Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Německé Mahle slibuje výkonnější a zelenější motory díky technologii z vozů F1

Společnost Mahle je známým inovátorem spalovacích motorů, který má na kontě již řadu důležitých objevů, patentů a vynálezů. A jeden z posledních by mohl výrazně přispět k nižší spotřebě i emisím u tradičních benzínových motorů.
Zpět na článek
16. 2. 2020 08:20
Mlatenie prazdnej slamy
Elektromobilita tak ako ju dnes pozname je b.....t. Velke koncerny zakazuju v car policies nakupovat svojim manazerom elektromobil z viacerych dovodov, Bezpecnostne riziko, nizky dojazd; vysoke naklady a hlavne vysoka neekologickost.
1/ bezpecnostne riziko - pri poziary elektromobilu vznika vysoke riziko nielen pre posadku ale aj pre okolie. Uhasneie elktromobilu je vysoka narocna zalezitost. Vyzaduje si to vysoko vzdelany tim poziarnikov a doba hasenia je niekolko hodinova zalezitost
2/ nizky dojazd - pocas sluzobnych ciest beznych nad 500km ziadny zamestnavatel nie je ochotny uhradzat neefektivne hodiny stravene zamestnancom na nabijackach,
3/ Nadobudacie ceny su niekolkonasobne vysoke, mnohe firmy uz dnes zapasia na hrane so svojimi fixnymi nakladmi,
4/ Akumulatory obsahuju vysoko jedovate tazke kovy. Tazia sa v rozvojovych krajinach kde nie je taky tlak na ekologiu a zivotne prostredie. Ludia su v tych oblastiach vystaveny velkemu zdravotnemu riziku. Neexistuje system na recyklaciu akumulatorov. Budeme ich zakopavat do zeme? Je toto ekologicke?
Odkazujem podporovatelom elektromobility a eu uradnikom aby prestali pracovat pre lobistickych vydieracov nakolko je naivne sa domnievat ze elktromobilita je ekologickejsia ako spalovacie motory. Prave naopak je ovela rizikovejsia pre ludi a planetu.
Avatar - .StenLi.
16. 1. 2020 02:17
Re: Mlatenie starej slamy.
Ja som najviac dobrej, lebo si viem dohladat fakty, ktore sa tebe nepacia, ale to kontaktuj autorov studie :) A teraz si dajme par faktov k tym nepresnostiam co si tu popisal.

DPF filter u Euro d6 temp ma ucinnost cca 81% meranu pocas normovaneho cyklu ktory sa opakuje a celkova dlzka zalezi od normy. Napr pri NEDEC je to celkovo iba 400km.. bezny cyklus regeneracie je cca 500km a trva priblizne 5-10 minut. Takze pocas mnohych testov sa ani neuskutocni a 1000 nasobne zvysenie emisii ktore uvadza studia sa nestihne zaratat. Dalsi problem je ak sofer vypne motor pocas tohto cistenia o ktorom casto nema ziadnu vedomost, regeneracia sa nedokonci a filter straca ucinnost a vyrazne sa znizuje jeho zivotnost.
5-10% podielu "aut na vodik" cize FCV sa nedockas ani za 20 rokov kedze dnes je ich 1000x menej ako BEV, tie snad dosiahnu taketo podiely predajov v nasledujucich rokoch. FCV su neskutocne neefektivne a nie su bezemisne kedze 95% vodika sa vytvara spalovanim fosilnych paliv. Viac o velkych nevyhodach tu:
https://www.youtube.com/watch?…

Praveze dnes treba buchnut do stolu a sprisnit limity aby neboli tak lahko oklamatelne a prinutit podvodne automobilky ist spravnou cestou. Narodil som sa v dobrej dobe, v dobe kde su EV schopne prevalcovat konkurenciu v rovnakej triede kvoli svojim zjavnym vyhodam a velky TDI zastanca VAG zrazu investuje 60 miliard eur do EV a zavodov na baterky a vsetky ostatne automobilky pomaly ale iste nasleduju maly 16 rokov krachujuci startup ktory sa stal najvacsim v historii a jeho akcie letia hore. Ja uz s elektromotorom jazdim par rokov a hned mi bolo jasne ze je nadradeny zastaralemu ICE.

