Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová generace vodíkové Toyoty Mirai může nabídnout dojezd až 650 kilometrů

Ondřej Mára Ondřej Mára 17. 1. 2020 • 12:12
9
9
Zobrazit náhledy (9)
2020 Toyota Mirai 2020 Toyota Mirai 2020 Toyota Mirai 2020 Toyota Mirai

Druhá generace vodíkové Toyoty Mirai dostala kromě působivého designu i nové nádrže a upravený systém palivových článků, díky čemuž by měl dojezd na jednu nádrž vzrůst až o 30 % oproti předchůdci.

První generace Toyoty Mirai možná neoslnila svým designem, technicky se však jednalo o velice zajímavý stroj, který v roce 2014 vyvolal pořádné pozdvižení. Když pak v říjnu 2019 Toyota představila koncept druhé generace, opět nás všechny dokonale zaskočila. Z ošklivého káčátka se totiž stala krásná labuť, která navíc slibovala zajímavou techniku.

Před pár dny se pak na stránkách evropského zastoupení automobilky Toyota objevily snímky, které by mohly předznamenávat finální podobu druhé generace Mirai. A pokud se vám líbil koncept, pak budete z finální verze jistě nadšeni. Moc se toho totiž nezměnilo.

Nás však zajímá především technika, která by se měla posunout výrazně kupředu. Toyota si například vzala za cíl, že dojezd druhé generace modelu Mirai navýší o 30 % oproti generaci první. Toho chce dosáhnout jednak díky lepšímu systému palivových článků, ale také díky instalaci větších vodíkových nádrží.

Druhá generace Mirai by tak měla být osazena hned třemi vodíkovými nádržemi, jednou delší a dvěma kratšími, díky čemuž by se měla kapacita zvýšit o jeden kilogram ve srovnání s první generací. Už ta přitom nabízela kapacitu cca 5.0 kilogramu vodíku, s čímž dokázala vystačit zhruba 500 km bez natankování.

Pokud by se ale technikům Toyoty podařilo skutečně zvýšit dojezd o kýžených 30 %, pak by nová Mirai mohla zvládnout na jednu nádrž až okolo 650 kilometrů. Plnění nádrže přitom u první generace Mirai zabralo zhruba 5 minut – a něco takového vám snad žádný současný bateriový elektromobil nenabídne. Provoz Mirai je přitom stále zcela bezemisní.

Jak jsme navíc naznačili o pár řádků výše, nové generaci Toyoty Mirai nechybí kromě sofistikované techniky ani elegance. Na modulární platformě TNGA s rozvorem 2,920 mm je posazena stylová karoserie o délce 4.975 mm, která svým designem připomíná spíše vozy značky Lexus. V podbězích jsou pak instalovány výrazné 20“ lité disky.

Platforma TNGA, v tomto případě s pohonem zadních kol, přitom konstruktérům kromě designové svobody nabízí i skvělou ovladatelnost a tuhost. „Snažili jsme se vyrobit auto, ze kterého budou mít zákazníci pocit, že ho chtějí stále řídit. Auto, které má emocionální a atraktivní design a dynamické a pohotové výkony, které v řidiči vyvolají úsměv,“ uvedl Yoshikazu Tanaka, šéfinženýr nové Toyoty Mirai.

Chci, aby zákazníci říkali ‚Nevybral jsme si Mirai proto, že to je FCEV (vodíkový elektromobil), ale proto, že jsem prostě chtěl tohle auto; a náhodou je to FCEV.‘ Budeme pokračovat v našem vývoji se zaměřením na tento pocit a doufáme, že s novou Mirai budeme lídry v pomoci budovat vodíkovou energetickou společnost.

Nová Mirai přitom nabízí i velice útulný interiér, který měl být koncipován jako „jednoduchý a moderní prostor s příjemným prostředím, které dává pocit, že je s tímto autem skutečně pohodlné cestovat“. Pokud se ale odpoutáme od marketingových řečí, pak nelze přehlédnout jasnou inspiraci modely značky Lexus, což je patrné například při pohledu na 12.3 palcový centrální displej infotainmentu nebo plně digitální přístrojový štít.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
18. 1. 2020 11:51
Re: No rozhodně lepší směr vývoje
Hele, ono se to stále vyplatí. 99% nabíjení zvládnu doma nebo po okolí na normálních nabíječkách, takže jestli 2x do roka cestou do Alp nabiju u Mnichova u Ionity za 20 Kč/kWh, tak je mi to stále buřt.
Nehledě na to, že tato cena platí pro "cizáky". Pokud budeš mít kartu od svého prodejce VW, Audi, atd. ke svému autu, co jsi u nich koupil, tak oni ti tu elektřinu na Ionity přeprodají za úplně jinou cenu.
18. 1. 2020 09:44
Re: No rozhodně lepší směr vývoje
Podľakých kritérií usudzuješ, že je lepší?
Avatar - lyon667
17. 1. 2020 20:54
Re: No rozhodně lepší směr vývoje
Jojo, za dvacku na kilowatt se to fakt vyplatí...

https://www.idnes.cz/…815_automoto_fdv
17. 1. 2020 18:04
Re: No rozhodně lepší směr vývoje
No vis, ale diky protezovani muzes dobit BEV u dalnice.

Vodik je v Cesku ryzi teorie.

Takze chapu tvou myslenku spravne: dobra alternativa - zadna alternativa
Avatar - CICERO
17. 1. 2020 16:47
Re: No rozhodně lepší směr vývoje
BEV BAsserants elekryk vehykl…

nothing…

DIESEL POWER... VODICZECH ? budíček !!!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku