Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW se s předstihem přizpůsobuje přísnějším normám. Významně rozšiřuje nabídku mildhybridů

Tradiční jarní inovace výrobního programu vozů BMW je tentokrát ve znamení mildhybridů. Nově se ústrojí s 48V startér-generátorem objeví v řadě 3 a SUV X3 a X4.
Zpět na článek
19. 1. 2020 11:04
Re: Full hybrid
Vis ja se tady bavim o technickych resenich a ne o zadnem videni sveta.

Je tvrdim ze hybrid od BMW dava smysl jen jako plug-in.

Fanatismus a ideologie sem taha nekdo jinej.

Ale kdyz uz jsme u toho.
Ja jsem jen zastancem mainstreamu EU.
Limitum a EU zdar
19. 1. 2020 10:59
Re: Full hybrid
A ty taky ne :-)

Bezte si s Winem otirat pneumatiky ;-)
19. 1. 2020 09:47
Re: Full hybrid
Nejhorší na tom všem je, že ty nejnověší příšerně drakonické limity CO pro auta prodávaná v EU jsou z planetárního hlediska úplně, ale úplně k ničemu. Vůbec nijak to globálnímu klimatu nepomůže (bude stačit, když např. Čína či Indie otevře nějakou velkou tepelnou elektráru, nebo někde pořádně bouchne sopka a celá "úspora" C2 bude fuč), zato to děsivým způsobem zdeformuje evropský automobilový trh a navíc se tím zásadně zpomalí výměna starších aut za novější, s mnohem ekologičtějšími spalovacími motory!!! Je to prostě levičácký zelený ***smus v nehorší podobě, kterým si Evropa pod svou výkladní skříní (automobilovým průmyslem) podřezává větev. Se všemi strašlivě ničivými sociálními a ekonomickými dopady... :-( :-( :-( Až to vypukne na plno, v zemích s významným automobilovými průmyslem budou mít šanci jen politici, kteří se zaváží, že se výše uvedený absurdní limit na CO2 budou snažit zvýšit na nějakou splnitelnou a rozumnou úroveň!
19. 1. 2020 09:39
Re: Full hybrid
Ještě si zapomněl dodat, že mr.d.ka současný Prius je taky hnusná jak noc, což jeho prodejům taky určitě nepomáhá! ;-)
19. 1. 2020 09:37
Re: Full hybrid
Z grétistických ekofanatiků jako jsi ty je mi na blití! :-( :-( :'-(
19. 1. 2020 09:31
Re: Tak pane Bureši
To chceš trvrdit, že magoři, kteří si v minulých letech koupili idiotské verze "Green Line, Ecomotive " apod. jsou "uvědomnělí"?! :D :D :D Co je uvědomnělé na tom si koupit auto se sníženým prkenným podvozkem v kombinaci s úzkými koly obutými do klouzavých "eko-pneumatik" a s prodlouženými převody až k nepoužití a se zákazem volby spousty prvků výbavy? :D :D :D O tyhle příšernosti byl tak minimální zájem, že je jejich výrobu VW brzy ukončili a ty tuto zhůvěřilost obhajuješ a adoruješ! :D :D :D
19. 1. 2020 09:18
Re: Full hybrid
Ano napsal jsem to blbě, 120-126 g CO2 je to podle NEDC, podle WLTP je to 156 g a u čtyřkolky 166 g, v každém případě hodnoty zcela "mimo mísu" z hlediska požadavků EU.
19. 1. 2020 06:06
Re: Full hybrid
Pokuty pre 2020 sú počítané na základe NEDC. A pre 2025 sa počíta s percentuálnym znížením oproti roku 2021. Tak neviem prečo do toho všetci montujú WLTP?
Ale inak súhlasím s tým, že teraz je už neskoro začať rozširovať portfólio len o full hybridy. To malo zmysel pred 5 a viac rokmi, aby teraz už malí výrazný podiel na predajoch. Teraz potrebujú zvyšovať zastúpenie PHEV a EV inak majú za 5 rokov problém.
19. 1. 2020 00:40
Re: Full hybrid
Regenerace se pousti pri jizde s ohratym motorem ustalenou rychlosti az po urcite dobe. Ciste hypoteticky to muze nastat i ve meste. V drtive vetsine pripadu ale ve meste nejedes delsi dobu ustalenou rychlosti. Ja bych se tim fakt nestresoval.
18. 1. 2020 23:43
Re: Tak pane Bureši
Mezi hybridy bych to osobně neřadil, už jen kvůli tomu, že za pár let bude mHEV v podstatě každé auto. :)
18. 1. 2020 23:37
Re: Full hybrid
proste nedokaze pochopit, ze jeho "videnie sveta" nie je to "jedine spravne" a niektore technologie proste nemaju pre automobilky zmysel a dokonca ani pre ekologiu
Avatar - beibej
18. 1. 2020 22:07
Re: Full hybrid
Tohle je, myslím špatně položená otázka.
18. 1. 2020 21:29
Re: Full hybrid
Jakýkoliv full hybrid je pro BMW nesmysl. X3 30e má 56g CO2, tedy násobně méně než hybridy Hondy nebo Toyoty, je nesrovnatelně dynamičtější a může do bezemisních zón před kterými musí Toyota nebo Honda zaparkovat na společném parkovišti s diesely. Navíc sráží flotilové emise a tudíž BMW může vedle toho prodat třeba jednu plnotučnou 340i.
18. 1. 2020 21:19
Re: Full hybrid
Full-hybrid s jednim elektromotorem a osmistupnovou prevodovkou je nesmysl. Proto se nenabizi.
Z hlediska plneni limitu, je kazda technologie snizeni prinosem ;-)
18. 1. 2020 21:16
Re: Full hybrid
Ne, nenabízelo, protože to pro něj nemá z hlediska plnění limitů CO2 nejmenší význam. Nabízí PHEV a další porostou jak houby po dešti a nejen u BMW.
18. 1. 2020 21:08
Re: Full hybrid
Kdyz by BMW umelo full-hybrid, tak by ho asi nabizelo.. ;-)