Skus si konecne precitat mnou uvadzanu studiu aby si pochopil aky velky problem maju dnesne najmodernejsie spalovaky s emisiami ;)
Avatar - .StenLi.
16. 1. 2020 01:34
Re: Mlatenie starej slamy.
Jasne ze je to s filtrom lepsie, ale stale nedostatocne a usite na laboratorne normovane testy. To je ako s VAG TDI ked 16l AdBlue nadrz vydrzala namiesto 15k km iba 2k pri spravnom pouzivani tak sa obmedzilo jej pouzivanie mimo merania. Cisty spalovaci motor proste neexistuje, slepa ulicka. Cista energia ale ano, tak u beznych presuvadiel nema vyznam pouzivat nadalej ICE.
Avatar - .StenLi.
16. 1. 2020 01:24
Re: Mlatenie starej slamy.
V mojom povodnom poste je uvedeny zdroj.
15. 1. 2020 19:52
Re: Mlatenie starej slamy.
Neni to 1000x, ale je tam vyrazny zvyseni v dobe regenerace. Ale celkovy prumer za dobu kumulace+vypalovani je porad o hodne mensi nez ohne Filter.

To, ze je to jenom akumulator, kterej to pocas regenerace vsechno zas vyplivne ven, taky neni pravda. Je to jak saze v komine, jednotlivy castecky sazi, ktery se v komine uchytavaji, nezapalis... ale kdyz se nakumulujou, tak je dokazes zapalit a jeste dal spalit, aspon tak to chapu ja..
Avatar - Beefcake
15. 1. 2020 14:43
Re: Mlatenie starej slamy.
" uvolnuje do ovzdusia 1000x viac pevnych castic ako pocas beznej prevadzky" - to je dost zaujimave, toto neviem, ci nikto uz vobec riesil, kde sa pri vypalovai vsetko bezo zbytku straca ... Mas zdroj k tomu ?
15. 1. 2020 14:35
Re: Mlatenie starej slamy.
Aha tak ty seš vůbec dobrej. Tobě už nestačej ani DPF v autech, který zachycují přes 90% pevných částic produkovaných motorem. To je furt málo. Jasně cílem DPF je minimalizovat produkci pevných částic respektive jejich vyvežení za město kde se v rámci regenerace vypálí a to úplně postačuje. Jestli je ti to málo, tak tě upřímně lituju. Narodil ses ve špatný době. Ano elektromotor je supr. Však ono si to v následujících 10-20 letech najde cestu mezi lidi jestli je to taková úžasná technologie. Třeba budou za 10 let tvořit auta na vodík tvořit aspoň 5-10% vozovýho parku. Všechno je to ale otázka na desítky let. Ne že teď bouchnem do stolu a řeknem diesel a benzín je fuj hurá do baterek. Do tý doby se musíme snažit snižovat objem škodlivých emisí produkovaných spalováky, který jsou už v dnešní době tak čistý, že s jejich emisema není absolutně problém.
Avatar - .StenLi.
15. 1. 2020 13:30
Re: Mlatenie starej slamy.
Co tak precitat si clanok? :) Vies vobec ako funguju DPF? Nie je to zazracny bezodny filter ktory sa nikdy nenaplni, musi sa pravidelne vypalovat pocas jazdy a to produkuje mnozstvo emisii a uvolnuje do ovzdusia 1000x viac pevnych castic ako pocas beznej prevadzky, takze ide skor o hromadenie a potom narazove uvolnenie velkeho mnozstva zachytenych castic. Taktiez tieto filtre nezachycuju vsetky pevne castice.

