Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI – Příjemně normální auto

Prodejům nových aut v České republice drtivě vládnou vozy od Škody, to je známá věc. Víte ale, jaký automobil je v tuzemsku nejžádanější "neškodovkou"?
Zpět na článek
20. 1. 2020 13:15
22. 1. 2020 11:13
22. 1. 2020 13:10
20. 1. 2020 13:23
20. 1. 2020 13:40
20. 1. 2020 13:49
20. 1. 2020 13:51
20. 1. 2020 13:52
20. 1. 2020 14:36
20. 1. 2020 15:42
20. 1. 2020 15:56
20. 1. 2020 16:15
20. 1. 2020 17:38
20. 1. 2020 17:47
20. 1. 2020 17:54
20. 1. 2020 19:25
20. 1. 2020 20:57
20. 1. 2020 21:14
20. 1. 2020 22:04
20. 1. 2020 23:14
21. 1. 2020 11:34
21. 1. 2020 11:56
21. 1. 2020 11:59
21. 1. 2020 13:17
21. 1. 2020 13:24
21. 1. 2020 13:49
21. 1. 2020 14:01
21. 1. 2020 14:11
21. 1. 2020 14:13
21. 1. 2020 14:19
21. 1. 2020 14:58
21. 1. 2020 15:11
21. 1. 2020 22:13
22. 1. 2020 00:58
22. 1. 2020 08:55
22. 1. 2020 09:13
22. 1. 2020 09:51
22. 1. 2020 09:45
20. 1. 2020 21:12
20. 1. 2020 22:44
20. 1. 2020 22:25
20. 1. 2020 22:40
20. 1. 2020 22:51
20. 1. 2020 23:08
20. 1. 2020 23:22
21. 1. 2020 08:52
21. 1. 2020 10:25
21. 1. 2020 10:56
21. 1. 2020 13:49
21. 1. 2020 15:20
21. 1. 2020 20:38
22. 1. 2020 09:48
20. 1. 2020 20:58
20. 1. 2020 23:02
21. 1. 2020 10:46
23. 1. 2020 17:34
17. 12. 2020 17:54
20. 1. 2020 13:15
Rozbalit vlákno
49
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2020 13:22
Re: Facelift 2020
mohol by byt facelift uz v zeneve... uvidime :yes:

velmi prijemne a ludsky tu na mna posobi kabina.. budiky.. rucna brzda... stredovy panel.. vsetko je uz na pohlad take nejake bytelne a normalne prakticke a solidne.. klobuk dole... aj ten 1,4tgdi tu bude za mna ideal.. a je to nadalej 4 valec co je tiez fajn . a aj vykonovo aj cenou aj dynamikou za mna prave zlaty stred pre i30 aj ceed ... jedine co sa mi na i30 nejako moc nepaci je prave ten jej exterier.. pride mi ze predosla i30 bola v tomto akasi zaujimavejsia na pohlad ale chapem ok... za podobne peniaze ako kombik by som si ja pre svoje potreby vedel radsej predstavit fastback s rovnakym motorom a s manualom ..a ten sa mi kupodivu aj exterierovo paci na rozdiel od hatchu/kombika.... kazdopopadne uspechu i30 sa nemozno cudovat.... prakticke solidne auto bez vystrelkov ale zaroven ani ziadna vyslovena nuda ..

PS: neviem ci tato 1,4tgdi uz coskoro aj neskonci a neride nova generacia tgdi .. kdesi som nieco cital .. len teraz to neviem najst ... tusim na autozurnale to bolo
20. 1. 2020 13:27
Re: Facelift 2020
Tak já to četl na foru Kia Clubu.1.4 T-GDI má skončit a nahradit ji má 1.5 T-GDI.Ale kdy to bude nevím.
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2020 13:30
Re: Facelift 2020
presne na to som narazal... tak to sa uz oplati urcite pockat na 1,5tgdi .. teda komu nove auto nesuri a chcel by prave nieco ako ceed alebo i30 ...

malo by to byt uz tento rok to nove 1,5tgdi ... ale tak ktovie ci v reale do predaja nepride az niekedy o rok .. ale inak aj ten faceliftovany i30 by daval zmysel keby prisiel uz aj rovno s novou 1,5tgdi no nie? .... takze zeby uz v zeneve? alebo niekedy v lete? nechajme sa prekvapit.. korejci toto vedia ;-)
Avatar - wakantanka
20. 1. 2020 14:29
Re: Facelift 2020
Otázka ako tú novú 1,5 Tgdi nacenia a druhá vec je tá, že 1,4 je už relatívne overené železo, zatiaľ o tom novom ešte nieto žiadnych informácii.
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2020 14:55
Re: Facelift 2020
ved to... tiez necakam ze bude lacnejsia ako 1,4gdi... akurat sa to opat len posunie cenou vyssie jak vzdy ... vid aj novy golfik.. ma tiez uz docela nehorazny cennik...

ved aj 1,4tgdi je uz drahsia ako povodne 1,6 gdi.... .. presne... stale sa to posuva vyssie a vyssie .. a zakaznik len cvaka a cvaka lebo ani nema na vyber... maju to vsetko premyslene
Avatar - Stephen
20. 1. 2020 15:16
Re: Facelift 2020
Neoficiálně jsem zaslechl, že výroba faceliftu bude zahájena na počátku druhého kvartálu. Třicítku do výroby už zadat nelze, kvóta pro český trh je vyčerpána dovozcem na skladovky.
Očekávám, že 1,5 T-GDi najede do výroby hned se zahájením produkce faceliftu, takže v průběhu května by mohly být první kusy na trhu v ČR. Ale je to jen můj odhad vycházející z neoficiálních informací.
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2020 15:25
Re: Facelift 2020
leto je realne... dava to logiku... :yes:
Avatar - Verny_2013
20. 1. 2020 19:03
Re: Facelift 2020
Jen doufejme že tento upsizing nedopadne podobně jako u VW, kdy vydařenou a živou 1,4 nahradili sice čistší ale nevýraznou 1,5.
20. 1. 2020 21:03
Re: Facelift 2020
Čteš mi myšlenku! :-) :yes:
Avatar - Stephen
20. 1. 2020 21:05
Re: Facelift 2020
To jednak, ale já hlavně doufám, že bude stejně spolehlivý jako stávající 1,4 T-GDi a nebude mít problémy s ředěním oleje benzínem jako 1,6 T-GDi...
Avatar - miromen
20. 1. 2020 21:24
Re: Facelift 2020
Co je na 1.4TSI vydařeneho ? Jde o nevyrazny bezcharakterni motorizaci se zvukem jak z vysavače. To že se u nastupce opět nezadařilo neznamena, že předchudce je potřeba chvalit.
Avatar - Verny_2013
20. 1. 2020 21:52
Re: Facelift 2020
Tak já jsem s ním spokojený, motor plní to co od 110 Kw přeplňovaného benzínu očekávám pro denní ježdění. Je pružný, úsporný kultivovaný a zatím i spolehlivý. A to že nemá zvuk 6-ti válce, to souhlasím ale na druhou stranu to není ani žádný uječený vysavač jak píšeš. Do 3500 ot. o něm téměř nevím.A to je pro mě dobře, při jízdě poslouchám raději rádio než motor.
Avatar - miromen
21. 1. 2020 17:45
Re: Facelift 2020
Ja jsem byl taky s 1.2TSI spokojeny až do doby, kdy jsem zjistil, že i turbomotor muže byt i něco vic než jet to, že ho nastartuješ a on tě odveze jestli mi rozumiš. A to udajně, ale osobně nevim je ta slabši varianta tedy 92kw ještě větši zegr co se tyče pravě fungovani v nizkych otačkach a celkovych propadu i ve střednich a vyššich otačkach.
A ne opravdu neni potřeba jit do vicevalcovych motoru co se zvuku tyče. Jasně, že zvuk 6 či 8 valce bude zase někde jinde, ale jak už to byva, když dva dělaji totež neni to totež.
Ono bohatě stači co uděla takove CVT se zvukovou kulisou, když se na to šlapne.
Avatar - Verny_2013
21. 1. 2020 17:57
Re: Facelift 2020
Jo rozumím ti. Ale já to mám na denní ježdění s relativně nízkými náklady na provoz. Takže mi to stačí. S tou slabší 1,4 92 KW je to asi takhle. Má uškrcený krouťák kvůli převodovce = nižší pružnost, za studena si občas cukla a díky absenci variabilního časování výfukových ventilů byl výfuk černý jako u starého dieselu. Ta 110 je dynamicky a pružností jinde, necuká a výfuk má i bez GPF čistý. Viz fotky u mé recenze. V poslední době asi nejpovedenější a spolehlivý benzín od VW.
Avatar - miromen
21. 1. 2020 19:04
Re: Facelift 2020
No osobně, kdyby byla možnost tak šahnu až po 1.8 TSI. Ale samo to ma dva hačky, jeden jsou finance a pak to, že se dava jen do určitych modelu.
21. 1. 2020 20:00
Re: Facelift 2020
to by sis dal... leda by jsi k tomu dostal jeste jeden motor... 1,8 to je jedna velka tragedie co se tyce spolehlivosti
Avatar - miromen
21. 1. 2020 20:12
Re: Facelift 2020
Tak o tom ja nic nevim.
Avatar - lamal
20. 1. 2020 22:30
Re: Facelift 2020
ja s vernym suhlasim, u koncernu je vo vacsine pripadov s benzinmi uspech, ze motor fungoval po vsetkych strankach + spotreba a aj nieco vydrzal... charakter by uz bol moc velky luxus
21. 1. 2020 11:18
Re: Facelift 2020
Za 400 000,- máš skoro se stejným motorem a max výbavou i Leona, Focuse, Ceeda nebo Mégana.
Avatar - wakantanka
21. 1. 2020 11:24
Re: Facelift 2020
Toto ale stojí ak dobre čítam nejakých 320 tis? To už je k tým 400 tis. celkom rozdiel, ktorý stojí za zváženie a na osobných preferenciách nie?
21. 1. 2020 11:40
Re: Facelift 2020
Pokud tam dáš stejnou výbavu jako u konkurence, tak jseš na podobné ceně. I ta konkurence umí být bez výbavy levnější.
Avatar - iudex
21. 1. 2020 11:40
Re: Facelift 2020
A kde? Ja som včera pozeral sauto, čo mi vyhodí pri požiadavke na kompaktné kombi do 450t s motorom nad 100 kW a boli to len tri modely: i30, Ceed a Megane. Žiadny Leon, Octavia, Focus, tie sú cenovo inde. Ako ak akceptuješ slabší motor, tak potom sa ti tam ten Focus či Octavia vojdú, ale s trojvalcom a my sa bavíme o porovnateľnom aute.
21. 1. 2020 11:43
Re: Facelift 2020
Koncern má jen 130k, tak proto asi ten Leon. U Fordu se musíš zeptat.
21. 1. 2020 11:44
Re: Facelift 2020
Motor je min 130k.
Avatar - iudex
21. 1. 2020 11:53
Re: Facelift 2020
OK, so štvorvalcom tam vojde ešte Leon, ako jediný z koncernu. Dobrá voľba tiež, oproti Kórejcom stráca ale 10 koní a ide o model na konci životnosti, o mesiac (keď sa predstaví nová generácia) v zásade neaktuálny model.
Avatar - das_autos
21. 1. 2020 11:58
Re: Facelift 2020
Tak to nemáš ani kombi s litrem za ty peníze.I30 je za to s atmoškou 1,4 nebo s litrem v sociálu.I 30 vychází nejvíhodnějc.
Avatar - das_autos
21. 1. 2020 12:14
Re: Facelift 2020
Kecáš ty.Hoď sem teda odkaz na kombi se 100 kw a více se čtyřválcem a shodnou výbavou za 400 00,-Já ti to povím,žádný není.
21. 1. 2020 12:38
Re: Facelift 2020
Když dáš 100 kW tak rázem vyhodíš celý koncern a jeho 1.5 TSI 130. Když dáš čtyřválec, tak vyhodíš Focus 1.5 EB.
Avatar - das_autos
21. 1. 2020 13:58
Re: Facelift 2020
No za čtyři sta prostě nic pořádnýho nekoupíš.Možná Astra s 1,4 turbem se dá koupit lehce nad čtyři sta.Do megana bych nešel ani zadarmo.To už radši Korejce.
21. 1. 2020 14:11
Re: Facelift 2020
Asi rád jezdíš do servisu. S méganem by jsi se tam moc nepodíval.
Avatar - das_autos
21. 1. 2020 14:23
Re: Facelift 2020
Protože jsou narvaný k prasknutí ;-)
Avatar - Ozzman
21. 1. 2020 15:05
Re: Facelift 2020
Proč ne Mégane? Za 400 tisíc koupíš 1.33TCe a to je o dost lepší motor, než korejské TGdi.
Avatar - das_autos
21. 1. 2020 15:13
Re: Facelift 2020
Letitá averze.Zkus někdy něco rozebrat nebo vyměnit na Renaultu :no:
Avatar - Ozzman
21. 1. 2020 18:07
Re: Facelift 2020
Mám Renault... +/- stejný "ojeb" jako jinde. Za něco bych jim trhal ruce, třeba výměna světel a jejich uchycení v nárazníku nedostupné.... Naopak třeba zadní světlo jde luxusně ven, tady bych zase mohl vyjmenovat třeba Ford a nebo Fauvé, že jsem se nemohl dostat pořádně ani k žárovkám.
Avatar - iudex
21. 1. 2020 15:49
Re: Facelift 2020
Ozz: 1,33TCe je výborný, chválený motor a rozhodne konkurenčná výhoda oproti trojvalcom Focusu a spol. Len ako píšem to je zrejme aj jediná konkurenčná výhoda.
Avatar - miromen
21. 1. 2020 17:51
Re: Facelift 2020
Ja ti řeknu v čem tkvy ta vyhoda. Prostě a jednoduše v předsudcich, ale to je asi tak vše.
Avatar - Ozzman
21. 1. 2020 18:05
Re: Facelift 2020
No, já už to tu psal vícekrát, zrovna po sobě jsem jel Fokuse a Mégana za +/- podobné peníze, v jednom případě to byl ale Mégane 1.33 Tce 103kw a v druhém 92kw EB Fokus a i přes nesporně lepší a výkonnější TCe bych dal přednost Fordu, protože to auto prostě funguje moc dobře a poznáš to po prvních pár metrech :) Ale kohokoliv, kdo bude preferovat vybavenějšího Megana s tímto R4 respektuji, je to otázka vkusu.
Avatar - wakantanka
22. 1. 2020 08:44
Re: Facelift 2020
Ale ak by bol hlavným merítkom motor? Nedal by si prednosť skôr 1,33 TCE?
Avatar - Ozzman
22. 1. 2020 09:16
Re: Facelift 2020
Ano, dal, ale pouze proti litru :) Ale když jsem ta auta projel, tak jsem si uvědomil, že jen motor dobré auto nedělá a tento ústupek bych jinak daleko lépe funkčnímu Fokusu odpustil.
Avatar - woody-alien
22. 1. 2020 09:49
Re: Facelift 2020
V půlce loňskýho roku jsem měnil druhý auto. Otázka byla jestli vzít něco lepšího ze supermini nebo přejít na nějakou základnější verzi kompaktu. Takže jsem projel ledacos. Tady je stručné shrnutí dojmů Megane vs. Focus.

MEGANE 1.3 TCE 140

U Renaultů měli jenom kombíka, vzal jsem tedy zavděk jím. Vyslechl jsem si od prodejce něco o Mercedesu (no né, vážně ?), na oplátku ho zaskočil otázkou jestli má kombi větší rozvor než hatch, nechal ho přemýšlet a šel jsem jezdit. Auto hezký zvenku a dobrý uvnitř. Sedačky fajnové. Motor hned zaujme kultivovaností, hlaďoučký a tichý chod. Spojka na mě měkká a zabírá až příliš nahoře, musel jsem si zvykat. Při jízdě po městě podvozek pohodlný, ale výtluky jsou cítit dost. Na prvním kruháči zkouším Megoše poprvé opřít do zatáčky a odměnou je mi překvapivě brzké kvílení pneumatik. Nájezd na dálnici přináší další plusové body pro motor, celkem lehce se sbírá z nižších otáček (i když ty mu vyloženě nevoní) a má přesně takovej tah, jakej bych od 140 koní čekal. Návrat po okreskách přináší především blbé pocity z řízení, tady už nejde ani o nějakou zpětnou vazbu ale to naladění je prostě takový rozbředlý, taky se mi příliš nelíbí chod spojky a řazení, i když přesné, nepůsobí zrovna jistým dojmem. Podvozek bych zhodnotil jako pokus o pohodlí s nedostatečnou technikou. Navíc bez jakéhokoliv náznaku agility, gumy v zatáčkách hvízdaj jenom se podívám na volant anebo tě sekne ESP. Celkově za 3, dobrý auto (protože špatný už se snad ani nedělaj) s velmi dobrým motorem a výbornou cenou. Dobrá výbava, 5 let záruka, hezký vzhled = volba rozumu, radost žádná. Od salónu odjíždím Swiftem a v první zatáčce se bavím.
Avatar - woody-alien
22. 1. 2020 09:52
Re: Facelift 2020
FORD FOCUS 1.0 EB 125

Zcela upřímně, novej Focus pro mě není žádnej krasavec. Silně mi evokuje ošklivku BMW 1-er a pokud se vzhledu týká, nedostal by se u mě ani do TOP 5 mezi kompakty. Přebírám klíčky od hatchbacku Titanium na 17", v pískové metalíze a opravdu to není láska na první pohled. Zkouším posez vzadu, prostornost se oproti předchůdci razantně zlepšila, výplně dveří ehm, no nic moc, ale hlavně ten designovej prvek zadních dveří, který je součástí horní linky skel, je po praktické stránce velká blbost,o kterou se akorát tak praštíš. Raději přesedám dopředu a nejprve zběsile pumpuju sedačku dolů, pořád a pořád. Rozsah nastavení sedačky a volantu je excelentní a umožní si najít oblíbenou pozici každému. Ta moje je perfektně řidičská. Krátce okouknu interiér, tablet netrčí do výhledu, budíky fajn, mám tady i head-up a celkově nemám výhrad. Navíc sedačka mi sedne jak ulitá, ani netlačí, ani se pode mnou nerozbředává. Startuju tlačítkem motor a dočkám se tichého, klidného chodu prostého vibrací. OK, to by šlo. První sešlápnutí spojky a .....konečně. Konečně zase sedím v AUTĚ. Chod spojky je perfektní, tak akorát tuhý, výborně zmáknutý mix snadného a příjemného ovládání. Řadím a šaltpáka má vzorný, přímo exaktní chod. Polechtám plynem motor a jedem. Ecoboost o 92 kW zabírá s vervou burlaka na Volze a bez zaváhání. Prvních pár kilometrů po městě beru Focuse na flastrované ulice a schválně vymetám kanály. V duchu mi nezbývá než před tvůrci podvozku smeknout. Tak tichý, tak klidný, tak skvěle tlumící a přitom tak jistý. Kurňa, tohle auto má torzku, to není možný. Otvírám přihrádku spolujezdce, zkoumám sluneční clony, bloudím očima po palubce.....a hledám někde 666 - number of the beast, protože tohle musí být dílo ďáblovo. Povzbuzen motorem a podvozkem, vyrážím směr Liberec na testovací stoupání k Huntířovu. Kdo to tam zná, ví o čem mluvím. Nejezdil jsem v poslední době auto, které by tam nemuselo jet na plný plyn. S 1.8 TSI se mi tam obvykle tvoří takový vír v
Avatar - woody-alien
22. 1. 2020 09:55
Re: Facelift 2020
pokračování

S 1.8 TSI se mi tam obvykle tvoří takový vír v nádrži, že se vcucává její víčko dovnitř. Očekávám tedy brzké vystřízlivění ze snu jménem tříválec. Jenže Focus se drží statečně, zvládnu v serpentinách v levém pruhu předjet šest, sedm aut a mezitím beru zatáčky co nejvíc na prasáka. Nejen že si to podvozek nechá líbit, ono ho to baví. Ve vysokých otáčkách už Ecoboost na kultivovanost kašle a pro mě ne moc příjemně drnčí. Nevím, ale nemůžu úplně souhlasit, že tenhle zvuk činí tříválce charakternějšími než R4. Klesání z vrcholu k Huntířovu pak vydýchává nejen motor, ale i já. Čelist mám někde pod spodní částí volantu. Vracím se a zkouším si kruháče. Jestli jsem Astru za jízdní vlastnosti chválil, tak Focus jí v mých očích natrhl triko. A podobně motor, tohle že má jen o pět koní víc než v Ceedu ? Tomu se věřit nedá. Návrat k dealerovi provázejí smíšené pocity. Nadšení z Focuse mírně chladí cenová politika, ale hlavně otázky. Proč někdo, kdo umí takhle dobrá auta a i z litrovýho tříválce vykřeše maximum možného, raději neudělal ještě lepší čtyřválec. Na to mi asi nikdo neodpoví, takže tedy jen rezultát. Focus dostává za 1. Jednoznačná špička třídy.
Avatar - iudex
22. 1. 2020 10:25
Re: Facelift 2020
:yes:
Tohoto je škoda na bežný príspevok, to si mohol dať ako blog. Doteraz si nespomínal, ako Ťa Focus nadchol. Ale popravde to je presne to, čo od Focusu čakám(e). Tak si len predstavujem, ako sa správa auto s tak dobrým podvozkom, ku ktorému pridáš ešte aj poriadny motor. ST, anyone? ;-)
Avatar - Emel
22. 1. 2020 11:13
Re: Facelift 2020
Ano ano, jedno ST taky pro mě... kombík, benzín, manuál...

PS: Ale i ST Line s 1.5 bych asi rozdýchal
Avatar - iudex
22. 1. 2020 12:28
Re: Facelift 2020
Presne. A ako ST zdraželo (a nielen to, ale všetky ostatné HH), tak som tiež pozeral cenník, či by nestačila tá silnejšia 1,5ka. Výkonu má tiež dosť, sv ST line je aj ten podvozok trochu športovejší, 18ky a červená Ruby a je to parádne kombi: https://dsu2f16ugr2z8.cloudfront.net/800x600,fit/autotalliprodmedia/images/used_cars2/greyhen/720/IOP-667/1577454849040/ford-focus-2018_00_original.jpg
Len po dovybavení (ani ST line nie je moc bohatá) som sa dostal na cenu 28000 eur, teda viac, ako za Proceed GT (27500), ktorý má naviac výkonnejší motor (a štvorvalec), automat a úplne komplet výbavu (vrátane vecí, ktoré som do Focusu v rámci šetrenia ani nedal). Bude to treba prejsť, otázka je, či práve takéto verzie človek u predajcu nájde (a tiež čas na to).
Avatar - Emel
22. 1. 2020 13:10
Re: Facelift 2020
U nás je STčko pořád pod 800, ST Plus Combi pod 900.
Avatar - woody-alien
22. 1. 2020 11:17
Re: Facelift 2020
Ale jo, sem tam jsem to mezi řečí zmínil. Focus je pořád TO AUTO mezi kompakty, jenom mě nepřiměl vzdát se splašené muší váhy. ;-)
Avatar - Ozzman
22. 1. 2020 13:08
Re: Facelift 2020
No... mám stejný názor... já si ještě užil 1.5EB STline kombi s AT a asi bych s tím uměl žít ! Jen HDM chvíli trvá, než vyskočí z křižovatky.... nicméně, o víkendu jsem jezdil S500 4matic s V8 biturbem a taky než se motor natočil, tak mu to trvalo, to by mi projeli 4 aurisy z křižovatky! :D
20. 1. 2020 13:23
kolesa
Tie kolesa niesú hezké. Radeji bysom isel do novejho golfa gti, ten ma koliesa par excelance. Uz ste videli na spionaznich foto? Dakujem pekne, nech sa paci.
Rozbalit vlákno
0
20. 1. 2020 13:31
příplatky jsou nehorázné
chtěl jsem ho koupit za 319000 když byla akce.

jenže chyběly vyhřívaný sedadla, led světla a litá kola a za tyhle tři věci co bych si rád připlatil by chtěli nesmyslné peníze. škoda. kdyby to bylo v ceně tak do toho jdu a nebudu jediný..
Rozbalit vlákno
58
Avatar - _Karel_
20. 1. 2020 13:35
Re: příplatky jsou nehorázné
Jasně, kompakt kombík s obstojným čtyřválcovým motorem a s výbavou je drahej, když nestojí 320.
Ty peníze stojí auta o třídu níž, a většinou s tříválcem. Buď realista.
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2020 13:36
Re: příplatky jsou nehorázné
k comu v nizsej strednej vyhrievane sedacky? tri stvrtiny roka je pr.del v teple a to aj bez klimy ... ale ok... ked treba tak treba :yes:
20. 1. 2020 13:42
Re: příplatky jsou nehorázné
K čomu vyhrievané sedačky v nižšej strednej? Pre to isté ako aj v iných triedach. Aby ti nemrzla ***. Mám hatchback triedy C a vyhrievanie sedačiek a volantu som si vybral ako jednu z prvých možností. A doteraz si to neviem vynachváliť.
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2020 13:48
Re: příplatky jsou nehorázné
ked to vyuzivas tak super... ja by som to nechcel .. ale tie ledky by som si tu priplatil urcite ked uz ... pripadne nejake pekne elektrony ( v tomto pripade kludne aj 17tky .. boli by asi akurat ) ...

u nas stoji jeden fastback a ten sa mi paci... sranda ze hatch je akysi nemastny neslany a snad aj golfik dnes vyzera uz lepsie ale fastback je zrazu celkom atraktivny.. :yes:
Avatar - idam.i
20. 1. 2020 15:52
Re: příplatky jsou nehorázné
A ja som si myslel,že to je blbosť,až som vyskúšal a už to vidím ináč. :-!
Skús a potom hovor. ;-)
Avatar - xxc
20. 1. 2020 22:16
Re: příplatky jsou nehorázné
Co je zle na vyhrievanych sedackach? Masaz + vyhrievanie dokaze aj vyliecit chrbat :-)
Avatar - zaplosak
20. 1. 2020 14:04
Re: příplatky jsou nehorázné
vidíš, v kamionech to už dávno je a já když to na sedačce omylem zapnu honem hledám jak to zase vypnout, nemám to rád... ;-)
20. 1. 2020 14:31
Re: příplatky jsou nehorázné
Je to sice první věc v pořadí, kterou bych oželel, ale v zimě je to super. Pouštím pravidelně na tři minuty a nemusím sedět na promrzlé sedačce. Záda jsou mnohem spokojenější. ;-)
Avatar - wakantanka
20. 1. 2020 14:33
Re: příplatky jsou nehorázné
No ale ak trvám na takejto výbave, tak nemôžem očakávať, že mi to dajú v akčnej cene, ktorá je mimochodom na úrovni porovnateľných 5dv. HB a nie kombíkov. :)
20. 1. 2020 21:32
Re: příplatky jsou nehorázné
Nesedte si na vejcich panove, kor s vyhrivanim. Na funkci to bude mit vliv. Ovsem ne na funkci zivocichare
Avatar - xxc
21. 1. 2020 10:29
Re: příplatky jsou nehorázné
moze to byt ako forma antikoncepcie :-)
Avatar - iudex
20. 1. 2020 14:16
Re: příplatky jsou nehorázné
Načo priplácať za svetlá? Tri štvrtiny jázd robíš cez deň a teda svetlá nepotrebuješ.
Načo priplácať za navigáciu? Tri štvrtiny roka jazdíš po známych cestách.
Načo priplácať za vyhrievanie čelného skla? Veď tri štvrtiny roka nemrzne.
Načo priplácať za xy...
Rád som ti to objasnil, ďakovať netreba. ;-)
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2020 14:29
Re: příplatky jsou nehorázné
ale tak svietenie je povinne nie? ci ty nesvietis? auto bez svetiel proste este nemame.... tazko porovnavat jahdody s hruskami... aj ked proti gustu.... ;-)

