Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Doba elektrická je tady. Kolik stojí malé elektromobily Opel Corsa-e, Peugeot e-208 a Renault Zoe?

David Bureš David Bureš 30. 1. 2020 • 10:22
55
46
Zobrazit náhledy (55)
Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Opel Corsa-e Opel Corsa-e Opel Corsa-e Opel Corsa-e Opel Corsa-e Opel Corsa-e Opel Corsa-e Opel Corsa-e Opel Corsa-e Opel Corsa-e Opel Corsa-e Opel Corsa-e Opel Corsa-e Opel Corsa-e Opel Corsa-e

Nabídku tuzemských značek obohatily v poslední době hned tři malé elektrické hatchbacky, Opel Corsa-e, Peugeot e-208 a nový Renault Zoe. Rozhodli jsme se porovnat jejich ceny.

Rok 2020 budeme jednou znát jako rok nástupu elektromobility. Elektrických novinek je už na začátku roku hned několik, a tak jsme se rozhodli srovnat jejich ceny. Konkrétně jsme se zaměřili na malé hatchbacky, tedy Opel Corsa-e, Peugeot e-208 a druhou generaci Renaultu Zoe.

Už první pohled do jejich českých ceníků ukazuje, že tato elektřinou poháněná trojice je všechno, jen ne levná. Nejlevnější je Renault Zoe, jehož druhou generaci můžete pořídit za akční ceny od 695.000 korun, což je pořád dost. Navíc mluvíme o variantě se slabším elektromotorem R110, o výkonu 80 kW.

Do vzájemného srovnání jsme totiž vybrali elektrický motor R135 naladěný na 100 kW, stejně jako elektromotory v Corse-e a e-208. S ním už Zoe přijde na 760.000 korun. A to je najednou levnější Opel, se základní cenovkou 739.990 korun. Peugeot se naopak ukazuje jako prémiově laděný prcek, základní cenovka v jeho případě činí 810.000 korun!

Opel Corsa-e – srovnání technických dat s konkurencí
Model Opel Corsa-e Peugeot e-208 Renault Zoe (R135]
Největší výkon [kW/min] 100/3670-10000 100/3670-10000 100/4200-11163
Točivý moment [N.m/min]  260/300-3670 260/300-3670 245/1500-3600
Kapacita baterií [kWh] 50 50 52
Doba nabíjení z domácí zásuvky [hod] 29 29 34,5
Doba nabíjení z wallboxu 11 kW [hod] 5,5 5 6
Max. rychlost [km/h] ? 150 140
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,1 - 9,5
Udávaný dojezd [km] 337 340 386

Výbava elektrické 208 ve variantě e-Allure je ale už slušná. Zahrnuje automatickou klimatizaci nebo přední i zadní parkovací čidla. Zase ale nemá přední mlhovky a nelze pro ni dokoupit vyhřívaný volant

To Corsa-e naopak postrádá třeba elektricky ovládaná zadní okna nebo kožený volant a musí si vystačit jen s halogenovými světlomety nebo ocelovými koly. Zoe i e-208 mají v základu hliníková kola i diodová světla (Renault v porovnávaném stupni Zen už dokonce full-LED).

Zoe se pak sice v základu spoléhá jen na manuální klimatizaci a má jen čtyř airbagy (přední a společné pro hlavu a hrudník cestujících vpředu), zato má bezklíčové odemykání díky hands-free kartě a sledování mrtvého úhlu. Plusem je i dostupná příplatková výbava nebo možnost nabíjení až 22 kW.

Vybrané prvky standardní a příplatkové výbavy základních verzí
Vůz Opel Corsa-e Peugeot e-208 Renault Zoe
Výkon (kW) 100 100 100
Kapacita baterií (kWh) 50 50 52
Výbava Edition e-Allure Zen
Základní cena [Kč] 739.990 810.000 760.000
Airbagy 6 6 4
Centrální zamykání s DO S S bezklíčové
Dešťový/světelný senzor S/S S/S S/S
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka S/S S/S S/S
El. stahování předních/zadních oken S/5.000 S/S S/S
Klimatizace automatická automatická manuální
Kola 16" ocelová 16" litá 16" litá
Metalický lak 13.000 13.000 12.500
Mlhovky vpředu 4.000 - 4.000
Nabíjení (kWh) 7,2 11 až do 22
Navigace 20.000 21.000 7.500
Palubní počítač S S S
Parkovací senzory vzadu 9.000 včetně předních 5.000
Rádio 7" 7" 7"
Sledování mrtvého úhlu - - S
Světlomety halogen LED full-LED
Tempomat S S S
Volant kožený 4.500 S S
Vyhřívaný volant/přední sedadla 10.000 -/6.000 9.000

Elektřinou poháněná Corsa se spoléhá na jednofázovou palubní nabíječku 7,2 kW, zatímco e-208 má třífázovou palubní nabíječku 11 kW, za níž se u technicky spřízněného Opelu připlácí 20.000 Kč. U Renaultu si pak lze za 25.000 korun připlatit za 50kW rychlonabíjení stejnosměrným proudem. U e-208 a Corsy-e každopádně má být do budoucna k dispozici až 100kW nabíjení.

Výkon je u tohoto tria shodný, točivý moment se už liší, sourozenci z dílny PSA nabízejí 260 N.m, zatímco u Zoe je o 15 N.m nižší. Renault zato nabízí baterie s vyšší kapacitou, 52 kW, proti padesáti z dua Corsa-e/e-208.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
8. 2. 2020 13:41
Re: kto da
Já bych asi po Praze projet a proparkovat 400tis nezvládl.
Avatar - Barrichello
1. 2. 2020 19:08
Re: A co si za to můžete koupil za spalovák
Camar na plyn sem moc neviděl, já jezdím Camarem na benzín, LPG do přímovstřiku je volovina, nefunguje to jak má.
Avatar - Barrichello
1. 2. 2020 19:06
Re: Naprostá absurdita
Stačí trošku logicky uvažovat, ty koule :-)
1. 2. 2020 14:28
Re: kto da
Hodně lidí třeba na vesnici má 2 stará auta. Má je proto, protože to jinak nejde. I ve městě má noho lidí spalovák a elektroauto nechce. Krátké trasy třeba nejezdí a auto potřebují na něco jiného. Proč by najednou mělo být auto výsadou?
Avatar - Mikesus
1. 2. 2020 09:53
Re: Naprostá absurdita
Akorát, že elektřina se může použít na milion dalších věcí, spálený benzín stěží. Maximálně tak na otravu živých organizmů.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku