Systémy nouzového brzdění a brzdové asistence mají řidičům usnadnit řízení a pomáhat předcházet vzniku dopravních nehod, v některých případech však mohou krizové situace naopak vytvářet.
Jeden kamarád má superba, další fabii a oba svorně prohlašují, jak mají asistenty vypnuté, protože je nebavila jejich oblíbená kratochvíle brzdit na zcela prázdné silnici. Ale třeba měli oba smůlu na špatný kus.
u VW obecně to evidentně také moc nefunguje.
https://www.plymouthherald.co.uk/news/local-news/volkswagen-car-keeps-thinking-its-689355
Aneb, když se něco "nutí" a musí se to za každou cenu nasadit.
Já mám adaptiv v Octavii a nic takového jsem nezaznamenal. No 100% stejný systém jako ve VW. Naopak je zařazena na seznam "Musí být v dalším autě".
Pravdou je že to člověka donutí dodržovat odstup, třeba při přejíždění z pruhu do pruhy nemůže vyjet těsně za auto ve vedlejším pruhu , jak si na to zvykne tak je to návykové.
Pokud dodržujete odstup tak posloupnost činnosti je následující, zvukové upozornění - ťuknutí do brzd - a když tohle všechno ignotujete tak následuje intenzivní brždění.
Na "zcela" prázdné silnici, se aktivoval jen v případě že reagoval na cyklistu u krajnice. Ale zase pokud ho dojíždíte a dáte blinkr (což stejně musíte) nebrzdí.
Problem ktory spominas som na mojom aute nikdy nemal, pretoze (asi?) ten system berie do uvahy aj porovnanie rychlosti mojho auta, a auta vedla v pruhu kam sa zaradujem. Ked on ide rychlejsie, ja sa mozem zaradit uz par metrov za neho, pretoze odstup hned narasta. Ale ist trvale tak blizko za niekym mi nedovoli, to je jasne...
Ale zazil som uz panicke bezdovodne brzdenie systemu pri predbiehani, a to ma teda dost vystrasilo! Ak by vtedy isiel niekto blizko za mnou, tak sa mi asi "pozrie" do kufra. Takisto sa obcas splasi system sledovania mrtveho uhla, napriklad ked dam smerovku doprava este pred zaciatkom odbocovacieho pruhu (asi chyta odraz od zvodidiel napravo?)...
U Toyoty jsem to nezažil u žádného z 6 aut, které to u nás mají, že by brzdil bezdůvodně. Ano, občas zapípá kvůli zaparkovanému autu nebo vybocujicimu autu ze svého pruhu, ale bezduvodne brzdění zatím nikdy.
Adaptivní tempomat a prednarazovy systém s autonomním brzdění je trochu neco jiného. Nevím, jestli u škodovky byla možnost mít adaptiv bez EAB, ale u některých výrobců ano.
Dlouhodobou zkušenost mám s těmito systémy jen u bmw a mercedesu a musím říct, že je považuju spíš za nebezpečné než bezpečnost zvyšující. BMW má brzdový asistent zvládnutý výrazně lépe, počet zmatků je minimální, ale přesto už mě párkrát vyděsil, u Mercedesu je to výrazně horší, falešné poplachy od aut v protisměru, stojících u krajnice v zatáčce atp. jsou naprosto běžné, éčko mi takto dvakrát málem zlomilo zápěstí rukou na volantu.
Co mě na asistenčních systémech vadí nejvíc, je jejich defaultní nastavení jako aktivní (některé nejdou vůbec vypnout, spec. tento antikolizní), proč si prostě nemůžu zvolit jestli nějakou asistenci chci nebo ne ?! ;-\ :no: