Doba elektrická je tady. Kolik stojí malé elektromobily Opel Corsa-e, Peugeot e-208 a Renault Zoe?
Nabídku tuzemských značek obohatily v poslední době hned tři malé elektrické hatchbacky, Opel Corsa-e, Peugeot e-208 a nový Renault Zoe. Rozhodli jsme se porovnat jejich ceny.
Rok 2020 budeme jednou znát jako rok nástupu elektromobility. Elektrických novinek je už na začátku roku hned několik, a tak jsme se rozhodli srovnat jejich ceny. Konkrétně jsme se zaměřili na malé hatchbacky, tedy Opel Corsa-e, Peugeot e-208 a druhou generaci Renaultu Zoe.
Už první pohled do jejich českých ceníků ukazuje, že tato elektřinou poháněná trojice je všechno, jen ne levná. Nejlevnější je Renault Zoe, jehož druhou generaci můžete pořídit za akční ceny od 695.000 korun, což je pořád dost. Navíc mluvíme o variantě se slabším elektromotorem R110, o výkonu 80 kW.
Do vzájemného srovnání jsme totiž vybrali elektrický motor R135 naladěný na 100 kW, stejně jako elektromotory v Corse-e a e-208. S ním už Zoe přijde na 760.000 korun. A to je najednou levnější Opel, se základní cenovkou 739.990 korun. Peugeot se naopak ukazuje jako prémiově laděný prcek, základní cenovka v jeho případě činí 810.000 korun!
Opel Corsa-e – srovnání technických dat s konkurencí | |||
Model | Opel Corsa-e | Peugeot e-208 | Renault Zoe (R135] |
Největší výkon [kW/min] | 100/3670-10000 | 100/3670-10000 | 100/4200-11163 |
Točivý moment [N.m/min] | 260/300-3670 | 260/300-3670 | 245/1500-3600 |
Kapacita baterií [kWh] | 50 | 50 | 52 |
Doba nabíjení z domácí zásuvky [hod] | 29 | 29 | 34,5 |
Doba nabíjení z wallboxu 11 kW [hod] | 5,5 | 5 | 6 |
Max. rychlost [km/h] | ? | 150 | 140 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,1 | - | 9,5 |
Udávaný dojezd [km] | 337 | 340 | 386 |
Výbava elektrické 208 ve variantě e-Allure je ale už slušná. Zahrnuje automatickou klimatizaci nebo přední i zadní parkovací čidla. Zase ale nemá přední mlhovky a nelze pro ni dokoupit vyhřívaný volant
To Corsa-e naopak postrádá třeba elektricky ovládaná zadní okna nebo kožený volant a musí si vystačit jen s halogenovými světlomety nebo ocelovými koly. Zoe i e-208 mají v základu hliníková kola i diodová světla (Renault v porovnávaném stupni Zen už dokonce full-LED).
Zoe se pak sice v základu spoléhá jen na manuální klimatizaci a má jen čtyř airbagy (přední a společné pro hlavu a hrudník cestujících vpředu), zato má bezklíčové odemykání díky hands-free kartě a sledování mrtvého úhlu. Plusem je i dostupná příplatková výbava nebo možnost nabíjení až 22 kW.
Vybrané prvky standardní a příplatkové výbavy základních verzí | |||
Vůz | Opel Corsa-e | Peugeot e-208 | Renault Zoe |
Výkon (kW) | 100 | 100 | 100 |
Kapacita baterií (kWh) | 50 | 50 | 52 |
Výbava | Edition | e-Allure | Zen |
Základní cena [Kč] | 739.990 | 810.000 | 760.000 |
Airbagy | 6 | 6 | 4 |
Centrální zamykání s DO | S | S | bezklíčové |
Dešťový/světelný senzor | S/S | S/S | S/S |
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka | S/S | S/S | S/S |
El. stahování předních/zadních oken | S/5.000 | S/S | S/S |
Klimatizace | automatická | automatická | manuální |
Kola | 16" ocelová | 16" litá | 16" litá |
Metalický lak | 13.000 | 13.000 | 12.500 |
Mlhovky vpředu | 4.000 | - | 4.000 |
Nabíjení (kWh) | 7,2 | 11 | až do 22 |
Navigace | 20.000 | 21.000 | 7.500 |
Palubní počítač | S | S | S |
Parkovací senzory vzadu | 9.000 | včetně předních | 5.000 |
Rádio | 7" | 7" | 7" |
Sledování mrtvého úhlu | - | - | S |
Světlomety | halogen | LED | full-LED |
Tempomat | S | S | S |
Volant kožený | 4.500 | S | S |
Vyhřívaný volant/přední sedadla | 10.000 | -/6.000 | 9.000 |
Elektřinou poháněná Corsa se spoléhá na jednofázovou palubní nabíječku 7,2 kW, zatímco e-208 má třífázovou palubní nabíječku 11 kW, za níž se u technicky spřízněného Opelu připlácí 20.000 Kč. U Renaultu si pak lze za 25.000 korun připlatit za 50kW rychlonabíjení stejnosměrným proudem. U e-208 a Corsy-e každopádně má být do budoucna k dispozici až 100kW nabíjení.
Výkon je u tohoto tria shodný, točivý moment se už liší, sourozenci z dílny PSA nabízejí 260 N.m, zatímco u Zoe je o 15 N.m nižší. Renault zato nabízí baterie s vyšší kapacitou, 52 kW, proti padesáti z dua Corsa-e/e-208.