https://youtu.be/wSklSKRkIpk
Ani ne tri roky jsou pryc a situace se otaci :-)
Za tento nabubrely projev Müllera mi titulek dnesniho clanku udelal dvojnasobnou radost.
Je nejvyšší čas skončit s dotacemi, zvýhodňováním a zákazy. Ať se konečně ukáže, po čem zákazník touží.
Pokud jde o ty akcie, tak někde ty vytištěné peníze skončit musí.
Opatrně s těma přáníma! Sice souhlasim že je nejvyšší čas skončit s dotacema a zvýhodňovánim = ale v tu chvíli skončí nafta = za tržní cenu je v podstatě zcela mimo mísu
Dovedeš si představit třeba Prahu = že ty statisíce aut nechrlej exhalace jako dneska a krom pár sporťáků a výjímek všichni jedou na vodík nebo elektřinu? Jak MOC jinak by se dejchalo?
Jak dle tebe stát naftu dotuje? Z litru nafty má dnes cca 15,- Kč. Když naftu zdražíš, tak na daních vybereš míň, protože se bude tankovat u sousedů. Tam je nafta levnější. Pokud chceš vybrat míň na daních, tak řekni, čím ten výpadek nahradíš. Komu ty peníze vezmeš?
Už jsem ti a nejen ti to tady vysvětlil xy-krát! A včera nebo kdy dokonce tobě = co na tom FURT nechápeš? Plus fakt smutný že ty za to že si za to že věci nerozumíš = dostal sbírku :yes::-!
A neni to podle mě = to se mj i učí = nás podle tebe asi pomýlených = je mnohem víc než si asi myslíš ;-)
Prosim tě = zkus tu energii co dáváš na VYMÝŠLENÍ věnovat CHÁPÁNÍ = ŽE to tak fakt je. Ostatně nedával sem i nějakej odkaz?
Velkoobchodně je všechno ok = ta multimiliardová pakárna PODPORA nafty vzniká převodem na maloobchod. Prostě jakmile začneš naftu nabízet za tržní ceny = prodej dieslovejch osobních aut skončí. Asi tak jako ty si představuješ že by skončily EV :-)
Snad naposled zopakuju: Stát naftu zvýhodňuje desítkama miliard ročně = takže mluvit o ZTRÁTÁCH a KOMU peníze vezmeš = je fakt čítankový nepochopení
Dělá to SNÍŽENOU daní pro naftu = logicky a to bys měl chápat = by měla bejt stejná jako u benzínu. S tim snad problém nemáš nebo?
No a pak je tu rozdílná objemová hmotnost = což je TO proč máš trochu nižší spotřebu nafty než benzínu = prostě něco jako že za jinou dobu shoří dřevo než uhlí = je v nich jinak energie a taky jinak váží. No a my při převodu na maloobchod tohle rušíme = děláme že třeba m3 peří je to samý jako metr krychlovej železa. No a to fakt neni = to taky víš = s tim problém nemáš nebo?
No a v úrovni našeho státečku = je to pár DESÍTEK MILIARD ročně
Když zmiňuješ to tankování = došlo ti že ty peníze mj dáváme na to aby jezdílo víc kamionů? Až tak sme pitomí? :D
A samozřejmě tenhle EVROPSKEJ problém se netýká jen nás = srovnat to na tržní ceny by to chtělo všude. Ostatně TO je taky důvod = proč se dieslový osobní auta prosadily na jedinym kontinentu = bez zvýhodňování ve stovkách mililard = prostě nemaj šanci
Psal jsem Hamunovi k naší včerejší diskuzi. Buď to ignoruj, nebo - pokud máš něco k věci - sem s tím. Pokud tě obtěžuje, že jsem něco napsal, dej si mě na HL nebo mi polib víš co.
Popravdě je přece FUK jestli je to z novinek nebo blesku nebo ČEHOKOLI = de o tu info = a ta je spíš pravda :-)
Snad sem to viz já 11:52 ve stručnosti napsal = aby to bylo k pochopení. Je to směs sestřenky socioložky a ekonomie = a hlavně bohužel asi fakt blížící se realitě
Chováš se jak troll. Bavit se na auto webu o tom jaký "hrůzy" se dějou ve světě když o tom píšou novinky.cz. Jsi uplně mimo téma. Proč teda nediskutuješ na novinkách?
Tímhle ničíš diskuzi na ještě aspoň trochu odborném serveru.
Já chápu, že vy Svědci Elonovi jste psychicky podivní lidé. Děkuji za upozornění, že příspěvek, který jsem sám označil za "Off topic" je mimo téma. Přesto si dál vyhrazuju svobodu psát o tom, co uznám za vhodný. Děkuji za pochopení.
Ty si nějak neuvědomuješ, že hodnota akcií je jen spekulace, nynější důvěra investorů, nic víc. Nemá nic společného s reálným stavem firmy. Firma má zisky ve stovkách milionů a hodnotu sto miliard. Zítra se Musk špatně vyspí, zase něco plácne a bude jinak.
Takže hodnota akcií vám nijak za pravdu nedává.
Tady si spíš ty neuvědomuješ = formulace "Nemá NIC společnýho s reálem" = to je docela HODNĚ přehnaná informace
Těch 103 tisíc milionů dolarů = to je realita. CO jinýho bys za realitu chtěl brát? :-)
Už 30 let neni socialismus a jeho naprosto DEBILNÍ ekonomika = TOHLE určuje hodnotu firem. Popravdě určovalo i u nás dávno před tou komunistickou epizodkou. Už od roku 1602 ;-)
Opět zopakuju že to NENI o MÝM názoru = a bacha zisk je jen jeden z faktorů, popravdě viz vlastně i ta Tesla vůbec nemusí bejt ten hlavní
Že spousta diskutérů tady si představuje že s Teslou to bude jako před těma stovkama let https://www.csfd.cz/…horecka/prehled/ no vzhledem k jejich know-how = spíš NEbude
Nesleduju to nějak detailně ale jak sem tu psal v diskuzi už před časem kdy byly obavy z krachu a spousta lidí tu ho už s nadšenim vítala: Maj tak dobře našlápnuto že i kdyby fakt zkrachovali, okamžitě to někdo koupí a s jejich know-how bude pokračovat
Aktuální tržní hodnota = s tim co maj a s tim co bude tak nějak počítá = proto to lepší hodnocení než gigant VW = kde se naopak hlavní šéf obává že zaspali = a přiznává to i v rozhovoru
Před půl rokem měly akcie cenu téměř třetinovou. Rád si poslechnu, co krom důvěry investorů - spekulace - zvedlo hodnotu firmy téměř třikrát. https://finex.cz/akcie/tesla/?…
Aha. Byly tak podhodnocený, že za měsíc leden stouply o víc než 35%.
Tak jo. Tím bychom vlastně mohli vysvětlit jakýkoliv růst akcií - byly podhodnocené. :yes:
Hele pogo už vim proč MI píšeš že lžu = ty nepřipouštíš že je něco NAD schopnostma tvýho mozku. A když něčemu nerozumíš = tak tomu řikáš LEŽ
Nevěřil bys kolik je v akademickym prostředí lhářů :-!
Už sis zkusil představit co by s evropskejma automobilkama udělal konec podpory nafty?
Už ti došlo že nelžu ale fakt existuje něco čemu se řiká objemová hmotnost? A že velkoobchodně se ten rozdíl mezi benzínem a naftou bere v potaz = a ruší až pro tebe v maloobchodu?
Prosim tě NEztrapňuj se furt dál a dál. Nevadí že něco nevíš jak se ukázalo nevěděla to tu většina lidí. Ale fakt trapný je to = křičení: To NENI možný, to bych já pogo přece MUSEL vědět, nad MÝ znalosti nic neni svět končí MYM mozkem
Tuhle KRAVINU tu opakuješ furt dokola = no tak zatimco v rozsahu pokřivení tržních cen naftu asi nic netrumfuje = tvuj argument je KRAVINA
Věcí co se SOUČASNĚ daní a SOUČASNĚ dotujou = bude asi mnohem mnohem víc ;-)
NEchápeš to s tou naftou ani po x nápovědách = no tak si prostě.. ne lhář ale prostě hloupej. ŹE to tak je si kdybys nebyl idiot = sám dávno pár klikama zjistil. Nebo neumíš ani použít Google?
Prostě viz já 15:39 první odstavec = nejsou to LŽI = sou to prostě TVÝ limity = znalostí inteligence nebo čeho
Víš i jen z těch otázek je POZNAT ta křeč = odmítání reality a radši VYMEJŠLENÍ = že to neni možný? :D
Vysvětlil sem ti to už xy-krát. Včetně tvýho požadavku na stručnou 2 větou verzi = zkus se smířit s realitou, že to tak fakt JE :-O
ŹE to doteď nechápeš = neni muj problém. Buď si zkus zagooglit = ale protředí kde sem se to naučil já a pohybuju já = to všichni chytli po prvnim vysvětlení. ´Času sem ti věnoval už dost = protože to obvińování ze LHANÍ za normální ekonomickou info mě fakt sere. Když ti to nestačilo = platí na tebe holt ten Kopecký
Kolik sem tu mimochodem x-krát taky psal = a zjhruba to tu před časem vypočítal Ozzman. Je to v případě našeho státu několik desítek miliard ročně = záleží na aktuálních cenách a množství. Jak KOMU = všem co naftu používaj, když to chceš takhle = ale už fakt sklouzáváme do úrovně pomocný školy nebo tak něčeho
Rozsahu v jakym sme zvýhodňovali naftu před benzínem aby byla vůbec použitelná v osobních autech = se asi nic nevyrovná ROZHODNĚ ne drobný částečky na podporu lokálně BEZ emisních aut = z kterej naopak dostávaj lidi jako ty ámok :D
To sou prostě fakta = který miliony trochu vzdělanejch inteligentních lidí vědi nebo po vysvětlení chápou = případně si umí v dnešní době hravě sami ověřit. Jestli je tvoje hlava nebere + si neumíš sám dohledat a zjistit jak to je = nehledej problémy všude jinde
Ty neumíš s Google? DOHLEDEJ si význam slova DOTACE
Případů kdy stát SOUČASNĚ něco daní a SOUČASNĚ dotuje = budou mraky ;-)
Že si ani po TOLIKA vysvětleních nepochopil jak to s tou naftou je = a dokonce popřel učivo ze základky že existuje něco jako rozdílná objemová hmotnost a napsal že to je BLBOST = to asi vybízí ukončit snahy ti něco vysvětlovat :-)
Tesla NEstojí viz DonVito 15:19 jen na výrobě aut = to je HODNĚ důležitý! Kdyby nebylo toho jedinýho nedostatku zmíněnýho PŘED tim slovem podhodnoceny.. no ale to sem tu psal už TEHDY
Pokud nenastane nějakej extrém typu válka apod. = tak má Tesla skvěle našlápnuto. Je to pro někoho možná fascinující = ale v zásadě furt malá automobilka fakt ovlivnila i největší nadnárodní giganty a fakt má dneska jejich hodnotu. A pokud nebude ta válka apod. = tak i dál mít bude
Koupil by dnes někdo Teslu za 100mld dolarů? Je to hodnota akcií, která byla před měsícem úplně jinde. Za rok bude možná dvojnásobná a možná poloviční. Plácáš kraviny.
P.S. myslím, že všichni, co o tomto tématu referují, zaměňují tržní hodnotu a tržní kapitalizaci.
FAKT? Fakt sou nutný = když problematice absolutně nerozumíš = ty poslední 2 slova? ;-\
Já ti slušně řikám že věci NErozumíš = no proč bys taky měl? Byť k tématu plácáš kraviny
Místní odpor k znalostem = jedno jestli podpora nafty nebo tomuhle = je fakt smutná.
Zkusim to eště jednou = hlavní a v zásadě jejinej problém Tesly byl = cash flow. Ten snad překonali = a to je celý.
Pokud přijde něco typu tý války a podobný extrémnosti = jo může to bejt polovina. Pokud něco jako povinný zavádění elektroaut celoplanetárně = věřim v nárůst i když na další 2násobek = to spíš ne
No to je taky vtipný = přesně naopak Emel buď kecá že má ekonomický vzdělání, nebo eště hůř.. :-!
NEuvěřitelný jak moc platí to Vaculíkovo o autech = že buď VÍŠ ZNÁŠ ROZUMÍŠ = nebo když jen střílíš od boku NEtrefí to lidi tak nějak půl na půl = ale v drtivý většině to trefí ŠPATNĚ
A s těma důchodama samozřejmě a naprosto bez diskuzí = NEměl pravdu ryccardo a emel = ale JÁ = smiř se s tim TO je realita :-)
Je to vlastně stejný jako plat = dnešní platy sou už míňnásobek třeba rakouskejch než v roce 1990 = ale dnešní českej průměrnej plat je asi třetina rakouskýho PROTOŽE komunismus. A eště dloooouho to tak bude = a samozřejmě to samý důchod. O to horší že nejde jen o sociální pojištění který je u nás skoro nejvyšší v Evropě v procentnim vyjádření ale hodnotově zase třeba proti tomu rakouskýmu bída s nouzí. Plus k tomu co si spoří v dalších pilířích průměrnej rakušan = a co si spoří čech. Že tu před časem parta fanatiků vyhrála volby slibem že ZRUŠÍ další VŠUDE NA SVĚTĚ NORMÁLNÍ A BEZ NICH TO NEJDE DALŠÍ PILÍŘE DŮCHODŮ = to už je černej humor naprosto nadoraz :D
To o komunistech a důchodech platí nejen na dnešek ale bohužel eště HODNĚ let to platit bude = a to je čistě exaktní věc, takže na 100% :-|
Fakt fascinující jak ty Vaculíkovy slova ze Speciálu platí = ve všem
:D
Emel: já mám ekonomickou školu XY. Jaké ekonomické vzdělání máš ty?
Hamuna: já jsem pražák.
Plést si dotace s výší spotřební daně, to vás učili na Vysoké škole Pražácké?
Víš o tom, že v USA prodávají "dotovaný" benzín? Bez těchto dotací by benzínový auta vůbec nedávaly smysl.
V tomhle článku, a většině podobných, píší o tržní kapitalizaci jako o tržní hodnotě. Neboli - že si někdo plete pojmy a dojmy neznamená, že to tak je. Nastavení spotřební daně je nastavení daně. Nikde není psáno, že má být stejná. Daňová úleva je to, že někdo firmě, která má platit jasně danou daň, tuto daň odpustí. Je někde dáno, že paliva mají mít shodnou spotřební daň? Ani za mořem nemají stejné sazby.
Ale Hamuna nechápe ani jiné významy slov, (např. neví, co znamená "prý", takže čemu se divit.
Tady souhlas Karle = NEchápu lidi jako ty. A sou tu horší
Hele už ti došlo = že Emel prostě.. řekněme to slušně NEvěděl? :-)
Hele už sis ověřil = že nafta je bez těch 2 stupňů zvýhodňování extrémního pokřivení tržního prostřední = jak rozdílnou daní pro Pepsi a rozdílnou pro Coca colu tak naprostym překroucenim dík rozdílný objemový hmotnosti s kterou se počítá velkoobchodně ale mizí pro maloobchod = že je v osobních autech bez dotace jak zmiňuje Korecký s Vaculíkem = nekonkurenceschopná?
Hele a taky by si jim v přímym televiznim přenosu odporoval? :-!
No VIDÍŠ jak dobře si to pamatuješ = a přitom to tak blbě přesně OBRÁCENĚ chápeš :-)
Takže naprosto bez diskuzí a jednoznačně = Emel napsal BLBOST a je to TAK jak sem napsal já.
Stejně tak DOTACE = ta kravina megazvýhodňování nafty A VYSVĚTLIL SEM TO TU TAKY UŽ XY -KRÁT se NEtýká jen rozdílný daně ale VĚTŠÍ částku dělá dokonce ten rozdíl objemový hmotnosti = kdy ve velkoobchodu se s ní pracuje pro koncovýho zákazníka NE = tam metr krychlovej peří je to samý co metr krychlový železa = CHÁPEŠ to konečně? To zpochybňování a urážení = je docela ÚNAVNÝ
A na ne pražácké ale PRAŽSKÉ vysoké škole se učí mj význam slova dotace = odpůrcům reality jako si ty a s tim že sis přebral že s těma důchodama měl pravdu ryccardo a emel = to si mě FAKT DOSTAL :D
TAkže to SAMÝ co popletovi pogovi = význam slova dotace = si jistě zvládneš dohledat pomocí Googlu = případně i dál jak je to s tim 2 stupňovym zvýhodněnim nafty = včetně smutnýho závěru že BEZ toho = je v osobních autech vlastně nepoužitelná. Pogo to nevzlád = ty to myslim zvládneš
Když budeš v tom googlování = zkus si dohledat něco i k těm důchodum = i když ten základní princip by myslim MĚL chápat i ...
Tohle že já napíšu něco jednoznačně správně a jak to je a nějaký pako neznalý to popírá = a lidi jako ty věří jemu jeho plácání a ne mejm nudnejm OVĚŘITELNEJM faktum = to mě fakt docela.. :-|
Občas unavuje :-)
Prostě důchody i nafta i ty akcie Tesly = i když se tomu bráníš mám spíš pravdu. To spíš píšu kvůli tý Tesle to neni tak exaktní = ale ŽE jejich problém je vlastně jen to cash flow = to je celkem známý. Ale vidíš MOH by si mi to vysvětlit = PROČ si věřil Emelovi? Na základě ČEHO?
Hele tvá závěrečná věta znamená = že si taky dodnes nepochopil JAK to je s tou naftou? Se ptám vim že nejsi myslitel byť se často nadřazuješ, ale takovej mimoň jako pogo nejsi = sem myslel. Fakt myslíš že to Vaculík s Koreckým v bedně pomotali? Nebo že to spíš motá plácá ryccardo a pogo atd.? :-!
něco jiného je nesouhlasit a něco jiného je urážet ostatní.
Dle mého to OT bylo zbytečné, stejně tak reakce na to. Takže jste jeden za 18, druhej bez 2 za dvacet.
To OT byl normální příspěvek určený jen Hamunovi. Nic vám do toho není. Je tu zcela běžné, že se diskutuje o úplně jiných věcech, než jsou v článku. Když se pod cenou akci Tesly diskutuje o spotřební dani na naftu, je to k věci? Týká se to ceny akcií Tesly? Můj příspěvek jen jednorázově navázal na včerejší diskuzi a pokud má nějaký bl.eček potřebu do mě kvůli tomu opakovaně rýt, s nelogickými argumenty, může se holt dočkat ostřejší reakce. Za tím, co jsem napsal si stojím, pokud s tím máš problém, tvoje věc.
Co to tady plácáš za demagogii?
Označil jsem příspěvek OT a psal jsem ho Hamunovi. Opravdu ti po tom něco je? Psal jsem to jen Hamunovi. Hodláte dělat cenzory jednoho mýho příspěvku v téhle inteligentní odborné diskuzi?
Když si tu povídáte s Ozzmanem kde jste si půjčili auto a kudy jste jeli, má na to někdo de.ilní kydy?
Kde vidíš "vy na to nic nesmíte říct? Handy mi něco opakovaně řekl, já mu opakovaně odpověděl. Ty s tím máš problém.
Ale mě je tvůj OT úplně jedno. Na něj jsem nijak nereagoval. Ale na to, že když někdo zmínil, že se mu to nelíbí, tak ho označíš za imbecila. To je podle mého morální dno.
Nečekal jsem to od tebe a měl jsem tě za slušného a inteligentního člověka. nic víc.
EDIT: Tvé reakce na úplně něco jiného, než jsem reagoval a upozorňoval, omlouvá absolutní nepřehlednost rozsáhlejšího stromu této diskuze.
No nepozdává furt = ona to totiž neni pravda. Bohužel tohle https://www.facebook.com/…152963423674009/ tu má samozřejmě vliv DODNES. Popravdě teprve teď po 30 letech se to dostalo tak nějak do normálu. Ale těch předchozích 70 let omezení = prostě chybí a eště nějakou dobu chybět bude
Že tobě se nelíbí že svět je evolučně před náma = no to je vlastně normální. To je trochu jako = taková ta zvláštnost že lidem jako pogo nebo Win má čistě ekonomická samozřejmě pravdivá info o naftě = přijde jako totální BLBOST :D
Jak si napsal už včera = my tim směrem deme taky, jen máme pár desítek let zpoždění. Jak sem já napsal už včera = my si k tomu neseme navíc blbózy z dob socialismu. A třeba mě fakt vadí jak moc ovlivňou myšlení lidí i dneska = 30 let po ekonomickym ale samozřejě i politickym bankrotu komunistů. S tim že dodnes si nejspíš většina lidí neuvědomuje = že to byl hlavně ekonomickej konec
Jinak když si projdeš historii tak chování lidí a vnímání hodnot se mění až absurdně = od totálně puritistickýho až po třeba asi docela zajímavý 60. léta minulýho století = a v danný době to většině přijde NORMÁLNÍ. Prostě já mý naše myšlení dívání se na věci TO je to normální :yes::D
No a mezi náma zpoza železený opony a tim Západem = je furt eště rozdíl. On se asi časem nakonec smaže = ale bude to asi víceméně jako to ekonomický dohánění = optimistická verze je že ztráty z dob budování socialismu doženeme za 70 let
Ty si pako. Vrchni ekonom hamuna ti to uz preci vysvetlil. Na benzin je spotrebni dan 12 korun na naftu jen 10 a na elektrinu nula. Rozdil 12-10 je to zvyhodneni. Co na tom furt lidi nechapou? A ne ze nejaky trol zacne pocitat 10-0. V tom pripade o zadne zvyhodneni uz nejde. Nulova spotrebni dan na elektrinu neni zadny zvyhodneni! Tak uz si to vsichni pamatujte at to nas maxi ekonom hamuna nemusi vysvetlovat znova.
Jakejkoli ekonom i takovej co obor aktivně nedělá ti to vysvětlí = že lidi jako ty sou NEpoučitelný = jedno jestli s tou naftou nebo jak tu připomenul Karel s důchodama = to je jiná věc
I přes tvou rádoby ironii = smutný že to FAKT asi dodnes NEchápeš :-)
Prostě viz třeba ten Vaculík a Korecký v bedně = zajímalo by mě: Taky bys jim tvrdil že se pletou = s Karlem a pogem po boku? Nebo na to = už byste neměli koule? :D
V tvý hlavě je primitivní ekonomická informace kterou sem zmínil = a vyvolala tady OBŘÍ VLNU chaosu a popírání = v tvý hlavě je na to nutnej VRCHNÍ ekonom a MAXI ekonom = fakt si nedovedeš představit, při svejch známejch znalostech jak to na vysokejch školách funguje ústících do ZÁVĚRU že za socialismu to bylo lepší a lepší byla i úroveń vzdělání https://www.facebook.com/…152963423674009/ fakt si nedovedeš představit že to ví KAŽDEJ student? No s výjímkou Emela :-!
