skoncia o triedu vyssie.
Vyrazne silnejsie ako je zvykom v danej triede a aj vyrazne drahsie. Kupi si to ten co take nie co chce. Ostatny skoncia o triedu vyssie.
Nemyslím si. Když si položím otázku co konkuruje tomuhle Yarisu GR, tak mě napadá celá plejáda větších hothatchů za stejnou nebo možná i nižší cenu. Určitě bude GR cílit na ultimativnost a má 4x4, ale ty ostatní nudné taky nejsou a nabídnou zase jiné věci. Obecně alternativ pro zábavný hatchback je spousta v daném rozpočtu.
A právě AMG45 a RS3 už je tak jinde, že za podobné peníze se těžko sežene něco konkurenceschopného, mainstream tady už ani nemá co nabídnout a jsou tam auta typu Porsche atd. která rozhodně nejsou levnější.
Takže ač Yarisu GR moc fandím, má to z principu hodně těžké.
A právě AMG45 a RS3 už je tak jinde, že za podobné peníze se těžko sežene něco konkurenceschopného, mainstream tady už ani nemá co nabídnout a jsou tam auta typu Porsche atd. která rozhodně nejsou levnější.
Takže ač Yarisu GR moc fandím, má to z principu hodně těžké.
ti ostatni neponukaju taku kombinaciu velkosti, hmotnosti, vyspeleho podvozku... su vacsie a tazsie, z toho plynu vyhody aj nevyhody, no nezrovnaval by som to 1:1
Arese
Naprosto nechápu, proč mají taková ostrá auta jako tento Yaris nebo Fiesta ST nyní jen tříválcové motory. Jejich prodeje jsou přece v té mase běžných provedení své modelové řady zcela okrajové, takže těch pár ušetřených gramů CO2 ve flotilových emisí je přeci zcela zanedbatelné.... ;-\
beibej
zvolený postup a zacílení je přinejmenším odvážné. Proč radši neudělají dostupný HH konkurenci pro Fiestu ST? Pětidvířko, předohrab s dostupnější cenou? Když už chtějí něco extra mohli tu čtyřkolku a motor narvat do GT86 zkrácený o zadní sedačky.
Market
V Japonsku by novinka mala stáť minimálne 32 500 eur, plne vybavený exemplár s okruhovým paketom približne 37 500 eur.
×
Sdílení komentáře
×
Jinak to teda vypadá hodně nabušeně... 1280kg se mi zdálo celkem dost, ale když člověk uváží 4x4, tak je to ok (GRMN mělo kolik, 1100?).
Můj šálek čaje to asi nebude, za milion (můj odhad) bych lovil někde jinde... ale jinak je to dobrá šílenost :-)
https://www.sportovnivozy.cz/…n-scirocco-r.jpg
Realna hmotnost takeho Pola GTI DSG s vybavou je 1425kg, udavana pohotovstna 1355kg.
Yaris GRMN mal 1228 kg a udavana pohotovostna bola 1210kg.
Fiesta ST ma 1306kg a udavanu 1262kg.
Golf R mal 1530kg a udavanu 1483kg.
V tomto kontexte je Yaris stale vyrazne lahsi.
Menej maju akurat tak male auta ako Suzuki Swift Sport - 1075kg (1045kg). Ale to sme stale na cca polovicnom vykone bez 4x4.
https://www.auto.cz/…-chybu-ma-112773
Je ale možný, že to je +75kg řidič = těch 1210... a pak pokud by tohle bylo 1280 vč. řidiče, tak už by to bylo slušný. Ne zázračný, vzhledem k snížení karoserie a údajnému využití karbonu... ale slušný.
https://img2.auto.cz/…ull/6119746_.jpg
Z profilu to má (z těch tří) nejblíž právě k Sciroccu III, viz i tvar zadobočního prosklení:
https://www.sportovnivozy.cz/…n-scirocco-r.jpg