Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz Unimog se stal světovým rekordmanem

Mercedes-Benz Unimog U 5023 ve službách expedice v Chile stanovil nový světový rekord, když se na nejvyšší aktivní sopce na Zemi vyšplhal do výšky 6694 metrů nad mořem.  
Zpět na článek
26. 1. 2020 18:26
26. 1. 2020 18:39
26. 1. 2020 19:32
26. 1. 2020 20:27
27. 1. 2020 11:13
27. 1. 2020 14:00
27. 1. 2020 17:50
28. 1. 2020 10:11
26. 1. 2020 18:26
V3S
Zajímalo by mě srovnání s V3Skou, v rámci této expedice. Myslím si, že by se tam s ní dostali taky a dost možná i bez výrazných úprav.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2020 19:32
Re: V3S
tu to chce specialne kola.. a je vidiet ze tento unimog tiez uz nemal uplne bezne kola ale poriadne siroke terenne balony https://img2.auto.cz/…ull/6145706_.jpg ... ale iste by tam vyslo aj nejake upravene Gecko .. upraveny LandCruiser https://img2.auto.cz/…ull/4058398_.jpg a dalsi to je pravda :yes:
Avatar - palix
26. 1. 2020 20:27
Re: V3S
V3 S by tam nevyliezla, lebo... ;)
S výškou ubúda kyslík. ktorý je potrebný na horenie zmesi. Auto vo vyššej výške stráca výkon. V3S mala výkonu poskromne, tieto Unimogy mali objem 5,1 l a 170 kW / 900 N.m a predpokladám, že neboli oveľa ťažšie ako by bola V3S.
Kedysi boli páni z Top Gearu kdesi na sopke - Guallatiri volcano (Chile), ktorá má výšku cca 6 071 m. Tu je video - zostrih ;)
https://www.youtube.com/watch?…
Ak si dobre pamätám ani tam nevyšli a vzdali to - autá strácali výkon a páni to tiež nezvládali. Tie Unimogy boli vo výške 6694 m - čo je poriadne veľa.

V3S by to teoreticky dala, keby mala nejakú kyslíkovú bombu, ktorá by zásobovala motor kyslíkom ;).
Avatar - mariov8
27. 1. 2020 11:13
Re: V3S
Tak tak, už ve 4500m nad mořem i přeplňované vznětové motory přicházejí o 25% až 33% výkonu. Ta Pragovka by tam možná opravdu nedojela, kdyby ji zbylo 35-40kW výkonu, tak by svoji hmotnost do toho stoupání už nemusela dostat... a výše by možná ten motor už začal i zhasínat, nejenom kouřit kvůli vysokému obsahu nespálené nafty ve zplodinách hoření.

Lokomotivy pro trvalý provoz v nadmořských výškách přes 4000m mají přeplňování řešeno obvykle ještě jedním plnícím stupněm. Zvyšuje plnící tlak pro dosažení obsahu kyslíku ve válcích dostatečného na dosažení nominálního výkonu.
Avatar - palix
27. 1. 2020 14:00
Re: V3S
Do takých výšok je zrejme najlepší elektropohon :).
Avatar - mariov8
27. 1. 2020 17:50
Re: V3S
To určitě, při spotřebě do toho stoupání. By to chtělo někam na půl cestu nebo do dvou třetin dopravit elektrocentrálu, ideálně vrtulníkem s dvojící spalovacích turbín. To bude uhlíková stopa.
Avatar - palix
28. 1. 2020 10:11
Re: V3S
Samozrejme spotreba je problém. Ak by tam ale bolo spravené el. vedenie, nebol by problém :). Výhoda - nezávislosť el. pohonu na kyslíku = nemá stratu výkonu. Nevýhoda - potreba dobiť, ťažké akumulátory...
Našťastie autami do podobných výšok nejazdíme :)
27. 1. 2020 08:51
nejvyšší vrchol západní polokoule
to ale není. Aconcagua má 6959 m n. m.
Rozbalit vlákno
0