Jelikož jsem jeden z těch 74, kteří si ho letos koupili, tak se k tomu myslím mohu vyjádřit :-) Požadavky dva - rozumné umístění 3 dětských sedaček do druhé řady a benzín. Jediná další reálná volba byl Peugeot 5008, dodací doba 8 měsíců, a o tom motoru 1.6T jsem slyšel jen to nejhorší.
Tak už i Renault žene cenu vzhůru. Cena Espace 1.2mio Kč, ikdyž v plné výbavě, je poměrně dost vysoko. Loni v CZ prodal jen 74ks, tak jsem zvědavý jak se mu povede letos s touhle "palbou" ;-\
Já tu předchozí generaci moc nepamatuju, ale fakt byla o tolik levnější? Slabě se to prodává, protože těch vícečlenných rodin zase tak moc není (a kdo jinej by si to kupoval) a radši šáhnou po nějaký tý překábátěný dodávce, která je klidně za půlku.
Moj Galaxy bol v ceníku za niečo cez 1,2M ale predajná cena bola úplne niekde inde. Nad Espacom som hodne uvažoval ale nakoniec som skončil u "efka" (kiež by niekedy u toho pravého) ;-)
No ono když máte tři nebo víc dětí a nechcete jezdit v dodávce, tak už moc na výběr není. S-Max, Galaxy taky končí a pak co, leda tak možná Peugeot 5008 a to je podle mě Espace lepší. A ta cena půjde dolů, dalo se to sehnat i v té Initiale lehce pod milion, i když je možný, že teď po FL budou chvíli dělat drahoty.
Adu ignoruj, on proste R nesnasi, tak si pod kazdym clankem odfrkne a tim to konci.
Ikdyby mu dali pod stromecek Megane RS tak to posle ze skaly ani startovat to nebude. Proste to neni diesel a taha to bricho po zemi a rucku to ma beztak elektronickou ... vyjmenoval jsem to vsechno Ado? :-)
SMax nebo Galaxy nekončí. Podle posledních článků se počítá s hybridy, takže ještě pár let tu budou. Ale nutno priznat, ze Ford prochazi spatnym obdobim, takze buhvi jake modely zustanou.
aj motoricky... pecka... luxusny dostavnik... ale uprimne... kolko ludi dnes chce uz taketo auto? je ich coraz menej... fakty nepustia... a rovnako ako kupatka ci kabria aj tieto vacsie MPV to uz asi maju nahnute... a aj ked by som rad videl nastupcu tohto espace obavam sa ze renaultu sa uz ani vyvijat neoplati...
PS: kym v roku 2016 predal espace v europe 26 tisic aut tak v roku 2019 to bolo uz len nieco okolo 9700 !!! ... a to je fakt malo ... hodne malo.. a tento rok ked preda aspon 6000 aut tak asi bude vela... zbohom espace...
Nevyrabi se od cervence, tak se ani nemohl prodavat. Nicmene otazka je, jestli by se prodaval, kdyby se vyrabel :)
Ted snad uz vyrobu faceliftu rozjeli. Tak se uvidi jaky cisla budou letos.
Myslim, ze je to dost nedoceneny auto, ja mel moznost to ridit a proste to jezdi dobre, ma to smrnc, je to chytre vymysleny, rodina se tam pekne posklada. A to ridim momentalne podstatne drazsi a radoby “lepsi” nemecky auto. Facelift vyresil vetsinu dosavadnich slabin, takze ja doufam, ze to dopadne a brzy vymenim nemce za toto :)
S tou výrobou to bylo nějaký divný, já objednával v květnu a původně to bylo k dodání koncem srpna / počátkem září, nicméně nakonec to bylo až koncem října. Teď nějakou dobu nebyl ani v ceníku. Je pravda, že ten facelift řeší všechny ty věci, který jsou slabina toho auta - matrix LED, adaptivní tempomat až do 0, lepší odkládací prostory uvnitř. Jsou to všechno spíš drobnosti, ale pokrok jde určitě správným směrem. A za ten 1.8T se to fakt stydět nemusí, to nejezdí vůbec špatně.
Mozna se od cervence neobjednaval a vyrabeli jeste uz objednany auta. Me bylo receno nekde v zari, ze v CR jsou posledni 3 skladovky. Tak jsem se rozhodl pockat na facelift.
Facelift me potesil, prave proto, ze resi velke mnozstvi drobnosti, ktery celkovy dojem trochu kazily. A zasadni chyby tam pred faceliftem nebyly - motorizace, jizdni vlastnosti, odhlucneni, komfort, moderni look&feel - vse bylo na spicce uz pred fl.
Už před fl to bylo 150km/h a je pravda, že nešel přepnout na manuál. Po fl je limit 160km/h, což je za mě ok. Jestli jde přepnout po fl na manuál to nevím. Bylo by to dobrý.
No jo, MPV skomírají ve prospěch civilních verzí dodávek a SUV. Je to trochu paradox, na jednu stranu mají v EU plnou hubu ekologie, na druhou stranu trh tlačí auta, ve kterých objektivně spousta lidi vozí úplně zbytečně vzduch a plech navíc. A přitom by třeba stačila jedna drobnost, dělat zadní lavici aut ve dvou provedeních, kdy by tam místo standardních 2 velkých míst a jednoho nouzového, byly na přání tři menší pro děti s Isofixama. Pak by stačil jakýkoli trochu prostornější kombík a harakiri s dodávkama nebo MPV by potřebovalo už jen pár lidí, co mají ještě víc, než tři děti.