Automobilky řeší problémy s brzdovými asistenty, modely svolává Nissan, Mazda a Kia
Systémy nouzového brzdění a brzdové asistence mají řidičům usnadnit řízení a pomáhat předcházet vzniku dopravních nehod, v některých případech však mohou krizové situace naopak vytvářet.
Systémy nouzového brzdění jsou dost sofistikovaná zařízení, která musí neustále vyhodnocovat řadu proměnných. A zatímco u některých modelů mohou být tyto asistenty přecitlivělé, v jiných modelech naopak nemusí zaznamenat přímo hrozící nebezpečí. A s oběma extrémy se v posledních týdnech muselo vypořádat hned několik automobilek.
Potíže s přecitlivělým brzdovým asistentem, který se aktivuje bez zjevné příčiny, naposledy ohlásila automobilka Nissan, která tak nejspíš bude muset celosvětově svolat cca 1,5 milionu vozů, jak s odkazem na německý web kfz-rueckrufe.de uvádí web Svolávačky.cz.
Tisková mluvčí německé centrály Nissan měla potvrdit, že k aktivaci systému dochází nejčastěji na víceúrovňových křižovatkách, na mostech, parkovištích nebo na křižovatkách s nízko umístěnými semafory. Na on-line fórech si však mají majitelé vozů stěžovat, že se systém občas aktivuje i při předjíždění nebo zatáčení.
Podle informací tiskové mluvčí by měla problém vyřešit aktualizace softwaru, která zabere okolo 45 minut a podle některých informací již probíhá několik měsíců. Problém by se přitom mohl týkat modelů Qashqai, Micra, X-Trail a Leaf vyrobených v období od 8. listopadu 2016 do 5. června 2019.
Nissan však není jedinou automobilkou, která v nedávné době řešila problémy s přecitlivělým brzdovým asistentem. Web Svolávačky.cz připomíná svolávací akci automobilky Mazda, která svolávala 172.000 modelů Mazda 3 a Mazda CX-30. Jejich brzdový asistent s označením „Smart Brake Support“ totiž mohl za jízdy začít samovolně brzdit kvůli neexistujícím překážkám.
Opačný problém, tedy poněkud laxní přístup brzdového asistenta s označením „Forward Collision-Avoidance Assist“, pak musela svolávací akcí řešit v září minulého roku automobilka Kia. U modelů Optima modelového roku 2019 a 2020 totiž mohlo dojít k situaci, kdy asistent ignoroval vozidlo před sebou. V případě nepozornosti řidiče by tak nehodě nedokázal zabránit.