este ze ta tu mame...hned som opat mudrejsi.... a dakovat tebe? srandujes? cloveku ktory mi vzdy len odporuje a poucuje?
Avatar - wakantanka
20. 1. 2020 14:37
Re: příplatky jsou nehorázné
Ale LED denné svietenie a LED osvetlenie nie je to isté. To vieš sám dobre. Podľa mňa treba tie LEDky vyskúšať či to za to stojí priplácať, alebo postačia len denné LEDky.
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2020 14:48
Re: příplatky jsou nehorázné
ano chce to vyskusat.. pripadne prestudovat nejake testy a fora... ale uz asi nepotrva dlho a skoro kazde nove auto uz bude mat full LED svetla aj v zaklade ... takze potom uz ani nebude co riesit v tomto smere.... ale este to asi nejaky ten rok potrva
Avatar - speedfred
20. 1. 2020 18:20
Re: příplatky jsou nehorázné
Bude treba riešiť aj LED svetlá pretože ešte raz není LED ako LED a koľko krát sú lepšie aj xenony. To treba ale skúsiť a nie študovať iba fotky a fóra.
Pre Topera asi stačia ako full LED keď tam má DRL ako LED. :-)
Avatar - xxc
20. 1. 2020 22:18
Re: příplatky jsou nehorázné
budeme spominat pri vymene led svetla, ako kedysi stacilo vymenit len ziarovku a svietilo auto dalej :-D
Avatar - das_autos
21. 1. 2020 12:03
Re: příplatky jsou nehorázné
Ono stačí denní LED pruh v obyč světlech na Rapidu.Tři roky starej a přestal svít ten pruh denního.Stojí origo 20 000,- v náhradě 14 000,- a full Led je tak za třicet a vejš a to nemluvím o matrix Led.
20. 1. 2020 18:03
Re: příplatky jsou nehorázné
Denní nestačí, jedna noční projížďka mě utvrdila v tom, že v novém autě jsou full led světla must have položka.
21. 1. 2020 19:24
Re: příplatky jsou nehorázné
Tak mne uz menili LED svetlo na Karoqu cez havarijnu a stalo 555 € bez Dph. Plus praca uz nepamatam kolko. A svietia vyrazne lepsie ako akekolvek halogeny, resp. xenony, ktore som mal moznost vidiet. Rovnako tak Led svetla s natacanim na Tourane svietia dobre, no nie az tak do biela.
Avatar - fOE
20. 1. 2020 14:46
Re: příplatky jsou nehorázné
Ale povinne prece zvladnou svitit i ty halogeny, ne? Jasne ze muzes chtit "neco lepsiho" a vzit LED, pak je to ale stejny princip jako chtit "neco lepsiho" u sedadel a nemrznout. ;-)
Avatar - _Karel_
20. 1. 2020 14:52
Re: příplatky jsou nehorázné
Jen se ti topere pokusil (marně) na příkladu vysvětlit, jak nesmírně hloupě argumentuješ. Poděkovals mu mínusem. Chtěl jsem původně na tu hloupost s výhřevem sedaček taky reagovat, ale nezvládl bych to asi tak kultivovaně, jako Iudex.
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2020 15:08
Re: příplatky jsou nehorázné
nadavky ti stejne "vypipaju" ... 8-s
20. 1. 2020 19:09
Re: příplatky jsou nehorázné
Zhltol si to aj s navijakom. Reaguješ ako xxc.
Avatar - Verny_2013
20. 1. 2020 19:11
Re: příplatky jsou nehorázné
Palec nahoru za kultivovanou odpověď. Jen nejsem si jistý jestli to 3_diamanty pochopil.
20. 1. 2020 18:07
Re: příplatky jsou nehorázné
Třeba proto že celoročně parkuju venku, jezdím denně a moc si nemůžu vybrat, jestli pojedu za světla nebo za tmy. A auto nižší střední je pro mě naprosto ideální. bez vyhřívaných sedadel už bych ho nechtěl, a v tom příštím i vyhřívané čelní sklo a full led světla. Vyhřívaný volant potěší ale nutný není. Hongh.
20. 1. 2020 13:50
Re: příplatky jsou nehorázné
Led světla nejsou u i30 žádná velká sláva. Daleko lepší je dát kvalitnější halogenky, nebo ledkové žárovky. Vyhřívání sedadel jde v pohodě dodělat a kvalitní kola nejsou taky problém.
Avatar - fOE
20. 1. 2020 13:54
Re: příplatky jsou nehorázné
Takove ja rad, ty "s kvalitnima halogenkama nebo LED zarovkama", idealne nastavene tak ze kdejake dalky by se mohly stydet. :yes:
20. 1. 2020 14:09
Re: příplatky jsou nehorázné
Samozřejmě, že to nedá upravit joudovi z vedlejší ulice. Mnohdy ti to udělají i autorizované servisy, byť to do světa nevyřikují. Svého času měla i Kia v katalogu příslušenství lepší halogenky. A ledky u i30 jsou pro mne zklamáním. Oproti Škodě či Seatu Leon a jiné značky ani nezmiňuji. A ještě jednu výhodu mají halogenky. Za 15 roků jak začnou led světla vypovídat službu, tak bude darda dát za 1 nové světlo cca 10 tisíc.
Avatar - _Karel_
20. 1. 2020 14:13
Re: příplatky jsou nehorázné
Kdyby 10tisíc. U mazdy 55t, a např. X5 přes 100t. :-(
20. 1. 2020 14:41
Re: příplatky jsou nehorázné
Já vycházím ze svého auta, kdy mne pravé přední OEM světlo stálo (dovoz z USA) i se clem a DPH cca 10.000. U dealera cena cca 17.000.
Avatar - fOE
20. 1. 2020 14:51
Re: příplatky jsou nehorázné
To je vskutku z tech levnejsich, jinak originalni lampa (tim spis bude-li umet neco navic) je otazka spis nasobku te castky.
Na druhou stranu je to debata dost o nicem, pochybuju ze majitel treba 10 lete ojetiny v zustatkove cene pod 100tis bude resit opravy nakupem originalnich dilu v autorizaku. Tahle bitva se svede uplne jinde...
... na vrakacich, a u klavesnice brouzdajic po ebayi a aliexpresu. :-)
20. 1. 2020 22:30
Re: příplatky jsou nehorázné
Máš pravdu, ale stačí aby diel bol z kategórie len originál a na nejakom nie úplne masovom modely auta...A potom už len dúfať, že bude na tom vrakovisku.
Avatar - _Karel_
20. 1. 2020 14:53
Re: příplatky jsou nehorázné
Předpokládám, že máš Subaru a pokud ano, tak to je pěkná cena.
20. 1. 2020 15:51
Re: příplatky jsou nehorázné
Zadařilo se. Na Subaru vyjde něco levněji dotáhnout z USA (pokud to pasuje) či koupit JDM a doufat, že se nikdo nebude pídit po homologaci (i když u těchto světel kupudivu je).
Avatar - zaplosak
20. 1. 2020 15:13
Re: příplatky jsou nehorázné
tak to hodně přidej, bi led světlo na hyundai i 30 stojí 50 tisíc...
Avatar - _Karel_
20. 1. 2020 15:19
Re: příplatky jsou nehorázné
Tohle je děsnej trend, 2 světla za cenu 1/4 nového auta.
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2020 18:45
Re: příplatky jsou nehorázné
Souhlas, tohle by mě odrazovalo od nějakých složitých matrixů, pokud si chci nechat auto po záruce.
20. 1. 2020 22:31
Re: příplatky jsou nehorázné
Je to des, už teraz sa totálkujú pomerne drobné havarky pre ekonomickú nerentabilitu :-(
Avatar - wakantanka
21. 1. 2020 08:03
Re: příplatky jsou nehorázné
ehm, no to tie svetlá ale stoja toľko teraz. Ja mám tiež ešte v živej pamäti kamoša, čo takto na xenónoch prvej A8 zarobil celkom slušné prachy. Stačili mu k tomu kapota, maska, nárazník a dve rozbité reflektory z inej mierne nabúranej. :)
20. 1. 2020 18:11
Re: příplatky jsou nehorázné
Jo kolegyni takhle autorizovaný servis dodělával výhřev sedadel u Suzuki SX4. Po několika reklamacích to raději zase odpojili, Naposled jim od toho mohlo shořet auto. Takže díky, tyhle věci jen z fabriky.
20. 1. 2020 14:22
Re: příplatky jsou nehorázné
Tak u Ceedu svítí perfektně včetně aut.přepínání.
Avatar - miromen
20. 1. 2020 14:28
Re: příplatky jsou nehorázné
Ja mam zkušenost z LED v novem Focusu a taky o ničem. A když jsem si jich vice všimal na cestach tak musim řict, že běžna konfekce za moc nestoji. Velky rozdil je až u dalkovych a co jsem pochytal zkušenosti tak zřejmě až adaptivni LED ktere vlastně pali naplno s vykryvanim předmětu za ten připlatek stoji. Taky je otazka jak jsou zvadnute halogeny u kterych je ze zkušenosti značny rozdil. Ale když se vratim k tomu focusu tak novy s LED světly ma menši osvětlenou plochu než předchozi generace s halogeny. Rozdil je samozřejmě v barvě světla, kdy i Osram NB Laser u těch halogenu jsou jasně žlutějši než LED. Takže sice ten osvětleny prostor je o něco malo lepe vidět, ale to za sucha. V připadě vlkych cest prostě klasika dešť a už se ta karta obraci. Ja určitě LED nepovažuji za něco noveho co bych musel mit za každou cenu a o to vic když připlatek neni v řadech tisicu, ale desetitisicu. Věřim, že schopne xenony budou na tom lepe.
20. 1. 2020 14:41
Re: příplatky jsou nehorázné
LEDky ve služebáku za mne naprostá nutnost, naopak doma na pohrkávání zbytečný a drahý luxus.
20. 1. 2020 14:44
Re: příplatky jsou nehorázné
Já mám zase zkušenost, že moje LED světla jsou pro běžnou jízdu úžasné a jako dálkové stojí za prd.
Avatar - miromen
20. 1. 2020 15:24
Re: příplatky jsou nehorázné
Podle mě v tom bude hrat roli kde jaky detail. Nejen použite LED asi podobně jako u obyč halogeneg a těch NB. Ale třeba tvar světel nebo jejich velikost. Ale jednoduše řečeno, kdby byl ten připlatek par stokorun a neměl v hlavě to, že halogeny jsou tu již desitky let a LED jsou v kompaktech poměrně novinkou tak nad tim snad mavnu i rukou. Jenže zde se připlaci desetitisice a to už bych osobně očekaval nějaky až nebojim se napsat menši zazrak, ale ten se nějak nedostavil. Ja neřešim penize, ale to co za ně dostanu. Tak trochu mi to připomina osvětleni v domacnosti LED vs klasicka žarovka, kdy LED je akorat tak uspornějši.
Avatar - das_autos
21. 1. 2020 12:08
Re: příplatky jsou nehorázné
LED nemůžeš srovnávat s obyč halogeny.LED světlo je nejblíž slunečnímu a každý halogeny jsou proti tomu bludička,navíc u dnešních modelů halogeny jsou schválně shit,aby si lidi připláceli za LED.Xenony jsou ende šlus jako kdysi plazmový televize.
Avatar - miromen
21. 1. 2020 17:49
Re: příplatky jsou nehorázné
Ja nevychazim z nějakych teorii a navic nepotřebuji bryle. A ještě k tomu jsem nebyl sam za což jsem rad, protože jsem nemohl věřit vlastnim očim. A jinak jsou novějši modely u kterych halogeny odvaději lepši službu než u těch staršich. Tak nějak nevim odkud maš, že vyrobci schvalně něco na světlech šuli.
Avatar - das_autos
21. 1. 2020 19:27
Re: příplatky jsou nehorázné
Tak řekni u kterých aut svítí halogeny líp než LED.Třeba v golfu 7 octě 3 jsou halogeny hodně špatný a to není teorie.Že ty si s LED nikdy nejel?
Avatar - miromen
21. 1. 2020 20:12
Re: příplatky jsou nehorázné
Tak jak si to napsal, už se to dostava do jine roviny.
Jinak ja měl šestkoveho golfa takže vim co jsou to špatně svitici halogeny. Jen je zajimave, že zde na auto.cz se tušim o tom nepiše, ale u sedmičkove řady ano.
Avatar - miromen
20. 1. 2020 14:34
Re: příplatky jsou nehorázné
Tak snad je potřeba koukat i na cenu...a co takhle kožene sedačky v te ceně. Ja zase vubec netoužim po nějakem vyhřevu, max. snad volant, tenpomat mi je v autě taky k ničemu. Prostě to musiš brat tak jak to automobilka ma a buď se s tim smiřiž a nebo jednoduše ne a diky tomuhle jdeš o dum dale. A taky je třeba zminit to, že pokud tohle auto koupiš za tuhle na prvni pohled supr cenu tak to nebude uplně zadarmo. Určitě to nebude tak, že stejne auto ve třidě, ktere pořidiš dejme tomu o cca 100tkč draž je čistě marže pro prodejce či vyrobce.
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2020 15:22
Re: příplatky jsou nehorázné
tak to sme na tom podobne.. tempomat ani vyhrev sedaciek tiez nepotrebujem... ale inak uz prave nejake tie kozene sedacky tak tu ten vyhrev dava zmysel nakolko v zime su kozene sedacky neskutocne chladne.. tie v pajere ktore som kedysi sedlal mali ohrev samozrejme ... akurat som sa na tej kozi dost "smykal" .. takze zrovna pri kozenych to dava logiku kedze koza je koza ...

ja by som tam dal pekne elektrony na tu i30 .. ohrev mi netreba... tempomat mi netreba... a dal by som este ledky a je to .. :yes:
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2020 18:53
Re: příplatky jsou nehorázné
Tempomat je pro mě příště must have, naopak LED jsou mi celkem jedno. Bez vyhřívaných sedaček žít dokážu. Ale zase si docela potrpím na autoklimu. Každý to máme jinak.
20. 1. 2020 22:34
Re: příplatky jsou nehorázné
Ak jazdis dialnice, neviem si predstavit ist bez tempomatu. Moje nove auto musi mat moznost prepinania medzi adaptivnym a jednoduchym tempomatom
Avatar - xxc
21. 1. 2020 07:51
Re: příplatky jsou nehorázné
dialnice sa jazdia inac, ako 90 na tempomate za kamionom :-) malokedy je taka prazdna, ze sa vyuzije tempomat
Avatar - speedfred
21. 1. 2020 11:03
Re: příplatky jsou nehorázné
Tak potom nevieš jazdiť, ale to si tu už pár krát predviedol.
21. 1. 2020 18:21
Re: příplatky jsou nehorázné
Kůže v zimě studí, v létě se z toho potí pr... a navíc na to člověk lítá. Já nedám dopustit na látku, alcantaru bych si taky uměl představit ale kůži nebrat. A auto bez tempomatu a vyhřívaných sedaček taky ne. Jak píše twistedTSD, každý to máme jinak.
20. 1. 2020 18:31
Re: příplatky jsou nehorázné
On byl v akci i30 s 1,4 T-GDI za 320 000? Copak jsi nakonec koupil ? Za tuhle cenu nekoupíš ani pomalu ani Fabii s touto výbavou??
Avatar - _beta
20. 1. 2020 13:40
Je to OK
Presne takéto isté auto má kolega. Výbava aj farba. A je to úplne v pohode.
Jediné čo som čakal, že by mohlo byť lepšie, sú tie LED svetlá.
EDIT:
Pozerám, že výbava v ČR a na SK asi nebude úplne rovnaká.
Rozbalit vlákno
0
20. 1. 2020 13:49
A zase...
...ten displej vystrceny z palubnej dosky! Nechapem co je toto za zvrhla "moda". Kto s tym prisiel prvy? Zasluzil by si cely den bicovat a slanou vodou polievat. A ostatni tiez, ze to po nom okopirovali.

Vyzera to ako keby to majitel auta kupil od sikmookych na trznici, a na palubku len prilepil, lebo sa mu nechcelo poriadne to do nej zakomponovat...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - _beta
20. 1. 2020 13:51
Re: A zase...
Prvý bol tuším mercedes.
20. 1. 2020 13:52
Re: A zase...
Tuším, že jako první to měl Opel Meriva B.
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2020 14:09
Re: A zase...
ani mne sa toto riesenie tzv dolepenych tabletov nepaci ale v tomto si clovek dnes uz neraz tiez nevyberie ... vid aj kamiq a pod.. auta pritom pekne ale tie nacapene tablety des a hruza... ale tak ked povedzme nemas na vyber tak to proste nejako prekusnes.. uz ine je to ako to ma povedzme nejaky lexus alebo eclipse ci A3 a pod / take tie kaplicky /.. toto uz je lepsie riesenie ked to je kdesi dalej hore na palubovke ( uz to neposobi aspon dolepene a je to aj menej zranitelne riesenie ) . .. aj ked za mna naj je to tak ako to ma povedzme leon ci asx lebo outlander ci vitara a pod ... teda priamo vsadene v palubovke ... :yes:
20. 1. 2020 14:37
Re: A zase...
...lépe bych to nenapsal. Hrůza :-O
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2020 18:56
Re: A zase...
Je displej a displej...v Hyu hrůza, v novém Cliu taky, ale Mazda nebo Scala to má řešené docela hezky.
20. 1. 2020 14:36
Motor ?
Máte někdo osobní zkušenost ohledně porovnání tohoto motoru a 1.4TSI? Z hlediska kultivovanosti, turbodíry, nejnižších možných otáček se záběrem, spotřebou a pod? Jak se chová "nahoře"?
S TSíčkem ve služební Octě jezdím dlouhodobě za 5,8L a musím konstatovat, že motor je opravdu velmi příjemný na ježdění. Zmiňovaná spotřeba u toho GDI mě však hodně překvapila. :-O
Rozbalit vlákno
44
20. 1. 2020 15:42
Re: Motor ?
S 1.4 TSI jsem nejezdil,ale 1.4 T-GDI automatu jsem najel 480 km s kombinovanou spotřebou 6.7 litrů.Byl to HB,výbava Exclusive,paket Navi,Premium a metalíza.Jediné co mě chybělo,tak paket TECH.Tahle kombinace motoru a převodovky je ideální.Nerad jsem ho vracel.
20. 1. 2020 15:56
Re: Motor ?
Ve flotile máme 10x Oktu 1.4TSI (110 kW) a 70x i30 1.4T-GDI.
TSI je lepší motor ve všech měřitelných disciplínách - žere cca o 0.5l/100km méně, z libovolných otáček T-GDIčku ujede a nahoře to má i nějaký ten náznak výkonové špičky. Kultivovanost je stejná, turbodíra taky.

Nicméně, 1.4 TSI už nový nekoupíš a T-GDI má tři výhody - je spolehlivější, nežere olej (TSI si umí vzít i lítr na 3tkm) a má o dost lépe naladěnou spojku.

Korejce obecně moc rád nemám, ale pokud někdo potřebuje dostupný spotřebič na převoz rodiny, tak je auto z testu naprostý ideál.
20. 1. 2020 16:15
Re: Motor ?
My máme teď ve flotile už cca 20x 1.5 TSi a ty teprve žerou olej. I nové jsou schopny 1l na 5 tkm.
Avatar - hugino
20. 1. 2020 17:38
Re: Motor ?
Ja mám 1.4 tsi v Golfe 92 kw a kolega má 1.4t-gdi vo Fastbacku.Výkonovo je ten Hyundai približne rovnaký pretože ako je známe tsi motory majú vyšší výkon ako udáva výrobca.A tým že je Hyundai o cca 70 kg tažší tak je to približne vyrovnané.Najväčší problém pri motore 1.4 t-gdi vidím v tom že ho vyrábajú v Číne.Takže nahradné diely ti pošlú cez AliExpress ? :-)
Avatar - miromen
20. 1. 2020 17:54
Re: Motor ?
Hochu prober se. :-!
Avatar - Verny_2013
20. 1. 2020 19:25
Re: Motor ?
Mám doma 1,4 TSi 110 Kw ale měl jsem i 92Kw verzi. Reálná spotřeba do 6 L. Ale spodek do 2000 ot je dost slabý a pokud tomu trochu naložíš tak motor protestuje. Nad 2000 ot je ale příjemně živý až výbušný. Víc je v mojí recenzi. S 1,4 T-GDI jsem jezdil v X-ceedu 2 dny celkem 300 Km. Bylo to v automatu a přišlo mi že slušně tahá a neprotestuje od 1500. Ten automat to v běžném režimu držel kolem 2000 ot a jen při řazení to pouštěl k max 4000 ot. Chyběla tomu výbušnost a vršek mi přišel slabší. V režimu sport to pouštěl do vyšších otáček, ale zásadní rozdíl to nebyl. Dvouspojkový automat charakteristiku určitě trochu zkreslil. Spotřeba ve větším a těžším autě na 18 kolech širokých 235 mm ale byla slušných 6,7 ovšem podle počítače. Za mě oba motory naprosto OK. Svižné úsporné, kultivované Hjundai s lepším spodkem, VW výbušnější nad 2000 ot. Ještě drobná poznámka k předchozím diskuzím, najel jsem od r. 2013 ve 3 různých autech s 1,4 TSi EA211 100000 Km a nikdy jsem nedolíval více než 0,5/15000 Km mezi výměnami oleje. Těm pohádkám o 1L/ 1000 km prostě nevěřím.
20. 1. 2020 20:57
Re: Motor ?
Tak ale asi sa k tomu správaš lepšie, ako k priemernému služobáku.
Inak ale neviem aký je dôvod zvoliť si i30 namiesto ceedu. Ten mi príde krajší vnútri aj vonku a technicky je to to isté. Inak som v tom išiel ako spolucestujúci vzadu a odhlučnenie od zadnej nápravy mi prišlo mizerné - oveľa horšie ako v mojej Corolle a tá nie je nijako super odhlučnená.
Avatar - Stephen
20. 1. 2020 21:14
Re: Motor ?
Technický základ je sice "stejný", ale když dva dělají totéž... :-! . Na Ceedu je vidět i cítit z projevu auta, že přišel na trh později, tedy vyvíjel se déle. Je takový dotaženější ;-) .
Důvod volby i30 je prostý - cena :D .
Komentovat odhlučnění podvozku je marné - tam se mají H/K ještě hodně co učit :-( .
Avatar - Verny_2013
20. 1. 2020 22:04
Re: Motor ?
Tak je to moje soukromé auto, ne služebák. Nehoním to 180 po dálnici ani neprasím studený motor. Toho X-Ceeda jsem zkoušel protože se to líbí ženě, Chtěla by něco "vyššího" aby měla lepší přehled a líp se jí do toho nastupovalo. X-ceed mi přišel takový dotaženější než normální Ceed nabo I 30, ale s tím hlukem máš pravdu. Na horším asfaltu hluk od pneumatik byl vyšší než co jsem zvyklý u Golfa.
20. 1. 2020 23:14
Re: Motor ?
Veď ja narážam na tie rozprávky o 1l/1000km oleja. Že keď je to v roli služobáka, tak to rozprávka byť nemusí :).
21. 1. 2020 11:34
Re: Motor ?
Já jsem měl jako priority motor, rozjezdy, odhlučnění, parkování, přední sedadla, světla. Ve finále je Mégane a Focus. Ceed a Leon už vypadli. Možná zkusím i i 30. Ale asi to bude podobné jako Ceed. Tam jsou špatná světla a odhlučnění. Cena je skoro stejná.
Avatar - iudex
21. 1. 2020 11:56
Re: Motor ?
Megane a Focus Ti vyšli cenovo porovnateľne? To sa mi nejak nechce veriť. Ako som fanúšikom Fordu a Focus považujem za jasne lepšie auto, ako Megane vo všetkom, ale tá cena to aj zohľadňuje a neexistuje, že máš porovnateľný Focus a Megane za obdobnú cenu. Megane ja absolútne najvýhodnejšia kúpa čo sa ceny týka, tam poráža aj Kórejcov.
21. 1. 2020 11:59
Re: Motor ?
Dle mích priorit Focus lepší není. Ceny jsou srovnatelné.
Avatar - iudex
21. 1. 2020 13:17
Re: Motor ?
Tak potom máš ako prioritu cenu a R4 v základe, v ničom inom Megane nie je lepší ako Focus. Vnútorný priestor, batožinový priestor, jazdné vlastnosti, radenie, riadenie... proste všetko hovorí pre Focus.
A ceny sú neporovnateľné, viď sauto.cz. Daj dôkaz opaku.
21. 1. 2020 13:24
Re: Motor ?
Máš pravdu, že do tříválce se mně moc nechce. A moje priority byly: motor, rozjezdy, odhlučnění, parkování, přední sedadla, světla. A v těch si myslím, že Mégane za Focusem nijak nezaostává. Zajímají mě jen nejvyšší výbavy. V prostornosti u těchto aut žádný problém nevidím. Jízda na limitu mě taky nezajímá. Je to auto pro manželku.
Avatar - wakantanka
21. 1. 2020 13:49
Re: Motor ?
aha, takže najvyššia výbava za 400 ? :D
21. 1. 2020 14:01
Re: Motor ?
Tady máš skladovky Leona. Dají ti na ně nižší cenu. Je to Leon ST FR a Xcellence 1.5 TSI .
https://skladovevozy.seat.cz/…s_CZ_SEAT/S/list?…
Avatar - das_autos
21. 1. 2020 14:11
Re: Motor ?
Jak pán neumí číst.Cena při odběru na IČO při výkupu starýho vozu,na úvěr a věrným zákazníkům VW.Normální cena je tak o sto tyček vejš ;-) ;-) ;-) Oni s tebe toho půl míče vytáhnou vždycky s tím se smiř nebo si kup dacii v kombi nebo fabii tam budeš u vyšš výbavy za čtyři sta :yes:
21. 1. 2020 14:13
Re: Motor ?
Až budeš něco kupovat, tak si můžeme pokecat.
Avatar - das_autos
21. 1. 2020 14:19
Re: Motor ?
A co myslíš,že dělám :*) Ale ty v tom evidentně krutě plaveš,spíš to vypadá že sháníš plakát do garáže ;-)
Avatar - iudex
21. 1. 2020 14:58
Re: Motor ?
No to si si zjavne neprečítal podmienky, za akých platí tá cena, tak buď aspoň chlap a priznaj si chybu.
Ak kupuješ auto pre manželku, ako tvrdíš, tak túto cenu nedostaneš (viď kúpa na IČO), nehovoriac o ďalších podmienkach (auto na protiúčet, kúpa na úver cez seaťácke financovanie).
21. 1. 2020 15:11
Re: Motor ?
Umím číst. Vím, co inzerují a taky vím, co nabízejí.
21. 1. 2020 22:13
Re: Motor ?
No ono by stačilo napsat že : a) nevšiml jsem si té poznámky b) auto prodají za tu cenu bez splnění těch debilních podmínek. Osobně by mě to taky zajímalo, protože zrovna u Seatu sice dali slevu 40 000 v případě financování, ale zároveň jsem ji ve splátkách vrátil 30 000. Nejkratší možná doba splácení a nejvyšší akontace. Auto na protiúčet ve stáří do 10 let nemám. Zákazník koncernu taky nejsem. Tak jak to tedy je? Co nabízejí?
Avatar - miromen
22. 1. 2020 00:58
Re: Motor ?
Stači registrace přimo na salonu a jsi věrny zakaznik, uvěr předčasně splatiš s minimalnim poplatkem a sehnat vrak na protiučet taky neni uplna věda. Jako nevim jak je to přesně v součastne době, ale uplny problem to ještě nedavno nebyl a šikovny prodejce ti s tim poradil/pomohl. Jasně uplně bez "prace" to neni nebo nebylo. No jen to IČO tam netušim.
Avatar - wakantanka
22. 1. 2020 08:55
Re: Motor ?
Priznám sa netuším po čom idú skladovky konkurencie. U mňa by Seat napriek svojim niektorým kladom proste neprešiel pre absenciu výškového nastavenia pásov. Prečo toto robia to mi hlava neberie.
22. 1. 2020 09:13
Re: Motor ?
Vrak na protiúčet teda nevím, protože je tam podmínka do 10 let stáří vozu. Předčasné splacení (znevýhodnění) je prý nějak zakotveno ve smlouvě, dle tvrzení prodejce - smlouvu jsem neviděl ani nestudoval. Výškové nastavení pásů je častá výtka lidí. Jinak na končící Leon jsou docela zajímavé cenové nabídky. Pokud teda má někdo rozpočet 400 - 500 000. Mně se to bohužel netýká. Pogo26 by mohl kápnout božkou :-) a zasvětit nás do výhodných cen.
22. 1. 2020 09:51
Re: Motor ?
400 000,- se mi u toho auta nezdá moc. Pokud jde o cenu, tak velké rozdíly jsou i mezi prodejci stejné ceny. V mém kraji bych nekoupil ani Mégana.
Avatar - woody-alien
22. 1. 2020 09:43
Re: Motor ?
Protože se nebudou snižovat na úroveň lowendu typu Dacie. :D ;-)
Avatar - Emel
22. 1. 2020 09:45
Re: Motor ?
Jen pro zajímavost... zkoušel jsi Astru? Já jen že MatrixLED a AGR sedačky by mohly být řešení pro priority "světla a sedadla", ta nová 1.2T by taky mohla být fajn. Je ale fakt, že ty Matrix se připlácí 34t i v té vyšší výbavě...