Hele neodpověděl si na Zemanovy perly = sám se DĚSÍŠ důchodu posunutýho směrem k 70tce = zkušenej důchodce na Hradě navrhuje eště zkušenějšího prducha na funkci ombudsmana = na období kdy bude končit v 88 letech :yes::*)
V rádiu tvrdil že to NENI problém = že pro práci v kanceláři de o intelekt = tam věk nehraje roli. Tak CO ty na to? Plácáš ty nebo prezident co ho volíš a vidíš dodnes jako nejlepší možnou volbu? :-)
A co řikáš na jeho otočku s čínou = po pětiletce objevil to co my už dáááávno = moc pěkně sestříhali jeho otočku názorů v 168 hodinách = určitě doporučuju :-!
Ty debilku myslim ze ses asi jedinej kdo nechape. :D vsak sem to napsal jak to kazes ty tak proc se cilis. Rozdil 2 korun na litru je zvyhodneni. Ze ti ovsem tohle zvyhodneni tak vadi a zvyhodneni o 10 respektive 12 korun uz ne je otazka na kterou si ty primitive musis odpovedet sam :D Zatim si se o tomhle faktu nikdy moc nerozepsal. Proc?
S těma 2 korunami je to složitější.Pokud by všechny státy v EU o tuto částku naftu zdražily, kdo by ty 2 koruny dostal? Pokud jde o dotace, tak jsem měl za to, že stát něco někomu dává. U nafty nikoho pořád nevidím.
Mohli byste pogo a ryccardo PROSÍM už přestat PLÁCAT aspoň ekonomický KRAVINY? Dík
Správně to zmínil DonVito 17:22 předposlední věta = a naprosto správně je ten Korecký Vaculík v televizi, že BEZ toho = prostě osobní auto v naftě neni konkurenceschopný benzínu
Že to ani po 100 opakování a vysvětlování v čem to pokřivení trhu je = některejm lidem hlava nebere = no to maj blbý, že sou TAK odtržený od reality
Na druhou stranu = vidim VELKEJ KROK = teď už aspoň to daňový pokřivení = nezpochybńujete :yes::yes::-)
Vygooglit si aspoň význam slova dotace = to bys ale MOH zvládnout. Jo a NEjsou to JAK UŽ SEM TI TAKY XY-krát NAPSAL = nejsou to 2 koruny, to je jen ta menší část dál pokřivená daní, aby nafta v osobních autech vůbec dávala smysl. Pro jistotu zopakuju = ty ca 2 koruny na dani je to v různejch státech podobně ale ne stejně = to je jen ta MENŠÍ část
Nebylo by fakt LEPŠÍ než tu střílet další a další příspěvky BEZ znalosti = si k tomu nejdřív něco přečíst a až PAK...?
Rozdíl benzín nafta ve spotřební dani je 1,89 koruny, jeslti se nepletu. Pak ještě daň z daně ( DPH ) 21%, tedy nafta by měla po srovnání daní stát o 2,29 Kč více bez ohledu na její aktuální cenu.
Roční spotřeba nafty v Čr je cca 5.8 miliardy litrů. Tedy nafta je "zvýhodněná" a stát přichází o cca 12 miliard ročně na spotřební dani, pokud správně chápu co Hamuna má na mysli. To bych raději dal 5 miliard do EV tedy (počítám s nějakým výpadkem v příjmu) než "dotovat" toto.
Spíš by mne zajímalo, kdyz by benzín stál o 2 koruny méně než nafta, kdo z Vás by ji koupil do osobaku? A jen tak mimochodem, teď mne napadá že ten výpadek by možná nebyl tak velký, spousta lidí by přešla na benzín s vyšší spotřebou :D
Bohužel jak to tu před časem spočítal Ozzy = eště daleko VĚTŠÍ suma na podporu nafty proti benzínu je ta objemová hmotnost = kdy stát převodem z velkoobchodu na maloobchodní ceny a hranim že stejnej objem peří a železa váží stejně = nechá vlastně zmizet miliony tun nafty. Rsp. rozdá je v rámci propagace zadarmo = by se dalo říct
Takže stát nepřichází "jen" o 12 miliard = ale bohužel dokonce o několikanásobek týhle částky = až tak moc. Ozzy si bude možná pamatovat přesnou sumu kterou spočítal
Těch skoro 6 miliard litrů nafty je asi 5 miliard tun = hodně zjednodušeně 20% tý hmotnosti = rozdá stát zadarmo. Aby majitelé dieslů měli POCIT že maj menší spotřebu a že je nafta výhodná
Stát o nic nepřichází. Má z litru nafty cca 15,- Kč. Ročně má z paliv cca 100 miliard. Pokud by jsi naftu zdražil, pak by teprve stát o několik miliard přišel. U našich sousedů je nafta levnější a tankovalo by se tam. Pokud ti jde jen o to, aby byla nafta dražší než benzín a je ti jedno, jaký to bude mít dopad na finance, tak to domluv v celé EU.
A jak víš, že by byl výpadek a jak velký? Netvrdím, že by nebyl nebo byl. Jen by mne zajímalo, z jakého zdroje čerpás, že by byl výpadek a jaký. Snížení spotřeby nafty ještě neznamená výpadek na dani.
JAK nastavíš daně = s úmyslnym zvýhodňovánim nafty NIJAK NEsouvisí. Můžeš nastavit daně JAK CHCEŠ = ale ROVNĚ o to jde. Jestli nafty na úroveń benzínový nebo naopak nebo někde mezi tim = je JEN na nás. Jedinej výpadek = by byl v pocitech majitelů a fandů naftovejch osobních aut = a ten by byl viz i místní reakce = asi FAKT VELKEJ :-)
Tak popořadě = už ti koukám DOŠLO žes mě celou dobu opakovaně urážel a obviňoval ze lži = chybně
Nikde nevidim žádnou reakci
A nechci "naftu zdražit" = logicky musí bejt daň ROVNÁ. Ale to už taky opakuju po x-tý. SHODNÝ podmínky = prostě NORMÁLNĚ jako u drtivý většiny všeho ostatního. Taky se daňově nezvýhodňuje Cola před tonicem nebo obráceně = CHÁPEŠ už o čem to je?
A k tvý otázce = takhle to nefunguje. Ale když už = peníze co vyhazujeme na podprou nafty = bych dal radši do dálniční sítě. Zrovna včera sem v tv viděl dávný sliby Babiše jak postaví přes 200 km za rok = a pak konfrontaci s realitou :D
Double příspěvek = miluju tuhle nefunkční nepřehlednou novou diskuzní platformu = machi(avelli) by měl dělal pro státní správu https://www.echo24.cz/…s-vikend-zadarmo;-)
už víš, co jsou dotace? Jak by jsi tu cenu srovnal? Zdražil by jsi benzín? Stát žádné peníze na podporu nafty nevyhazuje. Má z 1 litru cca 15,- Kč. Bohužel opět lžeš.
Když se daň snížila, tak počet kamiónů vzrostl a výběr daní se snížil. Je tak těžké pochopit, že můžeš tankovat v Polsku, Rakousku nebo na Slovensku? Sám bývalý ministr financí Janota uznal, že to byla chyba. Nevěříš vzdělaným lidem?
Už to chápu = ty prostě plácáš a pomotáš co jen de = nijak to s tim o čem je řeč nesouvísí, ale ty mluvíš o ZVÝŠENÍ daně = kdysi dávno před 10ti lety. To vysvětluje to tvoje obviňování ze lží = co nechápeš to je lež + máš viz tohle pomotání SNÍŽENÍ a ZVÝŠENÍ = máš ve věcech dost slušnej chaos
Evidentně zbytečná diskuze = neumíš si vygooglit ani definici dotace
Ano v takovým případě přichází hypoteticky o 12 mld na spotřební dani a to přichází ještě o relativně málo. Kdyby totiž byla spotřební daň na naftě o 2 koruny vyšší než na benzínu, tak by vybral ještě víc. Čili bavíme se tady furt o hypotetický částce co by kdyby. Já cenu paliva nijak při rozhodování co si koupím neřešil, takže to se musíš zeptat někde jinde.
No POKŘIVENÍ rozhodně NENI hypoteticky = žejo
Fajn eště nedávno si ten fakt zpochybňoval
No a bohužel NEJDE o tu MENŠÍ část pokřivení = kterou teď už nepopíráš která dělá aktuálně ca 12 tisíc milionů ročně. Pak je tu to VĚTŠÍ pokřivení = několikanásobně VĚTŠÍ částka
Celkově viz třeba hodinová diskuze na ČT24 Vaculík Korecký po Dieselgate = osobní auta na naftu BEZ toho stamiliardovýho zvýhodňování = dávaj smysl až někde od 3,5 tuny
Cenu paliv nám právě bohužel vyřešil stát = bez toho permanentního dotování = by osobní naftový auta v podstatě neexistovaly. A že to je v součtu SAKRA HODNĚ peněz = v našem případě třeba mj hotová páteřní síť dálnic https://zpravy.aktualne.cz/…abeac1f6b220ee8/ všude 3proudá :-!
Naopak? No tak pogo = to je HORŠÍ než sem myslel :-)
Jednak to pokřivení tržních cen který stát dělá = osud miluje černej humor = to splňuje význam slova dotace = a myslel sem že ti už DOŠLO že tu obří pokřivení FAKT JE
Tim naopak myslíš furt to svý že SOUČASNOU daň z nafty? Ale takovejch případů budou MRAKY :D
Je to tak moc = že si fakt nejsem úplně jistej, jestli máš tak nízký IQ nebo je to nějaká debilní hra
Tak stejně jako poprvé = MÝLÍŠ SE. Nevim proč se lidi který tohle možná největší narušování tržních cen jaký existuje nevěděli = chovaj jako ty. Stejně se choval třeba ryccardo = ale zdá se že mu to už došlo. Myslíš že to jednou dojde i tobě?
V diskuzi si zpochybnil i existenci rozdílný objemový hmotnosti = to už ti došlo že fakt existuje?
Vim co je dotace a PROTO TEBE FURT dokola vyzývám ať si ten význam najdeš definici vygooglíš = a je fakt smutný že tohle asi největší pokřivení trhu jaký existuje = splňuje význam slova dotace. I když realita je ta co zmínil Don = je to jen skrytá podpora evropskejch automobilek
A furt DOKOLA ti opakuju = že věcí kde stát SOUČASNĚ bere dává daň a SOUČASNĚ je dotuje = bodou mraky
ŽE si to ty nedovedeš dát asi dohromady = to neni o tom že lidi jako já lžou
Nicméně to O ČEM se dny bavíme = už připouštíš a chápeš ŽE tu 1) je extrémní pokřivení trhu = ve prostěch cen nafty? Už nezpochybňuješ že existuje něco jako 2) že existuje rozdílná objemová hmotnost a že v případě nafty benzínu má větší vliv než ta rozdílná daň? A že Korecký s Vaculíkem v tý bedně nekecali a že 3) osobní auta na naftu bez těch miliard zvýhodnění nedávaj smysl, rsp. že nafta v tržnim prostředí dává smysl až v autech ca od 3,5 tuny?
1) ano/ne
2) ano/ne
3) ano/no
A hotovo uzavřeno = byla to teda ROBOTA a TRVALO to, ale snad už sme ve finále
Dával jsem ti celkem jednoduché otázky. Neodpověděl jsi. Je to ztráta času. Jen jsem pochopil, že chceš, aby byla nafta dražší než benzín. Akorát nevíš, jak to udělat.
