Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulia je prima, ale 75 Turbo Evoluzione A1/IMSA je nádherně drsná

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)

Poslední Alfa Romeo vyvinutá před převzetím značky koncernem Fiat se dočkala i provedení pro závody. Nejostřejší z nich nyní míří pod aukční kladívko.    

Alfa Romeo 75 představená v roce 1985 je poslední model vyvinutý před spojením s automobilkou Fiat a do příchodu modelu Giulia to byl i poslední čtyřdveřový model své značky s pohonem zadních kol. Sedan se stupňovitou zádi a karoserií plnou ostrých hran se vyráběl v letech 1985 až 1992. K pohonu mohly sloužit zážehové čtyřválec s objemy od 1,6 do 2,0 l, šestiválce o objemu 2,5 nebo 3,0 l a pro příznivce nafty byl k dispozici i dvoulitrový turbodiesel.

Mezi nejpřitažlivější zástupce modelu 75 patří Turbo Evoluzione s náležitě dramaticky působícími rozšířenými blatníky a přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1762 kubických centimetrů, uloženým podélně pod kapotou. Toto provedení se představilo v roce 1987 a vzniklo v počtu pěti stovek exemplářů pro homologaci modelu 75 do závodů cestovních vozů skupiny A.

Závodní provedení pak působí i dnes jako naprosto brutální stroj, za což vděčí tvarům své karoserie i pod nimi se ukrývající technice v čele s přeplňovaným čtyřválcem, disponujícím výkonem kolem 294 kW (400 k) při 6000 otáčkách za minutu. To ostatně velmi dobře dokazuje Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione A1/IMSA, kterou do své aukce zařadila společnost Bonhams.

Tento konkrétní exemplář s číslem podvozku AR 026 dodala Alfa Corsce v roce 1987 italské závodní stáji Top Run Racing. Ta jej v barvách společnosti Alpitour nasazovala do závodů v národním šampionátu cestovních vozů. V roce 1991 tento vůz získal Bob van der Sluis z nizozemského týmu Euro Magnum Automotive Racing pro použití v holandském šampionátu.

Nový majitel však nebyl spokojen s výkony vozu a s podporou Alfa Corse upravil vůz podle specifikace IMSA a následně s ním startoval v různých závodech v Holandsku a Evropě. Na závodních tratích byl tento vůz následně využíván i po ukončení činnosti týmů a účastnil se v letech 1999 až 2005 holandského šampionátu Alfa Romeo Challenge.

V současnosti je tento vůz plně provozuschopný a může být opět využíván pro nasazení na závodních tratích v závodech youngtimerů nebo v závodech do vrchu. Před ostrým závodním nasazením je však doporučována důkladná kontrola všech jeho mechanických skupin. Nový majitel může tohoto výjimečného zástupce značky Alfa Romeo získat během aukce pořádané 6. února 2020 společností Bonhams v Paříži. Očekává se, že zde bude vydražen za částku od 120.000 do 180.000 Eur, což je zhruba 3.000.000 až 4.500.000 Kč.

Zdroj: Bonhams

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
26. 1. 2020 10:08
Re: Jasně, tohle je normálně nepoužitelné auto - za nep
Já teda viděl seriál https://www.csfd.cz/…ni-lide/prehled/ a už se TĚŠIM :-!

No co do zábavy bude nejblíž teda nejdál současná Supra = podle docela soudnejch zkušenejch lidí co porovnávali i8 a Z4 je díky požadavkum Toyoty na konstrukci Z4 podvozkově drtivě lepší než daleko dražší i8

S tim výkonem MX5 ti nevim = výkon neni stejně jako třeba u Tyobaru zázračnej ale proč taky. Je vyšší než mívala před desítkama let ta Alfa 75 = nechce se mi hledat hmotnosti rsp výkon na hmotnost ale zjednodušeně = mělo by to bejt ca to samý. Navíc ve verzi Fiat Abarth byl i s 300 koňovym výbornym motorem 1.8 = to už je zas VÍC než je asi potřeba :-)

Co se ovládání auta a podvozku týče = vrcholem by mohla bejt jakžtakž zaplatitelná Supra s 4válcem
Avatar - Ja Prvni 123
26. 1. 2020 06:52
Re: Jasně, tohle je normálně nepoužitelné auto - za nep
Prvni dve jsem nezkousel, takze nevim.
MX5 chybi vykon, Type R je brutalne rychla, ale o te leganci rizeni v ni vubec nemuzes mluvit.

BMW je asi nejbliz, ale sorry jako: s elektrickym posilovacem rizeni, na kterym si nastavujes zpusob odezvy? Elektronicka kontrola prokluzu, vcetne uzaverky diferencialu?!
Ne, asi jsem to nenapsal spravne, take to dost nevyznelo: BMW je vyborny auto, ktery si dela co chce. A pripoustim, ze vetsinou to dela dobre.
Alfa byla horkokrevnej zivocich, kterou jsi fakt ridil. Vedels, co dela. Jasne, vcetne toho, zes zaplatil za chyby. I ten samosvor byl mechanickej.

Tak nejak si predstavuju rozdil mezi dobrou milenkou a elektronickou erotic robotkou.
:-)
Avatar - Ja Prvni 123
26. 1. 2020 06:43
Re: Jasně, tohle je normálně nepoužitelné auto - za nep
To je sice fakt, nema pytle... ale zase je to "tvrdy auto" .
A ze nema ty elektronicky sracicky je vyhodou! Prave diky tomu ji mas "v ruce" .
;-)
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2020 19:13
Re: Jasně, tohle je normálně nepoužitelné auto - za nep
I dneska sou myslim auta = který by tě v přímym srovnání s tou 35 let starou docela legendou překvapily. Jen sou o fous dražší a ne zas tak rozšířený = ale kdo chce najde si = Tyobaru, Supra, MX5, BMW 2 Coupe, Civic Type R a já nevim co

Podvozek Supry je i dík zlatýmu poměru rozvoru a rozchodu absolutno = a teď bude i se zaplatitelnějšim 4válcem
25. 1. 2020 19:11
Re: Jasně, tohle je normálně nepoužitelné auto - za nep
... jo, byla to jízdně vymakaná kára.... ani dnes se v provozu neztratí.... komfortem a jízdníma vlastnostma je pořád úplně v pohodě.... Samozřejmě, bezpečnost dobu vzniku vozu nezapře :-)