Už před fl to bylo 150km/h a je pravda, že nešel přepnout na manuál. Po fl je limit 160km/h, což je za mě ok. Jestli jde přepnout po fl na manuál to nevím. Bylo by to dobrý.
Mozna se od cervence neobjednaval a vyrabeli jeste uz objednany auta. Me bylo receno nekde v zari, ze v CR jsou posledni 3 skladovky. Tak jsem se rozhodl pockat na facelift.
Facelift me potesil, prave proto, ze resi velke mnozstvi drobnosti, ktery celkovy dojem trochu kazily. A zasadni chyby tam pred faceliftem nebyly - motorizace, jizdni vlastnosti, odhlucneni, komfort, moderni look&feel - vse bylo na spicce uz pred fl.
No jo, MPV skomírají ve prospěch civilních verzí dodávek a SUV. Je to trochu paradox, na jednu stranu mají v EU plnou hubu ekologie, na druhou stranu trh tlačí auta, ve kterých objektivně spousta lidi vozí úplně zbytečně vzduch a plech navíc. A přitom by třeba stačila jedna drobnost, dělat zadní lavici aut ve dvou provedeních, kdy by tam místo standardních 2 velkých míst a jednoho nouzového, byly na přání tři menší pro děti s Isofixama. Pak by stačil jakýkoli trochu prostornější kombík a harakiri s dodávkama nebo MPV by potřebovalo už jen pár lidí, co mají ještě víc, než tři děti.
S tou výrobou to bylo nějaký divný, já objednával v květnu a původně to bylo k dodání koncem srpna / počátkem září, nicméně nakonec to bylo až koncem října. Teď nějakou dobu nebyl ani v ceníku. Je pravda, že ten facelift řeší všechny ty věci, který jsou slabina toho auta - matrix LED, adaptivní tempomat až do 0, lepší odkládací prostory uvnitř. Jsou to všechno spíš drobnosti, ale pokrok jde určitě správným směrem. A za ten 1.8T se to fakt stydět nemusí, to nejezdí vůbec špatně.
Nevyrabi se od cervence, tak se ani nemohl prodavat. Nicmene otazka je, jestli by se prodaval, kdyby se vyrabel :)
Ted snad uz vyrobu faceliftu rozjeli. Tak se uvidi jaky cisla budou letos.
Myslim, ze je to dost nedoceneny auto, ja mel moznost to ridit a proste to jezdi dobre, ma to smrnc, je to chytre vymysleny, rodina se tam pekne posklada. A to ridim momentalne podstatne drazsi a radoby “lepsi” nemecky auto. Facelift vyresil vetsinu dosavadnich slabin, takze ja doufam, ze to dopadne a brzy vymenim nemce za toto :)
aj motoricky... pecka... luxusny dostavnik... ale uprimne... kolko ludi dnes chce uz taketo auto? je ich coraz menej... fakty nepustia... a rovnako ako kupatka ci kabria aj tieto vacsie MPV to uz asi maju nahnute... a aj ked by som rad videl nastupcu tohto espace obavam sa ze renaultu sa uz ani vyvijat neoplati...
PS: kym v roku 2016 predal espace v europe 26 tisic aut tak v roku 2019 to bolo uz len nieco okolo 9700 !!! ... a to je fakt malo ... hodne malo.. a tento rok ked preda aspon 6000 aut tak asi bude vela... zbohom espace...
SMax nebo Galaxy nekončí. Podle posledních článků se počítá s hybridy, takže ještě pár let tu budou. Ale nutno priznat, ze Ford prochazi spatnym obdobim, takze buhvi jake modely zustanou.
Adu ignoruj, on proste R nesnasi, tak si pod kazdym clankem odfrkne a tim to konci.
Ikdyby mu dali pod stromecek Megane RS tak to posle ze skaly ani startovat to nebude. Proste to neni diesel a taha to bricho po zemi a rucku to ma beztak elektronickou ... vyjmenoval jsem to vsechno Ado? :-)
Moj Galaxy bol v ceníku za niečo cez 1,2M ale predajná cena bola úplne niekde inde. Nad Espacom som hodne uvažoval ale nakoniec som skončil u "efka" (kiež by niekedy u toho pravého) ;-)
Já tu předchozí generaci moc nepamatuju, ale fakt byla o tolik levnější? Slabě se to prodává, protože těch vícečlenných rodin zase tak moc není (a kdo jinej by si to kupoval) a radši šáhnou po nějaký tý překábátěný dodávce, která je klidně za půlku.
Jelikož jsem jeden z těch 74, kteří si ho letos koupili, tak se k tomu myslím mohu vyjádřit :-) Požadavky dva - rozumné umístění 3 dětských sedaček do druhé řady a benzín. Jediná další reálná volba byl Peugeot 5008, dodací doba 8 měsíců, a o tom motoru 1.6T jsem slyšel jen to nejhorší.
No ono když máte tři nebo víc dětí a nechcete jezdit v dodávce, tak už moc na výběr není. S-Max, Galaxy taky končí a pak co, leda tak možná Peugeot 5008 a to je podle mě Espace lepší. A ta cena půjde dolů, dalo se to sehnat i v té Initiale lehce pod milion, i když je možný, že teď po FL budou chvíli dělat drahoty.
Tak už i Renault žene cenu vzhůru. Cena Espace 1.2mio Kč, ikdyž v plné výbavě, je poměrně dost vysoko. Loni v CZ prodal jen 74ks, tak jsem zvědavý jak se mu povede letos s touhle "palbou" ;-\