Tradiční jarní inovace výrobního programu vozů BMW je tentokrát ve znamení mildhybridů. Nově se ústrojí s 48V startér-generátorem objeví v řadě 3 a SUV X3 a X4.
Nejhorší na tom všem je, že ty nejnověší příšerně drakonické limity CO pro auta prodávaná v EU jsou z planetárního hlediska úplně, ale úplně k ničemu. Vůbec nijak to globálnímu klimatu nepomůže (bude stačit, když např. Čína či Indie otevře nějakou velkou tepelnou elektráru, nebo někde pořádně bouchne sopka a celá "úspora" C2 bude fuč), zato to děsivým způsobem zdeformuje evropský automobilový trh a navíc se tím zásadně zpomalí výměna starších aut za novější, s mnohem ekologičtějšími spalovacími motory!!! Je to prostě levičácký zelený ***smus v nehorší podobě, kterým si Evropa pod svou výkladní skříní (automobilovým průmyslem) podřezává větev. Se všemi strašlivě ničivými sociálními a ekonomickými dopady... :-(:-(:-( Až to vypukne na plno, v zemích s významným automobilovými průmyslem budou mít šanci jen politici, kteří se zaváží, že se výše uvedený absurdní limit na CO2 budou snažit zvýšit na nějakou splnitelnou a rozumnou úroveň!
To chceš trvrdit, že magoři, kteří si v minulých letech koupili idiotské verze "Green Line, Ecomotive " apod. jsou "uvědomnělí"?! :D:D:D Co je uvědomnělé na tom si koupit auto se sníženým prkenným podvozkem v kombinaci s úzkými koly obutými do klouzavých "eko-pneumatik" a s prodlouženými převody až k nepoužití a se zákazem volby spousty prvků výbavy? :D:D:D O tyhle příšernosti byl tak minimální zájem, že je jejich výrobu VW brzy ukončili a ty tuto zhůvěřilost obhajuješ a adoruješ! :D:D:D
Ano napsal jsem to blbě, 120-126 g CO2 je to podle NEDC, podle WLTP je to 156 g a u čtyřkolky 166 g, v každém případě hodnoty zcela "mimo mísu" z hlediska požadavků EU.
Pokuty pre 2020 sú počítané na základe NEDC. A pre 2025 sa počíta s percentuálnym znížením oproti roku 2021. Tak neviem prečo do toho všetci montujú WLTP?
Ale inak súhlasím s tým, že teraz je už neskoro začať rozširovať portfólio len o full hybridy. To malo zmysel pred 5 a viac rokmi, aby teraz už malí výrazný podiel na predajoch. Teraz potrebujú zvyšovať zastúpenie PHEV a EV inak majú za 5 rokov problém.
Regenerace se pousti pri jizde s ohratym motorem ustalenou rychlosti az po urcite dobe. Ciste hypoteticky to muze nastat i ve meste. V drtive vetsine pripadu ale ve meste nejedes delsi dobu ustalenou rychlosti. Ja bych se tim fakt nestresoval.
proste nedokaze pochopit, ze jeho "videnie sveta" nie je to "jedine spravne" a niektore technologie proste nemaju pre automobilky zmysel a dokonca ani pre ekologiu
Jakýkoliv full hybrid je pro BMW nesmysl. X3 30e má 56g CO2, tedy násobně méně než hybridy Hondy nebo Toyoty, je nesrovnatelně dynamičtější a může do bezemisních zón před kterými musí Toyota nebo Honda zaparkovat na společném parkovišti s diesely. Navíc sráží flotilové emise a tudíž BMW může vedle toho prodat třeba jednu plnotučnou 340i.
Full-hybrid s jednim elektromotorem a osmistupnovou prevodovkou je nesmysl. Proto se nenabizi.
Z hlediska plneni limitu, je kazda technologie snizeni prinosem ;-)
Kdyz by BMW umelo full-hybrid, tak by ho asi nabizelo.. ;-)
HEV / PHEV je tak liny nebo hbity, jak se nadimenzuje motor a baterky. CR-V je kombinaci prijatelne ceny, vynikajiciho komfortu a dostatecne dynamiky pro trochu ekologicky smyslejici lidi.
RAV-4 PHEV ukaze dynamiku zhruba na urovni BMW.
Proč by BMW neumělo full hybrid? Když umí PHEV tak automaticky umí full hybrid, protože PHEV je také full hybrid plus umí dobíjení baterií z el. sítě. Full hybrid pro BMW nemá v Evropě žádný význam, dostat se s ním na hodnoty CO2 platné po roce 2024 je prakticky vyloučené, takže přechodné období mild hybridy plus PHEV a EV a postupně útlum mild a přechod plně na PHEV a EV, to je jediná cesta jak se vejít do limitů. Příkladem je zrovna třeba to CR-V, podle WLTP 120g CO2 je z hlediska už letošního limitu absolutně o ničem, BMW potřebuje modely s CO2 hluboko pod 60g CO2 aby mohlo nabízet vysokovýkonné sportovně laděné modely a aby se v průměru dostalo k 95g, se 120g nebo podobnou hodnotou u X3 nebo u dalších modelů by nemělo nejmenší šanci a navíc BMW si nemůže dovolit dát do X3 ludru línou jako je v CR-V.
To sou děsný kydy, že motor není konkurenceschopný, když má turbo a přímý vstřik a asi nejlepší soudobý automat. Ano, spolehlivost nebude stejná, jako u Toyoty. A přesto si kupodivu spousta lidí koupí raději parádní auto než spolehlivou ekologickou mrd.ku typu Prius.
Obe automobilky nato idu inak. Toyota ale nevyraba auta ktore by si mali namazat bmw na chleba. Toyota vyraba spolahlive a kvalitne auta ktore maju vyrazne nizsie co2 ako bmw. A presne oto Toyote ide.
Já jsem to samozřejmě četl, je to těžce zmanipulovaná a tendenční studie jasně na objednávku nějakých rádoby-ekologických organizací. Mimochodem se několikrát prozrazují a třeba na straně 28 této studie přiznávají že diesely splňují všechny normy a nepřekračují žádné pevně stanovené limity.
Je to článek ve stylu - měly by... , bylo by dobré ..., mohly by ..., za jistých okolností ..., apod.
Bylo by třeba zajímavé zjistit nějakou studií o kolik víc je otěru z pneumatik velice těžkých elektromobilů, než lehoučkých benzínů. Mimochodem tento otěr dělá až 40% ze všech pevných částic generovaných automobily a bez diskuze je pohlcují DPF a BPF filtry vozů se spalovacím motorem. Takže 450 až 800 km bez regenerace jsou částice pohlcovány a potom dochází 3 minuty k regeneraci.
Jsi směšný, uwědomuješ si to?
"V situacích, kdy motor nepracuje z hlediska účinnosti v optimálních otáčkách a zatížení, může startér-generátor zvětšit výrobou elektřiny jeho zatížení, a tím zvýšit jeho účinnost..."
To může i šofér, když přestane jet s lehkou nohou v eko stylu a jízdu si patřičně užije. A nepotřebuje kur v ítka. :-[]
Samozrejme ze nejsou ciste jsou jen cistsi nez byly u motoru o generaci starsich. To ti musi stacit. Mozna je to pro tebe prekvapeni ale porad jeste autum z vyfuku nelezou kyticky. Jsou to proste auta se spalovakem a ty produkujou spaliny.
Ty to je zase objev ameriky ze pri regeneraci dpf diesel zacudi a prekracuje normy na emise. To snad bylo jasny uz ve chvili kdy se dpf zavedly. Nicmene regenerace neprobiha ve meste ale za mestem kde je to minimalni problem. Me to teda nevadi jestli tobe jo se obavam ze je tvuj problem se kterym ale stejne nic nenadelas. Tak to proste je a bude. Ja bych se spis radoval z toho ze ve meste diky dpf neprodukuji auta rakovinotvorne castice. Ty ses nastvanej ze je vypusti nekde kde to nevadi.
Ale vadi mi absence full-hybridu.
Kdy realna spotreba mild-hybridniho dieselu bude ve meste (v zacpe) otresna..
BMW PHEV neni prilis konkurenceschopny.
Slozitejsi auto (krome par valcu navic) uz asi vymyslet nejde.
Jen namatkou to ma: turbo, primy vstrik, 8istupnovy automat, valvetronic atd.
Jestli se nepletu, takhle z hlavy.
Hybridy Toyoty mají určitě navrch proti mild hybridům, ale nevidím důvod proč plakat nad absencí hybridu, když má BMW výborný PHEV. Trápí tě, že může projet město jen na elektřinu? Měl bys jásat, ne? A když se vybije baterka, tak si každou hybridní Toyotu s vybitou baterkou namaže na chleba.
