Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia IV (2021): Nová generace prý bude krásná. Hlavně se ale zbaví největší slabiny

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 19. 1. 2020 • 12:08
21
188
Zobrazit náhledy (21)
skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni skoda fabia testy nizsistredni

Zatímco letošek se u mladoboleslavských ještě ponese v duchu nové Octavie, další rok už bude patřit malé Fabii. O čtvrté generaci k nám začínají proudit první informace.

Scala, Kamiq a naposledy Octavia. Může se zdát, že všechny zásadní novinky si Škodovka vystřílela v posledních měsících, ale není tomu tak. Zatímco Scala a Kamiq už jezdí po českých cestách a novou Octavii na nich ve velkém očekáváme co nevidět, v mladoboleslavském zákulisí se vyšívá zbrusu nová generace modelu Fabia.

Čtvrté provedení by se světu mělo představit už příští rok. Nejprve se hovořilo o premiéře na konci roku, následně se však objevila informace, že Škodovka stihne debut ještě dříve (že by v Ženevě?). Automobilka samozřejmě oficiální cestou nic nepotvrdila, její šéf Bernhard Maier se ale už před rokem nechal slyšet, že se prototypem nové Fabie svezl a těší se na její uvedení.

Mluvili jsme s člověkem, který si prohlédl hotový hliněný model a své dojmy shrnul stručně: „Nová Fabia je krásná, opravdu atraktivní. Jak proporčně, tak hlavně vzhledově,“ uvedl zdroj. Samozřejmě se do sériové podoby některé prvky změní, základní rysy mají ale designéři připraveny měsíce dopředu.

Dozvěděli jsme se, že Fabia rozvíjí designový jazyk, se kterým Škodovka začala modelem Scala a pokračovala Octavií. Samozřejmostí bude výraznější maska chladiče, diodová světelná technika a nápis namísto loga vzadu, stejně jako možnost většího obutí. Dali jsme dohromady veškeré dostupné postřehy a nechali auto nakreslit našeho grafika Honzu, který přidal trochu vlastní fantazie. Výsledek si můžete prohlédnout v přiložené galerii.

Interiér jsme zatím neviděli, ale nepochybujeme, že také ten se nechá inspirovat moderními sourozenci, zejména pak Scalou a Kamiqem. Fabia IV určitě dostane moderní multimediální systémy a kvalitnější materiály napříč kabinou. To všechno ale musí Škodovka zvládnout s minimálním nárůstem ceny, aby se novinka „nepotkávala“ s větší a dospělejší Scalou.

Podle posledních dostupných informací to vypadá, že nová generace dá sbohem karosářskému provedení kombi a Fabia tak na trhu zůstane pouze coby pětidveřový hatchback. Je to škoda, malý kombík byl na našem trhu mimořádně populární, ale Škodovka má pro jeho zaříznutí dobrý důvod. Kdo chce komplexně praktičtější auto, ten si může koupit větší (a dražší) Kamiq. Fabia je po uvedení nového Clia jediným malým autem, které se ještě s batohem na zádech nabízí.

Na technické podrobnosti je zatím příliš brzy, základní představu už si ale udělat můžeme. Nejdůležitější informací je, že se nová generace konečně rozloučí s architekturou PQ26 a dostane moderní modulární platformu MQB A0. Tu už má řada koncernových vozů, namátkou Volkswagen Polo, Seat Ibiza či Audi A1. To mimo jiné znamená, že nová Fabia bude výhradně s ruční parkovací brzdou a pohonem předních kol.

Základem palety pohonných jednotek se jistě stanou litrové tříválce v několika výkonnostních variantách, pro náročnější bude připravena čtyřválcová patnáctistovka. U vybraných konfigurací dostanou zákazníci na výběr mezi manuální a automatickou převodovkou. Dieselových agregátů se pod kapotou nové generace nejspíše nedočkáme, některé benziny naopak budou tzv. mildy-hybridy. Ale nemá smysl spekulovat, počkejme si na příští rok!

Která generace Škody Fabia se vám líbí nejvíce?
  • 1. (1999-2007)
    26,2%
  • 2. (2007-2015)
    6,9%
  • 3. (2014-nyní)
    66,9%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 8484 čtenářů.

Související články

Témata
Avatar - Ja Prvni 123
2. 2. 2020 19:34
Zbaví se největší slabiny?
Oni ji budou vyrábět bez motoru?!
Avatar - Emel
21. 1. 2020 15:12
Re: "Škoda"
To beru, ta statistika kulhá, vždycky kulhala. Obecný princip toho, že se soukromě kupují spíše levnější auta, ale podle mě platí... a nemám problém věřit tomu, že Fabia Combi je nejžádanější auto kupované mladými rodinami soukromě (tj. v situaci, kdy třeba otec nemá možnost vzít si z firmy něco jiného).

PS: vím že je to vágní definice, mladé rodiny a tak... ale myšlenka je snad jasná.
21. 1. 2020 14:48
Re: "Škoda"
10-15% bylo myšleno ako reálná sleva bez využítí dalších slev ako protiúčet, auto na ičo apod. Jo, dle reklamy to opravdu dělá 25%, realita ale byla u mě jiná...
21. 1. 2020 14:34
Re: "Škoda"
Jak píšeš - to je skutečně pouze virtuální rozdělení podle právní formy prvního kupujícího, nemá to žádnou vypovídací hodnotu, v tzn. firemních registracích je mraky soukromých aut - počínaje přeprodanýma předváděčkama, přes všechny operáky až po soukromá auta koupená na ičo kvůli nákladům či odpočtům.
A i když pochopitelně gró prodejů i tak zůstane skutečně u reálné firemní klientely resp. fleetu, tak jde o to že těma autama jezdí zase jen lidé a ti pak nemají logicky potřebu si svoje další auto do domácnosti kupovat tak velké. Jinak řečeno pokud mají tu octávku v kombíku jako firemní auto, manželce pak stačí fabie.
Avatar - Emel
21. 1. 2020 14:21
Re: Větší kola?
Jde o to, že když celkově zvětšíš kolo, tak tam při stejné velikosti disku budeš mít víc gumy. A nebo si koupíš tu Fabii na 16" místo 15", bude tam stejně gumy a bude to líp vypadat. Tohle byl třeba zásadní problém Rapidu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku