Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW se s předstihem přizpůsobuje přísnějším normám. Významně rozšiřuje nabídku mildhybridů

David Bureš David Bureš 18. 1. 2020 • 18:34
8
62
Zobrazit náhledy (8)
BMW 48 V Mild Hybrid Technology BMW 48 V Mild Hybrid Technology BMW 48 V Mild Hybrid Technology

Tradiční jarní inovace výrobního programu vozů BMW je tentokrát ve znamení mildhybridů. Nově se ústrojí s 48V startér-generátorem objeví v řadě 3 a SUV X3 a X4.

Rok 2020 je tady a s ním i povinnost pro automobilky mít co nejnižší flotilové emise, jen tak se v Evropské unii vyhnou pokutám, které jim hrozí za nedodržení nastavených limitů. Znamenat to bude jednak expanzi elektromobilů, jednak rozšíření nabídky různých hybridů. Znát je to i na českém trhu, když své ceníky na začátku roku odhalilo hned několik elektrických novinek (např. Honda e, Opel Corsa-e, Peugeot e-208). Nyní na přísnější pravidla reaguje také BMW.

Mnichovská automobilka totiž v rámci pravidelné jarní modernizace svého výrobního programu významně rozšiřuje portfolio modelů s mildhybridním ústrojím. To na podzim 2019 debutovalo ve čtyřech variantách BMW řady 5 a nyní se rozšíří také do řady 3 a SUV X3 a X4.

Od jara 2020 bude v případě těchto vozů mildhybridní technika standardní výbavou u dvoulitrového turbodieselu s obchodním označením 20d. Konkrétně tedy půjde o modely 320d (Sedan i Touring), 320d xDrive (Sedan i Touring), X3 xDrive20d a X4 xDrive20d. Stejně jako v případě větší řady 5 se dočkají ústrojí s 48V startér-generátorem a dodatečnou baterií. 

Hlavní výhodou mildhybridní techniky je podle BMW ve významně zvětšené schopnosti rekuperace kinetické energie. Energie získaná při zrychlení i zpomalování není použita pouze pro pohon elektrických systémů vozidla, ale je připravena také dodat více síly hnací soustavě. Startér-generátor pracující s napětím 48 V je totiž schopen poskytnout dodatečný výkon až 8 kW.

Startér-generátor ale přispívá i k tomu, že prodlouží dobu, v níž motor pracuje v oblasti optimální účinnosti, a zamezí tak výraznějším výkyvům spotřeby. V situacích, kdy motor nepracuje z hlediska účinnosti v optimálních otáčkách a zatížení, může startér-generátor zvětšit výrobou elektřiny jeho zatížení, a tím zvýšit jeho účinnost a současně získat dodatečnou energii. 

Přínosem je též zajištění jemnějšího vypínání a opětovného spouštění motoru při aktivaci start-stop systému. Spalovací motor se při brzdění umí zcela vypnout už při rychlosti 15 km/h. Při vyšší rychlosti (do 160 km/h) zase zvládá auto plachtit s vypnutým motorem – už tak při jízdě setrvačností nevyřadí jen na neutrál, ale zcela vypne spalovací motor a využívá jen elektromotor.

Nasazením mildhybridního ústrojí a další optimalizací BMW rozšíří počet svých automobilů splňujících už normu Euro 6d, která přitom vstoupí v platnost v roce 2021. Letos na jaře mezi tyto vozy přibude dalších 33 modelů, díky čemuž celkový počet těchto vozů v rámci portfolia BMW vzroste na 40. 

Mezi vozy plnící s předstihem emisní normy Euro 6d budou od jara 2020 patřit řada 1, řada 2 a řada 3, stejně jako vybrané verze modelů X1, X2, X3, X4, X5 a X6. Právě jednička se nově dočká varianty 120d (vznětový dvoulitr se 140 kW standardně kombinovaný s osmistupňovým automatem), který byl dosud pro 1-Series dostupný výhradně se čtyřkolkou, zatímco portfolio trojky rozšíří model 318i, nový benzinový dvoulitr se 115 kW.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
19. 1. 2020 11:04
Re: Full hybrid
Vis ja se tady bavim o technickych resenich a ne o zadnem videni sveta.

Je tvrdim ze hybrid od BMW dava smysl jen jako plug-in.

Fanatismus a ideologie sem taha nekdo jinej.

Ale kdyz uz jsme u toho.
Ja jsem jen zastancem mainstreamu EU.
Limitum a EU zdar
19. 1. 2020 10:59
Re: Full hybrid
A ty taky ne :-)

Bezte si s Winem otirat pneumatiky ;-)
19. 1. 2020 09:47
Re: Full hybrid
Nejhorší na tom všem je, že ty nejnověší příšerně drakonické limity CO pro auta prodávaná v EU jsou z planetárního hlediska úplně, ale úplně k ničemu. Vůbec nijak to globálnímu klimatu nepomůže (bude stačit, když např. Čína či Indie otevře nějakou velkou tepelnou elektráru, nebo někde pořádně bouchne sopka a celá "úspora" C2 bude fuč), zato to děsivým způsobem zdeformuje evropský automobilový trh a navíc se tím zásadně zpomalí výměna starších aut za novější, s mnohem ekologičtějšími spalovacími motory!!! Je to prostě levičácký zelený ***smus v nehorší podobě, kterým si Evropa pod svou výkladní skříní (automobilovým průmyslem) podřezává větev. Se všemi strašlivě ničivými sociálními a ekonomickými dopady... :-( :-( :-( Až to vypukne na plno, v zemích s významným automobilovými průmyslem budou mít šanci jen politici, kteří se zaváží, že se výše uvedený absurdní limit na CO2 budou snažit zvýšit na nějakou splnitelnou a rozumnou úroveň!
19. 1. 2020 09:39
Re: Full hybrid
Ještě si zapomněl dodat, že mr.d.ka současný Prius je taky hnusná jak noc, což jeho prodejům taky určitě nepomáhá! ;-)
19. 1. 2020 09:37
Re: Full hybrid
Z grétistických ekofanatiků jako jsi ty je mi na blití! :-( :-( :'-(

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku