Německá vláda ještě před koncem minulého roku přislíbila navýšení příspěvků na pořízení elektromobilů a hybridů, což mělo vést ke zvýšení jejich prodejů. Zatím je však pouze brzdí.
Protože pomatený Němci zblblí ekofašistama si pozavírají 22 gigawatů atomovek a něčím je nahradit musej. Hamuna a další zelený mozky si naivně myslí, že to nahradí sluníčkem a větrem ale dle elementární matematiky je jasný, že to prostě nevyjde, takže Němci v tichosti přecházejí na plyn a uhlí a zbytek dokoupí od Poláků (vyrobený z uhlí) a nás (vyrobený rovněž z uhlí) Dříve pokrokové Německo díky ekodžihádistům celkem zaostává.
Hlavně že západní evropa staví plynové elektrárny, to musí hammuna skřípat, zase ruskej plyn :-)
Amerika taky staví plynovky, ale ti maj vlastní plyn, ale ten je taky špatnej :-)
Hamuna říkal, že na plyn jezdit nechceme. Ten se k nám totiž vozí z Ruska a to je fuj. Navíc ho je omezený množství asi na 200 let čili to není řešení v souladu s "circular economy" Takže je lepší jezdit el. mobilama a dělat elektřinu z uhlí, který si vytěžíme u nás nebo v budoucnu na vodík, který si vyrobíme zase z toho ruskýho plynu :D
Jako mě osobně je to úplně jedno na co budeme jezdit a že je to v podstatě všechno založený na fosilních palivech, ale plivat na jedno a vyzdvihovat druhý mi přijde dětinský.
Ne vole, ty mi píšeš jak žeru hoaxy, ale on to vlastně hoax nebyl jen ty sis z toho vybral co se ti hodí, když uděláš to to a to, tak nebudeš mít cenu 20 korun ale jen 8,50. Nicméně když nebudeš chtít být registrovanou ovcí pod dohledem, tak platíš dvacku. Co na tom, že i těch supervýhodných 8,50 je drahota jako prase a totálně ti to rozhodí kalkulaci výhodnosti elektromobilu. Nauč se chlapče co je a co není hoax. Pak tě třeba nebudu nazývat imbecilem.
A jak se hledali alternativy než přišla dieselgate a Tesla?
Propagování SUV? Ten systém funguje jen z důvodu, že zavíráme oči před tím, že nevíme kolik "zlata máme ještě v rodinné truhle" .
Hendly,
Na bodě B se shodneme bez problémů.
A doufám, že i na tom, že "hledání alternativ" NENÍ TOTÉŽ jako vnucované a netržní nahrazování vcelku fungujícího systému systémem novým, VÝRAZNĚ méně funkčním
Zákazníkovi, natankuje všude s max. rozdílem 3-4 kč na litru a kdo chce šetřit jezdí na LPG a CNG. Využívá fungují a vybudovanou infrasktrukturu a nemusí stavět kompetně novou + nový tvoárny na auta, nabíječky a baterky kvůli tomu, že si někdo chce namastit kapsy na zeleným byznysu
něco podobného bude i tady, kdo bude zlobit, bude nadálku zastaven a bude mu bloknuto možnost se dopravovat.
Bude sedět doma pod dozorem EVNB - Evropského Výboru Národní Bezpečnosti, taková neomarxistická KGB :-):-)
Takže je to tak, že pravda je taková, že 20kč za kWh je max cena pro zákazníka bez registrace. To je dost jiné vyznění než že cena je 20kč/kWh.
Elektromobilita je prostě něco nového je k tomu tak potřeba přistupovat. Cena "čerpání" nebude jak dnes. Bude se lišit podle denní doby, poskytovatele atd. Bude to mít nejspíš podobu tarifů jako je u telefonů.
Ono komu vlastně vyhovuje dnešní stav kdy je všude podezřele stejná cena benzínu?
Asi takhle, kolik ropy je nevíme. Na tom se shodneme. A teď co lze označit za rozumné jednání?
A) bezuzdná spotřeba bez ohledu na to, že nevíme kdy mejdan skončí
B) hledání alternativ protože ropa je pro nás zatím v některých aplikacích bez náhrady (nejedná se o paliva)
To mas pravdu, plosne to reseni nebude. Castecne to ale pouzitelne je. Muj kamarad nema auto vubec, jezdi na kole a v zime si pujcuje auto do Alp na lyze. Vyjde ho to na cca 12 tisic za Multivan a vejdou se tam vsichni.
Ale mohl by jet i busem 🤔😉
Tak oni ti totalitáři jsou všici ze stejného kadlubu... V SSSR byli obyvatelé vesnic snad až do poloviny 80. let XX. století v postavení "skoronevolníků", protože "občanka" (či její místní ekvivalent"), je opravňoval k pohybu na území jejich okresu.
Na hlavních silnicích na hranicích okresů stály "kontroľnyje punkty" - no a kdo neměl příslušnou "bumážku", tak měl smolíka.
A něco podobného by EUrohujeři EUrobruselští také TAK MOC RÁDI zavedli...
BTW, koukám, že Ha, Muňka, sakra je dneska ve formě :D
34 příspěvků z 89, to je hezké číslo.
A nejzábavnější je, že když jsou odfitrovány, faktická úroveň diskuse tím pouze získá :D
Tak schválně, jestli to dotáhne na svůj vlhký cíl - 50% podíl svých spamů v diskusi. Já jí věřím :D:D:D
Martine, "drobný problém" je v tom, že dovolené mívá obvykle hafo lidí ve stejný čas - takže si živě umím představit situaci v autopůjčovně (ono "sdílení" je módní slovo, pod nímž se většinou nic jiného, nežli autopůjčovna neskrývá :D ) , když se tam sejde 50, 100 nebo 200 lidí, kteří si chtějí půjčit auto na dovolenou :((
Já jsem ohledně ekologie docela skeptik. Představa v krátkodobějším horizontu by mohla být kombinace elektromobilu a dovolené řešit třeba sdílením.
Já osobně jezdím EV v rámci ČR, případně kousek za hranice. Pak mám ještě Forestera, ten jezdí delší trasy + jezdí s ním manželka (nebydlím v Praze a nejbližší bus je 3,5km, takže 2 auta jsou potřeba). Je to ale individuální. A zácpy to samozřejmě nevyřeší.
Jerry teda ne = ale ty nerozlišuješ ani ekonomi-i a ekonomi-ku. Zato si jak mstivej stařec https://www.irozhlas.cz/…n_2001272045_hag když někdo upozorní na TVUJ omyl :D
No tak budeš mít JINOU značku = a kartičku se slevou? :*)
Prostě REGISTROVANÝ zákazník = to má za.. no to v článku na idnesu možná nejhoršího šéfredaktora co tu je = CHYBÍ
A viz diskuze to je HODNĚ podstatný, protože v reálu KAŽDEJ majitel bude registrovanej žejo
Zase vulgarita teď IMBECIL? VŽDYCKY když ti ukážu žes něco nepochopil? No = fakt by mě zajímalo tvoje REÁLNÝ IQ = morální vlastnosti znám: Nesnášíš Mirka Dušína a volíš komunisty
A nemáš koule odpovídat = aktuálně na 3 maléry Zemana = teda 3 silný rozpory = je taky IMBECIL? Když teď zrovna řiká dělá opak než ty? :D
Kudy z toho? Ekomarxista ti zakáže individuální přepravu a řekne at jedeš vlakem nebo nechá vyrobit vodíkový bus :-) Do něj vodík z ropy a bude to nejvíc zelený :-)
Mě jako celkem vadí, že úpadku energetiky na západě přes naši energetickou soběstačnost neutečeme. Líbilo by se mi, aby cena v rámci ČR zůstala pevně daná a za hranice bychom ji do zemí co jsou v hajzlu (Rakousko, Německo) vyváželi klidně za stovku za kWh.
Souhlas, že elektrotentononc do města nemusí být nutně tou nejhorší z možných alternativ, byť upchaté cesty a přeplněná parkoviště nijak neřeší.
Je zde však veliké ALE:
Jak chceš (při výlučně městském použití elektromobilu) řešit individuální dopravu mimoměstskou či na větší vzdálenosti?
Budou-li mít lidi jeden elektrovehikl do města a jedno normální auto na cesty vzdálenější, tak to si s tou ekologií "asi" moc nepotykáme... Tož kudy z toho?
Aha takže s kartou Audi bude 8 korun za kWh a co když nebudu mít Audi? A když si z principu žádnou slevovou kartičku dělat nechci protože osobně jsem znechucenej slevovejma kartičkama do lékárny, hračkárny, boťárny a hadrárny, že k pumpě chci přijet a prostě natankovat. Čili on to vlastně žádnej hoax není nebo nevíš co to hoax je? Když přijedeš jako plebejec k Ionity tak zaplatíš od 1.2.2020 celých 20 korun za kWh. Samozřejmě, přes všechny možný registrace a slevový výhody ke kterým se upíšeš postahuješ apky atd. tak dokážeš cenu srazit na 8 korun. Ovšem to je taky celkem palba proti 200 CZK paušálu. Když seš imbecil tak se se mnou hádáš místo co by si přiznal, že poslední výhoda v podobě levnýho dobíjení je v trapu. Ovšem na druhou stranu kolik těch Ionity nabíječek po Čechách je. Já vím o jedný u Berouna.
A suroviny měly lidstvu dojít (jak alespoň tvrdili "moderňý policiky angažovaní vjetcy") už taky před nějakými 10, 20 30 či 40 lety :D
Podle Římského klubu a jejich kruciální publikace Meze růstu mělo železo dojít (tuším) někdy v polovině 90. let, ropa snad někdy už koncem 80. - a pokud si to pamatuji správně, na dekádu 2000 - 2010 snad předpovídali masivní hladomory, jimž jenom ve Spojeném království nělo padnout za oběť nejakých 40 či 50 milionů lidí.
Za exaktnost čísel neručím (přece jen, naši Alma Mater jsem ukončil již před drahně lety), za míru absurdity však ano :D
Jakube,
vokaž mi prosím sedm benzinek, kde "zákazník s věrnostní kartou" dostane 52% slevu na cenu PHM oproti zákazníkovi "bez karty"
... Od 31. ledna 2020 se bude účtovat za odebranou energii, za kilowatthodinu naúčtuje Ionity 0,79 eura, tedy 20 korun. To je asi pětkrát (!) tolik, než je cena elektřiny v průměrné české domácnosti bez speciálního tarifu.
... Pokud má majitel e-tronu s Audi speciální smlouvu na nabíjení (tarif „Transit“), má podle nového aktualizovaného ceníku v síti Ionity kilowatthodinu za 8,48 koruny.
Zdroj: https://www.idnes.cz/…815_automoto_fdv
8,48 Kč (cena kWh s kartou) je cca 42,4 % z 20 Kč (cena cena kWh BEZ karty). Zákazník s kartou tedy dostává slevu ve výši 51,6%
Opakuji - víš-li o sedmi benzínkách, které takto fugují, pošli mi prosím na ně odkaz. Při mém nájezdu (okolo 5.000 km měsíčně) by se mi jejich věrnostní karty SKUTEČNĚ vyplatily.
Děkuji předem
Hendly, aniž bych se Tě chtěl jakkoli dotknouti - ale na základě čeho se domníváš, že "lidstvo spotřebuje všechny zdroje ropy, které vznikaly... atd atd atd"?
Pokud mne paměť neplete, tak posledních minimálně 40 let (již od dob zasedání Římského Klubu) "politicky správně angažovaňý vjetcy" prakticky neustále tvrdí, že do 30, 20 či snad 10 let dojde to či ono... A když dojde na to datum, kdy podle nich mělo to či ono dojít (a ono to zatím fakt nedojde) - TAK JIM SAMOTNÝM FAKT nedojde, za jaké überhlupáky byli a jsou - a posunou onen hypotetický "konec zásob" o dalších 10, 20 či 30 let kupředu
Vzpomeň si na doslova obr-šílenství, jaké se rozpoutalo v létě 1999 okolo "fenoménu Y2K" (přechodu na rok 2000), jak se všichni "otborňýcy" předháněli v líčení toho, co se stane o půlnoci 31.DEC.1999. Firmy vyhazovaly žoky peněz doslova do luftu, prováděly se Y2K audity, obchodní dokumentace se opatřovala logy a nálepkami Y 2000 READY - a co se stalo na Silvestra 99/00? Ouplné, čiré a nezředitelné prd.
V čem se liší výhrůžky těchto dnešních politicky angažovaných "vjetců" od "výhrůžek" před počítačovými konsekvencemi roku 2000? A jak se liší tvrzení těchto "vjetců" od (prý) tvrzení mayských astronomů, podle něhož měl 21. prosince 2012 nastat konec světa?
Ale zpět k původnímu dotazu:
ODKUD (z jakého zdroje) jsi čerpal při svém tvrzení ohledně "veškerých" zdrojů ropy - a proč se domníváš, že PRÁVĚ TOTO číslo, odhadující globální zásoby ropy je správné, když desítky předešlých odhadů "konce ropy" doposud POKAŽDÉ lhaly?
čína má ted trochu jiný starosti než EV auta, hlavně čína hodně ale hodně výrazně sníží výrobu, když je odríznutých 21 milionů lidí (neoficiálně 40) a 18 000 lidí je infikovaných resp. čeká na výsledky testů (nofiko zdroje říkaj ze 90 000 lidé) a dalších 50 000 lidí raději uteklo mimo čínu.
Co nechápeš na tom, že až helmut a další vypnou jaderky a všichni začnou masivně kupovat elektromobily, bude nabíjení doma ze zásuvky stát kilowatka dle tarifu 12-35 Kč??
Dneska sem sledoval krásný test. Kilometr u průměrného elektroverku stojí 1 Kč, takže o každých 100 000 kč, o kterých je dražší elektromobil vůči spalováku musíš najet 100 000 km. Pokud průměrný čech ročně najede 15 000 km a pokud je elektromobil o 250 000 kč dražší jak ekvivalentní spalovák, tak se ti to hrozně vyplatí.
Ano, umíme jí hradit pokud po světě postavíme 15 000 plynových elektráren nebo 300 jaderných se 4 bloky.
JINAK OPRAVDU NE, NEUMIME!
Větrníky a fotolvotaika fakt nejsou náhrada ropy. Můžeš si milionkárt nalhávat že jo.
Kanada má takové zásoby břidlic, že kdyby to zítra přestali prodávat ven a měli to pro vlastní spotřebu, maj to na 300 let. Aljaška má tkaové zásoby plynu, že pro USA to stačí na 300 let a pro samotnou aljašku na 1100 let :-):-)
Tak určitě máš s tou dopravou pravdu, je to ale hudba budoucnosti. A když auto ve městě, tak je elektromobil asi dobrá volba. Nicméně forma prosazování elektromobilů "tlakem zhůry" je mi také proti srsti.
Martine, patrně jsme zajedno, jen to každý poněkud jinak formulujeme.
Elektromobily rozhodně MAJÍ smysl v určitých specifických podmínkách.
ČÁSTEČNĚ by mohly mít smysl i jako malá vozítka do měst. Jenže, elektromobily sice sníží vnitroměstské exhalace, ale na zacpané ulice a zasekaná parkovací místa nebudou mít žádný vliv. Tohle by mohla daleko lépe vyřešit rozumně dimenzovaná hromadná doprava - případně FUNKČNÍ systém propojující hromadnou dopravu (pro lidi) a semiautonomních elektro vozů pro lidi s nějakým větším nákladem.
Jenomže toto všechno vyžaduje důkladnou a podrobnou analýzu, dlouhodobou koncepci, ROZUMNOU INVESTICI v rozsahu "bambillionů dollarů" a společenský koncensus, aby druhá vláda nerušila to, co ta první začala.
Nakolik je něco takového u nás možné, na to si asi každý z nás dokáže odpovědět sám a více než snadno :-(
To, co se dneska s elektromobilitou v celé dopravě děje (kdy státy direktivně tlačí lidi, aby si pořizovali vozidla, která jsou pro naprostou většinu z nich HORŠÍ A DRAŽŠÍ), to se nedá označit jiným slovem, nežli magorárna
Ó děkuji pánové, děkuji.
Dmu se pýchu jako dělostřelecký pozorovatelský balón a zároveň mne zalévá ruměnec rozpaků, zdali si tak vysoké ocenění zasloužím :D
Jen se obávám, že letáková akce by mezi lidem štras-bruselským patrně nepochodila, protože (jak se píše ve "Slovácku" https://www.databazeknih.cz/…nek-galuska-4047 ), "na tvrdší hlavu mosí byť aj tvrdší glocek". Takže by možná nebylo od věci řídít se další radou jedné z jeho rázovitých postaviček a "napsať to ingůstovů tužků na remeň a omlátit jim to o hubu"
To by možná (MOŽNÁ???) zabralo.
Jinak se obávám, že budeme nuceni si ten pověstný kalich hořkosti vypít až do dna :(:(:(
S kartou Audi by to u IONITY mělo bejt 8 korun za kWh = článek na Burešově idnes je klasicky spíš populistickej typu poplašná zpráva = séfredaktor idnes je naprostý dno https://zpravy.aktualne.cz/…3a6ac1f6b220ee8/ + https://www.forum24.cz/…it-zurnalistiku/ Článek sice správně informuje o silnym zdražení = ale tu část že drtivá většina je registrovaná a nemá kWh za 20 korun ale třeba za těch 8 kč = už zapomněli nebo prostě nechtěli informovat
Lidi jako ryccardo pak takovýhle hoaxy a poplašný zprávy = nadšeně vítaj = sorry ryccardo ale je to tak
Ty napíšeš imbecil = já sorry ;-)
Cenu bude vzdycky urcovat poptavka. Velka poptavka, tzn. hodne EV, elektrika na stojanech bude drazsi. Kam to poroste zase bude urcovat poptavka. U ropy je to to samy
Tak jestli Ionity neměnila ceny, tak se omlouvám, asi jsem nalítnul na fake news. Takže furt nabití vychází na 200 korun bez ohledu na délku doby nabíjení?
Jsi obeti neprehlednosti diskuse nebo jen potrebujes prudit. ja jsem reagoval na Dagmarrr 28. 1. 2020 14:59 uplne uvodni prispevek. Muzes mi rict kde v tom prispevku je neco o kradezi celeho auta?
Ryccardo je velkej fanda hoaxů = teda bez ironie = vim že je oběť daleko víc hoaxů :-|
Jestli to správně vyhodnocuju = prostě tomu chce věřit a proto na to skočí. Hazjlum co hoaxy šíří = bych lámal prsty = bez ironie považuju to za totální svinstvo. Vadí mi i = jak vim vím než ostatnim = třeba místní často nekvalitní texty a chvílema až děsivá chybovost = ale hoaxy úmyslný oblbování to je eště jinej level = tam fakt.. :no:
Nepříjde ti představa, že lidstvo spotřebuje veškeré zdroje ropy co planeta vznikají miliony let za 200let trochu bizární? A k tomu ještě bude tvrdit, že jejím spálením se vlastně nic nestalo...
Nojo furt to samý dokola = než sem to napsal ani si netušil že něco takovýho je a proč to je = a okamžitě píšeš že všichni chytřejší co to dělaj = sou proti tobě vlastně paka = ty žes všechno posoudil zvážil a vyhodnotil líp
No a co když je to naopak? To tě = při tom všem co už si poplet pomotal špatně vyhodnotil a pochopil = to tě nenapadlo? ;-)
Jedno jestli včerejší odkaz na k nám dovážený letitý ojetiny nebo tady vedle fakt hloupej pokus o výsměch s radou ČNB = prostě si VŽDY proti závěru odborníků lidí z oboru lidí věci znalejch. Co myslíš pletou se furt všichni ve všem = nebo se plete furt jeden? :-) ¨
Co je pravděpodobnější? :-!
To je vono = ty se tomu co VÍ většina ekonomicky znalejch a co se dočteš i v ekonomickym tisku = VYSMÍVÁŠ
To je až NEuvěřitelnej dar = vnímat skoro všechno OBRÁCENĚ než je :-!:D
Jj Klausem a pak i Zemanem jmenovaný členové ČNB sou většinou ÚMYSLNĚ NE špičkový ekonomové = kritérium pro výběr už za Klause bylo že NEbudou chtít euro = takže členem rady ČNB jmenoval třeba 27 kluka co mu pomáhal psát knížku = to fakt NEjsou kritéria podle kterejch má prezident postupovat. Právem mu vyčítali tenhle přístup = nicméně problematiky naprosto neznalej ryccardo jako obvykle = tvrdě PROTI realitě proti znalostem :D
Hele že o tomhle si NIC nevěděl to je asi fakt kterej si sám přiznáš ne? Takže to otáčíš = JEN protože sem to někde napsal já = nečet si k tématu nikde nic od nikoho = JEN úmyslně otáčíš co sem napsal já nebo? :-!
Ostatně bylo to rozebráno asi tisíckrát v tisku a tvrdě kritizovaný = do rady ČNB se mají jmenovat lidi něco jako z TOP50 nejlepší maximálně TOP100 = ne tuctovej bankovní úředník PROTOŽE je taky tvrdě proti euru = ne kámoši jako teď Zeman politika Rusnoka dokonce guvernérem = fakt vtipný jak chceš pomlouvat mě = a shazuješ sebe :-)
Je to stejně trapný jako to ministerstvo = to že problematiku narozdíl od tebe chápu a rozumim jí = neznamená že mám já bejt člen rady ČNB. Jen oboru rozumim líp než ty to je celý. Taky poznám rozdíl mezi textem třeba Martina Vaculíka a kdo je tady nejhorší třeba Mára? No nejsem lepší než Vaculík = ale ten SAKRA ROZDÍL mezi nima = snadno poznám :-!
