Jasně, tohle je normálně nepoužitelné auto - za nepoužitelno
Ale kdo někdy řídil Alfu 75, tak se mu po ní nejspíš stýská... dneska už si lidi ani neumí představit, že takový auto se normálně prodávalo a jezdilo po silnici.
Zejména s šestiválcem 2,5 litru to dodnes považuji za nejlepší "normální" auto. Výkonu byl... dostatek, spotřeba byla .. přiměřená... a to auto bylo vyvážený tak, že když člověk blbnul a začalo se točit ve smysku, tak osa otáčení byla někde mezi přednima opěradlama!
To jsem nikdy před tím, ani po tom, s jiným autem nezažil.
Slavná a ověnčená Lancia Delta HF Integrale měla brutální výkon... ale o té lehkosti a přesnosti řízení se jí ani nesnilo.
Zkušel jsem 75 i s V6 třílitrem,a le to už úplně nebylo ono. Jasně, byla výkonější a pořád byla fajn!
Ale 2,5 byla lepší...
Re: Jasně, tohle je normálně nepoužitelné auto - za nep
... jo, byla to jízdně vymakaná kára.... ani dnes se v provozu neztratí.... komfortem a jízdníma vlastnostma je pořád úplně v pohodě.... Samozřejmě, bezpečnost dobu vzniku vozu nezapře :-)
Re: Jasně, tohle je normálně nepoužitelné auto - za nep
I dneska sou myslim auta = který by tě v přímym srovnání s tou 35 let starou docela legendou překvapily. Jen sou o fous dražší a ne zas tak rozšířený = ale kdo chce najde si = Tyobaru, Supra, MX5, BMW 2 Coupe, Civic Type R a já nevim co
Podvozek Supry je i dík zlatýmu poměru rozvoru a rozchodu absolutno = a teď bude i se zaplatitelnějšim 4válcem
Re: Jasně, tohle je normálně nepoužitelné auto - za nep
Prvni dve jsem nezkousel, takze nevim.
MX5 chybi vykon, Type R je brutalne rychla, ale o te leganci rizeni v ni vubec nemuzes mluvit.
BMW je asi nejbliz, ale sorry jako: s elektrickym posilovacem rizeni, na kterym si nastavujes zpusob odezvy? Elektronicka kontrola prokluzu, vcetne uzaverky diferencialu?!
Ne, asi jsem to nenapsal spravne, take to dost nevyznelo: BMW je vyborny auto, ktery si dela co chce. A pripoustim, ze vetsinou to dela dobre.
Alfa byla horkokrevnej zivocich, kterou jsi fakt ridil. Vedels, co dela. Jasne, vcetne toho, zes zaplatil za chyby. I ten samosvor byl mechanickej.
Tak nejak si predstavuju rozdil mezi dobrou milenkou a elektronickou erotic robotkou. :-)
No co do zábavy bude nejblíž teda nejdál současná Supra = podle docela soudnejch zkušenejch lidí co porovnávali i8 a Z4 je díky požadavkum Toyoty na konstrukci Z4 podvozkově drtivě lepší než daleko dražší i8
S tim výkonem MX5 ti nevim = výkon neni stejně jako třeba u Tyobaru zázračnej ale proč taky. Je vyšší než mívala před desítkama let ta Alfa 75 = nechce se mi hledat hmotnosti rsp výkon na hmotnost ale zjednodušeně = mělo by to bejt ca to samý. Navíc ve verzi Fiat Abarth byl i s 300 koňovym výbornym motorem 1.8 = to už je zas VÍC než je asi potřeba :-)
Co se ovládání auta a podvozku týče = vrcholem by mohla bejt jakžtakž zaplatitelná Supra s 4válcem