Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Doba elektrická je tady. Kolik stojí malé elektromobily Opel Corsa-e, Peugeot e-208 a Renault Zoe?

46 komentářů

Avatar - Magister
Magister
Zelená diktatura v Evropě stupňuje tlak. Není nad to nabízet malá městská auta o malém výkonu za cenu o třídu větších hot hatchů. To se u nás může prodávat snad jen v Praze. Ale něco sportovního do sebe mají...dojezd, ten ja jako u benzínových hypersportů 😄
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄
Jojo, zejména když využijete tu neskutečnou akceleraci.

Já mam s V8 5,7 dojezd 600 km když pojedu jako nevětší prase od každého semaforu na kickdown….
Holt baterka a 160 L nádrže není to samý no 😄
Anonym
hnedka běžím pro jeden z těch keplů za cenu pěkýho Passata.
Navíc, nebýt eko daní a snižování flotilových emisí, stály by ty malý šroty o 300 litrů draží a pašík o 100 levnější. Ach jo.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
800 litrov za el. 208-ku s realnym dojazdom 250km? ani dochodca ani mlada rodina to nikdy nekupi a solventny zakaznik si na sukromne ucely tiez kupi v pdoobnej cene daleko skor nejaku mazdu 6 alebo nejakeho tigiho a pod... takze za mna docela nezmysel pre sukromnika vrazat tolko penazi za male auto s nejakym smiesnym dojazdom ... komu toto vlastne treba? .... kto ma moznost na sidlisku taketo nieco provozovat denne a nabijat to niekde kde to ma po ruke hend za rohom .... a este kto ma aj cas na to aby to nabijal aspon polhodinu?..... cele je to ( zatial ) nepouzitelne v praxi realneho sveta ( a nie nejakeho idealneho sveta v ktorom automobilky zjavne ziju ) 😒
Avatar - Mikesus
Mikesus
Já o tom docela uvažuji, že jednu poridim do firmy na jizdy po Praze. Zároveň krátké jízdy na nákup a nemusím tahat větší auto.
Přes noc pichnute v garáži na wallboxu a jízdy po Praze naprosto v pohodě. Ušetřim za parkování, které mj. nejspíše zaplatí během pár let ten cenový rozdíl. Nicmeme budu jeste počítat. Ale pro soukromou osobu nevím nevím.
Orm
Rozdíl cen mezi 208 a e-208 je cca. 400 tis. I kdyby celoroční parkování v zóně stalo 20 tis., tak je to návratnost 20 let. To se nemusí ani moc detailně počítat., co píšeš je blbost.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Asi nechápeš , že se jezdí po celé Praze, ne v jedné zone. Navíc nepočítáš se rozdílnou spotrebou a servisním plánem.
Ale chápu, znám hodně lidí, kteří vidí jen pořizovací cenu, ale TCO si spočítat nedokáží a mysli si, že provoz je zanedbatelný
Orm
Jistě, chápu, le platit si parkování ve všech zónách je jaksi nesmysl. Hodina parkování je 30 Kč, odhadem 4 hodiny denně je 120 Kč, za týden 600 Kč, za rok 25 tis. - OK, je to stále hodně přes 10 let.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Parkování v modré je klidně 80Kč za hodinu. Kde parkuješ za 30 na hodinu?
O rozdílu ve spotřebě si ovšem musím ještě počkat, až EV verze bude k dispozici, abych ji mohl vzít na den po Praze.
spaleny6
Já bych asi po Praze projet a proparkovat 400tis nezvládl.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
no jo.. firma.. garaz... ale ktory sukromnik na sidlisku to kupi... pride mi ze tieto el. vehikle su robene akoby pre taky idealny pripad .. zakaznik je milionar.. ma dom .. garaz.. dobija to doma.. ale v reale ja kde to na sidlisku dobijem ( po praci? alebo rano o 5 tej pred pracou aby som sa nenudil? ) ... a co tym ziskam ked kupim el. male auto v cene dvoch spalovakov ktore nakoniec mozno aj tak planete skodia menej ako ten jeden elekrticky vehikl s baterkou ktorej vyroba a likvidacia je neskutocne environmentalne zatazujuca... navyse ani ta ziskana elektrika nie je ekologicka... mne to pride cele ako slepa ulica... a hodne draha a nezmyselna
Avatar - Mikesus
Mikesus
To není zpracování a těžba ropy. V globalu je To dle mého prast jako uhod. Ale lokálním emisí tím pomůže. Nedávno jsem si říkal, jaké by to byly, když by v Praze jezdil samý hybrid. Spotřeba poloviční až třetinová, méně částic z brzd, to jsi provoz. Myslím, že by pak smogová situace prakticky nebyla i při špatných rozptylovych podmínkách.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jo, ale pokud se situace neotočí a skutečně přijde doba elektrická, tak ty lokální pražský emise budou stát koupi EV každého čecha. 😒
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale nikdo nenutí nikoho si kupovat auto. Ano, bude potřeba znovu napravit autobusová/vlaková spojení,ale vlastnit auto není povinnost, ale výsada/právo. Pokud dnes na něj někdo nemá, taky nenadává, že se zdražuje a řeší úplně jiné věci.
Tak pokud to dopadne, že auto bude opravdu výsada a ubude alespoň ve městech, nemám nic proti.
pogo26
Hodně lidí třeba na vesnici má 2 stará auta. Má je proto, protože to jinak nejde. I ve městě má noho lidí spalovák a elektroauto nechce. Krátké trasy třeba nejezdí a auto potřebují na něco jiného. Proč by najednou mělo být auto výsadou?
Krtek_no1
Logiku to má k domku do satelitu. Denně jezdim do práce 40 km jedna cesta, občas nějaká pojižďka. takže dojezd dostačující bohatě. baba co vyrazí na nákupy a rozvoz dětí na školy a kroužky, taky v pohodě. Kdybych měl přístup autem na dvůr, zvažoval bych výhledově wallbox a elektroauto.
A přiznejme si, za posledních 30 let auta brutálně zlevnily a je jjich na světě až nehorázně moc. Návrat kvantity o 30 let nazpátek by světu akorát ulevil. Už takhe neni kde parkovat.
pogo26
Začneš u sebe? Budeš bez auta?
Krtek_no1
Ne ale nebudeme přikupovat do rodiny další a budeme se střídat o stávající. Taky kupuju funglovky na 15-20 let provozu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale má v tom docela pravdu. V cr je na 10M lidí 6M aut. Vůbec by neuškodilo kdyby jich bylo méně
pogo26
Začni u sebe.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Taky že jo, na 5členou rodinu mám 1 auto. Tzn 0,2 auta na osobu.
Jaký je průměr v ČR hmm? je to 0,6 dle statistik. Takže jsi na řadě. Jsem zvědav, jestli jsi na nižším čísle, o čem ovšem pochybuju a jen se tu snažíš poučovat ostatní. I kdybych koupil druhé, EV do města, budu na 0,4, takže stále hluboko pod průměrem.
Avatar - Anonym
Anonym
Vidíš, přesně to bych splnoval. Akorát bych do toho v životě nesednul, nekoupím si za 800 litrů EV jebku, když za to mam dva V8+V6 a na plyn jezdím v přpočtu jako by to bralo 8 benzínu. A to mě vůbec netrápí, modré zony sou mi taky šumák, parkuju zadarmo.
Avatar - xxc
xxc
Ja by som to kludne kupil, keby to bolo lacnejsie 😄 Este som si aj prepocitaval, ale vychadza draho aj s dotaciou. Co by som urcite nekupil, tak mazdu 6. To uz skor Tiguan, ale ani o nom neuvazujem. O 208 som aspon uvazoval.
Orm
Nová 208 se spalovacím motorem stojí 400 tis., srovnatelná e-208 o 400 tis. víc. Pokud připustím, že spalovací motor stojí 100 tis., tak potom elektromotor + baterie s 50 kWh stojí 500 tisíc ? To jako vážně ? Takže e-208 s dojezdem 700 km by stála 1,4 mega ?!
Avatar - Mikesus
Mikesus
To je druhá věc, co vlastně tolik sroubuje tu cenu. Myslím si, že je to spíše vývoj než HW jako takový.
topten
vloni 1kWh aku prisla v prumeru na $157, tedy 50kWh cca $8000, tedy na nase 180tis +21%dph = cca 220tis.
cena je samozrejme uplnej ulet, nakladove jsou tyhle elektrovozitka max o 100tis vic nez klasika.

az se to rozjede, pujde cena dolu, v 2023 ma 1kWh spadnou na $100 nemel by byt zadny duvod, aby elektrovozitko s dojezdem 300-400km melo byt drazsi nez podobna klasika
tesnav
Už teď se to rozjíždí a najednou nejsou těžební ani výrobní kapacity. A už několik lídrů automobilového průmyslu v minulých pár měsících prohlásilo, že v dalších letech nelze očekávat tak razantní pokles ceny baterií, jaký byl předpokládaný.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Dá se očekávat zpomalení zlevňování. Hlavně z duvodu vyšší poptávky.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
uz teraz idu cenou prudko hore vzacne kovy na vyrobu baterii ... takze nejake masove elektro ani nie je realne...
Avatar - xxc
xxc
aj paladium je celkom vysoko, co sa pouziva do katalyzatorov a filtrov 😄
Avatar - Anonym
Anonym
1) KIA Pro_Ceed 1,6 GT 204 HP
2) Renault Talisman 224 HP
3) Hyundai I30 Fastaback 275 HP https😐/www.sauto.cz/…dai/i30/18124193?…
4) Škoda Octavia RS 245 HP https😐/www.sauto.cz/…octavia/17999515?…
5) Toyota Camry 2,5 hybrid 218 HP https😐/www.sauto.cz/…a/camry/18326150?…
6) Toyota RAV4 2,5 hybrid 218 HP https😐/www.sauto.cz/…ta/rav4/17433036?…
7) Renault Megane RS 280 HP https😐/www.sauto.cz/…/megane/18558443?…

A jako borec na konec o 100 litrů dráže funglovka Dodge Charger 3,6 V6
ttps😐/www.sauto.cz/…charger/17668891?…

Tak šup pro elektro hoši 😄 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
No porad z tech aut mi do mesta jako idealnejsi vychazi ta 208. Hlavne kvůli velikosti. Do města opravdu nepotřebuju x stovek koní, abych s nimi skákal v koloně.
Zrovna včera jsem potkal jedno camaro. Ze semaforu se rozjížděl tak dlouho ( asi aby náhodou neměl moc velkou spotřebu) že místo obvyklých 6 aut jsme na zelenou projeli jen dva. Jediné co to dělalo v těch 10 večer, že to obtěžovalo hlukem lidí v okolí. Na tonsibtaky brzo doslapnou a začnou nasazovat "hlukove radary"
Avatar - Anonym
Anonym
Hlukovými radary se můžou jít bodnout - s továrními laufy to auto jednou bylo schválené do provozu a tak má oprávnění jezdit.

Vidíš já dneska předjel důchodce ve fabii v městě co jel 30kou, tak sem ho tafnul 70 kou a nazdar, zmizel sem v dáli. Výkon mi byl rozhdoně k ničemu vid 😄 Můžeš mě jít udat že sem překročil rychlost, hehe
Avatar - Mikesus
Mikesus
Hmm to umí i fabia HTP, to je úplně jedno. Opravdu ten výkon v Praze využiju. Toho trotla s tím Camarem co jel 30 a nebyl schopen se rozjet, měli všichni rádi. Asi jezdil na plyn a bál se velké spotřeby.
Avatar - Anonym
Anonym
Camar na plyn sem moc neviděl, já jezdím Camarem na benzín, LPG do přímovstřiku je volovina, nefunguje to jak má.
jam2015
Cena dole moc nepôjde. Však obrovské množstvo potrebuje aj stále viac žiadané akunáradie 😉
Arese
Ceny těchto malých elektrovozítek jasně dokazují naprostou nesmyslnost celé elektromobility. Tak malý dojezd za tak vysokou cenu je naprosto nepřijatelný. A ekologický přínos ve srovnání s nejmodernějšími "skoro zcela čitsými" spalovacími motory je dost sporný, jestli je vůbec nějaký. Stejně by každý majitel takovéhoto elektrovozítka musel vlastnit ještě normální auto pro delší cestování. Co je na tom probůh ekologického?! 😒 :no:
Orm
Trefné, výstižné. EV šílenství nás stojí obrovské peníze (přímo i nepřímo), nastává totální pokřivení trhů (daně, dotace, obnovitelné zdroje) a vystřízlivění bude velmi bolestné - pokud se z toho Evropa vůbec někdy probere. A politici, kteří to vše řídí, žádnou zodpovědnost neponesou, odnesou to jen obyčejní lidé.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zatím jsem si tedy nevšiml, že by EV nějak pokřivovalo trh, narozdíl od nafty, CNG/LPG ( zde je aspoň přínos v nižších emisích, narozdíl od nafty ), kde jsou nižší spotřební daně. Jsou v ČR dotace na EV? Úlevy v podobě parkování na modré zdarma ( dává město, ne stát ) nebo zdarma dálniční známka ( o čemž stejně všichni tvrdíte, že EV nikam nedojede, takna dálnici ani nebude jezdit ) jsou absolutně nic. A žádné dotace nejsou. Kdo si na EV vydělá, ten si ho koupí, kdo ne, bude platit za znečišťování.
A v ceně elektřiny již emisní povolenky ( daň za znečišťování adekvátní spotřební dani ) máš započítané.
Avatar - Anonym
Anonym
Nejsou u nás, jsou v Evropě. Až odstaví Babiše a nahradí ho neomarxisti typu piráti, tak to tady zavedou taky. Jak Brusel píská, tak se bude hrát. jen otázka času.

Nedělej blbýho.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Sorry, ale nemám věšteckou kouli co bude až něco nebo někdo nebude. Zatím beru to, co je teď, nebo co se plánuje. Ani ty dotace se neplánujou, zatím.
Avatar - Anonym
Anonym
Stačí trošku logicky uvažovat, ty koule 😄
pogo26
Ta daň adekvátní není. Přepočítej si to na kilometr. to vám "ekologům" jde nejlíp.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tady asi někdo nechápe, že nejsem zastánce EV ani příznivce. V určitém směru mi dávají smysl určité typy pohonu, v jiném zase jiné. Rozhodně nejsem pro dotace. Ale se spalovakama ve mestech by se neco delat melo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Akorát, že elektřina se může použít na milion dalších věcí, spálený benzín stěží. Maximálně tak na otravu živých organizmů.
Avatar - Anonym
Anonym
Evropě pomůže jen ekonomický krach a dlouhá odstávka továren v asii kvůli koronaviru. Pak se snad probere.