Neni to ekonomicko novinářský spiknutí proti hodným slušný fér politikům Klausovi a Zemanovi = jak si se tomu snažíš trapně vysmívat ty = je to smutná realita naší doby = a bohužel smutná realita
Stejně smutný je že ten běžnej věci neznalej dav = se chová spíš jako ty si vzorovej zástupce = místo aby na základě kritiky lidí který věci rozumí = když už plivli na toho Klause a Zemana protože to je špatně pro NÁS https://domaci.ihned.cz/…20-cnb-odtajnila
Hele fakt se mi nezda ze by na vine bylo LG a nebylo by schopny dodat par tisic baterek kdyz je to druhej nejvetsi vyrobce baterek na svete.Prijde mi to jako lez. Obzvlast kdyz prave kvuli VW vybudovali fabriku na baterky v Polsku.
Tak prave provoz nebude levnejsi. Uz ted Ionity zdrazila tusim na 20 korun za kwh. Tim padem jezdis stejne jako se spalovakem. Cili koupis vyrazne drazsi auto se kterym budes jezdit stejne draho jako spalovak. Byznys model jako prase. To urcite pujde na dracku.
Jasne to uz probehlo ale nesmej se mu.
Je to ekonom a ne malej. Sam prohlasil ze clenove rady CNB jsou jen ekonomove druhy kategorie. Takze to svedci o faktu ze hamuna je proti nim daleko vetsi kapacita ;-)
já tedy nevím, ale doporučuje se v autě nenechávat nic cenného a zrovna dobíjecí kabel asi nebude za pár stovek. A určitě by se mnohému minimálně dva hodily, když někdo pendluje z bodu A do bodu B a na obou místech chce dobíjet a nevláčet furt kabely sebou... :no:
Jerry, opravdu skvěle napsáno, bravo! :-):yes::yes::yes::yes::yes: Mělo by se namnožit na letáky ve všech evropských jazycích a pak to rozhazovat z letadel po celé EU, zvláště pak v Bruselu a okolí! :-):yes:
Je fakt komické, jak všichni elektrohujeři jako samozřejmou mantru do zblbnutí opakují, jaká je elektromobilita úžasný POKROK oproti "zastaralým" spalovacím motorům. Přitom pravý opak je pravdou - použitelnost mají nesrovnatelně horší, hmotnost vyšší, cenu taky daleko vyšší a požitek za volantem ve srovnání s jízdou se spalovacím motorem a manuální převodovkou je takřka nulový! Tak tomu říkám fakt pokrok! :D:D:D:D:D:no: Naštěstí většina lidí si zachovává zdravý rozum a tomu také odpovídají mizerné prodeje těch elektropleček! ;-):yes:
Hamuno, pokud to nevíš, tak až jednou v dosti vzdálené budoucnosti skutečně dojde ropa, tak nebude žádný velký problém auta s benzinovými motory předělat na CNG. A toho je v zemi na dalších cca 250 let! Takže klídek a na pohodu, já to určitě doklepu se spalovacím motorem a moje děti pravděpodobně taky! (přinejhorším už mimo debilní levičásko-vítací euromarxistickou EU) :-):yes:
Na Norském HDP se podílí ropa 17%.
Že dovedou s financema hospodařit je jejich plus. My pálíme svoje uhlí a vyvážíme to s tím, že děláme zas jen dluhy. Proč tedy nadávar Norům?
Prvni auta chteji vyrobit uz 2021, ale spise pocitam s rokem 2022. Tou dobou muze trh s auty spadnout klidne o nejakych 10 - 15 procent, cena elektriny vyleti o 10% a cele to muze byt uplne jinak.
… Tesla v Německu postaví továrnu, zahájí výrobu a zlikviduje prodeje EV ostatních značek :-! A z celého elektro-zázraku zůstane pár tisícovek prodaných Tesel jako v USA - registrace EV a hybridů spadla o 6,8% při růstu Tesly o 14%. Celkově je to ale pro EV pád registrací, o Číně při snížených dotacích ani nemluvím.
Ale to my víme jak je to s Německou vládou a Volkswagene, jen to tady nepíšeme.
