Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2020

Zpět na článek

Toyota GR Yaris oficiálně: Prcek zrozený pro zábavu má čtyřkolku a nejsilnější tříválec světa

88 komentářů

Avatar - Emel
Emel
Snížená střecha o 91mm, to je sakra hodně... zajímalo by mě, jestli taky přeskládali posaz, aby se nesedělo jako na toaletě, což je častá bolístka béčkových HotHatchů. Z fotek to moc nevypadá, i když sedačky samotný vypadaj dobře.

Jinak to teda vypadá hodně nabušeně... 1280kg se mi zdálo celkem dost, ale když člověk uváží 4x4, tak je to ok (GRMN mělo kolik, 1100?).

Můj šálek čaje to asi nebude, za milion (můj odhad) bych lovil někde jinde... ale jinak je to dobrá šílenost :-)
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nebude to preklep? Tých 9 cm mi príde celkom dosť. To už by aj spadalo to kategórie top chop.
Avatar - Emel
Emel
Řekl bych že ne... já si hned říkal, že to vypadá jako kupé, ještě než jsem si to přečetl. Připomíná mi to Scirocco nebo Megane Coupe (vlastně v první i třetí generaci).
Avatar - speedfred
speedfred
Mne ti to skôr pripadá ako Veloster, ale neviem z ktorej strany :-[] (1dv vs 2dv).
Avatar - Emel
Emel
Nojo, na ten jsem zapomněl... tak dík :-/
Avatar - wakantanka
wakantanka
Hm, tak to potom riadne prekopali. Čakal som niečo viac bližšie sérii a ono to bude bližšie WRC špeciálu, nielen po technickej stránke :yes:
adamzprahy
Z těch coupé v tom zboku vidím taky trochu Scirocco...ale možná ještě víc CHRku bez zadních dveří :Dhttps://www.auto.cz/…i-trivalec-sveta?… vs https://www.auto.cz/…elkem-husta-kara?…
Avatar - white label
white label
Rozhodně ne víc, naopak. Podívej se např., jak má to CHR položené zadní okno, ve srovnání s GRY a roccem.
Avatar - white label
white label
Rozhodně ne víc, naopak. Podívej se třeba., jak má to CHR položené páté dveře, ve srovnání s GRY a roccem, které mají třetí dveře mnohem víc kolmé.
https://www.sportovnivozy.cz/…n-scirocco-r.jpg
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Asi tak. Je to až příliš velká šílenost, což je na jednu stranu fajn, ale bude vyloženě okrajová.
Redmex
Ta hmostnost ak ide o pohotovostnu, nie je vobec zla. 4x4, poriadne napravy a prevodovka nieco bude vazit. Tiez sa to nebude predavat v oholenej verzii, takze je tam uz zapocitana vybava.

Realna hmotnost takeho Pola GTI DSG s vybavou je 1425kg, udavana pohotovstna 1355kg.
Yaris GRMN mal 1228 kg a udavana pohotovostna bola 1210kg.
Fiesta ST ma 1306kg a udavanu 1262kg.

Golf R mal 1530kg a udavanu 1483kg.

V tomto kontexte je Yaris stale vyrazne lahsi.

Menej maju akurat tak male auta ako Suzuki Swift Sport - 1075kg (1045kg). Ale to sme stale na cca polovicnom vykone bez 4x4.
Avatar - Emel
Emel
Tak možná je to míchání hrušek a jablek, to nevylučuju... ale Yaris GRMN má třeba tady na auto.cz udávanou pohotovostní 1135kg... a v tabulce jsou i další, 208GTi 1160kg např.
https://www.auto.cz/…-chybu-ma-112773
Je ale možný, že to je +75kg řidič = těch 1210... a pak pokud by tohle bylo 1280 vč. řidiče, tak už by to bylo slušný. Ne zázračný, vzhledem k snížení karoserie a údajnému využití karbonu... ale slušný.
Avatar - white label
white label
O 91 mm vzadu, kde se teď střecha nejvíc svažuje, ale těžko v místě nad řidičem.
https://img2.auto.cz/…ull/6119746_.jpg
Z profilu to má (z těch tří) nejblíž právě k Sciroccu III, viz i tvar zadobočního prosklení:
https://www.sportovnivozy.cz/…n-scirocco-r.jpg
Avatar - pradeda777
pradeda777
.....konečně 3 dveřák........hmmm....jako zmrzlinový express ....not bad..... ;-)
Avatar - white label
white label
edit
Avatar - white label
white label
edit
Avatar - white label
white label
edit
Avatar - white label
white label
edit
Avatar - white label
white label
JJ, konečně zase po dlouhé době nějaké třídvířko! :yes:
Anonym
No to jsme všichni chtěli. A jak psal už netěšený Kolman dřív - je to "nejočekávanější sportovní náčiní" roku 2020. (Samozřejmě že takové prohlášení chce notnou dávku zaslepenosti a mdlosti myšlení)
Ale zpátky k "nejsilnějšímu tříválci světa"
To je něco, jako nejšukéznější ženská nad 200kilo na světě.
Tříválec ve vozíku typu Fabia je už normou, ale v "nejočekávanějším sportovním náčiní"? Na s rat.
Redakce ACZ se s Kolmanem a Márou propadá níž a níž.
martin_MPS
Ty jsi fakt sekta :-)
Anonym
Ne.
Já nemám v nicku zkratku rejžokastrolu. :-!
Avatar - netcar.xx
netcar.xx
To auto si na nezpevnenem povrchu vytre *** se vsema Mercedesama co jsou
Anonym
Tak si zajeď na nějakej nezpevněnej povrch a praskni si palicí vo strom, aby se ti rozvítili. Klaune.
Avatar - lamal
lamal
skoda ze v tych svojich poučkách si naopak ty vynechal objem 1600 ccm
Anonym
Napřed ten trapas s podvodama v rallye a pak těžkej debakl v F1 kde si s megarozpočtem ani nečuchla.
Tohle snad už žerou jenom kšiltovkáři ve vytuněnejch Celicách.
99matthew99
Kolko rokov dozadu sa toyota vratila spat do WRC? Nevyhral nahodou jazdec toyoty minulu sezonu vo WRC?
Anonym
To už se nepočítá. :-!
Zeldatom
Samozřejmě, že vyhrál. A v TOP 7 měli 3 auta. To je hroznej neúspěch :D
Anonym
Už se to nepočítá.
Motorsport jsem zrušil od roku 2010.
webpaja
Tak on třeba MB by dopadl v F1 stejně, kdyby neměli brutální náskok díky změně pravidel. na jejich popud přišly V6 s přeplňováním a hybridní technikou ;-)
Anonym
A předtím, když vyhrával s McLarenem s V10 tak jim třeba zakázali Berilium a vyhrávali zase.
Čili sorry....ale nepřesvědčils.
To měli taky náskok!?
Ano měli. Od vynalezení automobilu ho MB má.
MERCEDES ÜBER ALLES!!!
webpaja
Díky MB přišel Kimi minimálně jednou o titul v McL. Dát motor je jedna věc, ale sesouladit vše do funkčního celku se jen tak nepovede. Tudíž bych kooperací s McLarenem tolik neoperoval. V éře V10 mělo nejlepší motor BMW a přesto Williams nevyhrál.
Anonym
Než přišlo BMW. Za MIky. Dva tituly. Jasně nej motor.
Ale když ses umanul, že MB vždycky vyhraje kvůli nějaký náhoděnebo výhodě nebo tak...tak ti to nevymluvím.
webpaja
Ale to neříkám, MB mělo fantastické jednotky jak V10, tak V8 a i teď. Jen, že to ne vždy je vše.
Avatar - speedfred
speedfred
Na víťazstvo v F1 potrebuješ zladený motor s podvozkom. Taký Renault nemal naj motor ale s RB + Sebom to všetkým pekne natreli.
V súčasnosti MB ale válcuje všetkých pekne.V začiatkoch to bolo asi iba kvôli motoru (viď Wilík) ale teraz to majú už pekne zladené komplet + Ham a je vymaľované.
Zeldatom
To bych asi nutně potřeboval. Cenovka si myslim že bude taky někde jako byla u GRMN, takže necelý mega. A že je tam 3-hrnek? No a co. Podle videjí z předvádečky na tom okruhu zní více než dobře a parametry jsou taky super, takže je úplně jedno že to neni 4 válec. A jestli bude fungovat a mít projev alespoň jako u nový Fiesty ST, tak se máme asi na co těšit. Jen škoda, že se v tom asi nikdy neprojedu :/
Avatar - Emel
Emel
Technicky je to mnohem víc než GRMN... je to 4x4, s karbonovými díly, sníženou střechou...

