Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Mercedes-Benz Unimog se stal světovým rekordmanem

9 komentářů

pajosh
Zajímalo by mě srovnání s V3Skou, v rámci této e😜edice. Myslím si, že by se tam s ní dostali taky a dost možná i bez výrazných úprav.
heroes001@...
Naprostý souhlas :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tu to chce specialne kola.. a je vidiet ze tento unimog tiez uz nemal uplne bezne kola ale poriadne siroke terenne balony https😐/img2.auto.cz/…ull/6145706_.jpg ... ale iste by tam vyslo aj nejake upravene Gecko .. upraveny LandCruiser https😐/img2.auto.cz/…ull/4058398_.jpg a dalsi to je pravda :yes:
Avatar - palix
palix
V3 S by tam nevyliezla, lebo... 😉
S výškou ubúda kyslík. ktorý je potrebný na horenie zmesi. Auto vo vyššej výške stráca výkon. V3S mala výkonu poskromne, tieto Unimogy mali objem 5,1 l a 170 kW / 900 N.m a predpokladám, že neboli oveľa ťažšie ako by bola V3S.
Kedysi boli páni z Top Gearu kdesi na sopke - Guallatiri volcano (Chile), ktorá má výšku cca 6 071 m. Tu je video - zostrih 😉
https😐/www.youtube.com/watch?…
Ak si dobre pamätám ani tam nevyšli a vzdali to - autá strácali výkon a páni to tiež nezvládali. Tie Unimogy boli vo výške 6694 m - čo je poriadne veľa.

V3S by to teoreticky dala, keby mala nejakú kyslíkovú bombu, ktorá by zásobovala motor kyslíkom 😉.
Avatar - mariov8
mariov8
Tak tak, už ve 4500m nad mořem i přeplňované vznětové motory přicházejí o 25% až 33% výkonu. Ta Pragovka by tam možná opravdu nedojela, kdyby ji zbylo 35-40kW výkonu, tak by svoji hmotnost do toho stoupání už nemusela dostat... a výše by možná ten motor už začal i zhasínat, nejenom kouřit kvůli vysokému obsahu nespálené nafty ve zplodinách hoření.

Lokomotivy pro trvalý provoz v nadmořských výškách přes 4000m mají přeplňování řešeno obvykle ještě jedním plnícím stupněm. Zvyšuje plnící tlak pro dosažení obsahu kyslíku ve válcích dostatečného na dosažení nominálního výkonu.
Avatar - palix
palix
Do takých výšok je zrejme najlepší elektropohon 😊.
Avatar - mariov8
mariov8
To určitě, při spotřebě do toho stoupání. By to chtělo někam na půl cestu nebo do dvou třetin dopravit elektrocentrálu, ideálně vrtulníkem s dvojící spalovacích turbín. To bude uhlíková stopa.
Avatar - palix
palix
Samozrejme spotreba je problém. Ak by tam ale bolo spravené el. vedenie, nebol by problém 😊. Výhoda - nezávislosť el. pohonu na kyslíku = nemá stratu výkonu. Nevýhoda - potreba dobiť, ťažké akumulátory...
Našťastie autami do podobných výšok nejazdíme 😊
paveldoc1
to ale není. Aconcagua má 6959 m n. m.