Tak to je fascinující shoda = fakt je to ztráta času
Nepochopil si ani to čemu řikáš že si pochopil = asi po stý NEJDE o to že já chci aby byla dražší = no ona JE dražší = tos fakt doteď nepochopil že a kolik moc POKŘIVUJEME zvýhodňujeme její cenu, aby byla za podobný částky jako benzín? :-(
Nejen já chci ROVNOU daň = chápeš aspoň tohle? Hele ryccardo = pogo je snad dál než ty = jestli to čteš ZAREAGUJ MOC mě to zajímá ;-)
Chci ROVNÝ podmínky! Stejně jako sou rovný velkoobchodně = tak aby se NE-pokřivovaly a byly DÁL ROVNÝ shodný stejný = i pro koncovýho zákazníka
Chápeš co to sou ROVNÝ podmínky? NEzvýhodňovat to nebo ono = SHODNÝ ROVNÝ podmínky
Zvlád by si prosim tě odpovědět na to 1) a 2) a 3)? Teda DOSTAL si mě i tim že sem neodpověděl = fakt neuvěřitelný naprosto neuvěřitelný = si dál si lepší než ryccardo = a ten mi dal HODNĚ zabrat než to pochopil
A pro co chceš stejnou daň? Jen pro benzín a naftu? Nebo pro všechno? Měl jsi rovnou napsat, že chceš levnější benzín. Nemusel jsi do toho tahat naftu a skoro každý by tě pochválil. Jen popřemýšlej, jak nahradíš výpadek v rozpočtu.
Takže OPĚT nic = neschopnost nebo neochota odpovědět?
Jakou stejnou daň pro všechno? :-O
To fakt po těch dnech furt nevíš = ani o čem se bavíme? Že se bavíme jen o SHODNEJCH podmínkách pro benzín a naftu?
Jakej zase VÝPADEK? CO to furt meleš za KRAVINU? To s rovnejma tržníma podmínkama přece nijak nesouvisí. To jestli SHODNEJMA podmínkama pro benzín a naftu necháš ca stejný příjmy nebo je snížíš nebo i zvýšíš je něco JINÝHO. Už sem ti to psal = je fuk jak podle potřeb daň srovnáš = jestli a) na dań nafty nebo b) na daň benzínu nebo c) někde mezi
Ale ZÁKLAD je že MUSÍ bejt stejný
Zkus mi a hlavně SI ODPOVĚDĚT = to hodně osvětlí
1) existuje extrémní pokřivení trhu ve prospěch koncový ceny nafty? ano/ne
2) popíráš dál že existuje rozdílná objemová hmotnost = a má sakra vliv na ceny benzínu/nafty? ano/ne
3) kecal Martin Vaculík a Vojtěch Kotecký na ČT24 že bez miliardovýho zvýhodňování nafta v osobních autech nedává smysl = že bez toho až v autech ca od 3,5 tuny? ano/ne
Pogo, uvědom si prosím, že zde diskutuješ a snažíš se o něčem přesvědčit osobu, která se přiznala k tomu, že má duševní chrobu, konkrétně aspergerův syndrom: https://cs.wikipedia.org/…r%C5%AFv_syndrom
V důsledku této nemoci Muňka NENÍ SCHOPNA jisté věci pochopit a neustále bude jako zaseklá gramofonová deska opakovat furt und furt und furt jedno a to jisté
Snaha Muňku o čemkoli přesvědčit, podobá se snaze sovětských družstevníků rozdojit kozla :D
Nezpochybňoval jsem rozdílnou výši spotřební daně. Jen jsem z těch 2 korun nedělal takovou vědu a nenazýval to jako někteří dementíci "dotací" :D Je prča jak ty ze 12 mld rozdílu ve výběru spotřební daně uděláš stamiliardový zvýhodňování :D:D Ale řešíš jen rozdíl benzín vs nafta. Už vůbec neřešíš LPG, CNG, elektřinu.
O ty 2 koruny vůbec nejde. Je to nějaké pochybné číslo a stát by při zvýšení spotřební daně na naftu stejně víc nevybral. O žádné zvýhodnování nejde a 12 mld je jen fantas. Spotřební daň na naftu je prostě jiná než na benzin. Na CNG je jeětě nižší a elektroauta nemají nic. Tak už to v životě chodí.
Ano je to tak. Zvýhodňování tomu klidně můžeme říkat, ale je to fuk. Marginalita. V tom případě rozdíl ve spotřebních daní na CNG, LPG a elektřinu lítají biliony. Nevím proč to to pako co si furt hraje na študovanýho odmítá přijmout za fakt a neustále tady šermuje stovkama miliard, který si vycucal z prstu a řve, že je naprosto jasný, že spotřební daň na benzín a naftu musí být stejná.
Co ty chceš ryccardo mě moc nezajímá = i na tohle téma si mě urážel a vysmíval ses = koukám že to trvalo, ale asi ti už DOŠLO žes neměl pravdu = jedno jestli s důchodama který tu včera vytáh Karel = a už chápeš že i s tou naftou TO JE PRAVDA? :-)
Takže jako pogo = urážet jo omluva ne
Na ZŠ si chodil data máš = spočítej si to sám ;-)
Ale víc mě zajímá co ty a tvá volba Zeman = a jeho návrh na https://www.irozhlas.cz/…a_2001161005_ako ve funkci bude do 88 let = a ty hysterčíš a urážíš mě za zmínku že důchodovej věk se bude muset posunout k 70ti letum
Já tě ale neurážím. Já tě skutečně považuju za jednoho z největších imbecilů co jsem kdy poznal. To je prostě konstatování faktu. Navíc s tím pohrdavým tónem vůči mě si prapůvodně začal ty, takže jen sklízíš co si zasel. Všimni si že seš jedinej s kým se tímhle stylem v diskuzi bavím jelikož tě prostě považuju za ten největší odpad a zoufalce místní diskuze. ;-)
Jj "já tě ale neurážím = si jen největší imbecil" :D
Pleteš si skoro všechno = včetně rozlišení pohrdavej tón a vysvětleni ŽES ZASE NĚCO POPLET a mýho uvedení toho co si poplet na pravou míru = cítíš ten rozdíl? ;-)
ŽE ty tu opravu chápeš jako pohrdavej tón = to je nepřekvapující. Asi jako to že si svý omyly nepřipouštíš. Stejně jako pogo = OBA STEJNĚ třeba i odmítání tý zvýhodňovaný nafty.
VELKÁ perla je tvý hodnocení úrovně vysokejch škol = dneska a za komunistů = který ti vychází jako kvalitnější :-!
Zvlášť když se pak ukázalo že si představuješ že každej kdo má přednášku je profesor :-)
Viz já 12:47 diskuze pod T-Roc https://www.auto.cz/diskuse/73605/1?… taky další příklad = oba tehdejší hoaxy i o nemožnosti lepší emisí https://www.idnes.cz/…109_automoto_fdv si taky vyhodnotil OBRÁCENĚ než se ukázalo realitou. Kterej imbecil ti to vysvětlil DOPŘEDU? :*)
Ale největší imbecil nejsi = znám horší = tvoje reakce na zvýhodněnou naftu byla dost podobná pogo26, ale myslim že tě trumfnul. A popravdě SOU eště daleko horší než vy 2 :-|
No ale to ses už po x-tý vyhnul Zemanovi = ať s tim https://echo24.cz/…lovat-prezidenta nebo s tim návrhem že Křeček bude pracovat do 88 let no a nejlepší je prozření mstivýho starce s čínskejma (ne)investicema. To co ty chápeš jako POHRDAVEJ TÓN tomu já řikám uvádění věcí na pravou míru
Jak si vysvětluješ to že sem tě stokrát opravil a Nexen fakt neni čínská investice a s tou naftou s těma VW hoaxama atd. je to jak zpětně víš FAKT tak jak sem tě opravil já a NE jak sis myslel ty = tak SAKRA jak to že ty řikáš mě imbecil? Že se furt dál snažim omyly lidí jako ty uvádět sisyfofskodonkichotsky na pravou míru? No to fakt trochu imbecilní je :D:-!
Já ti naprosto upřímně sděluju co ti možná lidi ze shovívavosti tají. Když o někom kdo má jen jednu nohu řekneš, že je jednonohej tak to přeci taky není urážení. Ty máš holt hendikep v hlavě. S tou přednáškou, která se ti nehodí do krámu, protože tebe a další ***ský ekoalarmisty usvědčuje ze lží, sem ti moc radost neudělal viď? Tak aspoň neustále zmiňuješ, že jsem místo docent napsal profesor. To je ale tak přitroublej pokus o to zdiskreditovat celou přednášku, že seš s tím fakt k smíchu.
A pokud nejsi do teď schopný přijmout fakt, že jsem zaměnil Nexen s Nankangem za což jsem ti už x krát omluvil, tak to jen dokazuje jakej seš zakomplexovatnej z-m-r-d.
Zvyhodnovani dieselu tu byla vzdy ucelova podpora evropskych automobilek.
Od limitou co2 - prisne, pres limity nox - volne, pres limity castic, kam se nezapocitava regenerace filtru...
Ja ale nevidim duvod zvyhodnovat el. Mobily. Kdyz vadi dve koruny u nafty tak proc bych mel tolerovat rozdil 12 korun u elektriny? A LPG a CNG tam to zvyhodnovani taky nevadi. Proc se furt otirat jen o naftu a pocitat hypoteticky miliardy o ktery stat jako prijde?
Protoze zvyhodnovani dieselu nedava zadny smysl (krome prospechu evropskych automobilek) ?
Kdyz je to nejspinavejsi dopravni prostredek u osobaku s nejmirnejsimi normami (jen v EU), ktere ani neplni.
CNG a LPG mivaly aspon o neco nizsi lokalni emise.
Zvyhodnovani EV je naprosto v poradku, protoze se jedna o lokalne (a treba v Norsku i o globalne, krom vyroby) bezemisni vozy. :yes:
Zvyhodneni (EV) na pocatku ma umoznit rozsireni a tudiz zdostupneni, vytvoreni infrastruktury atd.
A to si vezmi, že dřív bývala nafta o 5 korun levnější než benzín. Teď stojí prakticky stejně. Jestli evropský automobilky mají prospěch z toho, že je o 2 koruny nižší daň na naftu nevím. Možná by pak víc zákazníků sáhlo spíše po benzínovým motoru, takže automobilkám je to řekl bych jedno. S tím nejšpinavějším dopravním prostředkem bych to nedramatizoval. Diesely, které jsou v současné době na trhu nemají s čistotou spalin vůbec problém. Zvýhodňován EV je naprosto špatně. Je to stejná chyba jako zvýhodňování a protěžování dieselů před 10-15 lety. Prostě jen další chyba EU. EV není nic ekologicky úžasného co by se mělo "násilně" tlačit na trh. Výroba baterií neekologická, jejich recyklace nedořešená a celý se to krmí proudem, který vyrobíme z fosilních paliv. Nejsem ale bojovník proti EV. Když to někdo chce ať si to koupí, ale rozhodně to není ta správná cesta, která spasí svět. Tenhle článek o tom třeba hezky píše.
Hele ryccardo = ty si fakt až TAK mimo? Myslim jako ÚPLNĚ MIMO realitu? :-O:-!
Je skoro NEuvěřitelná jak podobný reakce = naprostý blbosti = tu má zmínka o extrémnim pokřivení tržního prostřední zvýhodňovánim nafty před benzínem = rozhodně NE o 2 koruny jak sis CHYBNĚ asi na základě rozdílný daně? vymyslel :-)
Bohužel je to tak jak správně zmínil v televizi ten Korecký s Vaculíkem = a NE jak tu plácáte už měsíce furt dokola. A bohužel to nejsou 2 koruny což by v našich dělalo taky ne malejch asi 12 miliard ročně = je to bohužel DALEKO dokonce několika NÁSOBNĚ víc :-|
Eště jednou NE podle MĚ = měla by bejt normálně za tržní cenu. Tak jako je velkoobchodně = žádná rozdílná daň
V reálu to při dnešních cenách hodí rozdíl třeba 10 korun na litr = to střílim od boku. Kolik u nás dělá rozdíl v dani už víš, kolik je rozdíl v objemový hmotnosti z odkazu taky. Ozzy myslim došel někam ke 40ti miliardám roční umělý podpory nafty. Jestli to dańově srovnáš nahoru nebo dolu = na daň benzínu nebo nafty taky hraje roli = a základ je ROVNÝ PODMÍNKY
Jestli tě správně chápu = už to nezpochybňuješ už víš že tu to pokřivení tržních cen je? Tak fajn = má sisyfofskodonkichotská práce = má smysl :-)
Nastaveni dani neni zadny pokriveni trzniho prostredi. Co rozdilny sazby DPH to je taky pokrivovani trzniho prostredi a je treba proti tomu bojovat? A treba dotace na el. mobily neni pokrivovani trzniho prostredi? Ty na vsechno beres jinej metr a vubec ti to neni divny.
Ty to stale nechapes? Dotacie nemaju nic s podporou vyrobcov EV, su to investicie statov do znizenia emisii, lebo dnes neexistuju efektivnejsie minute peniaze ako dotacie na znizenie ich produkcie, kedze zachytavanie a eliminovanie je radovo drahsie. Spotrebitel kasle na prirodu a ovzdusie, ide za najnizsou cenou a teda nas nesmie zaujimat co chce zakaznik, ale co je najlepsie pre nas vsetkych.
Myslim že pogo snad ani nelže úmyslně = myslim že tomu spíš nerozumí
A platí to co před časem zmínil Vaculík či kdo v nějakym Speciálu = buď víš znáš rozumíš nebo ne = a tam to je zajímavý = místo aby ty co neví neznaj nerozumí trefili realitu tak nějak půl na půl = tak drtivá většina to trefí PŘESNĚ OBRÁCENĚ
Je to dobrej černej humor = ale fakt to tak funguje :-)
Nafa se díky dotacim prodávala a docela a furt prodává dobře. Dej stejnej rozsah dotací na lokálně BEZ emisní auta = nic z výfuku jako u elektroaut a voda jako u vodíkovejch = a uvidíš ten cvrkot ;-)
Stát na daních z paliv vybere cca 100 miliard ročně. Provoz elektroaut zatím spotřební daní zdaněn není. Až stejně zdaním elektroauta, tak bude cvrkot? Nebo, jak to mám chápat?
Co máš jak chápat? Ten základ = ŽE nafta je desítkama miliard zvýhodňovaná = si už pochopil? ;-)
Zatim 100% naplňuješ tu zmínku ze Speciálu viz já 11:06
Takže podstata = už sis vygooglil už ti došlo už chápeš = jak je to s tou naftou? Že ty celou dobu lžeš = a já mám prostě pravdu? Dodal sem ti to i v maximálně zjednodušený verzi na 1 řádek = jak si chtěl :-!
Problém je, že bez některých znalostí nejde vytvořit aspoň trochu objektiní názor. Podle toho co píšeš ty znalosti nemáš.
To není urážka, spíš návod jak hledat další téma k tomuhle tématu.
až táto bublina praskne, bude to horšie ako krach enronu,
alebo amerických bánk, neviem či USA bude túto firmu zachraňovať alebo ju nechá padnúť
asi už majú moc dlhov, tak sa dostalo do pásma, ked ju budú musieť sanovať, ináč katastrofa
Říká ti něco slovo závist? Logicky si ne každý může Teslu dovolit, to je bohužel realita a obecná snaha je, aby si to mohla dovolit co největší procento populace. Kdyby tomu tak bylo, tak by bylo dosaženo obecného blahobytu. Tak třeba někdo zjistí, že na to nemá a díky tomu ho to donutí zlepšit si kvalifikaci a najít lepší práci :yes:
jéžíšmarja ty seš truhlík. kolik jezdí po silnici aut za milión? to si vážně myslíš, že všichni teď přesednou do elektromobilů, přičemž ty nejmenší krabice od bot jsou za půl mega? najít si lepší práci :-):-):-) všichni budem dělat manažéry a poštu ti přinese robot...
ty jsi brachu úplně mimo realitu...
Elektromobily jsou kromě pořizovací ceny vozidla a rodinného domu s nabíjecí stanicí velmi lacinou záležitostí.
Dolů z toho obláčku pane hrabě. Jsou tady ještě obyčejní lidé.
Ti, kteří neposuzují auto podle zrychlení...
Mimo tebe jde tesla evidentně taky elektrikáři, když sis i i3 musel koupit ojetou, těžko si koupíš novou teslu. Jak se člověk zblázní do Tesly kterou ani nemá? Hlava mi to nebere.
Tesla a závist?!!!!! To si fakt děláš p.r.d.e.l.! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Nechtěl bych ji ani zadarmo! :-) Až někoho uvidím v BMW M5, tak pak mi něco můžeš nadhazovat o závisti! ;-)
Protože vím, kolik problémů to auto mělo. K tomu i můj jízdní styl se zkušenostmi změnil a dynamiku má i3 výbornou, nyní pro mě absolutně dostatečnou. K tomu má moje i3 najeto 102 tisíc km a neřešil jsem absolutně žádné problémy a kilometr mě stojí 0,35Kč. Stejně s M5 jsem se svezl jen občas, protože jsem musel auto perfektně prohřívat a když bylo studené, tak jsem s ním jelo jako kdyby mělo výkon 50 koní. Do studené i3 skočím a hned můžu využít plný výkon a autu to absolutně nevadí. Ale hlavně ten klid a ta odezva na plyn, to je k nezaplacení. :yes: To vy pořád nechápete, že ten benzín má ten deklarovaný výkon jen v totálně smrtelných otáčkách (které točíte opravdu zřídka), kdežto BEV má ten výkon pořád. Představte si, že by váš spalovák měl jeho maximální výkon v 1500 otáčkách. Pořád to nechápete...
A ještě se chci zeptat. Já ti třeba svoje auto necpu. Jsem s nim spokojenej, ale nemám k tomu důvod. Proč nám tu ty cpeš každý den to svoje? Ptám se zcel vážně bez nějaký jízlivosti.
Já nikomu nic necpu, jen prostě nemám rád když někdo lže. Předávám pouze své reálné zkušeností místo většiny zdejších jedna paní povídala a prej... A k tomu si povšimni, že přispívám téměř výhradně pod články o elektru. Já jsem třeba hrozně rád, že to auto mám a kdybych si četl ty vaše příspěvky, tak si ho nikdy nekoupím. A to by jste mě okradli o spoustu zábavy :-) Nikdo ti nebrání přestat psát pod elektro články a máš to vyřešené.
A kolenovrt? Tak je to příjemné mít v peněžence každý měsíc o 6000Kč víc. Mám prostě rád efektivní věci. Kolik ty projezdíš měsíčně?
moje měsíční útrata za topení a elektřinu je díky tepelnému čerpadlu 2500 Kč z 300metrového domu. škody, že prvotní investice byla 300 tisíc a vrátí se za 20 let, ačkoliv za předpokladu, že to původní jednotka vydrží :-):-):-)
Presne pre toto som aj ja objednal elektricke auto :-) Vykonne auto je dobra vec, ale kym sa zahreje a mozem potencial vyuzivat naplno, uz som davno za mestom. Tak uvidime.
Pokud skončí dotace, zvýhodňování nafty = tak se dieslový osobní auta a akcie jejich výrobců TOTÁLNĚ propadnou :-)
Bude trvat eště SAKRA dlouho = než podpora lokálně BEZ emisních aut který maj navíc daleko nižší provozně servisní náklady = dožene podporu osobních aut na naftu
Moh by si už NEBLÁBOLIT o lžích? Že ty tomu nerozumíš = neznamená že já lžu = ale prostě že TY věci NErozumíš :-|
Jinak viz já 11:06 = platí to nejen o autech ale samozřejmě i o ekonomii = viz tvuj rozbor příjmů a výdajů státního rozpočtu ;-)
Zkus si zagooglit a ne VYMÝŠLET jak co je = to bys moh zvládnout. A zkus verzi že o věci NIC NEvíš = sakra proč bys taky měl vědět? A že to je tak jak píšu já nebo a to by možná mohlo ukončit tvoje fakt už trapný zpochybňování = padlo to i v pořadu o Dieselgate na ČT24 = host Vaculík a Korecký. Myslíš že si vymýšlíme a věci nerozumíme = nebo spíš ty si mimo? Co myslíš že je pravděpodobnější?
Takže stát si vezme maličkých 16 korun na spotřební dani a potom jakože "dotuje" rozdíl v "objemové hmotnosti" což by nejlepším případě dělalo tak korunu - ty wole to je dotace jak HROM
Zatímco dotace na EV 200 000 či 300 000 se vlastně nepočítá protože to je to podle progresivistů SPRÁVNÉ
Ty jsi dobrej zmatkař a pomýlený blázen, vlastně bláznů král - protože ty svým blábolům věříš
"Což by v nejlepším případě dělalo tak korunu" = ty si fakt MATLA neskutečnej :yes::*):D:-!
Jo vzdělání věřim = fascinující sou lidi jako ty = i přes to že jim info dodáš = dál strikně ODMÍTAJ realitu :-)
Jo je to dotace fakt jak HROM = viz ten Vaculík a Korecký který to samozřejmě správně zminili = bez dotace dává nafta smysl až někde od 3,5 tuny.
Fascinují ODPOR k REALITĚ = přitom i průměrně inteligentní žák základní školy = by si to myslim dneska zvlád vygooglit. No lidi jako ty a pogo = radši donekonečna píšete: "Já sem pako fakt mi to hlava nebere = a NENI MOŽNÁ že by byli znalejší inteligentnější vzdělanější lidi než sem já" ;-)
Fakt zajímavý KOLIK lidí tu napsalo tu KRAVINU o jedný koruně, pak časem teda přešli až na 2 koruny :D
No bohužel je DALEKO mnohonásobně víc ;-\
Co místo urážení a plkání totální kravin = se zkusit vzdělat = sám si to dohledej a orientačně spočítej. Jo a dej si něco pod bradu = protože to bude rána jak ti spadne
Ta objemová hmotnost je blbost. Reálně jde jen o tu cenu za litr a o to kolik si vezme stát. A na cenu v sousedních zemích se prostě dívat musíme. Ale je možné, že lidí jako Hamuna bude víc a nafta výrazně zdraží. Třeba ve Francii už to někdo zkoušel.
Ano lidí jako Hammuna sou poznamenaný nějakym tim vzdělánim JE naštěstí víc = už tu nevládnou komunisti https://www.facebook.com/…152963423674009/ takže to co řiká už neplatí = aktuálně studuje asi 300.000 lidí a každym dalšim rokem se děsivej propad kterej v odkazu zmiňuje zlepšuje
Je dobrá šance že z těch aktuálních i dřívějších statisíců = by nikdo neblábolil jako ty a Win. Ale viz místní reakce na tehle známej FAKT kterej si každej kdo neni idiot v dnešní době Googlu může navíc celkem snadno OVĚŘIT = furt je dost lidí jako ty a Win ;-)
Jinak viz Hendly 12:03 = stručně jasně = tak to prostě je :-|
Jj mám i3 4 roky. i3 mám protože stála 550k a víc jsem do toho nechtěl dát, protože jsem tomu vůbec nevěřil a byl velmi skeptický. Ale rád testuju nové technologie, tak jsem tomu za 550k dal šanci :yes:
jasně, tak jsme doma. Poběžíš jsi teď, když jsi spokojený, pro novou Teslu model 3? Nebo je pro tebe i3ka dostatečně velká a pojedeš s ní na dovolenou s rodinou k moři?
Už mám zaplacenou a na cestě TMS 90D facelift s doživotním nabíjením zdarma a tudíž už chystám na prodej moje BMW 535d GT xDrive... :yes: Šíleně se těším na elektro road trip Evropou, který bych chtěl podniknout v létě. Plánuju jet na Gibraltar.
Bohužel, ojetiny si šíleně drží cenu. Po těch 4 letech každodenního používání BEV už mi to spalovací auto nepřináší tu opravdovou radost a nějaké dřívější zvažování, zda budu mít ještě další spalovací auto jsou už úplně mimo. Musím si tedy připlatit.
Já jsem bývalý zarytý odpůrce elektromobilů a příznivce x-turbové nafty a x-litrových benzínů. Ale prostě jsem musel pod tíhou zkušeností přiznat, že elektřina je pro mě konkrétně lepší řešení. Než jsem si ten elektromobil koupil, taky jsem to pořád nechápal. Bylo to prostě mimo moje myšlenkové koncepty a až při reálné používání se ukázalo, jak je to ve skutečnosti.
Fanatik určitě ne, prostě jsem tomu nerozuměl a nechápal to. Já si dokonce úplně ze začátku myslel, že je to česká Tesla a ten okamžik jsem to celé odsoudil jako nesmysl. Až jsem se díky známému v té Tesla svezl někdy v roce 2013, tak jsem o tom začal přemýšlet, že je to asi trochu jinak a začal po tom pátrat. První jsem tuším našel toto a pochopil, že to opravdu není česká Tesla...
elektrické auto je pro spoustu lidí lepší řešení. jen je to mimo jejich finanční možnosti. jásat nad "novou hrou" co začíná... já ti to přeju. ale tohle řešení určitě není pro všechny. samozřejmě, můžeš napsat, co je mi po ostatních...
Čím víc lidí si bude moci dovolit elektrické auto, tím lépe pro všechny. Zatím je to drahé, ale bohatí lidé již nyní platí vývoj této technologie tak, aby byla dostupná pro většinu populace. Někteří také nepotřebují elektromobil vlastnit, ale stačím jim občasné zapůjčení.
Já jsem žádnou dotaci nedostal. Když v tomto počasí ráno vezu děti do školky, tak si občas říkám, že by se o nějakém zákazu asi mělo začít uvažovat. Ty studené smradlavé popelnice, co každé ráno potkávám, jsou totiž opravdu o zdraví a jsem rád, že nikdo za mnou nemusí čichat můj studený motor.
Nemáš zdaněn provoz auta (u spalováku je to cca 1/2 ceny paliva). Ale je pravda, že u nás zatím skoro žádné dotace nejsou. Snad jen pro stát a firmy. Taky ale nejsou skoro žádné prodeje.
sdílení půjčení cokoliv jiného auta za 1,5M prostě pro běžné lidi není. my se bavím o lidech z bytovky, co jezdí ojetou Oktávkou. systémové řešení prostě tady chybí. chci vidět jak vysvětlíš lidem s průměrným příjmem... no však víš.
Adopce BEV bude velmi pozvolná a dle ČSU bydlí 45% populace v RD. Proč tedy pořád vytahuješ sídliskové sny, když pro tyto lidi BEV jednoduše není? Pro lidi na sídlišti je prostě fosil a dlouho bude.
dobře, nebydlí všichni v paneláku. pak jsou tady ještě majitelé rodinných domů, kteří jezdí ale úplně stejnými auty jako ti z paneláků.
abychom si to zjednodušili, kolik je kupců nových aut od 1M nahoru? horních "deset tisíc"?
To si povíme za rok, k neprodejným EV které potřebují dotace se řadí i neprodejné PHEV. EV i PHEV existují jen kvůli papírovému snižování CO2.
Automobilky si mohly vybrat - buď1/ pokuta nebo 2/výroba EV a PHEV
Vybrali si EV/PHEV ale to ještě neznamená že to lidi koupí. Babiš potřebuje dotovat svůj Agrofert, ne nějaké elektromobily.
V cine zrusili dotacie na EV a aj napriek tomu tesla showroomy praskali pri otvoreni vo svikoch,vsetky!Museli dokonca vytvorit provizornu radu do ktorej sa ludia ukladali a postupne ich pustali dnu. Veru nemci vedia auta so spalovakom. Bohuzial tam to konci. MB je na trhu niekolko desiatok rokov a americky startup ho porazi v technologiach a bezpecnosti. Ale zaklad je ze rovnaky motor ako je v MB ma aj sused v Dacii.
čína má vyše miliardy ľudí, má aj veľa boháčov, tí raz kúpia a potom čo ?
ale ináč táraš :
Čína znížila dotácie, predaj elektromobilov klesol
Čínska vláda postupne znižuje dotácie na nákup elektromobilov a plug-in hybridov. To sa výrazne negatívne odzrkadlilo v predajných číslach za mesiac júl.
Najpredávanejším elektromobilom v Číne bol v júli BAIC EU-Series. Plne elektrický sedan ponúka výkon 160 kW a dojazd 416 km (NEDC).
Čínsky trh s elektromobilmi a plug-in hybridmi v júli medziročne poklesol o 7 %. Predalo sa necelých 70.000 vozidiel, zatiaľ čo o mesiac skôr to bolo dvojnásobne viac.
Číňani už vlastní majoritní podíl Mercedesu = a know-how který neukradli kupujou. Ale správně zmiňuješ složitost a s tim spojený vyšší náklady na servis spalovacích motorů. Další důvod proč by masa měla jezdit nejen lokálně BEZ emisně
Okrajový auta typu https://www.facebook.com/…423778238517035/ můžou bejt eště dlouho se spalovákem. Zrovna čína zkusila kašlat na emise nebo obecně exhalace = no NEšlo to. Náš hustě zalidněnej kontinent taky neni austárlie = taky musíme..
I když to hodně místních diskutujících tady doteď odmítá = naštěstí o tom nerozhodujou. Něco lokálně bezemisního = se z víc důvodů = nakonec musí prosadit na většině planety. Jinak to prostě nejde
Čínský prodeje klesaj celkově = takovej Ford tam z milionu aut v roce 2016 spadnul na ani ne 400 tisíc v roce 2018 a za 2019 to budou asi eště horší čísla. A v číně hlavně nepadaj jen auta!
Že víc padaj prodeje řekněme furt ne běžnejch aut než těch naprosto tuctovejch = to asi taky neni až tak nenormální. S čínou si možná eště užijeme = aneb příští celosvětová krize bude nejspíš právě čínskej export :-!
Karle, asi jsem to nemel davat do zavorky.
Napsal jsem:
"A opet to doklada nesmyslnost plug-in hybridu (obzvlaste tech evropskych)."
Mel jsem napsat nesmyslnost evropskych plug-in hybridu...
Toyota plug-in bude ve srovnání s s tim 330e uplne jinde.
Rozhodne bude davat vetsi smysl.
Bude jednodussi, spolehlivejsi, plynulejsi, s obdobnou dynamikou mnohem levnejsi.
Chápu, že tvé bohaté osobní zkušenosti s RAV PHEV a BMW PEHV ti dávají plné právo říkat, že jeden z nich má nejlepší pohon a druhý nedává smysl. Co na tom, že RAVka se tu ještě ani neprodává, kdo má znalosti ví už dnes, že je tak daleko před konkurencí, že ta ani nedává smysl. :yes::yes::yes:
Ked som pred prvymi jazdami s novou mazdou3 napisal ze pojde o jedno z najlepsie jazdiacich aut v triede tiez mi napisal ze aky som mudry a vestec ze z obrazka viem ako dobre bude auto jazdit. Netreba pisat ako to dopadlo :D
Fajn s tím souhlasím. Ale pořád to nepotvrzuje kategorické konstatování že elektromobily nejsou drahé a těžké. Vy najdete tři případy které odpovídají vašemu prohlášení a zcela nesmyslně je prohlásíte za vlastnost celého segmentu ev.. Ale to je demagogie.
Re: Dokázal tohle někdo předpovědět ještě před 5 let
Tesla ma vyhod mnohem vic..
Predevsim ve vertikalni integraci, ktera umoznuje takto snizit naklady. Napr. na M3..
Vlastni bezkonkurencni sit superchargeru.
Solarni byznys.
Vlastni vyvoj baterek.
Vlatni produkci polovodicu.
Atd.
Článek jsem nečetl, víc se pobavim u zdejších komentářů. A to jak u zastánců všeho na elektro, ale i odpůrců a bojovníků za naftu 😁 Ale spíš by mě zajímalo co bojovníci za Teslu, bychaři řikají na testy ojetých aut Tesla. Prej hrůza na rozpadnutí, vše vrže, skřípe a bouchá. To je tak pro info, že jsme na serveru o autech, a auto za dva mega je total v pí*i. Vzdy si vzpomenu ze treba ojetý bago 535d ktery puvodne stalo 2,5 milionu a je ted treba za 700 je porad lepsi kauf 😘. Preci jen tu nema kazdej 3 míče na novy auto 😁
No my za dobu trvání firmy měli pět aut a z toho 2 naftový = jen s tou naftou uvádim věci na pravou míru, vždycky když si někdo stěžuje na podporu lokálně BEZ emisních aut :-!
Zajímavý kolik lidí diskutujících o autech a jak moc vehementně = ten FAKT že nafta je obrovskejma sumama dlouhodobě zvýhodňovaná = prostě dál a dál ODMÍTÁ :*):-!
Já v těch ojetých Teslách jezdil a nic mi tam nevrzalo :-[]:-[] Jinak je pravda, že ojetý bago s PC 2,5 mio má zlomkovou zůstatkovou hodnotu oproti ojeté Tesle s PC 2,5 mio. Nechť se každý přesvědčí na inzerátech sám...
Bojovnicku za pravdu. Slovo prej je v kontextu toho ze dle testu ojetin je to spatny a horsi jak u jinych aut. Tak pro tebe specialne veta: Dle testeru ojetych aut je to spatny. Promin, ze jsem chtel byt familiární. Evidentne musim byt přístě přímí a napsat pro Hnedku nebo co to je ten tvuj shit že Tesla dle testeruju je hruza. Lovískuju te, a dej mi palecek minus. Dekuju klauníčku 😘
Spolu s Toyotou? Tak to je dobrý fór, Toyota nemá kloudné EV, které by se mohlo postavit čemukoliv od Tesly. Jestli někdo dnes hrubě zaostává v EV, tak je to na prvním fleku Toyota.
Je pravda ze Toyota s EV zaostava ale netreba zabudat nato ze ich prvy hybrid ma uz cez 20 rokov. To taky VW akurat dokoncoval svoj prelomovy diesel na ktory tak vsetci dobre spominaju. Odvtedy to s nimi ide dole vodou. Vlastne sa len viezli na TDi vlne. Doslova zaspali dobu. Nato o aky velky koncern ide dost bieda si myslim. Ludia si klepali na celo ked Toyota vyhlasila ze skoncuje s dieslami a hla. Dnes to akosi nikoho neprekvapuje. Rozmyslat dnes nad autom v triede golfu tak corolla je horuci kandidat. Co sa o golfe povedat neda.
Jj Toyota ma aspon vyborny uspesny spolehlivy full hybrid, ktery velmi prispiva ke snizeni emisi. A HSD mela v r. 2019 polovina prodanych Toyot v Evrope. :yes:
Narozdil od VW. Ten jediny co ma, jsou (nespolehlive) turbo motory.
VW nema full-hybrid.
Jen PHEV. A ze by s nim slavil nejaky uspech, o tom nevim..
Asi zadne auto se spalovacim motorem nema nizsi emise nez HSD od Toyoty (krome i-MMD..) obzvlast ve meste.
sry, myslel jsem, že ve verzích EV se vyznáš, jinak bych to rozepsal.
Je to Electric Range Extender Vehicle ( EREV ) nebo jak je to přesně v anglictine, tedy BEV s malým spalovákem fungujícím jen jako generátor energie, dojde-li v baterii.
"VW nemá full-hybrid".
Klidně mě opravte - já mám za to, že PHEV je full-hybrid + větší baterie, řekl bych na půl cesty mezi hybridem a elektromobilem. Při pravidelném nabíjení má nižší emise než full-hybrid.
Pokud se mýlím, omlouvám se. Ale vysvětloval ti to tu podrobně šimpanz, a ty si furt dokola meleš o tom, jak je VW pozadu, protože nemá hybrid. Krev v očích? Neschopnost chápání jednoduché věci, ve tvým případě obrovského fanouška trestuhodná?
Nebo to chápu špatně já?
PHEV je rozšířený HEV ( full hybrid ). Tím, že má větší baterku a možnost nabíjení, neřadí se mezi full hybridy, ale ma vlastni "škatulku" PHEV. Ale jinak ano, je to full hybrid, s větší baterkou, možností externího nabíjení a někdy i v rámci jedné automobilky i dalšími HW rozdíly.
Done, napsal jsi opakovaně stížnost na to, že VW nabízí jen ekologičtější variantu hybridu, ne tu méně ekologickou. Od někoho, kdo tu neustále pláče nad spalováky a přeje si ve městech míň emisí, je to mimořádně pokrytecké. Je jasné, že ti jde jen o znak na kapotě. Napíšu to podesáté - jsi zaslepenec.
Zatim celkově nejlíp vychází hybrid = s autem jako je Camry 160kW se dá se slušnou dynamikou jezdit za 5-6 litrů = cenově nezvýhodňovanýho benzínu. Nebo Accordem jestli chceš jinou značku = i když ten se tady bohužel neprodává. Náklady a nároky na plug-in hybrid = jeho lokálně nižší emise docela hrubě narušujou
Ale plug-in RAVku si vyzkoušim = klidně řikej že sem pokrytec :-!
Vis Karle, tady nejde o to, kdo co nabizi, ale o to, co (kolik) prodava.
Toyota proda v Evrope polovinu produkce s full-hybridem.
VW proda par PHEV.
Jedina vyhoda VW oproti Toyote je v jeho EV planech.
Je mi jasny, ze ty ten rozdil nepochopis :-)
PS Az bude VW prodavat tolik PHEV kolik Toyota HEV, tak budu samozrejme nesmirne stastny. Bez ohledu na znacku ;-) Jen se obavam, ze prodeje Golfu budou opet tvorit predevsim tsi maximalne s mild hybridem. Oprav me, jestli se pletu.
PPS Uz jsem to tu psal, EV Skody se mi libi, ty zaslepence.
Az bude VW vyrabet spolehliva konkurenceschopna EV bez podvodu, budu o nich uvazovat. Ostatne uz ted tlaci E-Golfa za kazdou cenu, aby se vyhnul pokutam :-)
Ale to bych skoncil jako diamant.. :-)
VW vycitam presne opak toho, co ocenuju na Tesla..
VW umel vzdy inovace - hubou / na papire.
Ve skutecnosti prodaval spinavy diesely.
VW se jen vezl na vlne marketingu, lobbingu a podvodu.
Narozdil od Toyoty, ktera ma pridanou hodnotu uz v TPS.
A hybridy Toyoty jsou velkym prinosem.
VW - i prave predstaveny Golf bude porad pouzivat ubohy start-stop. Golf prinasi minimum inovaci.
Od "vadí mi, že nemají full-hybrid" jsme se dostali k dieselgate.
Klasika - "vy zase bijete černochy. "
S mojí garáží na mě nechoď, VW jsem nikdy neměl a většina mých aut byla nekoncernových, velmi často japonských. Z nás dvou jsi to ty, kdo hodnotí zásadně podle značky. :no::no::no:
Karle, ja jsem porad u full-hybridu.
Toyota jich prodava 50% v Evrope.
VW minimum. Bez ohledu na to zda do zasuvky nebo bez. Mild hybrid nepocitam, to je takovej vylepsenej starter, kterej si ani nezaslouzi oznaceni hybrid (proto mild..).
Takze ano vycitam VW, ze prodava (temer jen) spalovaky.
Kdyz VW vycitam, ze nema full-hybrid (bez zasuvky) tak je to proto, ze je dostupnejsi a ze by si ho koupilo vic lidi. Nema to nic spolecneho se znackou.
A VW takovy hybrid nenabizi, protoze ho neumi / nedava smysl.
To je taky duvod (krome jineho) me obliby Toyoty a odporu k VW. Ne zadny fanatizmus - racionalni duvody.
A vidis, dve me oblibene znacky (Toyota a Tesla) jsou ted hodnotou akcii na vrcholu. Jsem rad, ze mi trh dava za pravdu :yes:
Toyota prodává hybridy v Evropě jako "jediná". Pár kousků od Hondy a spol jsou výjimkou. Takže kdo chce být psa.....najde si VW.
VW stavěl doteď auta, jaká Evropani + politici chtěli. Teď začíná s auty, jaké v Evropě chtějí - opět politici.
VW byl chvili nejvetsi automobilkou sveta..
VW stavel hlavne auta, na ktera si kdysi proloboval nizke limity co2 a mirne limity nox tak, aby to plnily jen diesely, ktere Japonci nemeli.
Precti si archivni clanek viz nize. A zjistis, ze psa nechci byt jen ja :-) A ze to delam jen proto, aby me ten pes tolik nepokousal :-D
Cena akcií - burza je čirá spekulce podléhající momentálním trendům. Na druhou stranu není se čemu divit - EU brutálně podporuje EV a Evropské automobilky za Teslou silně pokulhávají.
Děsivý je hlavně přístup lidí co neví neznaj nerozumí = ale křičí CHCI VŠECHNO PO STARYM = rozhodně NIC NEměnit = to jak to bylo je správně všechno jinak je špatně. Nic jako emise vlastně neexistuje rozhodně nemá vliv = to že na to tisíce lidí umíraj neni pravda :-)
Zákazy vjezdu do mět, ekologické viněty, zdanění benzínu a nafty, parkování zadarmo, bez dálničních známek, další limity exhalací, tolerance ojetin - není toho málo.
Ze automobilka, ktera vyrabi s odstupem nejlepsi elektromobily (a take nejvice..) ma takovou hodnotu. Elektromobilita je s jistotou budoucnosti dopravy. Do nedavna byla otazka jestli vodik nebo baterie. Ted uz je v tom jasno.
Nikdo na svete se jeste dlouho ani nepriblizi Modelu 3.
A az prijde Model Y, tak se naskok jeste zvysi.
Pote ovladne US trh Cybertruck.
Dale prijde bezkonkurencni Roadster a potom Semi.
Diky Elon Musk a Tesla se posouvame o desetileti dopredu :yes:
Pánové tleskám, dneska jste tu předvedli fakt diskuzní žumpu... copak vás ta Tesla snad platí, aby jste rozdmýchávali diskuzi? To platí pro obě strany barikády ..
A neberte si mne pořád do pusy ve spojitosti se zvýhodňováním nafty ! :D Že jsem to spočítal neznamená, že se nafty vzdám! :D
Moje osobní definice ekoteroristy je trochu jiná.
Terorista jako takový terorizuje, tedy zneprijemnuje každodenní život ostatním ve svém vlastnim zájmu nebo své skupiny ( nikoli v zájmu spolecnosti), za svoje přesvědčení. Ano, patří mezi to hodně veci, je to obecně, proto mezi "me" teroristy často patří i politici.
K tomu predpona eko- tedy skupina zaměřená na ekologii. Je to jen podmnožina teroristů, která bojuje za své přesvědčení na bunkr ostatních. Blokování veřejných staveb, nuceni ekologického myšlení a přístupu nebo i druhů dopravy v tomto případě.
Nikdo nikoho EV nenutí, dokonce ani dotacemi nejste nuceni. Nechceš, nemusíš. Zdrazeni spalovaku? Taky nikoho nenutí, buď na to máš nebo ne. A koupíš něco jiného, levnejsiho, pokud auto potrebujes. Elektřina také zdražila po nástupu emisních povolenek ( alternativa ke spotřební dani z benzinu/nafty ) A nikdo nijak extra nenadaval. To že dotujeme fve barony je druhá vec, ktera mi také vadí.
Nikdo vám EV nenutí, naopak podbízí dotacemi, stejně jako se podbízí nafta nižší spotřební dani. Ber nebo nech být.
Takže z mého pohledu, vyvolávání flame je spíše provokace na slabomyslne jedince, kteří by se mohli chytit na to. Není to zrovna dobrá vizitka autora, obzvlášť když to dělá záměrně a úmyslně.
Hele = když už ti DOŠLO že si mě KŘIVĚ OBVIŇOVAL ze lži a chápeš jak je to s tou naftou = neni čas stejně a VÍC hysterčit z podpory nafty?
A omluvit se za to křivý obvinění? ;-)
Došlo ti už že podpora nízko a bez emisních aut = je zlomek toho co padne na podporu nafty
Jj svět je už asi 60 let děsnej = celý ty desítky let se snaží snižovat omezovat emise a exhalace. A eště hůř = sou lidi jako já = který s tim souhlasí :-)
Aha, takže když politici nutí automobilky, tak nuti tebe? Ty jsi automobilka?
Pokud ti někdo nabídne peníze, abys něco koupil, tak tě tím nutí? Vždyť ty ty peníze vzít nemusíš.
Takze ty jsi automobilka když tě nutí? a jen tak mimochodem, nenuti je prodávat 1/3 ev, ale dostat emise na cca 95g co2. Jak to udelaji je jejich rozhodnuti. Kdyz neumi snizit spotřebu u svých aut, musi prodavat ev.
Ze to někdo neumí neznamená že to nejde. Mám sice stejný názor jako ty, že to je nereálné snížení a plánované snížení je z říše snu. Ale pokud se o to snažit nebudeme, nesníží se nic .
Dřív bylo také dost zaostalých lidí, kteří tvrdili že rychlost nad 60km/h je nerralna a lidi bude zabijet. Nebo ze stroje seberou lidem práci a tak dale.
Mimochodem mikesusovo současný auto viz já 11:20 se silně nadprůměrnym výkonem https://moje.auto.cz/…sus/corolla.html má 84 g/km verze R4 1.8 benzín 76g/km
Mimochodem mk2 tvoje neustále opakovaný plácání že já sem lhář = je fakt odporný. Jestli si fakt doteď nepochopil že nafta JE státem uměle zvýhodňovaná = velmi smutný
Ne to si pleteš = tržní cena je vytvořená poměrem nabídky a poptávky = jak už VÍŠ tady de o státem vytvořený docela extrémní právě že NARUŠENÍ tržní ceny = sám sis spočítal jak moc extrémní
Něco jako tržní cena je u nafty benzínu eště ve velkoobchodu = co se děje dál.. víš už sám
Na to jak dlouho to vždycky když si někdo stěžuje na nějakou droboulinkou podporu aut bez lokálních emisí opakuju = tu je furt neuvěřitelně lidí který to dál a dál odmítaj ;)
Neuvěřitelný je i jak to KDYŽ už to přijmou berou po krocích = nejdřív uznaj že to je 1 koruna na litr pak dvě.. a všichni taky furt opakujou že ty třeba 2 co padaly tenhle víkend vlastně nehrajou roli = že to by bylo 12.000.000.000 ročně = což asi nehraje roli :-!
CO to je "ideální stínová cena" = to fakt netušim = asi sem byl zrovna za školou :D
No, tak stínová cena je ta ideální, kolik by něco mělo stát bez pokřivení trhu, za ideálních podmínek, založené na systému willingness to pay. Tak nějak zkráceně řečeno. Používá se především v cost benefit analýze.
No, za školou si asi nebyl, když nemáš ekonomické vzdělání, tak nemužeš znát vše.. ;) Ale to neva...
Já si nic nevyčetl, ja v tom tak trochu pracuju a s tím se opravdu i v určitých případech počítá. Ano, my tržní ceny máme, to jsem psal už v tom předchozím příspěvku a ty jsou právě pokřiveny jinými mechanismy, které je ovlivnují, jak sám píšeš....
Ideální cena je to, co jsem popsal a to co by sis přál.
No tak VÍŠ že něco jako "ideální stínová cena" = se vůbec nedá na tohle použít. Navíc mi tam nesedí to tvý "ideální"
Tohle je prostě o něčem jinym = ale CO to tu celou dobu vyvolává = to je přiznám doteď FASCINUJÍCÍ
Ideální cena je to co VŠECHNO ostatní = normální velkoobchod + marže = cena velkoobchod. Rozhodně NE to co píšu = státem řízený 2 stupňový zvýhodnění Pepsi před Coca Colou
Že s tim má tolik lidí problém a SAKRA VELKEJ = to sem fakt nečekal. Nepřekvapuje mě až tak že to nevěděli, hodně překvapujou následující reakce. A to že většina reaguje vlastně velmi podobně = viz tenhle víkend pogo
Nepřeju si "ideální cenu" = přeju si normální rovný podmínky = stejně jako ta Pepsi vs Cola a drtivá většina všeho ostatního. Tohle je nejextrémnější pokřivení trhu = a viz ty místní mnohaměsíční znovu a znovu opakovaný reakce = pokřivení i myšlení
Prostě BEZ zvýhodnění nafty = bys jí i ty okamžitě poslal do háje. Fakt je to něco jako při stejnejch nákladech sáhnout radši po 4válcový naftě s menšim výkonem než po R6 v benzínu. Takhle nějak MOC to je = a upozorńování na to = vyvolává zaslouženou nenávist = ne k autorum tý megagipakárny = ale k poslu tý informace :-!
Já vím, co si přeješ, jen ti vysvětluji, že tržní cenou se označuje ta skutečná, kde jsou zahrnuty všechny efekty trhu, za tu prostě teď na benzínce natankuji naftu o korunu levněji. Už to nebudeme rozvádět...
No tak nebudeme = ta podpora dotace zvýhodňování = bude bohužel trvat dál :-| U nás o to víc že to je miliardovej byznys předsedy vlády = prachy z každýho litru prodaný nafty bez ohledu na značku a skoromonopol na adBlue = neni divu že sme v budování dobíjecích stanic propadli na úroveń Rumunska = prostě to JE v JEHO zájmu
Že si přeju normální ceny a ne jejich pokřivování v hodnotách desítek miliard ročně = to mi přijde normální. A jak sem tu dneska psal z 5ti aut za dobu trvání firmy byly 2 naftový = a s oběma spokojenost. A popravdě kdyby se dál vyrábělo něco jako C5 2.2 HDI = tak by kolega možná místo hybridu měl další generaci = ale i tak je normální trh tak šíleně nepokřivovat
To samý vodíkový čerpačky = zatim neni ani jedna = snad časem budou aspoň ty 4 avizovaný. Tristně málo v německu už jedou druhou stovku = ale aspoń něco. Mě by 1 pražská na ježdění po Středočeskym kraji a Praze stačila = a dojet k nějaký nejbližší v Německu Rakousku by nebyl problém https://www.auto.cz/…kilometru-132880
To, že se akcie Tesly obchodují za nějakou cenu, to o SKUTEČNÉ hodnotě společnosti nemusí mnoho vypovídat. Akcie bývají NAD či PODhodnoceny, mnohdy dosti brutálně. Nádherným příkladem je "tulipánové šílenství", které se rozpoutalo v polovině 30. let XVII. století v tehdejším Nizozemí.
"V roce 1634 zaplatil jeden haarlemský obchodník dokonce polovinu svého jmění za jednu jedinou cibuli tulipánu. V roce 1635 nabízeli spekulanti za jeden haarlemský tulipán 12 akrů stavebních pozemků a jeden amsterodamský tulipán stál 4600 holandských guldenů, což odpovídalo ceně 40 tučných volů." https://www.investujeme.cz/…rske-zkusenosti/
Vůl byl tehdy používán jako vcelku univerzální "pomaloběžné" tažné zvíře - takže něco jako (dejme tomu) traktor dneska, třeba ausgerechnet Zetor Crystal https://www.zetor.cz/zetor-crystal , který se dnes nabízí v "akční ceně" necelých 2 mio CZK.
Takže tehdejší "tržní cena" jedné cibulky tulipánu dosáhla ekvivalentu dnešních cca 80 milionů korun. A již tehdy místní Donové Vítové, Elektrikáři, 99Mathewové99 a spol. snili své vlhké sny o nekonečné expanzi businessu tulipánových cibulek - již tehdy je místní "zpátečníci" považovali za ... ta tučná tažná zvířata - A JIŽ TEHDY PRÁVEM.
Inu, jak říkali již staří Římané "Nihil novi sub sole" - čili nic nového pod sluncem.
Z času na čas se to prostě stane, že se lidi zblázní (či nechají pobláznit??) vidinou rychlého růstu spekulativní ceny čehosi, co po prasknutí bubliny nestojí ani za psí bobek.
A většinou to končí ekonomickým krachem, hlubokou deziluzí a davy ožebračených lidí. Bohužel, elektromobilita má našlápnuto k témuž konci
Á konto postavičky, vystupující zde pod nickem "Ha, muňka, sakra":
Jak Muňka sám / sama / samo přiznal/a/o, trpící duševní chorobou - aspergerovým syndromem. To se projevuje mj. i nutkavou potřebou exhibovat a fyzickou neschopností pochopit a akceptovat jiné názory. Jakákoli diskuse s ní je TOTÁLNÍ ztrátou času
Re: TESLA a spol, výroba křivých spár a šišatých kol
Ty si neskutečnej pindal Jerry = ale hezky včetně tý tulipánový horečky si OPSAL co sem tu PŘED tebou k tématu napsal
Diskuze s matlama co si pletou ekonomi-ku s ekonomi-í a opravdu uvedení věci na pravou míru = NEJSOU SCHOPNÝ ODPUSTIT = je sranda :D
Trochu jiný ale dost podobně smýšlí a chová se mstivej stařec na hradě https://echo24.cz/…lovat-prezidenta to NEbyla pochvala = to byla smrtelná urážka :-!
Re: TESLA a spol, výroba křivých spár a šišatých kol
… skrytý příspěvek od uživatele z Vašeho hate-listu …
Jenom 66 příspěvků ze 317 celkových? Ani ne 21% exhibice?
Safra, puseno jedna duhová, ty to nějak flákáš ;-);-);-);-);-)
Zatlač kóčo zatlač a plácej víc :D mosíš se přece dostat alespoň na 33% podíl, no ne? Taková... ehm... Muňka, ta přece zvládne zaplevelit diskusi tolika příspěvkama, nebo ne? ;-)
Kdyz uz si me beres tvym hatem do huby.
Prijde ti opravdu adekvatni, srovnavat spickovou automotive firmu, nejvetsiho vyrobce EV sveta, vedenou podnikatelem, ktery zalozil pay-pall a jehoz jina firma vysila rakety do vesmiru..
k cibuli tulipanu?
Vazne??
PS Navazet se do nekoho, kdyz ani nevis co pise (protoze hatelist..) je ubohy. Ostatne jako tvy prispevky. Tva historizujici realita je zavadejici a prirovnani (prestoze na nich neco je, takto nejak funguje kapitalismus a akciove trhy..) prehnana.
Drahý Done Vito,
evidentně žiješ v omylu, že si tě beru do úst. Budiž prosím ujištěn, že nic takového by mne ani ve snu nenapadlo. Dokonce jsem ochoten dáti ti své čestné slovo na to, že bych cosi ... takového, jako ráčíš býti ty, nehodil do misky ani svým kočkám, ani svému psovi.
Ale víš ty co - udělejme pokus :D Požádej své budoucí pozůstalé, aby na mou adresu doručili 40 kg masa, u něhož bude notářsky ověřený "certificate of origin", že vskutku pochází z tvé maličkosti, já to nechám tepelně zpracovat, pak to hodím kočkám a psovi (kocourům a psici) a následně budu tvé pozústalé informovat, zda jsi mé zvěři chutnal, ju? ;-)
To, co a jak se zde Hamůňa poslední cca 3 roky předvádí, to zcela jasně potvrzuje jeho /její duševní chorobu, ke které se (tuším, že to bylo loni v létě) sám/sama/samo přiznal/a/o. Proto nemám potřebu číst jeho/její zdejší... expozé.
Vidím-li ležet na chodníku psí ... tentononc, také jej nepotřebuji důkladně zkoumat, zdali to není něco lahodného a zajímavého. Pokud je ovšem ty považuješ za folie gras, francouzskou to specialitu kuchyně národní - inu, mohu ti pouze popřát dobrou chuť ;-);-);-)
Hele, Done, já chápu, že jsi pln silných emocí (jako koza větrů),
ale i tak by bylo záhodno dodržovat jistou... řekněme diskrétnost.
CO VŠECHNO, jak hluboko, kolikrát a za jakých podmínek spolu s Ha-Muňkou-sakra sdílíte, to je opravdu jen vaše soukromá věc a nejni třeba s ní chodit na veřejnost :-):-):-)
A nebo, jestli to byl ... ehm... jaxetomu řiká... hentý oný COMING OUT, tak to Ti ze srdce blahopřeji :yes::yes::yes::yes::yes: Vlastně vám oběma :D
A až zase jednou někde bude takový ten průvod hrdosti, tož sa možete vzít za tlapky a jít ve speciální sekci pod práporem JSEM HRDÝ ELEKTROFIL hnedle v první řadě ;-);-);-)
Žehnám vám, děti - buďte spolu moc a moc šťastni :D:D:D
nastastie vidim len asi polovicu z prispevkov tejto diskusie, ale povedal by som, ze bude s prehladom najviac toxicka v historii auto.cz ... velka vdaka dizajnerovi auto.cz za "hate list"
Proc myslis, ze by mela byt toxicka?
Kvuli frustraci odpurcu Tesly?
Protoze Tesla nezkrachovala?
Raduj se s nami z uspechu Tesly.
A rozvoje udrzitelne mobility.
A pak zadna toxicita nebude 🙂
Nebo si me dej taky do hate listu.
A diskutuj jen s temi, kdo maji stejny nazor..
Bohuzel pod clankem o uspechu Tesly se najde spousta lidi s odlisnymi nazory 😉