Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Fabia IV (2021): Nová generace prý bude krásná. Hlavně se ale zbaví největší slabiny

Zatímco letošek se u mladoboleslavských ještě ponese v duchu nové Octavie, další rok už bude patřit malé Fabii. O čtvrté generaci k nám začínají proudit první informace.
Zpět na článek
19. 1. 2020 08:09
19. 1. 2020 08:25
19. 1. 2020 11:11
19. 1. 2020 11:17
19. 1. 2020 13:29
19. 1. 2020 09:43
19. 1. 2020 10:11
19. 1. 2020 18:52
19. 1. 2020 19:30
19. 1. 2020 10:40
19. 1. 2020 11:57
19. 1. 2020 08:21
19. 1. 2020 08:23
19. 1. 2020 08:27
19. 1. 2020 13:02
19. 1. 2020 08:43
19. 1. 2020 08:54
19. 1. 2020 09:56
19. 1. 2020 10:12
19. 1. 2020 10:46
19. 1. 2020 10:53
19. 1. 2020 11:58
19. 1. 2020 14:56
19. 1. 2020 13:12
19. 1. 2020 14:44
19. 1. 2020 15:06
19. 1. 2020 15:17
19. 1. 2020 16:15
19. 1. 2020 16:48
20. 1. 2020 11:12
20. 1. 2020 11:53
20. 1. 2020 13:24
20. 1. 2020 13:59
20. 1. 2020 15:05
20. 1. 2020 16:26
19. 1. 2020 10:52
19. 1. 2020 08:48
19. 1. 2020 10:29
19. 1. 2020 10:39
19. 1. 2020 10:54
19. 1. 2020 15:36
19. 1. 2020 11:40
19. 1. 2020 13:07
19. 1. 2020 15:53
19. 1. 2020 17:04
19. 1. 2020 10:38
19. 1. 2020 10:59
19. 1. 2020 11:11
19. 1. 2020 13:35
19. 1. 2020 14:11
19. 1. 2020 15:01
19. 1. 2020 15:29
19. 1. 2020 17:42
19. 1. 2020 18:13
19. 1. 2020 19:56
19. 1. 2020 22:08
19. 1. 2020 18:49
19. 1. 2020 21:31
19. 1. 2020 21:38
19. 1. 2020 21:45
19. 1. 2020 22:12
20. 1. 2020 10:47
20. 1. 2020 11:37
20. 1. 2020 12:02
20. 1. 2020 12:31
21. 1. 2020 08:39
21. 1. 2020 11:05
20. 1. 2020 14:29
20. 1. 2020 12:32
20. 1. 2020 12:38
20. 1. 2020 13:12
20. 1. 2020 14:41
20. 1. 2020 15:14
20. 1. 2020 16:30
20. 1. 2020 17:05
21. 1. 2020 14:34
21. 1. 2020 15:12
19. 1. 2020 22:53
20. 1. 2020 12:06
20. 1. 2020 12:29
20. 1. 2020 19:24
20. 1. 2020 15:14
21. 1. 2020 13:35
Avatar - Jenik3
19. 1. 2020 08:09
quiz
Jaká je ta největší slabost o které se píše v nadpisu článků? Ze by to byl podvozek staré platformy?
Rozbalit vlákno
11
Avatar - _Karel_
19. 1. 2020 08:25
Re: quiz
To je něco jako "zprávy Jaromíra Soukupa" - nadpisové hádanky Martina Machaly.
Avatar - _Karel_
19. 1. 2020 11:17
Re: quiz
Machala sám povídal, že nadpisy upravuje. Jestli všechny, to samozřejmě nevím. Ale řekl bych, že pokládání otázek, na které článek buď vůbec nebo nepříliš jasně odpovídá, je jeho dlouhodobá specialita.
Avatar - fostek
19. 1. 2020 13:29
Re: quiz
Aha, tak to jsem nevěděl.
To je strašný. :-)
19. 1. 2020 09:43
Re: quiz
Možná ta největší slabost je, že rezaví jako divá. Už po 4 letech se v servisech na záruku mění 5 té dveře. Šetří se na nesprávných místech. Zlatá první Fabia. U té jsem ani po 12 letech neměl s korozí problém.
Avatar - Ozzman
19. 1. 2020 10:11
Re: quiz
No tak zrovna první Fabie uz dnes taky postihuje tenhle mor. Jediné snad z té doby Renault, když není bourany, tak nerezne.
19. 1. 2020 18:52
Re: quiz
Jestli první Fabie po 20 letech už začíná reznout, tak já to považuji za velmi nadstandardní kvalitu, která si zaslouží poklonu. :yes:
19. 1. 2020 19:30
Re: quiz
Poklonu si zaslouží z doby Fabie I právě Renaulty, jak se jim u kastle rez vyhýbá i po x letech, protože Renaulty z 80-90 let rezly před očima, tak na té antikorozní ochraně výrobce hodně zapracoval. Naopak Fabie I trpí na silné rezavění pátých dveří kolem SPZ, díky teplu od žárovek pro osvětlení SPZ a také na rez prahů ve spoji s blatníky v přední části, což později Škodovka sice vychytala, ale u těch pátých dveří to zůstalo a neúspěšně v tom pokračuje i u III generace.
Avatar - twistedTSD
19. 1. 2020 10:40
Re: quiz
První Fabia měla stejný problém s korozí pátých dveří jako FIII i FII, způsobený žárovkovým osvětlením SPZ.
Avatar - 3_diamanty
19. 1. 2020 11:57
Re: quiz
prva fabia mala zaruku na prehrdzavenie karoserie 10 rokov.... dnes je to uz 12 rokov .... ale na druhej strane nie je hanba vidiet nejaku 17 rocnu fabiu s kuskom hrdze ked zaruku v tomto mala 10 rokov... :yes:
Avatar - Ada je zase tady
19. 1. 2020 23:35
Re: quiz
No přece že nebude mít normální motor, ale jen to zážehové muzeum :no:
Avatar - _Karel_
19. 1. 2020 08:21
Rozpor
Tak bude krásná, nebo bude vypadat jako na vaší malůvce?
Ta má do krásy dál, než já k Bradu Pittovi.
Rozbalit vlákno
0
19. 1. 2020 08:23
fábka
Bude krásná a v kombiku stejně praktická jako drazsi auta nabidky skoda. Uz se nebudu muset stydet. No, nakonec asi koupim skladovku soucasnyho modelu za 250 v plny palbe 😀
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