Svého času bývaly zajímavé nabídky i na litrový Civic, ale tam mě teda zrovna sedačky nenadchly.
20. 1. 2020 21:12
Re: Motor ?
i30 fb1.4 tgdi 6M ( 25000 km) vs. Octa II 1.8 tsi (118 kw, 110000km),
i30 funguje od 3000 ot. do cca 6000 ot., pocitovo tam nie je taka pruznost v nizkych otackach, ale hore sa da tocit velmi pekne, ak auto nie je nalozene, tak sa dokaze udrzat aj podstatne vykonnejsich aut, priem. spotr. 6.6l,
Octa - extremne pruzny motor, skoro ako tdi, zabera uz od 1700 ot., pocitovo velmi prijemny, podvozok lepsi ako o 7 rokov novsi i30, spotreba oleja cca 1 liter na 2000 km, priem. spotreba 7.3l
Nad 140 km/h je uz dost citit vykonovy rozdiel oproti i30
i30 je ale za tu cenu, velmi dobre a hlavne vybavene auto
20. 1. 2020 22:44
Re: Motor ?
Osobně mi přijde, že nad 5000 už to moc nemá smysl honit. Auto dobře táhne od cca 1600 po těch cca 5000. Jako sílu to auto má, ale s 1.8 tsi to srovnávat asi nejde.
20. 1. 2020 22:25
Re: Motor ?
Spotřeba mi momentálně ukazuje 7.4, ale mám tam hodně ježdění po měste. Na delší trase a rodinné jízdě to jde na 6,4 a nejmeně jsem tam viděl 5.8, ale to už jsem to fakt jen tak testoval. Motor je jinak příjemný a na normální rodinné auto dostatečně silný. Osobně mi sedí vic, než treba leon.
Avatar - lamal
20. 1. 2020 22:40
Re: Motor ?
octavia ma mozno lepsie riadenie, ale neverim ze ma lepsi podvozok... a este ked je i30 lahsia na predok... postav to na rovnake kolesa aj gumy a zistis

inak ked si predstavis s ktorym autom by clovek rad najazdil na istotu 200tis km, tak 1.8tsi to nebude... ta uz pri polovicnom nabehu zerie olej a to rozhodne nie je jej najvacsi problem ... oproti i30 ma navyse o 4deci vacsi objem
20. 1. 2020 22:51
Re: Motor ?
Ona je I30 hlavně podstatně pohodlnější než Octa. Pak záléží, co komu víc pasuje.
20. 1. 2020 23:08
Re: Motor ?
Oktavka ma fakt lepsi podvozok ale to bude mozno aj tym, ze do 1.8tsi sa daval rovnaky podvozok ako mala octa rs, co mi potvrdili aj v servise. S tou spolahlivostou souhlas.
20. 1. 2020 23:22
Re: Motor ?
To je možné, ale to bys pak musel porovnávat s N.. Bězná verze Octa na tom rozhodně neni lépe a slabší verze s torzní příčkou už vůbec ne. Osobně mi víc pasují sedadla v i30, ale to je hodne idividualní.
Avatar - lamal
21. 1. 2020 08:52
Re: Motor ?
octavia 2 o ktorej pise zadnu torznu priecku nemala, to mali a má 1,3,4 ...
21. 1. 2020 10:25
Re: Motor ?
Tak to jsem přehledl. Octu 2 jsem ridil jen kousek, tak nemůžu hodnotit, ale jako spolujezdec jsem se tam necitil uplne nejlip. Jinak žena ji má jako služebni s 1.2. Tsi a moc dobrých slov pro ni nema. Ale je jasné, že s 1.8 tsi to pojede mnohem lepe.
Avatar - lamal
21. 1. 2020 10:56
Re: Motor ?
vykon, uzivatelske hladisko a jazdne vlasntosti trebars pri rychlej jazde, alebo na limite su rozne veci ... pokial octaviu 1.8tsi sudis ako spolujazdec a zrovnavas s i30 tak neviem si urobit nazor na toto... iste pocity nadobudnes, ale zalezi vela od vodica, vie predviest auto v dobrom svetle aj naopak
21. 1. 2020 13:49
Re: Motor ?
Je to čistě můj názor, ale proste mi sedačky přijdou dost nepohodlné, auto dost tvrde a hlučné. ( i30 je hlučná od podběhu na špatné cestě). Stejně tak v plném obsazení to v horku moc nedává klima ( jak u te 1.2 tsi, tak mi přišla klima slabá u 1.6 tdi) a spousta takových drobnosti. Nechci na octu nijak plivat, každé auto má bolavé místo. Jako spolujezdec jsem jel několikrát v naftové rs a popravdě nic zázračného. Ale jak jsem psal. Srovnávat 1.4 tgdi a 1.8tsi uplně nejde, 1.8 bude mnohem silnější a určitě jízdně zajímavější
Avatar - lamal
21. 1. 2020 15:20
Re: Motor ?
asi ano v pohode... nemam nic proti tomu co pises
21. 1. 2020 20:38
Re: Motor ?
Víš jak, sto lidí, sto názorů. Já osobně jsem sice na koncern celkem vysazenej, ale na druhou stranu zase nechci I30 hajit za každou cenu. Osobně jsem k její koupi došel vlastně náhodou.
Avatar - Emel
22. 1. 2020 09:48
Re: Motor ?
Není to stejný podvozek, jen je s víceprvkem. RSko je snížené.
20. 1. 2020 20:58
Diskusia
Chalani prečítal som všetky tieto diskusie a nemôžem uverit aka je tu normalna diskusia na úrovni. Aspoň zatial. Žiadne sproste reči a urážky a to sa tu porovnáva aj TSi s T.GDi. Proste vecná debata. Dávam 👍
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Verny_2013
20. 1. 2020 22:55
Re: Diskusia
agresívní až trapný marketing předchozího vedení Hyundai CZ korektním diskuzím určitě příliš nepomáhal. To se změnilo a máto asi i vliv na diskutéry. A Korejský koncern v poslední době významně posunul svá auta v kvalitě, technice i designu a řadě dříve zavedeným značkám ukázal záda. Jako majitel Golfa uvažuji že ženě koupím X-Ceeda. A to proto že to auto je fakt dobré a navíc i krásné.
20. 1. 2020 23:02
Re: Diskusia
No určitě uděláš líp, než kdybys koupil novou generaci Golfu s přístrojovou deskou jako v počítačové učebně! ;-)
Avatar - Verny_2013
20. 1. 2020 23:19
Re: Diskusia
Vybírám vyšší auto pro ženu. A té se musí auto hlavně líbit. U VW by si nevybrala. Ty jejich T-rocky a Crossy fakt nejsou pastvou pro oči. Ale protože s ním občas pojedu i já tak to musí mít 4 válec, min. 100 KW, slušné jízdní vlastnosti a kvalitní sedadla. Těch aut za rozumný peníz zase tolik není. Ale s novým Golfem máš pravdu, vše dotykem není nic pro mě.
20. 1. 2020 21:12
Konečně auto...
s koukatelným vnějším designem, ne jako ty příšerné vlny na předchůdci. Taky interiér je pojat vysloveně sympaticky. Obrovskou pochvalu zasluhuje hlavně mechanická P brzda! :-) :yes: :yes: :yes: P.S. Zanedbatelné rozhodně není ani nastolení slušného, neagresivního marketingu! :-) :yes:
Rozbalit vlákno
2
20. 1. 2020 22:44
Re: Konečně auto...
Vidis a mne to predosle exterierove vlnobytie je sympatickejsie. Nevravim, ze je to pekne, ale aspon zaujimavejsie, ako ta nuda tejto generacie
Avatar - lamal
20. 1. 2020 22:45
Re: Konečně auto...
´´Čili Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI v tomto srovnání nevypadá vůbec zle...´´ mna okrem ineho dojalo aj toto... vsak je o 187tis lacnejsia ako octavia a s ceedom suverenne najlacnejsie auta, pri tom ich spolahlivost a kvalita dielov ci materialov este lepsia... ich motory su lepsie a spolahlivejsie nez koncernove (az na 1.0tsi a 2.0TDi)... netreba brat len EU do porovnania, celkovo aj v USA ma H/K dobre pozicie pri hodnoteni spolahlivosti
21. 1. 2020 10:46
Prostě dobré auto
Téměř identický kus nám bohužel, bohudík... sám nevím, přistál v širší rodině. Snažil jsem se všemi směry najít něco jiného, ale chtě nechtě do půl milionu nic lepšího k mání nebylo (podzim 2019).
V zásadě vůči konkurenci není nic ke kritice, jen to stojí méně.
Zkusilo se Tipo jako Value for money, ale když se dovybaví, přestává mít cenově význam. Zkusil se Focus, Golf, Leon, Octavia, Auris, 308 ... vše výrazně dražší, nebo bez motoru. V případě VW family až k smíchu draze.
Zůstal jen Megane ale uvnitř je výrazně menší, takže z kola vypadl.
Ono tomu autu opravdu není co zásadního vytýkat, a to Hyundai stále nemám rád.
Určité výhrady, ale to je asi o zvyku, bych měl k řízení a k příliš silně svítícímu podsvětlení tlačítek v interiéru. V noci je to jak vánoční stromeček. Ke zbytku ale soudný člověk nemůže mít kritiku. Materiály, prostor, motor, kvalita jízdy... to vše je dobré, resp. za ty peníze velmi dobré. :yes:

Jinak k výše zmíněným LED světlům. V i30 svítí dobře, nicméně jelikož celkem proti této módě brojím, tak bych řekl, že i dost oslňují. Pro řidiče dobrá světla, ale pro ostatní účastníky provozu diskutabilní...
Rozbalit vlákno
13
Avatar - iudex
21. 1. 2020 11:49
Re: Prostě dobré auto
Presne tak, ak si človek vyfiltruje, aké auto danej veľkostnej kategórie (kompaktné kombi) a dostatočného výkonu (na rodinné kombi štvorvalec cca. 100 kW), tak vyskočia v zásade len štyri modely: i30, Ceed, Leon a Megane. Megane je ako píšeš priestorovo najmenší, vzadu i v kufri. Leon je fajn, ale o mesiac je tu nová generácia, teda človek by si kúpil fakticky generáciu staré auto, plus ten slabší 1,5TSI nie je vraj nič moc motor. Ostávajú len tie kórejské dvojičky a tam je to o pocite a cene, každopádne sú to priestranné, na pocit poctivo vyhotovené autá so solídnym motorom. Voľba srdcom to asi nebude, ale racionálne je to najlepšia/najvýhodnejšia kúpa.
21. 1. 2020 11:57
Re: Prostě dobré auto
Zkus ty auta vyzkoušet a porovnat. Podle mě jsou korejci celkově horší než Mégane. Já vzadu nesedím, tak problém nemám. A v případě kombi a 2 sedaček jsem u Mégana problém neviděl. Ceed má horší sedačky, odhlučnění, světla.
Avatar - lamal
21. 1. 2020 12:19
Re: Prostě dobré auto
bola by zaujimava zrovnavacka i30 1.4tgdi 103kW VS megane 1.33 103kW lowcost kombajny v manualoch... i30 by bola ako komplex lepsia podla mna, ale kto vie...
21. 1. 2020 12:35
Re: Prostě dobré auto
Tak si to otestuj. Přece nebudeš věřit nějakému pisálkovi. Ten má své zájmy. Já bych korejce klidně vzal. Ale to odhlučnění a světla jsou mizerné. I ty sedačky bych asi vydržel.
Avatar - lamal
21. 1. 2020 12:47
Re: Prostě dobré auto
nie som cielkovka. neviem si uplne prestavit, ze si pojdem pozicat dve auta a porovnavat ich len preto aby som vedel... nic proti tomu samozrejme nemam, rad sa takeho porovnania aj zucastnim, akurat sam do salonu auto poziciavat nepojdem

od dobrého pisalka by som si to kludne precital... napr na autowebe, garaz cz ...
21. 1. 2020 20:47
Re: Prostě dobré auto
No popravdě krom designu moc nevidím moc výhodu meganu. Podvozkově je na tom hůř, je menší.. Ja nad ním hodně uvažoval, ale stejně jako u 308 ho vyřadilo ovladaní "všeho" dotykem..ale jinak se mi to auto celkem líbi a předsudky neřeším.. Na to mám záruku a za 4 roky jde z domu.
Avatar - Ozzman
22. 1. 2020 08:08
Re: Prostě dobré auto
Jo, je komplex lepší, ale TGDi až na 1.6tku v ProceedGT mi příjdou nic moc, kdežto TCe jde skvěle do otáček.
Avatar - Ozzman
22. 1. 2020 07:03
Re: Prostě dobré auto
Mimo motoru je bohužel duo i30/Ceed ve všem lepší, než Megane a to věř, že Renault mám radši. Mám projděte všechna tři auta. Megane je výrazně gumovejsi, řízení řazení, i podvozek je takový jalovy. Když bys měl brát hatchback, tak si z těchto třech radši vezmi Clio5 to je zdaleka nejlepší, kombinuje tocive motory Tce a o dva řády lepší a přesnější řízení a podvozek.
22. 1. 2020 09:57
Re: Prostě dobré auto
Mně u korejců vadí nejvíc odhlučnění. A je to pro mě docela podstatné. Scénic na tom byl s hlukem od kol podobně.
Avatar - Ozzman
22. 1. 2020 10:19
Re: Prostě dobré auto
Mégane taky... od 80km/h to na palubě hučí celkem dost. Hele, já bych si vzal radši Megana, ale objektivně jako komplex je i30 lepším autem, tím měřitelným způsobem, bez osobních preferencí.
Avatar - woody-alien
22. 1. 2020 10:00
Re: Prostě dobré auto
S tím si dovolím nesouhlasit. Kdybych byl nucen vybírat pouze mezi Meganem a běžnými korejci (žádné N nebo Proceed GT), tak pořád na základě svojí zkušenosti beru raději Renault.
Avatar - Ozzman
22. 1. 2020 10:18
Re: Prostě dobré auto
Já taky, ale musím být objektivní a bez předsudků :)
Avatar - Londonbridge
22. 1. 2020 11:17
Re: Prostě dobré auto
Korea uz robi dobre vozidla a dobehli svet. ked pozres minulu dobu napr. ked k nam silno tlacili auta ako Daewoo Tico,Nexia,Espero to boli len lacne pozliepaniny Nexiu som mal bol to Opel Kadett pozliepany a v inom kabate... Ale Hyundai uz aj vtedy vyrabal kvalitnejsie auta Accent ,Lantra atd. V tej Nexii mi vtedy odysiel motor par tisic km od domu tak Daewoo uz radsej nie ale stejne sa bavime o Hyundai a Kia to je kvalitou inde.
Avatar - rohYpnol
23. 1. 2020 17:25
Opravdu dobrá nabídka
Uvedená věta mi skutečně skřípe mezi zuby, Ale pryč stranou předsudky. I30 kombi je skutečně dobrá nabídka.

Vozu není co vytknout. Prostornost, nekonfliktní design, motorizace, zpracování a kvalita... Všecko je vždy přinejhorším průměr. Jediné kde bych přidal, je kvalita materiálů, plasty nejsou úplně ideální co by si člověk představoval.

Jenže nejsme u Audi a v rámci konkurentů jsme i s kvalitou plastů tak nějak... v průměru.

Jízdně také fajn, navíc vzadu víceprvek pro všechny a ne jen pro vyvolené...

Pokud srovnám nabídku od Škody ve srovnatelné ceně, tak Hyundai rázem dostává přinejmenším dvě hvězdy bonus. V podobné výbavě by se člověk vlezl leda tak s Fabií Combi, které ovšem zase chybí některé výbavové prvky.

Ano, pokud bych si měl vybrat kombi nižší střední třídy za rozumné peníze, byl by to v současnosti právě i30 kombi. Už jen to, že i se 4-válcovým motorem zůstáváme v rozumné cenové hladině, by samo o sobě v podstatě stačilo na vítězství. 1,0 T-GDI se doporučuji vyhnout, je to stejný krám jako ostatní 3-válce. Ale i s 1,0 T-GDI není Hyundai o nic horší než Octavia 1,0 TSI. A cenový rozdíl je... krutý.

Hyundai i30 kombi dávám :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rokyta.p
23. 1. 2020 17:34
Panoptikum
Aby tenhleten vykvet tuze podivne radoby techniky nebyl panoptikum jako mauzoleum Kim ir sena. Nedavno nejake matce hrozili trestem smrti, protoze pri pozaru staveni radeji zachranovala dite a ne fotografii vudce. Ja jen, jestli to v ty pseudofabrice co hyzdi drive krasnou obec Nosovice nemaji podobne. Ja bych to vubec nechtel ani nepodporoval. Normalni noo to jooo a jeste prijemne. To jsem rad, ze ma alespon autor pri popisu tyhle slamastyky smysl pro humor. Ono totiz normalni i prijemny je i Velorex. Zvlast kdyz do tehle chladnych dnu dostane novy slidovy okynka.
Rozbalit vlákno
1
17. 12. 2020 17:54
Re: Panoptikum
Pane Rokyto,
Kim Ir-sen byl politický vůdce v SEVERNÍ Koreji, firma Hyundai pochází z JIŽNÍ Koreje. Pro zajímavost, založena byla navíc o rok dříve, než se pan Ir-sen vůbec dostal k moci.

Vaše starosti o korejské matky jsou krásně lidské, spojování těchto tragédií s nošovickou továrnou nebo nesouvisející firmou z jiné země již nikoli.

Osobně znám pouze jednoho člověka, žijícího a pracujícího v Nošovicích, nicméně je spokojený jak s platem, tak firemním prostředím a "kulturou" chování manažerů k zaměstnancům.