Vláda jim jde na ruku ale oni nemají EV dotažený a nevypustí ho do swěta protože se bojí že se znemožní a protože dobře vědí že není poptávka a taky asi nemají baterie jako všichni ostatní.
Bodejť by baterie byli když probíhá bratrovražedný boj mezi výrobci počítačové techniky, mobilů, tabletů, nákladních vozidel, autobusů, osobáků a dokonce i lodí. Lodě s velkou slávou potřebují stovky tun baterií na jízdu dlouhou 60 km.
No a do toho skwěle vylepšené diesely a benzíny, zhybridizované a stále vynikající vozidla na CNG a LPG.
MNOHO PSU = ZAJÍCOVA SMRT.
Jo. Ale je to jen polovina pravdy. Neříkám, že to nikdy nebude. Ale dokud nebude 100kg baterie, která utáhne auto, aby během jednoho dne dojelo z Plzně do Ostravy a zpět, je stále nejlepší variantou diesel. Optimálně na CNG, aby to mělo trochu slušnou energetickou účinnost. Nezapomínejte, že Země se otepluje vlivem hlupáků, kteří preferují benzínové motory před dieselem a na Sibiři uniká do ovzduší spousta metanu (to je ten CNG), který ovšem je mnohem silnějším skleníkovým plynem, než CO2. Pokud myslíte ekologicky, jezděte na CNG. Pokud je ekologie opravdu blízká vašemu světovému názoru, počkejte si na diesel, který bude spalovat CNG. Tím ušetříte Zemi mnohem více, než se špinavým elektromobilem.
Tys ten článek asi nepochopil. Tady vůbec nejde o smysluplnost elektromobilů (dle mě smysl mají - v určité míře), nebo smysluplnost dotací na ně (s těmi nesouhlasím).
V jednom máš možná pravdu (prodej je závislý na aktuálním stavu dotací), přestože to paradoxně vztahuješ na elektromobily. Ono to platí obecně na vše dotované (elektromobily, kotle, cokoli jiného). Pokud někdo vyhlásí, že bude "brzy" dotace na nějaké zboží, tak logicky zákazník odloží spotřebu na dobu, kdy ta dotace bude reálně k dispozici. A v tom je "jádro pudla". Německá vláda si to (logicky) naplánovala na dobu, kdy VW vstoupí na trh s vlastním elektromobilem (proč také podporovat poptávku a dotovat zahraniční výrobce). VW má ale vcelku zásadní problém a prodej se odkládá. Tím pádem se odkládá také zavedení dotací. Nic složitého v tom nehledej, nemá to nic společného se smysluplností elektromobilů.
Moh by si toho plácání blbostí = už nechat? Nevim odkud vytáhni hlavu nebo mozek
Bohužel máš opět BLBÝ představy = zemí který maj na týhle větší polovinu elektřiny z obnovitelnejch zdrojů = je daleko víc než jedno skvěle řízený bohatý Norsko
Nemáš ty nějaký bulharský nebo obecně balkánský předky? :D
Já rakouský a německý příbuzný = a Norsko a Dánsko a vůbec celá Skandinávie je super :yes:;-)
No ono to neni o rozumu = ale o soukromym byznysu předsedy vlády zděděnym po kmotrovi Mrázkovi = rozšířenou o monopol na adBule
Bureš prostě chce aby tekla nafta nebo aspoň benzín = a to že sme díky tomu v infrastruktuře spadli na dno Evropy na úroveń Rumunska = neni rozumný naopak
100 let za opicemi možná jsme, ale to že nedáváme dotace na EV bych viděl jako jedno z mála rozumných rozhodnutí této vlády. Myslím, že podvodů se už tento stát "nadotoval" dost a dost, počínaje soláry a konče Babišem, takže bychom to mohli zase chvíli zkusit bez dotací.
Je tezke pochopit smysl jedne jednoduche vety? Ja netvrdim ze se nekrade, jen jsem si predstavil lapku, jak lezi pod autem a demontuje z nej pultunovou baterku a to mi pobavilo.
Na druhou stranu baterky se vyvijeji, krast starsi typ je riskantni, protoze baterka nemusi byt pouzitelna, a novejsi baterka nebude dobre prodejna, protoze na vetsine aut bude v poradku.
Konečně si vyndej hlavu ze zadku. Už je to neúnosný.
ta JEDINA země, kde maj tolik elektriky z obnovitelných zdrojů je ROPNÁ VELMOC NORSKO.
Největší pokrytci světa.
Je to, jako bys chosil dělat velkou potřebu sousedovi do obýváku a pak mu dělal kázání o hygieně. Takto jsou Noři. Hovada. Nemáš náhodou nějaký norská předky?
Mělo tam bejt ČASEM pujde vytáhnout z plic = no ta spálená na dojetí na nákup = bohužel ne a fakt sme jí už promrhali... jen protože momentálně frčí ve všem co dělá auto autem horší SUV = tak o několik milionů barelů DENNĚ víc :D
To že jí umíme těžit z míst kde dřív ne = ale neznamená že NEdojde v absolutnim měřitku žejo? ;-)
Jestli si dával pozor = tak víš a chápeš že za ty miliony vzniklo určitý množství = a to sme prostě zhruba z poloviny za těch 100 a něco let spotřebovali. Dával si pozor? :-!
Kdyby elektromobily byly skutečně TAK výhodné, jak zde neustále prezentují členové orálně masturbační skupiny Svědkové Elonovi, prodávaly by se dobře i bez dotací. Realita trhu i příklad tohoto článku) však zatím vokazuje, že elektromobily jsou vůči většině automobilů podobné velikostní třídy výrazně, významně a zásadně NEkonkurenceschopné - a že významný nárůst či pokles jejich prodejů je přímo závislý na aktuálním stavu dotací
Pořizovací cena, minimální infrastruktura, mizerný dojezd v reálných podmínkách a řídké + pomalé zdroje doplňování energie, to je pro jakoukoli elektromobilitu smrtící kombinace.
Absurdita na druhou je stávající plán věrchušky EU, která hodlá
- "na sílu aj na moc", pomocí dotací a restrikcí narvat lidem elektromoily, ať to stojí co to stojí
- a zároveň s tím hodlá omezovat provoz klasických tepelných a jaderných elektráren
Za tohle by se snad nemusel stydět ani Franz Kafka
Ale jak říkal Jan Werich v jedné forbíně "To je blbý, to se bude líbit." A taky, že jo...
Jenze sme sto let za opicema. Zajebanci jako čez si udelali kseft s tarifama, ze uz ted je lepsi proste natankovat naftu a nazdar. Dotace a nejaka kontrola a rozhejbani na nule, ale cez uz ma pokuty za to ze sosas elektrinu dlouho. Jinak bych dal 500 za auto co dojede 500km i v zime. Jinak to ale dlabu.
Tohle je fascinující Bariku = fakt NEchápeš, že ropa prostě DOJDE? Úplně na 100% časem DOJDE? :-)
A že jí na běžný poskakování v autech co se týká VĚTŠINY lidí po planetě = nepotřebujeme protože už jí umíme nahradit? Ale POTŘEBUJEME jí na tisíc jinejch věcí a tam jí NEumíme nahradit?
Chápeš aspoň že tohle sou věci na mnoho desítek let? A že tu ropu která FAKT vznikala miliony let, sme fakt zhruba za 100 let spotřebovali zhruba z tý půlky = a nějaký nový naleziště nebo způsob získávání to FAKT NEvytrhne?
Objevují se stále nová naleziště a technologie frakování ropy z břidlic postoupily tak, že už se to USA a Kanadě vyplatí těžit a prodáva i za cenu 30 USD za barel :-)
Kradeze baterii, to mi rozesmalo, uz vidim jak nekdo krade pultunovou baterku zpod elektrickyho auta.
Jinak odpovedi na tyhle otazky si musi najit kazdy sam.
Jo sou lokálně BEZ emisní = navíc víš co všechno se děje než ropa co vznikala asi 5 milionů let a asi polovinu sme jí spotřebovali za 100 let = jak to probíhá než dorazí k tobě do nádrže? ;-)
Když tě trápí elektřina která je v některejch zemích už z větší poloviny z obnovitelnejch zdrojů = tak si důkladně projdi cestu než ti nafta nebo benzín dorazí do nádrže = a porovnávej :-)
Jsou elektroauta skutečně ekologická, když využívají i elektřinu z tepených elektráren? Jsou ekoligicky vyráběny a následně recyklovány baterie? Vyplatí se vyšší investice s tím, že není garantovaná cena elektřiny a dostatek dobíjecích míst? Fungují elektroauta i v krutých mrazech (což zatím není, ale může být)? Nehrozí nebezpečí krádeží dobíjecích kabelů z aut a potažmo i baterií? A samozřejmě obligátní otázka dojezdu, propadu ceny, hašení vozů atd...