HEV / PHEV je tak liny nebo hbity, jak se nadimenzuje motor a baterky. CR-V je kombinaci prijatelne ceny, vynikajiciho komfortu a dostatecne dynamiky pro trochu ekologicky smyslejici lidi.
RAV-4 PHEV ukaze dynamiku zhruba na urovni BMW.
18. 1. 2020 21:05
Re: Full hybrid
Proc se v te studii pise o regeneraci ve meste?
Avatar - xxc
18. 1. 2020 20:54
Re: Tak pane Bureši
A nie je to jedno, ake budu statistiky? Ked to fakt prinesie usporu, preco nie.
18. 1. 2020 20:50
Re: Full hybrid
Proč by BMW neumělo full hybrid? Když umí PHEV tak automaticky umí full hybrid, protože PHEV je také full hybrid plus umí dobíjení baterií z el. sítě. Full hybrid pro BMW nemá v Evropě žádný význam, dostat se s ním na hodnoty CO2 platné po roce 2024 je prakticky vyloučené, takže přechodné období mild hybridy plus PHEV a EV a postupně útlum mild a přechod plně na PHEV a EV, to je jediná cesta jak se vejít do limitů. Příkladem je zrovna třeba to CR-V, podle WLTP 120g CO2 je z hlediska už letošního limitu absolutně o ničem, BMW potřebuje modely s CO2 hluboko pod 60g CO2 aby mohlo nabízet vysokovýkonné sportovně laděné modely a aby se v průměru dostalo k 95g, se 120g nebo podobnou hodnotou u X3 nebo u dalších modelů by nemělo nejmenší šanci a navíc BMW si nemůže dovolit dát do X3 ludru línou jako je v CR-V.
Avatar - _Karel_
18. 1. 2020 20:43
Re: Full hybrid
Ano, obě automobilky se snaží o něco jiného, souhlasím. Ale Dona vita to mrzí. Všichni by měli chtít to, co chce on.
Avatar - _Karel_
18. 1. 2020 20:41
Re: Full hybrid
To sou děsný kydy, že motor není konkurenceschopný, když má turbo a přímý vstřik a asi nejlepší soudobý automat. Ano, spolehlivost nebude stejná, jako u Toyoty. A přesto si kupodivu spousta lidí koupí raději parádní auto než spolehlivou ekologickou mrd.ku typu Prius.
18. 1. 2020 19:26
Re: Full hybrid
Obe automobilky nato idu inak. Toyota ale nevyraba auta ktore by si mali namazat bmw na chleba. Toyota vyraba spolahlive a kvalitne auta ktore maju vyrazne nizsie co2 ako bmw. A presne oto Toyote ide.
Avatar - WinDiesel
18. 1. 2020 19:21
Re: Full hybrid
Já jsem to samozřejmě četl, je to těžce zmanipulovaná a tendenční studie jasně na objednávku nějakých rádoby-ekologických organizací. Mimochodem se několikrát prozrazují a třeba na straně 28 této studie přiznávají že diesely splňují všechny normy a nepřekračují žádné pevně stanovené limity.
Je to článek ve stylu - měly by... , bylo by dobré ..., mohly by ..., za jistých okolností ..., apod.
Bylo by třeba zajímavé zjistit nějakou studií o kolik víc je otěru z pneumatik velice těžkých elektromobilů, než lehoučkých benzínů. Mimochodem tento otěr dělá až 40% ze všech pevných částic generovaných automobily a bez diskuze je pohlcují DPF a BPF filtry vozů se spalovacím motorem. Takže 450 až 800 km bez regenerace jsou částice pohlcovány a potom dochází 3 minuty k regeneraci.
Jsi směšný, uwědomuješ si to?
18. 1. 2020 19:19
Re: Full hybrid
Esteze tu mame teba a tvoje duchaplne a poucne prispevky zalozene na faktoch a pravde.
Avatar - WinDiesel
18. 1. 2020 19:12
Re: Full hybrid
Tvoje ekofanatické příspěvky mají hodnotu jen pro podobné ekofanatické magory jako jsi sám.
Avatar - beibej
18. 1. 2020 19:09
tralala
"V situacích, kdy motor nepracuje z hlediska účinnosti v optimálních otáčkách a zatížení, může startér-generátor zvětšit výrobou elektřiny jeho zatížení, a tím zvýšit jeho účinnost..."

