Ojetiny
Přihlásit pro přidání komentáře
shadowcompany
Jak by pochodil majitel veterána nebo youngtimera? Proč pojišťovny nenabídnou možnost pojistit si auto na cenu co si určím (i když bude pojistka patřičně drahá) a pak bych při škodě dostal částku na kterou jsem se pojistil. Při poj. domu umí i u starého domu pojistit na částku kterou bude stát postavení nového domu srovnateleného s poškozeným nebo u života si pojistník taky sám určuje částku jakou by chtěl při škodní události dostat tak proč to nejde u aut??? Teď jsem řešil havarijní pojištění nového skůtru a většina pojišťoven to vůbec nepojišťuje a v slavných srovnávačích v reklamách to nabídl jeden ale když jsem klikl na cenu přepočítalo to na dvojnásobek :-D (pojišťovny co nechtějí tak napálí pojistné na nesmyslnou výši aby měli od rizikových pojistek pokoj) nakonec se po hodinách na webu podařilo najít pojišťovnu co to zvládla za rozumnou cenu.
kolega měl pojistku na cenu vozidla 800 tis Kč. když ho za rok totálně zbořil, dostal 350:)
tak nevím, jestli se to rentuje.
nabourala mi paní youngtimera - motorku a pojišťovna zaplatila do koruny, snažila se argumentovat padesátiprocentní slevou na výfukové potrubí, ale nakonec i to zaplatili.
tak nevím, jestli se to rentuje.
nabourala mi paní youngtimera - motorku a pojišťovna zaplatila do koruny, snažila se argumentovat padesátiprocentní slevou na výfukové potrubí, ale nakonec i to zaplatili.
eLzyx
Docela by mě zajímalo, jestli pojišťovny rozlišují extra modely. Např. pokud budu mít Felicii FUN, tak ta přeci nemá stejnou tržní hodnotu jako Felicia Pickup. Když budu mít výroční Octavii "edice 100", tak ta taky nemá stejnou cenu jako obyčejná Octavia. Já mám např. Volvo 850 T-5R, které se už šplhá v cenách přes půl milionu (jsou i kusy za milion), přičemž obyčejná 850 je i za 25000Kč.
kyklop
Drtivá väčšina autoparku je v tomto veku s stave šrotu, väčšina majiteľov sa auta zbavuje vtedy, keď už nechce do neho nalievať ďalšie peniaze. Považovať za zhodnotenie výmenu hnilého výfuku, alebo rozvodov považujem za blbosť, sú to účelne vynaložené prostriedky na prevádzku. Vo firme máme zrovna pár prípadov totáliek, za ktoré sme z poisťovne vyfasovali výrazne viac ako bola skutočná cena vozidla, námatkovo zlikvidovaná oII s 1,2tsi 300 k km a asi 8rokov na hrbe a len oprava na ďalšiu prevádzku z našej strany by bola cez 2500€. Dostali sme za ňu cca 3500€, pričom bazár by ju vykúpil v tom stave za menej ako 1/2.. Takýchto prípadov by som vedel vytiahnuť viac....
Jasně, ale srovnávat firemní auto, kde z cizího krev neteče a auto, která má soukromník od nova je úplně něco jiného.
Ale to neznamená, že se to nedeje. Bývalý kolega z práce kdysi dostal od dědy nějakého Japonce. To auto bylo strašné. I na semaforech musel stát pod plynem, aby to nechcíplo. Měl s tím v úmyslu ještě pár měsíců pojezdit, a pak místo na STK na vrakoviště. A pak ho potkala šťastná událost v podobě Fabie RS, která mu nedala přednost z vedlejší. Nikomu se nic nestalo, z auta byla totálka a pojišťovna za auto směřující na vrakoviště vyplatila 20 tisíc.
Samozřejmě směšná částka, ale on to byl tenkrát u nás pár měsíců, kluk čerstvě po škole s nízkým platem. Byl rád. On pro změnu na těch tabulkách vydělal.
Samozřejmě směšná částka, ale on to byl tenkrát u nás pár měsíců, kluk čerstvě po škole s nízkým platem. Byl rád. On pro změnu na těch tabulkách vydělal.
michalpneu
Před 10 lety to do mě zezadu napálil chlap, co nedával pozor, když jsem stál na křižovatce. česká pojišťovna tehdy vyhodnotila, že mám octavii 12 let starou a že podle jejich tabulek a amortizace je to totálka a vyplatí mi 50 tisíc kč, že se nic opravovat nebude. Tehdy to z jejich strany byla extrémní sviňárna. I autorizák tehdy ohodnotil cenu opravy na 45 tisíc kč, protože většina byla klempířina a nárazník s lakem. Auto jsem tedy nechal ohodnotit ve třech autorizácích škoda, jako kdybych ho chtěl prodávat v případě nebouraného stavu. Vzhledem k tomu, že jsem měl naprosto ukázkovou servisní historii a ani jeden díl na tom nebyl neoriginální a octavie byla opravdu v moc pěkném stavu jsem se dostal na průměrnou výkupní cenu cca 90 tisíc kč.
Nejhorší byla arogance toho likvidátora, když jsem se ho zeptal, kde v bazaru za jejich 50 tisíc seženu octavii v takovém stavu? Odpověděl mi, že to ho nezajímá, že on má tabulky. Pravda je, že jsem ho tehdy napadnul, protože mi rupli nervy a že to pak celou situaci stížilo.
S pojišťovnou jsem se ale soudil, trvalo to dva roky, aby mi vyplatili škodu na autě + újmu a dostal jsem z nich 75 tisíc. Oprava stála nakonec asi 53 tisíc, ale těch 20 tisíc jsem měl náklady kolem. Faktem je, že je to skoro 10 let a poměry se změnili, co měli bouračku lidé z okolí, tak pojišťovny proplácely škody bez problémů. Ale tehdy to bylo něco jiného. Na nervech s nima mě to stálo minimálně půl roku života.
Já se tehdy soudil o to, že nemůžou vypočítat hodnotu auta z toho, za co já bych ho tehdy prodal do bazaru, protože já jsem auto prodávat nechtěl, mě ho zničil dement, co nekoukal před sebe a auto jsem si chtěl nechat. Takže přece musí tu hodnotu vypočítávat z částky, za kterou já auto v bazaru koupím. Soud mi tehdy dal za pravdu a kupodivu se ta pojišťovna neodvolala, což jsem čekal, že se stane.
Nejhorší byla arogance toho likvidátora, když jsem se ho zeptal, kde v bazaru za jejich 50 tisíc seženu octavii v takovém stavu? Odpověděl mi, že to ho nezajímá, že on má tabulky. Pravda je, že jsem ho tehdy napadnul, protože mi rupli nervy a že to pak celou situaci stížilo.
S pojišťovnou jsem se ale soudil, trvalo to dva roky, aby mi vyplatili škodu na autě + újmu a dostal jsem z nich 75 tisíc. Oprava stála nakonec asi 53 tisíc, ale těch 20 tisíc jsem měl náklady kolem. Faktem je, že je to skoro 10 let a poměry se změnili, co měli bouračku lidé z okolí, tak pojišťovny proplácely škody bez problémů. Ale tehdy to bylo něco jiného. Na nervech s nima mě to stálo minimálně půl roku života.
Já se tehdy soudil o to, že nemůžou vypočítat hodnotu auta z toho, za co já bych ho tehdy prodal do bazaru, protože já jsem auto prodávat nechtěl, mě ho zničil dement, co nekoukal před sebe a auto jsem si chtěl nechat. Takže přece musí tu hodnotu vypočítávat z částky, za kterou já auto v bazaru koupím. Soud mi tehdy dal za pravdu a kupodivu se ta pojišťovna neodvolala, což jsem čekal, že se stane.
Mate ten rozsudek, docela by me to zajimalo. Mel jsem podobnou zkusenost. Uz jsem se s pojistovnama soudil 2x a vzdy to zdaly az teprve pri jednani u soudu. Takze mam jen soudni smiry, ale roszudek, kdy vam dava soud za pravdu, ze je potreba se na vec divat z pohledu nikoliv prodeje, ale koupe podobmeho vozidla, je dulezity. Pojistovna do toho proti vam nesla, protoze ve vysledku by to prohrala stejne navic by byl precedent pro dalsi podobne spory.
tesnav
Zmíněných 420tKc kupní ceny v roce 2004 odpovídá dnešní úrovní platů reálné částce 850 tKc v dnešních cenách. Takže v tomto kontextu řešit, zda dostanu za totálku 16 let starého auta 30 nebo 50, mi přijde zcela zbytečné.
V roce 2012, když by majitel auto prodal za 80, k tomu ušetřil 90 tKc investic do ojětiny, tak měl v té době cca. 2/3 ceny v té době odpovidajici nove Fabie.
V roce 2012, když by majitel auto prodal za 80, k tomu ušetřil 90 tKc investic do ojětiny, tak měl v té době cca. 2/3 ceny v té době odpovidajici nove Fabie.
Arese
...mimořádně zachovalého staršího auta toto auto výrazněji naboří, tak je dotyčný prostě v pr...eli a nepomůže mu ani svěcená... :-( :no:
ProchyToman
Kolik by koštovala ta top stav Škůdka na titulce? Viděl bych to na samostatnej článek, na kterej naklikaj na seznamu mraky lidí aby se podívali co má hodnotu jako ojetý bávo 😘
Vossom
Pokud vím tak jako poškozený mám právo na uvedení vozidla do stavu jak bylo před nehodou a tudíž je pojišťovna povinna zaplatit.
Uvedu příklad z praxe. Peugeot 308 rz roku 2008 v maximální výbavě. Byl nabourán ze zadu. Pojišťovna auto ohodnotila na 75000kč, cenu autu srážel vysoký nájezd km který sice před nehodou nebyl na autě znát. Nicméně v inzerci v aspoň podobné výbavě byly k dispozici vozy předchozí generace tedy 307 takže dle mého názoru ať si rozdíl v ceně pojišťovna vymáhá po viníkovi nehody ale určitě je špatně aby na tom byl ztratný oběť nehody. protože jako v tomto případě na tom vydělal viník nehody, protože měl půl roku staré auto takže ten se nestaral a z havarijní pojistky auto opraveno.
Ale jak je napsáno na začátku, jako poškozený mám právo na uvedení vozidla do stavu před nehodou jen je nutné případ předat právnikovi aby jste se domohli spravedlnosti. Pojišťovna Vás má ochránit ale je to přesně naopak.
Uvedu příklad z praxe. Peugeot 308 rz roku 2008 v maximální výbavě. Byl nabourán ze zadu. Pojišťovna auto ohodnotila na 75000kč, cenu autu srážel vysoký nájezd km který sice před nehodou nebyl na autě znát. Nicméně v inzerci v aspoň podobné výbavě byly k dispozici vozy předchozí generace tedy 307 takže dle mého názoru ať si rozdíl v ceně pojišťovna vymáhá po viníkovi nehody ale určitě je špatně aby na tom byl ztratný oběť nehody. protože jako v tomto případě na tom vydělal viník nehody, protože měl půl roku staré auto takže ten se nestaral a z havarijní pojistky auto opraveno.
Ale jak je napsáno na začátku, jako poškozený mám právo na uvedení vozidla do stavu před nehodou jen je nutné případ předat právnikovi aby jste se domohli spravedlnosti. Pojišťovna Vás má ochránit ale je to přesně naopak.
beibej
fungují tak, že ojebou poškozeného. Čím víc ojebou,tím víc vydělají. Je to bussines a ten se dělá pro zisk. Nikdo mi to nevymluví. Mám svý neblahý zkušenosti. :no:
Kajisek
A má cenu nějak třeba obcházet pojišťovny kvůli ceně? nebo tam hraje roli hlavně bonus? potřeboval bych vyřešit povinné ručení na auto, proto které bych si měl jet...
Krajtik
Lepší na tohle určitě je srovnávač pojištění, kde můžete mít porovnání všech pojišťoven během pár minut. Já jsem si povinné ručení přes srovnávač pojištění sjednával online, takže jsem nemusel nikam chodit.
Krajtik
Já mám zkušenost se srovnávačem pojištění Klik .cz, kde je celá služba zdarma a rovnou si můžete pojištění sjednat přímo přes srovnávač online. Nemusíte kvůli pojištění teda vůbec nikam chodit. Zelenou kartu dostanete do emailu a tu si vytisknete. Pojištění zaplatíte přes účet a bude normálně aktivní.
DonLabuznik
Ono je taky potřeba povinné ručení vybírat trošku důkladněji a ne jen koukat jakou částu pojištovna za plnění požaduje. Já si vždycky srovnám nabídky přes https://www.duofinance.cz/povinne-ruceni a vybírám pečlivě i hodinu dvě, než najdu přesně to co hledám.
Tomáš Šafránek
Příspěvek podléhá schvalování.
Avsak vinika znate a ten je za svoje jednani odpovedny. Povinny je on, jenze to resit nechce, a misto nej vec prevzala jeho pojistovna.
Takze je dobre mit sveho pravnika, to vyresi spoustu veci nebo je alespon posune spravnym smerem. On takovy liebesbrief vinikovi o tom, ze ma doplatit na nahrade skody jeste 30papiru udela sve.
Kdyz uz mate k plechovce na kolech citovy vztah, tak je sikovne znat nekoho, kdo vam auto opravi za nizsi cenu nez autorizak.
Aut ve stejné konfiguraci se srovnatelným nájezdem a stářím byly k mání stovky, ale jen u toho konkrétního kusu jsem věděl, že jsem prvních 1500 km byl na motor velmi opatrný a trošku mu přihulil až po těch 3 000, jak psal výrobce v manuálu, že jsem do něj velmi často lil Vervu, že jsem ho netrápil za studena, že nikde nic nezlobí a pokud nějaká drobnost zlobila, tak jsem ji nechal na záruku opravit ... .
To jsou "detaily", které člověk u zánovního auta při koupi nepozná, ale do budoucna ovlivní provozní náklady.
Co sa tyka vsetkeho ostatneho, tak som zazil s poistovnou problem len raz - u rodicov. Ked si otec myslel, ze ma kryte riziko pricom nemal. Cize defacto jeho chyba. Vsetky dalsie PU som nikdy nemal problem, lenze ja mam poistky nastavene dobre. Vela ludi ide po cene a potom sa cuduje, ze poistka nekryje to a hento, alebo uzatvoria v poistovni, ktora sa bude vykrucat.