Elektromotor je super jednoduchy oproti komplikovanym ICE ktorych parametre a spravanie su velmi zavisle od tepoty a inych faktorov ovpyvnujucich chemicke procesy ktore elektromotor nepozna. Je ovela vyhodnejsie a aj vynosnejsie riesit chemicke procesy v bateriach ako v ICE, preto sa zobudzaju aj velke podvodne koncerny ako VAG a zacinaju stavat fabriky na baterie. Akcie Tesly letia hore, stala sa z nej najhodnotnejsia automobilka Ameriky ale stale mnohe spolocnosti to nejako nejdu pochopit kde je buducnost a mlatia staru prazdnu slamu, tak ako Mahle. Ich technika prinesie opat komplikovanejsie riadenie spalovania a skodlivejsie emisie, aj ked v mensom objeme.
15. 1. 2020 13:18
Re: Mlatenie starej slamy.
Nový moderní EURO6 diesely mají DPF takže žádný pevný částice neprodukují a NOx už taky není problém, takže nespletl sis to náhodou?
Avatar - .StenLi.
15. 1. 2020 10:59
Re: Benzííín
Na relevantny zdroj informacii si si vybral EV hate portal? :) Si dalsi co naletel ich clankom kde zaratavaju emisie na vyrobu elektrickej energie ale zazracne uplne ignoruju emisie vytvorene pri vyrobe a preprave paliva. Z tej mapy vidno akurat to ze CR a Polsko musia vyrazne popracovat na cistote svojej energie. Na SR je z uhlia vyrobenych iba 10% energie a zatvorenie uholnych bani a aj elektrarne je naplanovane. Nie ze by jadro bolo nejake ciste.. ale mnohe krajiny nam dnes ukazuju ze pokrytie 100% a viac spotreby krajiny cistou energiou nie je ziadny extra velky problem.
Avatar - .StenLi.
15. 1. 2020 10:53
Mlatenie starej slamy.
Elektromotor vyrazne prekonava spalovaci motor vo vsetkych parametroch a je to jedina sanca na skutocne bezemisny pohon v kombinacii s bezemisnou energiou. Vsetky prostriedky vynalozene do zlepsovania ICE, by mali radsej byt investovane do vyvoja lepsich zdrojov energie pre elektromotor.

Najnovsie Euro d6 temp diesle nielen ze az 1000 nasobne prekracuju limity v urcitych rezimoch, ale stupa aj skodlivost ich stale jemnejsich pevnych castic. Benziny s chudobnejsim spalovanim a priamim vstrekom tam smeruju tiez.
https://www.thisismoney.co.uk/money/cars/article-7879833/New-diesel-cars-exceed-particle-limits-EU-environmental-group.html
15. 1. 2020 08:37
Vyšší kompresní poměry motoru navíc zabraňují nechtěným deto
...Vyšší kompresní poměry motoru navíc zabraňují nechtěným detonacím...

Tohle fakt myslí autor článku vážně ?
14. 1. 2020 23:28
Re: JJ tohle vypadá nadějně
Tezko rict, tech veci jde delat mnoho. Osobne si myslim, ze mikrovlny by mely mit vyhodu, tam lze skutecne zapalit vsechno najednou. Ale technicky to muze byt dost haklive.

Otazkou je, jestli je to jeste vubec relevantni problem a jestli vubec budou mit automobilky zajem do spalovaku dale investovat. Za 15, 20 let (tj dve tri generace aut) budeme zjevne mit bezne EV s dojezdem 800-1000km, rychle nabijecky vsude, vykon pod 200k bude vyjimkou ... a cena bude stejna nebo nizsi, nez u soucasnych aut se spalovacimi motory, ikdyby na ne meli dat 300% dan... :-)
Ja toho nejsem zadnym velkym zelenym zastancem, nejsem ale ani tvrdosijne proti, proste jen rikam, jak to zatim v tuhle chvili vypada.
Avatar - WinDiesel
14. 1. 2020 21:53
Re: JJ tohle vypadá nadějně
Jen trochu vylepšený systém který už Toyota/Lexus používají 15 let.
Mimochodem, benzín zase kopíruje diesel, motory s nepřímým vstřikem do předkomůrky tady s námi byly 30 let a vytlačil je přímý vstřik. Byly atmo i turbo ale ne přímý vstřik to nemělo.
Moc tomu právě proto nevěřím.
Byl tady článek o případném dvoutaktním řešení - to mi připadá mnohem zajímavější.
14. 1. 2020 18:52
JJ tohle vypadá nadějně
jsem zvědavej, jestli bud leší tohle nebo zapalování mikrovlnama, co dělá ta parta kolem Wiedekinga.
Spojovat to asi nemá cenu. Protože jde +- o dosažení stejné věci.