Jako u DG nasobne prekracovani normy.
V tomto pripade 1000x.
Tak doufam, ze uz aspon skonci ty pohadky o tom, ze diesel cisti vzduch :-)
Btw. podle toho (stuttgartskeho..jaka nahoda v sidle M-B) mereni "cistych" dieselu, to s temi casticemi fungovalo jen pri studenem motoru!!!!!!
Pral bych cloveku, co si mysli, ze ty spaliny co vychazeji z vyfuku studeneho dieseloveho motoru jsou ciste, aby si privonel :-D
Souhlas, ale pravda je, že mild hybrid aspoň něco zákazníkovi přináší, narozdíl třeba funkce start/stop (byly doby, kdy to byla příplatková výbava :)). Hladký start bez vibrací přes řemen a boost, který vykryje přechodové režimy agregátů utlumeného EU6 D. Jízda je příjemnější.
Tlacháš ty. A meleš ho v na.
Mám představu a poměrně i jistotu, že jsou to desítky kilo a desítky tisíc.
Ale konkrétně u toho daného modelu ti to neřeknu přesně.
A ano, lidem se to nutí.
A ano, rád je z toho je ten, kdo patří mezi cca 1 buďto nejblbějších, nebo nejsfganatizovanějších zoufalců neschopných vidět svět v souvislostech.
Sám se přihlásil.
Debatu ukončuji pro notorickou blbost oponenta. :-!
U 5er je spotřeba tabulkově o 0.2 - 0.3 l nižší, ale zároveň je např. Touring oproti březnovému ceníku dražší o 2000€. To bys musel mít sakra nájezd, aby se to vyplatilo.
Ty tady tlachas o tom, jak ti to nuti. A nemas predstavu o tom kolik to stoji nebo vazi.
PS U VW byla vzdy strategie ty uvedomelejsi poradne stahnout. Tzn. za tezsi zprevodovani snizeny podvozek a drobnou aero retus si nechaval radne zaplatit.
Myslim, ze v pomeru k celkovym nakladum X3 se to ztrati. Jsem rad, ze jsou automobilky tlaceny timto spravnym smerem!
Zjisti si to sám.
Že jsou vyšší (váha i cena) snad pochopíš i ty.
U Golfa třeba si to najdi v ceníku - tam je teď oboje.
A navíc ta cena je ponížena o nižší pokutu.
Ale najdi si to sám, nehodlám trávit sobotu tím, že ti budu strkat čísla pod pysk.
A jestli si myslíš, že elktromotor (nebo baterka) a další věci, co jsou v autě navíc nezvedají cenu...tak jsi tak chytrý, jak si myslím.
Ve výrobní ceně, ve váze, ve složitosti.
A hlavně to, že je v podstatě NAŘÍZEN!
Kdyby sis lidi mohli svobodně vybrat, nikdo by si ho nekoupil. Kromě tebe - hubou.
Stačí ti to?
Toyota a Honda maji vyrazne navrch oproti temto mild hybridum.
Proc nejsou v clanku uvedeny konkretni spotreby???
Jaka je uspora mild-hybridizaci???
Rad bych videl porovnani (alespon spotreby) mild-hybridni X3 a hybridni RAV-4 nebo CR-V..
Smutne je, ze diesely stale MOHOU prekracovat normu nox 1.43x, i v roce 2021.. https://dieselnet.com/…ndards/eu/ld.php
Sen o cistem dieselu, tak zustava snem, kdyz napr. prekracuje 1000x normu pro PM behem vypalovani...
https://www.europeaninterest.eu/article/new-diesels-particle-emissions-spike-1000-times-normal-levels-tests/
Nikde jsem se nedočetl, co to udělá s cenou této nejdostupnější "fleetové" trojky. Pokud naroste nějak výrazně, buď ve srovnání s 330d nebude dávat smysl, nebo nuceně podraží i ostatní motorizace.
Zajímavější je ovšem informace odjinud, že 318i už nedostane tříválec, ale opět podladěný dvoulitr, jak tomu bývalo dřív. Že by první vlaštovka konce downsizingové mánie?
musím kvitovat, že jste ve článku po pravdě napsal, že to BMW dělá, aby splnilo emisní normy. Spousta článků nám vnucuje, jak je to paráda a lidi a automobilky to chtějí.
A chválí jak utěšeně rostou prodeje hybridizovaných aut, jakoby ti lidi za tím šli.