GRMN bylo myslím 850, osobně bych tipoval tohle spíš mírně přes mega než pod.
Anonym
Proboha to má karbonový díly a jednašestku a váží to 1280kg?
Vy, japonopiloti máte strašný měřítka.
Je to podle mě dost ubohý.
Avatar - speedfred
speedfred
Tak buďme radi za každý takýto "pocket rocket" a pre mňa jedna dôležitá vec. Toto auto sa robí ako 3dv, pretože u mňa bol 5dv HH celkom nepriechodný ale možno do budúcna asi nevyhnutný pretože to už skoro nikto nerobí. ;-\
Anonym
Taky mám rád 3dv.
BTW minulej víkend jsem chtěl volat, ale narozdíl od Jih. o kousek dále (cirka od Brtnice) padla mlha a sliz :no:
Ale ozvu se.
Avatar - speedfred
speedfred
OK, som na tel furt.
Avatar - pradeda777
pradeda777
....rozumná řeč.... :yes:
Avatar - Emel
Emel
Že ta hmotnost není takový zázrak už jsem psal nahoře... ale holt je to 4x4... a jestli to bude jezdit jako rallye speciál... :-)
Anonym
Tak snad jo. Já měl Golfa Rallye pro skupinu B a ten byl 1.7Turbio 4x4 z osmdesátek a vážil míň.
Avatar - netcar.xx
netcar.xx
Pred triceti lety byla vsechna auta jaksi lehci. Ale to bys ty mel vedet.
Anonym
Však já to vím. Ale píšu to těm, co to neví.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Před 30 lety se jaksi nebral ohled na "nárazové zkoušky".... :-!
Avatar - lamal
lamal
mozem potvrdit, ze R3 zneju s takym lepsim vyfukom ako fiesta ST v reale velmi dobre... na Strahove ich zopar jazdilo na konci 2019 a bol to celkom funky sound...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ved je to tazsie ako SUV vitara 4x4 s 1,6tkou ... na takehoto prcka ( dlzkou stale pod 4m ) to aj v 4kolke malo mat tak 1,1tony ( a 1 tonu bez 4koky ) ...

docela tazkotonazny prcek... ale ok.. premotorovanim sa ta vaha strati .. a razom to bude delo :yes:
webpaja
Vitara se už s 1,6 nedělá ne?
Avantime
Dobre, ale tak Vitara je vyrobená z nejakého papundeklu.
adamzprahy
Vitara má 2 diferenciály, dvojité lichoběžníky atd atd? Taky té Vitaří 1.6 chybí pár koní, asi tak 140 a o torzní tuhosti a dalších věcech nemluvě :D
Market
Na raketu to nevyzera, pozrite si video:
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - lyon667
lyon667
To je spíš vizitka řidiče, než auta. I ve své nákupní tašce řadím rychlejc...
webpaja
:yes: :-[]

Jakoby se ten motor nechtěl moc točit a rychlost řazení taky tedy tak trochu pomalejší ;-)
Market
Presne tak, sofer radit nevie, ale to zrychlenie 0-150 za 14 sek. sa mi zda naozaj dost letargicke na take lahke auto a na 260 konikov.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Že tys neřídil malé rychlé auto na úzké cestě. to ani nenajdeš odvahu dát plný.
Market
Ak myslis mna, tak neviem co je pre teba male rychle auto a co uzka cesta.
Ake mam auto, si vies zistit velmi lahko a ci je dost silne, to uvaz sam...
adamzprahy
Počkal bych na produkční auta a věrohodnější informace. Jakémusi krátkému videu s prototypem bych moc nevěřil.
adamzprahy
Za mě auto super, konečně malé auto s výkony klasických HH nižší střední, vlastně ještě lepší a se čtyřkolkou. Tříválec nechci teď hodnotit. Spíš se obávám, že bude taky stát víc a bude to na úrovni Golfu R, což pak ztrácí trochu smysl. V ČR tak může být kusovkou typu GT86...kterou si teda mimochodem asi namaže na chleba. No jsem zvědavý :-)
Avatar - Emel
Emel
Well... Golf R je víc univerzál, tohle bude víc ultimativní... nemyslím, že by to úplně ztrácelo smysl, i když to bude auto za mega (jako že asi bude), tak co lepšího koupíš?

GT-86 si určitě namaže, ten rozdíl ve výkonu je nepřekonatelný a i podvozkově (dvojité lichoběžníky, 4x4) Yaris nic neztrácí... krom těžiště teda, ale to nemůže stačit. Z druhé strany, GT-86 je sportovní auto, sedí se v něm jako ve sportovním autě, je to čistá zadokolka... a bude o hodně levnější.
Anonym
Ale ty si to nekoupáíš.
Jsou to jen BYkecy.
Každej, kdo to mega za HH 4x4 kolem 1.0 dá půjde pro GolfR&spol.
Avatar - Emel
Emel
To je přece úplně jiné zadání, byť možná za stejnou cenu.
Když budu chtít univerzální auto pro rodinku a na služebky, tak si možná koupím eRko v kombíku.
Když budu chtít auto na blbnutí, tak si možná koupím GR.
V reálu nejspíš ani jedno, pro obě zadání mám trošku jiné favority... ale oboje si teoreticky v garáži představit umím.
adamzprahy
Jenže jaké je teda zadání abych si koupil Yaris GR? Vyloženě na blbnutí mě třeba napadá buď ušetřit a vzít GT86/BRZ nebo rovnou M2 apod. Jinak tomu konkurují všechny hothatche nižší střední v nějakém ostřejším naladění. Megane RS Cup a další, a se 4x4 máme Focus RS, Golf R atd. A u všech rovnou dostaneš víc prostoru, výbavy, odhlučnění a silnější motory - dvoulitry a víc. A všechna tahle auta zvládají víc než 230 km/h, což mě přijde mimochodem zvláštní omezení, zajímalo by mě co za tím je. Chci říct, tržně budou asi mířit na hoooodně úzkou skupinu, podobně jako GT86/BRZ, jen trochu jinak...

Yaris GR má za mě určitě palec nahoru, jenže jestli to nedokážou nabídnout za odpovídající cenu, tzn. tak 800 tisíc, tak je to bohužel marná snaha :(
Avatar - Emel
Emel
Tak klidně s tím asi půjdou jezdit nějaké soutěže, to je jedna věc.
Potom... na okresce to asi bude rychlejší než MRS, GT-86 i M2... a je dost lidí, pro který to je důležitý.

Víc prostoru a výbavy a odhlučnění - no to je právě to, co jsem naznačoval... tohle není typický HH, kupovaný jako univerzál, ale fakt sportovní náčiní... ideový nástupce STi nebo Eva.

230 na okresce stačí ;-)
adamzprahy
Souhlas, o ty věci navíc tady teoreticky nejde...jenže prakticky když si jdeš to auto koupit, tak se to nedá přehlédnout :D Těch puristů co to budou leštit v garáži a daj tomu párkrát za rok za uši na okresce se obávám moc nebude. Jako limitka dobrý, ale revoluce to asi nebude. Na ty závody máš pravdu, že to bude fajn základ :yes: Mně by se to třeba líbilo, ale nekoupil bych si to (nejezdím závody).

Měl jsem 2 roky ostrý hatchback a limity jsem zdaleka nevyužil, ačkoliv jsem si samozřejmě původně myslel že každý den pojedu minimálně WRC závody. Druhý rok mi jen stál v garáži a nikam jsem tím nejezdil, protože mě to v běžném ježdění začal vadit až omezovat a říkal jsem si, že jsem fakt měl vzít něco civilnějšího, stejně jako všichni ostatní a nemusel bych kvůli tomu mít víc aut. A to tenhle Yaris bude možná ještě o pár set tisíc dražší... Vzhledem k prodejům je tohle asi častá logika, ale uvidíme, už hodně spekulujeme. Neznáme cenu a nikdo z nás to auto ani neviděl :)
Avatar - Emel
Emel
No a proto se holt prodá nejvíc Octavií TDI... potom Golfů GTI... a až potom GT-86. Cílovka těch, kdo si můžou koupit auto za milion jako hračku a ještě mají čas s ním jezdit, aby jim nebylo líto nechat ho stát v garáži, je malá.
Avatar - lamal
lamal
tak ste to tu rozobrali, +- to tak bude, kazdopadne opat pochvala smerom do JPN kvoli odvahe ist aj do tak stratoveho projektu, len preto aby ponukli HI-Tech vozitko na zakladoch Yarisky... taketo ultimative kladiva patrili k zlatej ere 80-90r postupom to padlo do krizy a boli sme radi aj za nejake GTi atd...

ja som happy a plny obdivu ake kladivo z toho spravili do serie, kto na neho bude mat (daily holt nebude) tak zavidim.. fakt pekna hracka vychadzajuca z dnesnej TOP seriovej techniky toyoty... pecka :yes:
protege
Když zmiňuješ ty 80 a 90 léta nemohu nevzpomenout na mé oblíbené autíčko s podobným receptem jako tento yaris a to mazdu 323 gtr. To je můj velký sen jednou tohle auto vlastnit, bohužel už skoro nejsou a zbylé kusy stojí nesmysl :-)
Avatar - speedfred
speedfred
Tak kámo, 323GTR som mal a aj na konci 90-tok to bola neskutočná raketa. Celé tie roky vcelku ľutujem že som ju predal ale v tej dobe boli iné priority a problémy s ND ktoré boli neskutočne drahé.
protege
Já se vezl pouze 323 gtx, ale upraveným na 260 koní a zážitek to byl nezapomenutelný - krabička od sirek se čtyřmi muži na palubě zrychlující za zhruba 5,2 vteřiny :D škoda, že si jí prodal no - dnes je to opravdu rarita a málokdo jí vůbec zná
Niemand
Vidím to podobne. Ja som dúfal v niečo s pohonom 4x4, ale nie WRC špeciál. Nájdu sa tu ľudia čo sa tešia s trojdverovej karosérie, ale pre mňa to posúva praktickosť toho auta na úroveň GT86. Pri znížení strechy o 91mm to bude 2+2. Ťažko v tom ráno hodím deti do školy. Ale aspoň ma to nebude pokúšať :-)
Avatar - lamal
lamal
obavam sa ze stavat Yaris ´´GTi´´ aby bol uplne daily HH so 4x4 by nedavalo zmysel, aj tak by vacsina zehrala, ze je maly... maly na daily, maly pre daily rodinu atd...
Niemand
Úplne daily by to byť nemuselo. Ale trochu praktickosti pobrať mohol. Ja patrím k tým, čo majú v rodine len dve auta. Jedno musí byť schopné odviesť rodinu na dovolenku. Pri druhom stačí len pohodlné nastupovanie do zadu. Nepochybujem o kvalitách toho auta, ale pokojne mohlo byť zabalené do inej karosérie, lebo praktickosť hatchbacku aj tak nemá.
V B segmente by ma práve netrápilo, že podvozok je tvrdý, lebo na dovolenku by som v tom aj tak nejazdil.
Avatar - lamal
lamal
vela ludi vela sposobov, ti ostatni neponukaju taku kombinaciu velkosti, hmotnosti, vyspeleho podvozku... su vacsie a tazsie

riesenia a ich cena v tomto vozitku nesuhlasi s tym aby ste v tom cestovali 4ria za 5l mimo mesto...na to mas iny yaris, podla mna je to na tak male auto spravne riesenie, nie je to hot hatch, klientela je nieco ako MIATA, 2ja + kufor, akurat za kazdeho pocasia a vykonovo vyssie... ale tak vec nazoru
Niemand
Tak asi bude viac tých čo sa chcú zahrať na to, že majú WRC špeciál ako tých čo by na tom vozili deti do školy. Každopádne som zvedavý na reálne predaje.
Redmex
Ved ten Yaris je rovnaky recept ako A AMG45 alebo Audi RS3, len o triedu nizsie.

Vyrazne silnejsie ako je zvykom v danej triede a aj vyrazne drahsie. Kupi si to ten co take nie co chce. Ostatny skoncia o triedu vyssie.
adamzprahy
Nemyslím si. Když si položím otázku co konkuruje tomuhle Yarisu GR, tak mě napadá celá plejáda větších hothatchů za stejnou nebo možná i nižší cenu. Určitě bude GR cílit na ultimativnost a má 4x4, ale ty ostatní nudné taky nejsou a nabídnou zase jiné věci. Obecně alternativ pro zábavný hatchback je spousta v daném rozpočtu.

A právě AMG45 a RS3 už je tak jinde, že za podobné peníze se těžko sežene něco konkurenceschopného, mainstream tady už ani nemá co nabídnout a jsou tam auta typu Porsche atd. která rozhodně nejsou levnější.

Takže ač Yarisu GR moc fandím, má to z principu hodně těžké.
Avatar - lamal
lamal
ti ostatni neponukaju taku kombinaciu velkosti, hmotnosti, vyspeleho podvozku... su vacsie a tazsie, z toho plynu vyhody aj nevyhody, no nezrovnaval by som to 1:1
Arese
Naprosto nechápu, proč mají taková ostrá auta jako tento Yaris nebo Fiesta ST nyní jen tříválcové motory. Jejich prodeje jsou přece v té mase běžných provedení své modelové řady zcela okrajové, takže těch pár ušetřených gramů CO2 ve flotilových emisí je přeci zcela zanedbatelné.... ;-\
ProchyTom
Je zase mimo 😁
Avatar - beibej
beibej
zvolený postup a zacílení je přinejmenším odvážné. Proč radši neudělají dostupný HH konkurenci pro Fiestu ST? Pětidvířko, předohrab s dostupnější cenou? Když už chtějí něco extra mohli tu čtyřkolku a motor narvat do GT86 zkrácený o zadní sedačky.
Avatar - pradeda777
pradeda777
.....potřebují speciál na homologaci pro WCR.... :-!
Market
V Japonsku by novinka mala stáť minimálne 32 500 eur, plne vybavený exemplár s okruhovým paketom približne 37 500 eur.
adamzprahy
Takže to odpovídá diskutovaným spekulacím, pod 1M ten vrchol určitě nebude. O kolik se liší ceny aut v Japonsku a u nás?
Avatar - Emel
Emel
O hodně
adamzprahy
Hmm tak jestli to bude stát třeba 1.2M tak prodaj tak 10 kusů ročně a budou rádi ;-\