To může i šofér, když přestane jet s lehkou nohou v eko stylu a jízdu si patřičně užije. A nepotřebuje kur v ítka. :-[]
Avatar - WinDiesel
18. 1. 2020 19:09
Re: Tak pane Bureši
Souhlasím, jen v těch statistikách bude bordel.
Budou to diesely nebo hybridy? Nebo oboje?
Avatar - beibej
18. 1. 2020 19:06
Re: Full hybrid
Elektromobily taky "nesmrdí" ve městě, ale v elektrárně. Tak diesely s filtrem taky smrdí "ne ve městě".
18. 1. 2020 18:33
Re: Full hybrid
Samozrejme ze nejsou ciste jsou jen cistsi nez byly u motoru o generaci starsich. To ti musi stacit. Mozna je to pro tebe prekvapeni ale porad jeste autum z vyfuku nelezou kyticky. Jsou to proste auta se spalovakem a ty produkujou spaliny.
18. 1. 2020 18:30
Re: Full hybrid
Ty to je zase objev ameriky ze pri regeneraci dpf diesel zacudi a prekracuje normy na emise. To snad bylo jasny uz ve chvili kdy se dpf zavedly. Nicmene regenerace neprobiha ve meste ale za mestem kde je to minimalni problem. Me to teda nevadi jestli tobe jo se obavam ze je tvuj problem se kterym ale stejne nic nenadelas. Tak to proste je a bude. Ja bych se spis radoval z toho ze ve meste diky dpf neprodukuji auta rakovinotvorne castice. Ty ses nastvanej ze je vypusti nekde kde to nevadi.
Avatar - CICERO
18. 1. 2020 16:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 1. 2020 15:53
Re: Full hybrid
Mne nevadi PHEV, naopak.

Ale vadi mi absence full-hybridu.
Kdy realna spotreba mild-hybridniho dieselu bude ve meste (v zacpe) otresna..

BMW PHEV neni prilis konkurenceschopny.
Slozitejsi auto (krome par valcu navic) uz asi vymyslet nejde.
Jen namatkou to ma: turbo, primy vstrik, 8istupnovy automat, valvetronic atd.
Jestli se nepletu, takhle z hlavy.
Avatar - _Karel_
18. 1. 2020 15:41
Re: Full hybrid
Hybridy Toyoty mají určitě navrch proti mild hybridům, ale nevidím důvod proč plakat nad absencí hybridu, když má BMW výborný PHEV. Trápí tě, že může projet město jen na elektřinu? Měl bys jásat, ne? A když se vybije baterka, tak si každou hybridní Toyotu s vybitou baterkou namaže na chleba.
18. 1. 2020 15:18
Re: Full hybrid
Muzes si to precist jinde, treba na reuters, jak jsou diesely "ciste" ve skutecnosti.


https://www.reuters.com/…up-idUSKBN1ZB0PT

Jako u DG nasobne prekracovani normy.
V tomto pripade 1000x.

