Omlazený Renault Espace prozrazuje české ceny. Benzin i nafta stojí stejně
Renault Espace dostal facelift a českému zákazníkovi se nabízí s benzinovým i naftovým motorem. Výbava je k mání jediná, ta nejbohatší.
Závěrem roku se světu oficiálně představil omlazený Renault Espace, veřejnost si jej prvně prohlédla o pár týdnů později na autosalonu v Bruselu. Žádnou revoluci jsme neočekávali, došlo spíše na drobné úpravy, které ale potenciálního kupce rozhodně potěší.
O jednotlivých inovacích na facebookové stránce podrobně informoval magazín RNews.cz. Zvenčí je zásadní inovací nasazení nových světlometů LED Matrix Vision.Uvnitř si můžeme všimnout nového digitálního přístrojového štítu, multimediálního systému EasyLink kombinovaného s joystikem či nové generace karet, které vůz automaticky odemknou už při přiblížení se, nečekají tedy, než se majitel dotkne kliky.
Další novinky už nejsou tak zásadní, v každodenním životě motoristy ale jistě přijdou vhod. Nezapomnělo se na bezpečnost, takže Espace dnes umí aktivní udržování v jízdním pruhu a asistovat při vyjíždění z parkovacího místa, kdy hlídá provoz za vozem. Potěší rovněž adaptivní tempomat, který nově funguje v rychlostech 0 až 160 km/h. Umí tedy automaticky zastavit a znovu se rozjet podle okolního provozu.
Až fajnšmekři si všimnout, že Espace má nově bezrámečkové zpětné zrcátko, nebo že se držáky na pití přesunuly z nepraktického prostoru pod středovým tunelem nahoru na středovou konzolu. Přepracovaná je loketní opěrka, volant dostal jiné ovládání a teď je vyhřívaný po celém obvodu. Pokročilá je detekce únavy řidiče a vnější osvětlení obstarají diody umístěné v klikách.
Omlazený Espace přijíždí na trh se dvěma motory – benzinovou čtyřválcovou osmnáctistovkou o výkonu 166 kW a 300 newtonmetrech točivého momentu, případně naftovým dvoulitrem se silou 147 kW a točivým momentem 400 newtonmetrů. Obě varianty dostávají pohon předních kol a pojí se se samočinnou převodovkou. V případě benziňáku je to dvouspojka sedmistupňová, turbodiesel dostává šestistupňovou.
Základní cena je pro obě motorizace shodná, připravit si musíte minimálně 1.199.000 Kč. Dlužno dodat, že omlazený Espace přijíždí na český trh v jedné jediné výbavě, a sice v luxusním provedení Initiale Paris. To už v základu nabízí devatenáctipalcová kola z lehkých slitin, kožené potahy nappa, adaptivní tempomat, nastavitelné tlumiče, LED Matrix Vision adaptivní světlomety či vyhřívaná a klimatizovaná přední sedadla s masážními funkcemi. Pokud by vám to bylo málo, standardní výbava dále čítá 10“ přístrojový štít, multimediální systém s 9,3“ obrazovkou a navigací, jakož i audiosystém Bose.
Za příplatek 40.000 Kč dostanete sedmimístnou konfiguraci, jejíž součástí je třízónová automatická klimatizace. Chcete-li vyhřívání bočních sedadel ve druhé řadě, vyhřívaný volant, čelní sklo a ostřikovače světlometů, připravte si ještě 10.000 Kč na paket Winter. Dalších 7000 Kč dáte za head-up displej, na 10.000 Kč přijdou větší dvacetipalcová kola. Metalický lak stojí 21.000 Kč, speciální bílé a černé odstíny jsou o pět tisíc dražší. Espace může dostat rovněž panoramatické stření okno, na něj potřebujete našetřit dalších 30.000 Kč.
Omlazenou novinku budete moci objednávat od začátku března 2020, koncem měsíce už se můžeme těšit na tradiční novinářskou zápůjčku.