19. 1. 2020 08:27
Zajímavosti
"To mimo jiné znamená, že nová Fabia bude výhradně s ruční parkovací brzdou a pohonem předních kol." - a to znamená co? Že doteď byla s nožní brzdou a RWD?
Rozbalit vlákno
12
19. 1. 2020 08:56
Re: Zajímavosti
Ty šprímaři :D.
19. 1. 2020 09:00
Re: Zajímavosti
No, v článku je to popsané poměrně zábavně. Fakt je, že tímto Škodovka sjednotí platformu a motory "níže od Octavie". Dřív to bylo takové zajímavé - Fabia na prastaré PQ26 a zcela neplatformní Rapid na podvozku Roomstera (což byla napůl stará Fabia a napůl první Octavia).
19. 1. 2020 09:11
Re: Zajímavosti
Roomster byl předek z Fabie II s platformou PQ25 a zadní náprava z OI.
Avatar - Đawson
19. 1. 2020 09:01
Re: Zajímavosti
je tam více nesmyslů třeba:
Kdo chce praktičtější auto, ten si může koupit větší (a dražší) Kamiq.
Cože to ? Kamiq má 400l Kufr, stará fabie 330, v kombi 530l. V nové generaci by určitě měla více než stará. V čem je malý rodinný kombík s velkým kufrem méně praktický, než zvedlé malé suv bez kufru ? Jak dám do kamiqa kočár pro novorozence ? Nechápu neuvedení combi na trh.
BTW. kufr je věc, proč bych si kamiq nikdy nevzal a raději šel do skály.
Dost se mě to týká, protože už x roků si beru škodovky na výhodnější operák, a fábka v kombíku je pro mě uplně ideální :D co vemu po ní fakt netuším
Avatar - _beta
19. 1. 2020 13:02
Re: Zajímavosti
Ale výrobcovi je jedno, že chceš malé kombi.
Výrobca chce hlavne vývar.
A z crossoveru je väčší vývar, než z malého kombi.
Preto sa z malých áut stali crossovery, lebo z nich plynie dvojnásobný zisk.
19. 1. 2020 15:19
Re: Zajímavosti
Tak si kup něco jiného než Škodovku.
19. 1. 2020 09:35
Re: Zajímavosti
Tak Clio,P 208,Corsa mají elektrickou.Clio s AUTOHOLDem.
Avatar - _Karel_
19. 1. 2020 10:59
Re: Zajímavosti
Jak elektrická, tak mechanická jsou ruční brzdy. Napsat, že auto bude mít ruční brzdu, je na podobné úrovni jako napsat, že auto bude mít čelní sklo. Zřejmě nám chtěl autor sdělit, že auto bude mít pouze mechanickou ruční brzdu.
Avatar - rohYpnol
19. 1. 2020 17:04
Re: Zajímavosti
Ne. Auto má vždy PARKOVACÍ BRZDU. Ta je ovládaná buď ručně (manuálně), nebo elektronicky.
Avatar - Mikesus
19. 1. 2020 17:48
Re: Zajímavosti
Jeste bych dodal nozni parkovaci brzdu
Avatar - _Karel_
19. 1. 2020 17:54
Re: Zajímavosti
A tu elektrickou ovládáš nohama? Starý mercedesy měly (jak píše mikeš) nožní parkovací brzdy. Elektrická i manuální o kterých se bavíme jsou ruční.
https://www.autickar.cz/…cka-rucni-brzda/
19. 1. 2020 10:41
Re: Zajímavosti
Stačí viac čítať s porozumením a menej si domýšľať blbosti.
19. 1. 2020 08:43
Combi
Co jsem četl,tak šéf škodovky říkal,že combi bude.
Rozbalit vlákno
20
19. 1. 2020 08:54
Re: Combi
No, ona samotná myšlenka, že kombík bude nahrazen mnohem dražším crossoverem s mnohem menším kufrem je poměrně pozoruhodná.
19. 1. 2020 09:56
Re: Combi
Přesně tak, nechápu, jak může motoristický novinář plkat takové nesmysly, jako že Kamiq může nahradit Fabii Combi, která má o 130 l větší kufr a výrazně nižší ceny!!! Jak takto může vypuštění velmi úpěšné verze auta omlouvat?! V případě nějakých marketingových blábolů bych takové plky chápal, ale u novináře je to fakt smutné! :-( :no:
Avatar - Ozzman
19. 1. 2020 10:12
Re: Combi
Nižší ceny má teď, kdy je to starý model a Kamiq vesměs novinka...
Avatar - twistedTSD
19. 1. 2020 10:46
Re: Combi
Kamiq je ekvivalent Scaly, vždy bude dražší než Fabia. Na druhou stranu, i bez kombi se budou hodně prát o zákazníky mezi sebou.
19. 1. 2020 10:53
Re: Combi
Kamiq i Scala jsou cenově dost mimo, navíc když budou mít s novou Fabkou stejné motory i platformu. Tj. pak je nesmysl je kupovat jen kvůli pár centimetrům pred koleny a cca 70l objemu v kufru... navíc je bláhové si myslet, že Kamiq nahradí Fabii Combi...
Avatar - twistedTSD
19. 1. 2020 11:58
Re: Combi
O tom v podstatě píšu. Spousta lidí se spokojí s levnější Fabií, Scala bude mít problémy s odbytem a do Kamiqu půjdou jen ti, kdo "potřebují" SUV. Když kombi zaříznou, dokopou část zákazníků připlatit za Scalu nebo Kamiq. Ale zase připraví hlavně domácí zákazníky o levný chalupářský stěhovák, na který jsou zvyklí...což by mohli řešit nějakým Mégane nebo Dacií.
19. 1. 2020 14:56
Re: Combi
Přesně, tohle rozhodnutí nažene ty “chalupáře” do náručí Dacie a MCV je pro ně jak stvořený. Value for money :yes:
Avatar - Emel
19. 1. 2020 13:12
Re: Combi
Platforma je jedna věc, co se na té platformě postaví je věc druhá... lepší tlumiče, odhlučnění a tak...

2018 dělal kombík 1/3 prodejů Fabie, 2017 to bylo o kousek víc... tak uvidíme, jak bude trend pokračovat, čísla za 2019 jsem ještě neviděl. Mně každopádně kombík smysl dává.
19. 1. 2020 14:44
Re: Combi
Pokiaľ to bola 1/3 z celkových predajov, tak ho asi bude škoda...
19. 1. 2020 15:06
Re: Combi
Souhlas, Fabia kombík dává smysl. Navíc je to konkurenční výhoda proti ostatním ve třídě. Kamiq jej nemá šanci se svou cenou a nižší využitelností nahradit...
19. 1. 2020 15:17
Re: Combi
Problém je že smysl dává už jen velmi malému počtu zákazníků. Takže žádná konkurenční výhoda - ten segment je vyklizený prakticky už roky a prodeje jsou malé.
Náhradou kombi je scala a i když pochopitelně není úplně identickou náhradou tak gró zákazníků pojme, a o to škodovce šlo.
Avatar - twistedTSD
19. 1. 2020 16:15
Re: Combi
1/3 = velmi malý počet? Přijde ti, že ji nepotkáváš?
19. 1. 2020 16:48
Re: Combi
No jasně, jednak je to jasná menšina a jednak jde o ten celkový počet který jen stínem někdejší produkce. To jsou jen čísla.
Avatar - Emel
20. 1. 2020 11:12
Re: Combi
No takhle... Fabia je druhý nejprodávanější model značky, jeho třetina je kombík... a prodeje kombíku budou pravděpodobně cca. na úrovni Kamiqu (~60t). To je pořád nezanedbatelné číslo podle mě, vzhledem k tomu, že náklady na vývoj kombíku od Fabie jsou jistě řádově nižší, než náklady na vývoj třeba Kamiqu.

Jo, Fabia dávala v předkrizových letech cca. 240tks... to ale holt byla jiná doba, subkompaktní kombík byl často rodinné auto, to dneska už tak moc neplatí. A že by 170t bylo "jen stínem" 240t... to bych zase neřekl.
20. 1. 2020 11:53
Re: Combi
Asi takhle... Fabia kdysi tvořila stěžejní model pro značku ( přes 50% produkce), a kombi tvořilo 40% produkce této řady, suma sumárum FC tvořila cca 20% produkce celé značky a dostávalo se jí patřičné pozornosti a péče.

Dnes tvoří FC pouze 5 % produkce škodovky.

Zhruba toliko k tomu proč dnes stojíme tváří v tvář tomu že kombi nedává škodovce dále hlubší smysl. Kdyby měla volnou kapacitu produkce tak by ta situace byla třeba jiná, škodovka jí ale nemá a tak zredukovala 4x varianty na dvě, ty méně prodejné (jakkoliv nikdo neříkal že zanedbatelné) modely logicky jdou přes palubu jako první.
Avatar - Emel
20. 1. 2020 13:24
Re: Combi
Jasně jasně, taky ale nemůžeš srovnávat současné portfolio s tím před deseti lety.

Že aktuálně jsou trendy jaké jsou je evidentní, na druhou stranu (jak jsem psal i jinde) má Škodovka jiné cílové trhy než třeba Renault a móda SUV taky nemusí vydržet navždycky.

Jestli bude Škodovka i v příštích 5-10 letech bojovat s přetíženou výrobní kapacitou, tak fajn... něco mi ale říká, že to tak nebude a že třeba bude ještě ráda za to, že se dá vyrobit a prodat 60t Fabií Combi.
20. 1. 2020 13:59
Re: Combi
Nesrovnávám, jen ukazuju čísla...

Souhlasím že to je i věcí trendů, na druhou stranu nikde není napsáno že se za pár let nemůže kombi vrátit, nechci teď spekulovat co by k tomu muselo vést, ale jako teoreticky ano, stát se to může. No tak se prostě znovu zařadí to nabídky. V tom přece není problém.

V tuhle chvíli ale je situace jaká je a nelze říci že by to co dělá škodovka nedávalo logiku.
Avatar - Emel
20. 1. 2020 15:05
Re: Combi
No ale počkej, ono přece není vůbec jisté, jestli kombík skončí nebo ne... takže co že to ta Škodovka vlastně dělá? :-)
20. 1. 2020 16:26
Re: Combi
Na jistých úrovních to je poměrně jisté už dávno :-) nicméně nikdo neříká že pak třeba rok dva po nástupu hatbacku nemůže být situace jiná, to je taky fakt.
19. 1. 2020 10:52
Re: Combi
Zatiaľ nikto zo Škody oficiálne nepovedal, či bude alebo nebude, takže nádej tam je stále.

Raz som tu niekde čítal zaujímavý rozhovor, tuším ešte keď bol Kabaň v Škodovke a mala prísť súčasná Fabia. Vtedy tam bola reč o dvojkovej generácii a vraj kombi pôvodne nebolo v pláne pustiť do výroby, mal ho nahradiť Roomester. Ten si však kupovala iná klientela, než sa pôvodne počítalo.

Neviem, či to môže byť pravda, ale faktom je, že Fabia II Combi prišla až rok a pol po Roomsteri. Vývoj trvá raz toľko, ale predĺžiť existujúci hatchback zas nie je taký problém. Pokojne sa tak môže zopakovať tento scenár aj pri Kamiqu, pokiaľ by nesplnil očakávania.
19. 1. 2020 08:48
Anketa
Pane redaktore, když o Fábii nic nevíte, tak neděljte prosím ani raději anketu.
Máte tam ty roky blbě!!!
Rozbalit vlákno
0
19. 1. 2020 10:24
Co je teda to IV?
Tak chvili to vypadalo, ze IV znaci u skodovky plugin hybrid. A to mi prislo OK.

Ale to teda potom nelze pouzivat jako 4. Generace napsat ze IV, to je v tom potom hokej ... :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - fostek
19. 1. 2020 11:50
Re: Co je teda to IV?
Tak iV je i full elektro Citigo.
Takžes v tom měl hokej hned od začátku.
Avatar - Mikesus
19. 1. 2020 13:17
Re: Co je teda to IV?
iV jsou elektrifikované škodovky, tedy BEV a PHEV, zatím.
A rozdíl iV a IV je trochu matoucí, ale pochopitelný.
Avatar - fostek
19. 1. 2020 13:30
Re: Co je teda to IV?
Mě to nepiš. Já to vím.
Avatar - Mikesus
19. 1. 2020 13:44
Re: Co je teda to IV?
Já vím, sry. To ta přehlednost diskuze. Reagoval jsem o jedno níž než jsem chtěl.
20. 1. 2020 07:36
Re: Co je teda to IV?
OK maji v tom b*rdel uz od zacatku :-)
19. 1. 2020 10:29
Hlavne...
...bude musieť Fabia zrovnať krok s poslednými prírastkami v triede. P208 aj Clio zbierajú v testoch samú chválu, a to z PSA pridali k dobru ešte novú Corsu.
Rozbalit vlákno
10
19. 1. 2020 10:39
Re: Hlavne...
Keďže má dnes Fabia už najstarší podvozok medzi konkurenciou, tak prechodom na MQB A0 to myslím bez problémov doženie. Vyzerá podarene, zvonku ju mali hotovú už pred dvoma rokmi a renderi tu v článku celkom sedia. Uvidíme čo interiér, či to bude opäť takmer rovnaké so Scalou a Kamiqom.
Avatar - twistedTSD
19. 1. 2020 10:50
Re: Hlavne...
Snad interiér nezprasí podobně jako v Octavii.
19. 1. 2020 10:54
Re: Hlavne...
Interiér v novej Octavii je perfektný až teda na ten debilný trend ovládania klimatizácie cez obrazovku. Golf môže tou svojou novou palubovkou plnou už staromódneho klavírového laku len závidieť.
19. 1. 2020 15:36
Re: Hlavne...
No včera jsem v tom seděl, je fajn, že i když je na obrazovce cokoliv, tak zobrazení + a - k nastavení teploty jsou tam neustále, navíc to číselně ukazuje nastavenou teplotu. U Golfu 8 se jenom jezdí prstem po modročerveném proužku :no: jiný nastavení tam buď není,nebo se mi je nepodařilo najít. Přes menu klimatizace na displeji se zapíná i vyhřívání sedadel nebo čelního skla, to se bude za jízdy taky blbě hledat. Dvouramennej volant sice v reálu nevypadá tak divně jako na fotce, ale stejně tam ta třetí příčka chybí. Golf má volant hezčí.
19. 1. 2020 11:40
Re: Hlavne...
Nebuď taký hrr..., podvozok a platforma sú dve rozličné veci. A zrovna platforma je niečo, čo môže byť bežnému používateľovi vo veľkej miere fuk, auto nerobí len platforma.
O tom dizajne by som s tebou polemizoval, rendery ma nijak zvlášť nenadchli, realita bude snáď lepšia, lebo toto by vedľa spomínaných Francúzov opäť vyzeralo ako konzervatívny chudobnejší príbuzný. A interiér tiež nepatrí k veciam, kde by škoda zvykla byť lepšia ako konkurenti.
Avatar - _beta
19. 1. 2020 13:07
Re: Hlavne...
Clio aj 208 síce zbierajú chválu. Ale Fabia sa stále dobre predáva. A navyše, z malých áut má stále jeden z najlepšie využitých interiérov, čo sa priestoru týka.
Napríklad na ostrovoch stále, aj po rokoch, dostáva ceny ako malé auto roka.
19. 1. 2020 15:53
Re: Hlavne...
Je také společně se Sanderem taky nejlevnější. I tak se staré Clio prodávalo mnohem lépe.
Avatar - _beta
19. 1. 2020 17:04
Re: Hlavne...
To áno. Clio je top. Design predáva.
Ale Fabia aj to Sandero sa dajú použiť ako rodinné
Zatiaľ čo Clio skôr ako druhé auto do rodiny, je citeľne menšie. Vo vnútri teda.
19. 1. 2020 18:59
Re: Hlavne...
Tak to promiň, ale design Clia kombi je opravdu poblijonský. Vím že to je hodně subjektivní, ale fabia combi je ze všech pohledů o level dál než Clio.
Avatar - Ada je zase tady
19. 1. 2020 23:46
Re: Hlavne...
Každý rendlík je křáp! :no:
Avatar - fostek
19. 1. 2020 10:29
Já mám spíš obavu o cenu
Jediný mě utěšuje, že je zvrchu snad zašpuntovaná Skálou.
Ale jak vidno, novej Oktaviján se kousnout do Supa taky nebojí (i když Skála je proti Supovi novinka)
Vidím to do uvedení na trh na další 3-4zdražení (bez ironie - tak to je) a pak cena nový Fóbie těsně pod součansou Skálou.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
19. 1. 2020 10:57
Re: Já mám spíš obavu o cenu
velmi dobry koment a postreh.. este ze ma skoda scalu ( pod octavkou ) .. lebo inak by nova fabia s tym svojim neustalym zvacsovanim a coraz drahsim nacenovanim razom mohla az "nekontrolovatelne" cenou poskocit

ono to nacenenie aj tak nakoniec urcite bude uz hodne tesne pri vacsej scale ( uz to inak ani nejde vzhladom na rovnake technologie aj motory ... kedze jediny citelny rozdiel bude asi len v dlzke kasne ) ... scala ma u nas ofiko cenik asi takyto: zaklad 1.0tsi active - 13 590 eur... cize nova fabia by mohla byt od nej ( najviac ) este asi o tisicku lacnejsia aj to som uz optimista ( teda okolo 12 500 eur ) v zaklade active s 1.0tsi.... naprikald nove clio s 1.0tce v zakladej vybave zen stoji u nas 12 350 eur... cize suma sumarum .. tu niekde ocakavam aj 1.0tsi fabiu v zaklade ... 12 500 eur ... uvidime :yes:
19. 1. 2020 11:19
Re: Já mám spíš obavu o cenu
Nová Fabia sa nemá prečo zväčšovať a jej technológiu už v podstate splatilo Polo a Ibiza.
Avatar - 3_diamanty
19. 1. 2020 11:27
Re: Já mám spíš obavu o cenu
no zvacsi sa voci tej sucasnej fabii... urcite uz pojde razvorom hore ( po vzore noveho pola a ibizy ) a aj kasna urcite uz pojde cez 4m na dlzku.... :yes:
19. 1. 2020 10:38
Anketa
Pane redaktore v anketě jste si opravil roky u třetí generace, konečně.
A co dál to to ostatní necháme stále špatně ?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - fostek
19. 1. 2020 10:59
Re: Anketa
A opravuje potichu jako smrad.
Nepoděkuje za upozornění, neomluví se.
Pak posílají maily s předmětem "Varování"
A vycepovat si lidi neuměj.
19. 1. 2020 10:53
no to je teda krása
Nemůžu si pomoct, ale zevnitř vidím pořád lehce modernizovanou felicii.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - fostek
19. 1. 2020 11:01
profesionálně taky špatně.
Klikavej nadpis...co že je teda ta největší slabina?
Muhehe - neřeknu!
Kolman.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - WinDiesel
19. 1. 2020 11:08
Z logiky věci diesel nemůže chybět ...
…. a to je ta věc která chyběla:
1 - Scala má po Rapidovi 35% prodáno v dieselu.
2 - Fabie mívala kolem 15% (v ČR, jin ak to bylo kolem 25%) , což stačí na to aby se vyplatila homologace
3 - Fabia snadno dá 95 g CO2 podobně jako Clio a Corsa, takže u dieselu pokuty nehrozí.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - fostek
19. 1. 2020 11:15
Re: Z logiky věci diesel nemůže chybět ...
Takhle to smysl dává - ale já bych to v naftě asi nekoupil čéče.
Ale vyloučit se to nedá.
Vlastě Polo diesel nabízí....čili? Nic se nemusí vymýšlet a konstruovat. Je to už hotový. Jenom pustit/nepustit.
19. 1. 2020 11:23
Re: Z logiky věci diesel nemůže chybět ...
Presne tak. Podľa mňa je to skôr o tom, ako je Fabia vnímaná vo fleete, lebo predpokladám, že práve tam má zmysel ponúkať aj naftu.
19. 1. 2020 15:48
Re: Z logiky věci diesel nemůže chybět ...
Nevím jak je to u velkých nebo státních firem, ale z dodavatelů co jezdí ke mně nemá Fábku nikdo, tam kde se jezdí škodovkou tak OIII nebo Karoq a jeden Rapid. Jinak co si tak z hlavy vybavím k nám dealeři jezdí ve složení Focus, Astra, Mégane, Ceed, Berlingo, Mondeo, Insignia a 2 x P2008.
19. 1. 2020 17:32
Re: Z logiky věci diesel nemůže chybět ...
Právě že moc ne, malá auta jsou obecně i ve fleetu spíše na ústupu, a tam kde jsou s nima nejezdí cesťák co by měl nájezd na naftu...
Avatar - Ada je zase tady
19. 1. 2020 23:51
Re: Z logiky věci diesel nemůže chybět ...
Diesel, samozřejmě. Auto bez motoru nedává smysl. Největší slabinou současné Fabie byla absence normálního motoru a jeho dočasné nahrazení muzeálním zážehovým křápem. :no:
21. 1. 2020 05:33
Re: Z logiky věci diesel nemůže chybět ...
Co je pro Tebe normální motor v malém autě do města jako je fabie ? Atmosférou pohrdáš, turbem s 81kW pohrdáš... To tam chceš dvoulitr ve čtyřválci?
Za mne jsou zejména ty turbolitry naprosto dostačující pro určení tohoto vozu. Ty atmosféry jsou vzhledem k objemu skutečně jen do města.
19. 1. 2020 11:11
Evoluce/revoluce
Tak na jednu stranu to pro fabii bude zásadní posun a konečně po x letech dostane aktuální platformu koncernových malých aut, přičemž jak známo z již existujících sourozenů polem počínaje a scalou konče, je to razantní skok po všech směrech.
Na druhou stranu netřeba se domnívat že to bude pro trh nějaký šok, scalu známe, nová fabie je defacto jen její jiná karosářská verze - samozřejmě trochu zjednodušeně řečeno ale prakticky to tak je, míra unifikace a společných dílů je maximální. Což je dobře, scala je :yes:
No a že nebude kombi? No to tak holt je, to že to je vlastně poslední výrobce který dělal kombi v segmentu B a všichni ostatní to dávno opustili není pochopitelně náhoda - ten trh se totálně zcvrknul a propadl, malá kombi prostě přestala dávat smysl a cílová klientela je minimální. To tak je i dnes u fabie - prodeje verze kombi jsou na zlomku někdejších hodnot.
Rozbalit vlákno
30
Avatar - fostek
19. 1. 2020 11:17
Re: Evoluce/revoluce
No ale mě Fabia Kombi smysl dává víc než nějakej prašivej crossover.
Třeba lidi začnou dostávt rozum, až bude mít SUVu doma každej. Viz renesance Touranu v Německu. Prostor je velkej argument.
19. 1. 2020 11:24
Re: Evoluce/revoluce
Hele to nikdo nerozporuje, on se i roomster v nějakých počtech prodával, ale když se na to podíváš z nějakého ucelého pohledu z pozice výrobce tak je logické že ořezáváš neperspektivní a naopak nabízíš žádané.
Opomíjím detail že cílovku fabie kombi má převzít scala a ne kamiq, to je takovej novinářskej nesmysl co kdysi vzniknul nepochopením jedné tiskové zprávy.
19. 1. 2020 11:56
Re: Evoluce/revoluce
Tam by som videl skôr neschopnosť navrhnúť pokračovateľa Roomstera. Ten prvý bol paskvil poskladaný z toho, čo našli v regáloch, druhý bol už len inak učesaný Caddy, počas príprav Nemcom podľa mňa došlo (podľa reakcií médií aj verejnosti), že by sa predával sakra dobre, a pravdepodobne by Caddymi narobil problémy, tak to zrušili celkom. Roomsterov sa predalo vcelku dosť a kvôli veľkému nbatohu vzadu bol bol dosť dobrou náhradou starších pickupov Felicia a Favorit.
19. 1. 2020 13:57
Re: Evoluce/revoluce
Kdepak, v tom problém nebyl, první varianta ukázala že to žádnou prodejní díru do světa neudělá, druhá proto měla směřovat jinam. Jenomže caddyna s logem škodovky moc nedávala smysl - bylo to ryzí dvojče, stejná technika, stejná cena. Proto to nakonec padlo.
21. 1. 2020 05:37
Re: Evoluce/revoluce
Bojím se, že nemáš pravdu a design těžce podceňuješ. Je to v dnešní době v podstatě to nejdůležitější. 98% lidí techniku neřeší, ale auto se jim musí líbit a musí být za dobrý peníz. Obije Roomster nesplňoval. Na začátku cenu nechutně přestřelili a už se to s ním vezlo.
19. 1. 2020 11:26
Re: Evoluce/revoluce
Ešte tú máme Daciu, ktorá pokiaľ viem aj v novej generácii Loganu bude aj ako kombi.
19. 1. 2020 11:33
Re: Evoluce/revoluce
Jo to asi jo, ale to je trochu jinde - zákazníci lowcostu stojí trochu jinde než to kam cílí dnešní mainstream.
19. 1. 2020 11:52
Re: Evoluce/revoluce
Podľa tunajších reakcií je snáď jasné, že aj zákazníci mainstreamu stoja trochu inde ako mainstream cieli. Alebo tu prezentované názory nie sú aj od potencionálnych mainstreamových zákazníkov?
19. 1. 2020 13:59
Re: Evoluce/revoluce
Zdejší názory můžou být jakékoliv, jen subjektivní pocity konkrétních lidí. Kde stojí zákazníci v reálu ukazuje trh - a ten jasně ukázal že zájem o malá kombi v mainstreamu prostě opadl.
Avatar - twistedTSD
19. 1. 2020 16:18
Re: Evoluce/revoluce
To je, jako bys řekl, že zájem o kompaktní liftbacky opadl a proto je třeba zrušit Octavii.
19. 1. 2020 17:13
Re: Evoluce/revoluce
No dyť jasně, tak to je. A to rozhodnutí kdy je tak třeba učinit je pak na výrobci.
19. 1. 2020 16:13
Re: Evoluce/revoluce
Škodovka není v Evropě od Dacie zase tak daleko. Je to levný mainstream. Proto se také kupuje.
19. 1. 2020 17:30
Re: Evoluce/revoluce
Je od ní sakra daleko, to že v rámci mainstreamu si hraje nebo má snahu se profilovat jako rádoby levnější (což je dost virtuální, v praxi je často dražší než vw), je věc jiná, každopádně zákazník dacie není zákazník škody a naopak.
19. 1. 2020 18:43
Re: Evoluce/revoluce
V ČR nebo v EU? I v případě Fabie?
19. 1. 2020 19:38
Re: Evoluce/revoluce
Obecně všude, samozřejmě v rámci jednotlivých trhů se to může trochu měnit dle nastavení cenové a výbavové politiky, ale škodovka opravdu nechce být opravdovým lowcostem, nemá důvod. A platí to i u fabie, jak naznačila už scala tak škodovka se cenově držet při zemi opravdu nechce.
Avatar - Dinar
20. 1. 2020 08:37
Re: Evoluce/revoluce
Tak co třeba nějaký evropský bohatý trh, pro tyto značky nedomácí, např. Švýcarsko.
Fabia - od 14.900 CHF
nové Clio - od 14.900 CHF
Sandero - od 8.900 CHF
Jinými slovy, cintáš si pentli, jako obvykle, Škoda je cenově v Evropě na úrovni Renaultu, standardní mainstream, Dacie je cenově úplně jinde, čistý lowcost.
20. 1. 2020 10:30
Re: Evoluce/revoluce
Šoanělsko:
Clio: 11 038,-
Fabia: 9 300,-
Sandero: 7 290,-
Avatar - Dinar
20. 1. 2020 12:38
Re: Evoluce/revoluce
Švédsko:
Clio 172.000 SEK
Fabia 169.000
Sandero 104.000

Španělsko se sesterským seatem, jako domácí automobilkou, je argumentační úkrok, nemluvě o tom, že tam mají nějakou spec. levnou verzi fabie "urban", kterou sis vytáhnul.

Platí, co píšu, Škoda prodává v Evropě za ceny naprosto srovnatelné s mainstreamovou konkurencí, nemluvě o tom, o čem píše Emel, že ve třídě fábie se Renault s cliem cenově srovnává, ale u takového talismanu, je to vůči superbu vyloženě provar, a to i na tom španělském trhu:
superb 31.000 EUR
talisman 25.000

Každopádně, porovnávat škodu s dacií je buď výrazem naprostého ignoranství nebo ubohého Škoda haterství.
20. 1. 2020 12:44
Re: Evoluce/revoluce
Škoda je vnímána jako levný VW. Dacia je levný a starý Renault. V tom si jsou podobné. Dacia na mě působí víc samostatně než Škoda. U koncernu je unifikace všeho možného extrémní.
20. 1. 2020 14:17
Re: Evoluce/revoluce
Škoda sice není moc vnímána jako levný VW (protože je v praxi stejně drahá), každopádně je to pořád mainstream. Dacie není levný Renault ale výprodejová technika renaultu poskládaná co nejlevněji. Jasný lowcost. Samozřejmě někomu konkértnímu se v hledáčku můžou potkat obě značky ale obecně cílí na úplně jinou zákaznickou skupinu.
Avatar - Emel
20. 1. 2020 11:28
Re: Evoluce/revoluce
To je jedna věc... a pak tu je ještě aspekt toho, jaká auta která značka prodává. Škodovku táhne Octavia, úspěšně prodává Superba a Kodiaq (v rámci daných tříd). Renault prodává velmi úspěšně Clio a Captur, větší auta už tolik ne... Megane proti Octavii nebo Talisman proti Superbu dost ztrácí (i přes celkově výrazně vyšší prodeje Renaultu). Takže i s ohledem na to jsem si celkem jistý, že průměrná cena prodané Škodovky je vyšší, než průměrná cena prodaného Renaultu.
19. 1. 2020 12:01
Re: Evoluce/revoluce
Já si ale myslím, že nová Fabie Combi by úspěšná určitě byla, mj. právě proto, že by ve svém segmentu neměla žádného konkurenta!!!
Avatar - _beta
19. 1. 2020 13:32
Re: Evoluce/revoluce
To sa vie, že by bola úspešná.
Ale koho to zaujíma, keď crossover na rovnakej technike vyprodukuje 2x taký zisk.
19. 1. 2020 14:06
Re: Evoluce/revoluce
Evidentně nebyla, už stávající generace je v podstatě poslední mohykán tohoto segmentu a světe div se - žádné prodejní rekordy se nekonají, prodávají sotva polovinu nékdejší produkce, tudy prostě cesta nevede ;-) Můžeme si o škodovce myslet ledacos, ale není dnes tam kde je díky tomu že by neuměla marketingově zpracovat o které modely je zájem a o které nikoliv.
Avatar - Ada je zase tady
19. 1. 2020 23:57
Re: Evoluce/revoluce
Dnešní Fabie se dobře neprodává, protože nemá diesel! Zde redaktor slibuje odstranění této největší slabiny :-)
Avatar - twistedTSD
19. 1. 2020 12:09
Re: Evoluce/revoluce
Nemyslím si. Už si nepamatuji přesně, ale podíl Fabie kombi je velký více než dost, aby se vývoj vyplatil. Na rozdíl od konkurentů má Škoda domácí trhy, na kterých je kombík mimořádně populární, ať už se bavíme o prodejích FO nebo PO. Problém spíše je, nakolik může kombi kanibalizovovat dražší sourozence.
19. 1. 2020 14:03
Re: Evoluce/revoluce
Kdepak, podíl kombi je menšinový a dlouhodobě to klesá resp. ty nůžky se rozvírají. Škodovka má omezenou kapacitu, takže musí pečlivě vybírat které modely nechá a které ořízne, a je logické že první jsou na řadu ty méně úspěšné. Mimořádně populární není kombik nikde, to si autor vycucal z prstu, ani na domácím trhu, a to že náš trh je pro škodovku v globále vcelku nevýznamný asi zmiňovat nemusim.
19. 1. 2020 16:21
Re: Evoluce/revoluce
Kombi už v této třídě nikdo nedělá. Od Škodovky je to logické.
Avatar - twistedTSD
19. 1. 2020 16:23
Re: Evoluce/revoluce
ČR je třetím největším trhem Škody, nemluvě o tom, že když mluvím o domácím trhu, mám na mysli středoevropský region. A tady kombi bez debat populární je.
19. 1. 2020 17:28
Re: Evoluce/revoluce
Nejde o pořádí ale objem - Škoda v ČR prodá pouze 8% své produkce, drtivá většina jde tedy jinam. To že i v ČR tvoří řada fabie menšinu prodejů a z toho opět jen menšinu combi je také jasné, v celé Evropě je to pak ještě patrnější. Takže ne - kombi segmentu B opravdu populární nejsou.
Avatar - 3_diamanty
19. 1. 2020 11:23
mohla by byt uz pekna
lebo je fakt ze ta sucasna v tvare akejsi vysokej a sirokej kocky s tupym kukucom tej krasy moc nepobrala .. a ani ta predosla uz zase priuzka zaoblena kontajnerovita fabia nebola tiez svojim pomerom proporcii pekna ( este to znizene monte carlo v cervenej s ciernymi lemami blatnikov ktore kasnu aj opticky rozsirili bolo kukatelne ) ... takze za mna je stale zatial najkrajsia a aj proporcne najlepsie zvladnuta ta este uplne prva fabia z r 1999 ....