Tak doufam, ze uz aspon skonci ty pohadky o tom, ze diesel cisti vzduch :-)

Btw. podle toho (stuttgartskeho..jaka nahoda v sidle M-B) mereni "cistych" dieselu, to s temi casticemi fungovalo jen pri studenem motoru!!!!!!
Pral bych cloveku, co si mysli, ze ty spaliny co vychazeji z vyfuku studeneho dieseloveho motoru jsou ciste, aby si privonel :-D
18. 1. 2020 15:14
Re: Tak pane Bureši
To nevim.

Teoreticky by to zvladnul..
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2020 15:07
Re: Tříválec
Mildhybrid žádné výrazné zdražování nepřináší.
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2020 15:01
Re: Tak pane Bureši
Start-stop si (nejpozději) v zácpě každý vypne a pokud vím, mildhybrid na 5 metrů nastartuje taky.
Avatar - _Karel_
18. 1. 2020 14:51
Re: Tříválec
U Golfu je rozdíl +34tis. I to mi přijde dost. Ale že by to něco zajímavýho udělalo s cenou trojky, to těžko.
18. 1. 2020 14:47
Re: Tak pane Bureši
Souhlas, ale pravda je, že mild hybrid aspoň něco zákazníkovi přináší, narozdíl třeba funkce start/stop (byly doby, kdy to byla příplatková výbava :)). Hladký start bez vibrací přes řemen a boost, který vykryje přechodové režimy agregátů utlumeného EU6 D. Jízda je příjemnější.
18. 1. 2020 14:41
Re: Tak pane Bureši
V mraze na D1 uvědoměle vypínám motor:)
18. 1. 2020 14:15
Re: Tak pane Bureši
Fousku, fousku.

Predstava a pomerne urcite..

Hlasej dal, jaky jsou zakaznici BMW chudaci (ve skutecnosti plac automobilek..).

Ty jsi tunta :-)
18. 1. 2020 13:56
Re: Tak pane Bureši
Tlacháš ty. A meleš ho v na.
Mám představu a poměrně i jistotu, že jsou to desítky kilo a desítky tisíc.
Ale konkrétně u toho daného modelu ti to neřeknu přesně.
A ano, lidem se to nutí.
A ano, rád je z toho je ten, kdo patří mezi cca 1 buďto nejblbějších, nebo nejsfganatizovanějších zoufalců neschopných vidět svět v souvislostech.
Sám se přihlásil.
Debatu ukončuji pro notorickou blbost oponenta.
:-!
Avatar - lyon667
18. 1. 2020 13:48
Re: Full hybrid
U 5er je spotřeba tabulkově o 0.2 - 0.3 l nižší, ale zároveň je např. Touring oproti březnovému ceníku dražší o 2000€. To bys musel mít sakra nájezd, aby se to vyplatilo.

A ten druhý web, tohle vážně čtes? :-O
18. 1. 2020 13:24
Re: Full hybrid
O tom nepochybuju.

Tomu taky odpovida kvalita tvych prispevku.

Sorry, jedine v cem tve prispevky vynikaji je jejich kvantita :-)
18. 1. 2020 13:22
Re: Full hybrid
Mě odkazy pomatenejch fanatiků nezajímají a šance, že bych na ně klikl je nula.
18. 1. 2020 13:22
Re: Tak pane Bureši
Jde o to o kolik.

A taky nemam naladu to hledat.

Na acz se to nedoctu..

Ty tady tlachas o tom, jak ti to nuti. A nemas predstavu o tom kolik to stoji nebo vazi.

PS U VW byla vzdy strategie ty uvedomelejsi poradne stahnout. Tzn. za tezsi zprevodovani snizeny podvozek a drobnou aero retus si nechaval radne zaplatit.
Myslim, ze v pomeru k celkovym nakladum X3 se to ztrati. Jsem rad, ze jsou automobilky tlaceny timto spravnym smerem!
18. 1. 2020 13:20
Re: Tak pane Bureši
Zjisti si to sám.
Že jsou vyšší (váha i cena) snad pochopíš i ty.
U Golfa třeba si to najdi v ceníku - tam je teď oboje.
A navíc ta cena je ponížena o nižší pokutu.
Ale najdi si to sám, nehodlám trávit sobotu tím, že ti budu strkat čísla pod pysk.
A jestli si myslíš, že elktromotor (nebo baterka) a další věci, co jsou v autě navíc nezvedají cenu...tak jsi tak chytrý, jak si myslím.
18. 1. 2020 13:15
Re: Tak pane Bureši
Konkretne? O kolik je to vyssi vaha, cena? V te cene X3???

Mild hybrid je v dnesni dobe absolutni technicky minimum.

Je smutny, ze tady jezdi auta, ktera stoji v zacpach se zapnutym motorem.
Nebo se srart-stop, kdyz chteji popojet o pet metru, tak musi nastartovat..
18. 1. 2020 13:14
Re: Full hybrid
Misto trollovani si zkus precist ty odkazy.

Pak zjistis, kdo ma kde hlavu:-D
18. 1. 2020 13:02
Re: Full hybrid
Nedávno jsem ti doporučoval, abys zabojoval a vytáhl si hlavu ze zadku.
Pročjí jí tam furt máš?
Vykašlal ses na to nebo to bylo nad tvoje síly?
:-!
Avatar - lyon667
18. 1. 2020 13:01
Re: Tak pane Bureši
Tomu, kdo ho nechce. Budou ho mit vsechny 320d bez vyjimky a dost pochybuji, že ho bude BMW montovat "zdarma", beze změn ceníku.
18. 1. 2020 13:00
Re: Tříválec
Prvních vlašťovek pár je.
Třeba šestihrnek 4.0 v Caymanu&Boxsteru.
18. 1. 2020 12:59
Re: Tříválec
Nepřijde. Bude to dvoulitr R4.
V co ty věříš je jedno.
Vědět je nářez.
18. 1. 2020 12:58
Re: Tak pane Bureši
Ve výrobní ceně, ve váze, ve složitosti.
A hlavně to, že je v podstatě NAŘÍZEN!
Kdyby sis lidi mohli svobodně vybrat, nikdo by si ho nekoupil. Kromě tebe - hubou.
Stačí ti to?
18. 1. 2020 12:37
Re: Tak pane Bureši
Muzes mi rict komu vadi mild hybrid?

Lehce snizuje spotrebu, muzes plachtit bez motoru. Vyrazne zlepsuje start-stop funkci.

V cem je problem?
18. 1. 2020 12:21
Re: Tak pane Bureši
Přesně tak, nejhorší hnus je pseudoekologická hyperkorektnost! :-O
18. 1. 2020 12:19
Full hybrid
Skoda, ze BMW neumi full hybrid.

Jen ten do zasuvky.

Toyota a Honda maji vyrazne navrch oproti temto mild hybridum.

Proc nejsou v clanku uvedeny konkretni spotreby???
Jaka je uspora mild-hybridizaci???

Rad bych videl porovnani (alespon spotreby) mild-hybridni X3 a hybridni RAV-4 nebo CR-V..

Smutne je, ze diesely stale MOHOU prekracovat normu nox 1.43x, i v roce 2021..
https://dieselnet.com/…ndards/eu/ld.php
Sen o cistem dieselu, tak zustava snem, kdyz napr. prekracuje 1000x normu pro PM behem vypalovani...
https://www.europeaninterest.eu/article/new-diesels-particle-emissions-spike-1000-times-normal-levels-tests/
Avatar - Dzakobo
18. 1. 2020 11:42
Re: Tříválec
Tříválec má označení 316i, zatím není v nabídce, ale pevně věřím, že přijde :D
Avatar - lyon667
18. 1. 2020 11:14
Tříválec
Nikde jsem se nedočetl, co to udělá s cenou této nejdostupnější "fleetové" trojky. Pokud naroste nějak výrazně, buď ve srovnání s 330d nebude dávat smysl, nebo nuceně podraží i ostatní motorizace.

Zajímavější je ovšem informace odjinud, že 318i už nedostane tříválec, ale opět podladěný dvoulitr, jak tomu bývalo dřív. Že by první vlaštovka konce downsizingové mánie?
18. 1. 2020 10:26
Tak pane Bureši
musím kvitovat, že jste ve článku po pravdě napsal, že to BMW dělá, aby splnilo emisní normy. Spousta článků nám vnucuje, jak je to paráda a lidi a automobilky to chtějí.
A chválí jak utěšeně rostou prodeje hybridizovaných aut, jakoby ti lidi za tím šli.