PS: inak keby fabia stvrtej generacie vyzerala tak ako na tomto obrazku.. tak ju kludne aj chcem ... lebo toto je uz fakt parada.. krasa.. uz len verit ze takto bude aj seriovka vyzerat :yes:
Rozbalit vlákno
10
19. 1. 2020 11:30
Re: mohla by byt uz pekna
Prvú Fabiu som nemal rád, lebo ich boli mraky (+Junior), ale teda po jej dvoch ďalších generáciách musím uznať, že zostarla veľmi dôstojne.
Avatar - 3_diamanty
19. 1. 2020 11:41
Re: mohla by byt uz pekna
veru tak.. dodnes vyzera slusne ... a ani sa mi nechce verit ze mame pred sebou uz 20 rocne auto ... stale posobi vizualne solidne ... akurat zadne svetla mi pridu svojou plochou na kasni uz kusok privelke na hatchi ... ( uz kombik aj sedan to mali ok ) .. ale ano.... celkovo prva fabia vyzera dodnes fakt dobre :yes:
19. 1. 2020 12:00
Re: mohla by byt uz pekna
Mně se taky dnes oslavovaná první Fabie zrovna moc nezamlouvala - oproti Felicii o půl třídy menší interiér i kufr, velmi problematická nabídka motorů (bolestně chybějící atmosférická 1.6) a z mého pohledu tragický byl design ultrastrohé přístrojové desky, s se spodním středovým rohem, který při havárii řidiči hrozil rozdrcením pravého kolena.... ;-\ Hlavní devizou ale byly na svou dobu špičkové jízdní vlastnosti a robustní a poprvé pozinkovaná kastle.
Avatar - 3_diamanty
19. 1. 2020 12:23
Re: mohla by byt uz pekna
mal si tam 1,4ku 74kw https://www.auto.cz/…16v-elegance-133 ... v com bol problem... ved ta sla slusne na tu dobu .. a este aj dnes by som taketo nieco malej triede rad videl ... ale ok chapem... atmo.. bla bla... emisie bla bla atd...

kufor bol mensi od feldy o pouhych 12L... teda nic fatalne ....
19. 1. 2020 12:30
Re: mohla by byt uz pekna
Původní rozdíl v objemu kufru byl větší, než ho škodovka "lépe změřila" :D A úbytek prostoru v kabině byl proti feldě přímo brutální, o tom žádná (nejvíc to vadilo na šířku). S Fabii 1.4 16V/74 jsem měl tu čest, ten motor byl až do zhruba 4500 ot. totální mrtvola, teprve pak to jelo pěkně. Pro naprostou většinu řidičů to byl nepoužitelný motor, jednotka 1.6 8V/74 kW by byla bývala mnohem lepším řešením.
Avatar - 3_diamanty
19. 1. 2020 12:34
Re: mohla by byt uz pekna
tak bola tam este aj 55kw 1,4ka https://www.auto.cz/…olba-04-2001-163 ... asi aj prave to bol ideal pre fabiu .. predsa len ten maximalny kroutak bol nizsie polozeny uz ako pri sportovejsie ladenej 100konovej verzii :yes:

motoricky podla mna nebol tu nejaky problem... dalo sa este aj vyberat ( nie ako dnes kde mas defakto jediny aj cenou aj vykonom rozumne posadeny motor a zbytok je uz predajne len do poctu ... a pre bezneho zaujemcu o male auto uz kusok aj predrazena a nekupitelna volba ) ...
19. 1. 2020 13:19
Re: mohla by byt uz pekna
Ne, podle mého názoru byla ta tehdejší nabídka benzínových motoru jedničkové Fabky fakt divná - 4 čtrnáctistovky (1.4 MPI/44 kW, 1.4 MPI/50 kW, 1.4 16V/55,63,74 kW) a pak až pro segment B bizarní 2.0 MPI/85 kW).... ;-\ Ta 1.6/74 kW by bývala přesně ta velikost motoru, co Fabii I hrozně chyběla!
Avatar - twistedTSD
19. 1. 2020 13:50
Re: mohla by byt uz pekna
59 kW, ne 63. Ale nabízela se jen krátce. Nejlepší volba.
19. 1. 2020 14:00